9

راهنمای خرید زعفران و زرشک مرغوب (راهنمای جامع)

از آنجایی که در تاپ کوپن برندهای مختلف فروش زعفران و زرشک مانند سایت باغ ایران، کشمون، ماه چین، سحرخیز، بهرامن، برادران حسینی و… می‌توانند حضور داشته باشند و با ارائه کد تخفیف، شما همراهان عزیز نیز می‌توانید زعفران و زرشک مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید، تصمیم گرفتیم مقاله‌ای جامعه تحت عنوان راهنمای خرید زعفران و زرشک تالیف و تقدیم نماییم.

راهنمای خرید زعفران

شاید سوال بسیاری از شما عزیزان این باشد که اصلا چرا مطالعه راهنمای خرید زعفران مهم است؟ در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم.

  1. زعفران ارزشمندترین و گران‌ترین گیاه دارویی در جهان هست، به همین دلیل عده‌ای از سودجویان سعی می‌کنند با روش‌های مختلف در زعفران تقلب کنند تا به سود بیشتری برسند. از آنجایی که تقریبا تقلب در زعفران رایج است باید بدانید که از چه برندهایی زعفران باکیفیت را خرید کنید و اگر قصد خرید حضوری زعفران را داشتید، بتوانید زعفران تقلبی را تشخیص دهید.
  2. کیفیت انواع زعفران متفاوت است و شما باید زعفرانی تهیه کنید که دارای بیشترین کیفیت و مرغوبیت است. جالب است بدانید که علاوه بر ایران در کشورهای دیگری مانند هند، اسپانیا و افغانستان هم زعفران کشت و تولید می‌شود، اما باکیفیت‌ترین زعفران از نظر عیار و کیفیت در ایران کشت می‌شود و در ایران نیز شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی که به پایتخت زعفران جهان معروف است، بالاترین و بهترین زعفران را دارد. در حقیقت بهترین زعفران در سراسر دنیا، در شهرستان قائنات کشت می‌شود و این به دلیل اقلیم خاص این منطقه و خاک مرغوب و سازگار با پیاز زعفران است.
  3. خرید زعفران تقلبی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به سلامتی شما شود. از این جهت باید حتما از جایی زعفران را بخرید که مطمئن است. در این مقاله برندهای معتبر زعفران هم معرفی خواهند شد. همچنین زعفران تقلبی نه تنها به سلامتی شما آسیب می‌رساند، بلکه در خریدهای بالا باعث ضرر مالی نیز می‌شود.

از این جهت مهم است در خرید زعفران نکات زیر را رعایت کنید تا همواره زعفرانی مرغوب در اختیار داشته باشید و از خواص آن بیشترین بهره را ببرید.

 

از برندهای معتبر خرید کنید

در چند سال اخیر به دلیل وجود بحران کرونا و رشد بیش از حد کسب‌وکارهای اینستاگرامی، پیج‌های بسیاری در زمینه خرید و فروش زعفران و خشکبار ایجاد شدند. اما از آنجایی که تعداد بسیاری از این کسب‌وکارها صرفا نقش واسط را دارند، طبعا نمی‌توانند نظارتی بر محصولات داشته باشند و حتی سودجویان می‌توانند از این فضا استفاده نموده و زعفران تقلبی خود را پشت برندهای بی نام و نشان تحت عنوان زعفران ممتاز و باکیفیت به فروش برسانند! لذا بسیار بسیار مهم است که از برندهای صاحب شهرت و آوازه زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنید.

معمولا برندهای صاحب نام، هیچ‌وقت کاری نمی‌کنند که به اعتباری که با زحمت به دست آورده‌اند آسیب برسانند و آنقدر نیز در زمینه صادرات و تجارت زعفران به سود می‌رسند که برای کسب سود بیشتر قصد سوءاستفاده و تقلب در زعفران را نداشته باشند. برخی از این برندها در ادامه معرفی می‌شوند.

باغ ایران (www.bagheiran.com)

باغ ایران یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه فروش زعفران، زرشک و محصولات کشاورزی است که در مستقیما در شهرستان قائنات (پایتخت زرشک و زعفران جهان که با نام سرزمین طلای سرخ نیز مشهور است) حضور دارد.

زعفرانی که توسط باغ ایران تامین و ارائه می‌شود مستقیما از مزارع کشت شده توسط خود مجموعه باغ ایران ارائه می‌شود و یا از کشاورزان معتبر و طرف قرارداد این فروشگاه اینترنتی تامین می‌گردد.

