0

بررسی کفش های فوتسالی

بررسی کفش های فوتسالی

فوتسال ورزشی است که رشد بسیار خوبی داشته و این روزها طرفداران زیادی هم دارد. فوتسال نسخه‌ای از فوتبال است که در داخل سالن بازی می‌شود. کفش های فوتسالی انواع مختلفی دارند. هرکدام از این کفش‌ها برای عملکرد بهتر بازیکنان در کیفیت و طرح‌های متفاوتی طراحی می‌شوند.

کفش جزء ضروری بازی فوتسال است. کفش‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند بدون خطر آسیب به پاها، به توپ فوتسال ضربه بزنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که بازیکنان به سراغ کفش های فوتسالی با کیفیت عالی و برندهای معتبر بروند. این کفش‌ها می‌توانند آزادی عمل خوبی برای بازیکنان فراهم کنند و آن‌ها را از سر خوردن روی زمین در طول مسابقات باز می‌دارند.

در حالی که ورزش فوتسال شبیه به فوتبال است؛ اما تجهیزات آن مانند کفش‌ها شبیه فوتبال نیست. کفش‌های فوتسالیست‌ها با فوتبالیست‌ها فرق می‌کند، زیرا زمین فوتسال با فوتبال بسیار متفاوت است.

دو نکته اساسی وجود دارد که یک بازیکن باید در هنگام پیدا کردن کفش فوتسال به آن دقت کند؛ آزادی عمل بازیکن و کیفیت بالای کفش. اگر کفشی هر دوی این موارد را داشته باشد، بازیکنان راحت‌تر می‌توانند بازی فوتسال را انجام دهند و نتایج بهتری کسب کنند.

اجزای تشکیل‌دهنده کفش های فوتسالی

از جمله اجزای تشکیل‌دهنده کفش های فوتسالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آستر: تکه پارچه نرمی در درون کفش به جهت بالا بردن میزان راحتی پا در داخل کفش؛
  2. بند کفش: تعبیه شده در قسمت رویه کفش برای محکم کردن کفش در پای بازیکنان؛
  3. پنجه کفش: تعبیه شده در قسمت پنجه به جهت فراهم آوردن انعطاف لازم برای پای بازیکن؛
  4. کلاهک سر پنجه کفش: تعبیه شده به جهت تقویت قسمت جلوی نوک کفش؛
  5. رویه کفش: تولید قسمت رویه کفش از چرم طبیعی یا چرم مصنوعی؛
  6. زیره کفش: شامل سه قسمت داخلی، بیرونی و میانی؛
  7. پاشنه کفش (پنل): برای محافظت از پاشنه پا در کفش؛
  8. طوق: جهت راحتی و حفاظت از قوزک پا در کفش؛
  9. زبانه کفش: تهیه شده از یک لایه نازک پد به سبب احساس لمس توپ با کفش؛
  10. کفی کفش: جزء قسمت لایه دورنی کفش برای راحتی پا و حمایت از قوس داخل پا در هنگام بازی؛
  11. قالب زیره کفش: تعبیه شده در قسمت زیر کفی کفش برای مشخص‌کردن شکل ظاهری کفش؛
  12. لایه میانی زیره کفش: تعبیه شده بین کفی کفش و قسمت بیرونی زیره کفش به جهت جذب فشار در هنگام دویدن؛
  13. محافظ پاشنه: تهیه شده از جنس پلاستیک به جهت حفاظت پاشنه و قوزک پا؛
  14. پوسته خارجی زیره کفش: ایجاد چسبندگی مناسب کفش با سطح زمین؛
  15. عاج کفش: شامل برجستگی‌های موجود در زیر کفش به جهت جلوگیری از لغزیدن و سر خوردن ورزشکار در هنگام بازی.

ویژگی‌های کفش های فوتسالی چیست؟

ویژگی‌های کفش های فوتسالی

از جمله ویژگی‌های بهترین کفش فوتسال می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. قیمت کفش فوتسال ارزان و در دسترس بودن آن.
  2. یک کفش فوتسال خوب به بازیکن، امکان تغییر جهت سریع در حین بازی و به گردش درآوردن توپ در یک فضای کوچک را می‌دهد.
  3. کفش فوتسال باید سبک باشد تا سرعت بازیکن را پایین نیاورد.
  4. برای حرکات سریع در فوتسال، یک کفش با کفی نسبتاً نازک مناسب است.
  5. کفش‌ها باید از بروز آسیب‌دیدگی در ورزشکار جلوگیری کنند.

بهترین مواد برای رویه کفش فوتسال چیست؟

باید بگوییم که چرم درجه یک به شما احساس و کنترل بهتری از توپ فوتسال می‌دهد. علاوه بر این، چرم به شما اجازه می‌دهد تا توپ را به راحتی به چرخش دربیاورید.