ویژگی‌های مثبت سایت باغ ایران:

  • تامین مستقیم زعفران از قاینات
  • ارائه محتوای آموزشی پیرامون زعفران در بخش مجله www.bagheiran.com/mag
  • تضمین 100% کیفیت محصولات و گارانتی بازگشت وجه
  • داشتن مجوزهای مرتبط مانند نماد اعتماد، نماد ساماندهی، مجوز از نظام صنفی کشاورزی و…

خرید زعفران از باغ ایران می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که زعفرانی باکیفیت و اصل از قلب پایتخت زعفران جهان تهیه می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این برند زعفران، پیشنهاد می‌کنیم صفحه درباره ما را در سایتشان مطالعه نمایید.

زعفران سحرخیز

زعفران سحرخیز (saharkhizland.com) هم از جمله برندهای معروف و قدیمی در زمینه خرید و فروش زعفران است. عمده محصولات برند زعفران سحرخیز در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به فروش می‌رسد.

دفتر مرکزی مجموعه زعفران سحرخیز در تهران مستقر است و به جرئت می‌توان گفت یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در زمینه صادرات زعفران ایران به سراسر جهان هستند.

ویژگی‌های مثبت زعفران سحرخیز

  • فروش محصولات در دیجی کالا که نشان از اعتبار این مجموعه دارد
  • برند قدیمی و صاحب نام در زمینه خرید و فروش زعفران
  • اصالت محصولات

سعی کردیم در این پست یک فروشگاه اینترنتی زعفران که در شهرستان قائنات وجود دارد و زعفران را مستقیما از کشاورزان می‌کند یعنی باغ ایران را معرفی کنیم و یک برند هم از برندهای قدیمی حوزه زعفران که همان زعفران سحرخیز است.

به‌صورت کلی پیشنهاد ما خرید زعفران از فروشگاه‌های زعفران مستقر در شهرستان قاینات مانند باغ ایران است، چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها کمی مناسب‌تر است و البته تضمین بیشتری برای این موضوع وجود دارد که زعفران کاملا اصل باشد.

همچنین می‌توانید برای مشاهده لیست کامل برندهای معتبر خرید زعفران به مقاله بهترین برند زعفران در سایت تحلیل بازار مراجعه کنید که یک مرجع مطمئن و معتبر است.

با روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی آشنا شوید

روش‌های مختلفی برای تقلب در زعفران وجود دارد که برخی از آن‌ها به شکل زیر است:

  • استفاده از ریشه ذرت، ریشه گندم و پیاز
  • استفاده از ریشه زعفران و فروش آن به جای زعفران سرگل
  • اضافه کردن مواد قندی یا رطوبت جهت افزایش وزن زعفران

اما برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی چه کاری باید انجام داد؟

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش شناسایی زعفران تقلبی بدین‌صورت هست که مقداری از کلاله‌های زعفران را وسط کاغذ قرار دهید و سپس آن را فشار دهید. اگر اثری از ناخالصی مثل لکه روغن و… روی کاغذ مشاهده شد، بدانید که زعفران تقلبی هست و نباید از آن استفاده کنید.

همچنین زعفران اصل شکل شیپوری مانند دارد و نباید یکدست صاف باشد.

برای آشنایی کامل با سایر روش‌های تشخیص تقلب زعفران به لینک https://bagheiran.com/mag/distinguishing-original-saffron-from-fake مراجعه کنید.

زعفران ارزان قیمت شما را وسوسه نکند!

همه می‌دانیم که زعفران محصولی گران‌بها و بسیار ارزشمند هست و به‌عنوان گران‌ترین ادویه در جهان شناخته می‌شود.

فرآیند جمع‌آوری این گیاه دارویی از مزارع، پاک کردن و خشک کردن آن دشوار و پرهزینه هست و حتی در گذشته‌های دور زعفران گیاهی بوده که صرفا توسط پادشاهان و درباریان مورد استفاده قرار می‌گرفته و در رده طلا و جواهرات قرار داشته است. حالا چطور می‌شود که برخی آن را 40-50% زیر قیمت عرف بازار می‌فروشند!؟

اگر زعفران، زعفرانی اصل و باکیفیت باشد این مشابه آتش زدن به مال است که در اقتصاد هیچ توجیهی ندارد. اما اگر زعفران تقلبی باشد بله برای فروشند سود بسیاری دارد حتی فروش زعفران 50% زیر قیمت بازار!

همراهان عزیز سایت تاپ کوپن، توجه داشته باشید که زعفران اصل و زعفرانی که درجه یک است، تحت هیچ شرایطی ارزان فروخته نمی‌شود، چرا؟ چون ارزان به دست نمی‌آید که ارزان فروخته شود و محصولی گران‌بهاست.

پس دقت کنید که در خرید زعفران صرفا قیمت را معیار خود قرار ندهید.

سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید زعفران باید گفته شود را بیان کنیم، اما بازهم چنانچه علاقه داشتید موارد بیشتری یاد بگیرید لطفا عبارت «راهنمای خرید زعفران باغ ایران» را در گوگل جستجو نمایید و روی اولین لینک کلیک کنید. اگر موافقید نکاتی که در خرید زرشک باید مد نظر قرار دهید را هم بررسی کنیم.

راهنمای خرید زرشک

زرشک قرمز یا زرشک پلویی یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی ایران است و جالبه بدانید بیش از 95% زرشک جهان را ایران تامین می‌کند. همچنین بیش از 98% زرشک ایران در استان خراسان جنوبی، مخصوصا در شهرستان قائنات کشت و تولید می‌شود.

زرشک خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد که قبلا در مقاله زرشک چیست به بررسی آن پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله کاربردی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

اما در خرید زرشک باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

ظاهر زرشک

از نظر ظاهری زرشک مرغوب، زرشکی است که تو پُر است. این زرشک را اگر با دست فشار دهید دوباره باید به حالت و شکل اول خود برگردد.

همچنین زرشک مرغوب دارای ظاهری خوش رنگ است و در آن کمتر دانه‌های تیره یا نارنجی دیده می‌شود.

عطر زرشک

اگر زرشک امسالی باشد باید عطر و بوی تازگی آن به راحتی قابل تشخیص باشد.

طعم زرشک

طعم زرشک تازه و امسالی نباید تلخ باشد.

موارد بالا از جمله مهم‌ترین نکاتی بودند که می‌توان در راهنمای خرید زرشک عنوان کرد، هرچند که موارد دیگری مانند عدم خرید زرشک روغن خورده و… هم بسیار دارای اهمیت است. از آنجایی که این مبحث بسیار تخصصی می‌شود پیشنهاد می‌کنیم «راهنمای خرید زرشک باغ ایران» را گوگل کنید تا به تخصصی‌ترین مقاله در موضوع راهنمای خرید زرشک دسترسی داشته باشید.

زرشک مرغوب را از کجا تهیه کنیم؟

به جرئت می‌توان گفت که سایت باغ ایران تخصصی‌ترین سایتی هست که در زمینه زرشک به تولید محتوا و ارائه محصول پرداخته است، فقط کافی است به بازدید از این سایت بپردازید تا متوجه این موضوع شوید.

اگر قصد خرید زرشک مرغوب را داشتید پیشنهاد می‌کنیم از صفحه https://bagheiran.com/products/barberry در فروشگاه آنلاین باغ ایران بازدید نمایید.

همچنین طرز تهیه انواع دمنوش‌های آرامش بخش، دمنوش‌های لاغری و… که با زعفران، زرشک و عناب تهیه می‌شوند در بخش مجله باغ ایران آموزش داده شده است.

منتظر نظرات ارزشمند شما پیرامون تجربیات خرید زرشک و زعفران از برندهای مختلف هستیم. تاپ کوپن در این مسیر حامی و همراه شماست تا خرید موفقی را تجربه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کتایون گفت:

    چقدر راهنمای کاملی بود و پر از نکات ارزشمند. توی تاپ کوپن نیاز بود مرسی

    1. تاپ کوپن گفت:

      باعث افتخار ما هست که سایت خودتون رو دنبال میکنید 🙂

  2. مهدیه گفت:

    سلام
    دقیقا همونطور که تو مقاله گفتین واسه خرید زعفرون خیلی باید دقت کرد که تقلبی نباشه متاسفانه یک سری داخل مترو گول قیمت ارزون خوردم و زعفرون خریدم اما نه عطر داشت نه طعم کلا نقره داغ شدم 🙁 به قول معروف هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری.. این مقاله کمک کننده بود ممنونم

    1. تاپ کوپن گفت:

      مهدیه عزیز
      ممنونم که سایت خودتون رو دنبال میکنید.
      بله دقیقا همینطوره و باید از جاهایی زعفران رو خرید که معتبر باشه.

  3. مجید گفت:

    سپاس نکات به جایی بود و یاد گرفتم ازشون

    1. تاپ کوپن گفت:

      مجید عزیز
      ممنون که سایت خودتون رو دنبال میکنید

  4. رضاپور گفت:

    عالی

  5. مرضیه گفت:

    یه نکته جالبم من برای خرید زعفرون بگم، زعفرون اصل معمولا اول عطر نداره تا جایی که امتحان کردم و تجربه دارم. عطرش یه رب یا بیست دقیقه بعد از استفاده است..

  6. محمد رضا گفت:

    زعفران قائنات اصل اگه باشه واقعا حرف نداره قشنگ یه سر و گردن بالاتره از بقیه