البته نکته منفی این است که چرم طبیعی گران‌تر از مواد مصنوعی است. نمونه‌ای از کفش‌ فوتسال با چرم درجه یکNike Premier 3  است. بنابراین باید انتظارش را داشته باشید که در مقایسه با چرم مصنوعی، قیمت بیشتری بپردازید.

همچنین تمام زیره‌های کفش های فوتسالی از پلاستیک یا مواد مشابه ساخته می‌شود. یکی از دلایلی که از پلاستیک استفاده می‌شود، ایجاد کشش چند جهته است و معمولاً روی سطح زمین بازی اثری از خود باقی نمی‌گذارد.

چه کفشی برای فوتسال بخرم؟

پیش از انتخاب یک جفت کفش فوتسال، عوامل مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هنگام خرید بهتر است فاکتورهای زیر را برای انتخاب بهترین کفش های فوتسالی در نظر بگیرید:

  1. تناسب مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام خرید کفش‌های فوتسال در نظر گرفت. انگشتان پا و پاشنه باید به خوبی به کفش بچسبند. تناسب از لغزش پا در داخل کفش جلوگیری می‌کند که برای راحتی و ایمنی پا ضروری است. اگر کفشی بخرید که خیلی باریک و تنگ است، پای شما را اذیت خواهد کرد و نمی‌توانید بازی کنید؛ اما کفشی که اندازه پایتان است، انتخاب خوبی می‌تواند باشد.
  2. اگر بودجه محدودی ندارید، به سراغ چرم طبیعی بروید. معمولاً از چرم طبیعی یا چرم مصنوعی برای تولید کفش‌های فوتسال استفاده می‌شود؛ اما کفش‌هایی با چرم طبیعی، راحتی فوق العاده‌ای برای پاها به ارمغان می‌آورند.

از کجا کفش فوتسال بخریم؟

اگر به دنبال کفش فوتسال باکیفیت و قیمت مناسب و البته اورجینال می‌گردید، می‌توانید به فروشگاه آل اسپرت مراجعه کنید. در این فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی شما می‌توانید کفش‌های فوتسال از برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب خود را داشته باشید. همچنین آل اسپرت، کفش‌های اورجینال با تضمین قیمت و اصالت کالا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

معرفی کفش‌های برتر فوتسال

کفش نایک

از جمله برندهای برتر کفش های فوتسالی عبارت‌اند از:

موندیال و سامبا آدیداس

کفش موندیال آدیداس یک کفش فوتسال برای بازی در سطح حرفه‌ای است. این کفش‌ها ظاهر کلاسیک سیاه و سفید دارند و علاوه بر راحتی فوق العاده‌ای که دارند، بسیار شیک و زیبا هم هستند.

یک کفش فوتسال مطمئن برای خریدارانی که بودجه کمی دارند و برای سالن باری فوتسال مناسب است، سامبا آدیداس می‌باشد. این کفش رویه‌ای از چرم مصنوعی دارد که در مقایسه با موندیال بسیار بادوام و سبک است.

سوپر لیگ  PUMA

برش و طراحی آدیداس برای پای شما مناسب نیست، سوپر لیگ پوما را در نظر بگیرید. هیچ بازیکنی تجربه بدی با کفش‌های پوما نداشته و درست برعکس، همه بازیکنان عاشق این کفش‌های هستند. کفش‌های پوما کمی پهن‌تر از آدیداس و نایک هستند و بریدگی کمتری در اطراف مچ پا دارند. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که پاهایی کمی پهن دارند، بسیار مناسب باشد. کفش‌های برند پوما بسیار بادوام و راحت هستند. شما می‌توانید با خیالی آسوده کفش سوپر لیگ پوما را بخرید.

دیادورا کاپیتانو

آزادی عمل بازیکن و فناوری جذب ضربه دیادورا دو ویژگی بسیار مهم این برند و دلیل پرفروش بودن این کفش‌ها در طول دهه‌ها بوده و هرگز هیچ بازیکنی را ناامید نکرده است. با دیادورا کاپیتانو همیشه احساس خوبی خواهید داشت و کفش‌هایی باداوام گیرتان می‌آید.

Nike Mercurial Vapor

اگر به علاوه راحتی، به دنبال زیبایی و شیک‌بودن کفش هم هستید، بهتر است به سراغ کفش نایک مرکوریال ویپور بروید. این کفش‌ها بهترین طرح‌ها و رنگ‌ها را دارند. زمانی که کفش نایک را بپوشید، متوجه خواهید شد که کفش‌های نایک کمی سبک‌تر از سایر برندها هستند؛ اما دوام زیادی ندارند. همچنین این کفش‌ها زیره بسیار باکیفیتی دارند که آزادی عمل را به بازیکن هدیه می‌دهند تا بازیکن بتواند به سرعت تغییر جهت داده و توپ را به گردش دربیاورد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در مورد بهترین کفش های فوتسالی صحبت کنیم و البته چند کفش برتر در این حوزه را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم به دنبال کفش باکیفیت و بادوام هستید، این نکات را در نظر داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *