0

اکسسوری چیست + بهترین اکسسوری‌هایی که باید آن‌ها را بشناسید!

انتخاب انواع اکسسوری جذاب

شاید شما هم دیده باشید که برخی افراد با اینکه لباس‌های ساده‌ای می‌پوشند؛ اما خیلی شیک و جذاب به نظر می‌آیند! با این حال، آیا تا به حال دقت کرده‌اید که چرا این افراد برایتان جذاب هستند؟ جالب است بگوییم که انواع اکسسوری می‌تواند کلید جذاب‌تر و شیک‌تر دیده شدن هر فردی باشد.

آقایان و بانوان شیک پوش و البته عاشق دنیای مد، همیشه از اکسسوری‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. در واقع، می‌توانیم بگوییم که اکسسوری،‌ تکمیل‌کننده تیپ هر فردی است که انواع گوناگونی دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد انواع اکسسوری صحبت کرده و برخی از پرطرفدارترین‌ها را معرفی کنیم.

اکسسوری‌ها چه هستند؟

اکسسوری‌ها لوازمی مانند جواهرات، ساعت یا حتی عینک آفتابی هستند که به ‌تنهایی، جلوه خیلی زیادی ندارند؛ اما اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند تکمیل‌کننده لباس و ظاهر ما باشند.

با انتخاب اکسسوری مناسب و هماهنگ با لباس‌های خود، در هر جمعی خواهید درخشید! تنها کافی است انواع اکسسوری‌ها را بشناسید و نکات مهم در ست کردن آن‌ها با لباس‌های خود را بدانید.

نکات ضروری در انتخاب اکسسوری‌ها

۱. چند اکسسوری بزرگ را هم‌زمان استفاده نکنید

اکسسوری‌های بزرگ را نباید با یکدیگر و به طور هم‌زمان استفاده کرد. این کار باعث می‌شود چهره و لباس شما، اصلاً به چشم نیاید و حتی ممکن است لباس‌های شما را زشت جلوه دهد؛ به خصوص اگر ریزاندام باشید که فقط اکسسوری‌های دیده خواهند شد!

سعی کنید حداکثر دو یا سه اکسسوری را باهم استفاده کرده و از نظر رنگ، سبک و جنس با یکدیگر هماهنگ باشند.

۲. روسری یا شال بزرگ هیچ تناسبی با یقه بزرگ لباس ندارند

در انتخاب انواع اکسسوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر مانتو یا پالتویی یقه بزرگ می‌پوشید، بیخیال روسری یا شال بزرگ شوید. شال‌های بزرگ، زیبایی یقه را پنهان می‌کنند و بزرگی یقه باعث پف کردن شال می‌شود که اصلاً ظاهر خوبی نخواهد داشت.

بهتر است شال کوتاه و کم حجم انتخاب کنید و آن را درون یقه بزرگ پالتو قرار دهید.

۳. اولویت‌های خود را مشخص کرده و روی آن‌ها تاکید کنید

ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید چه چیزی روی دیگران تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، می‌توانید لباس‌ها، اکسسوری یا آرایش را انتخاب کنید. پس از مشخص شدن اولویت، باید تنها روی آن تاکید کنید.

تلاش نکنید که همه این موارد را پررنگ سازید. به عنوان مثال، آرایش خیلی غلیظ، لباسی با یقه پفی و گوشواره‌های الماس بسیار بزرگ، اصلاً زیبایی خاصی ندارند! با تعیین اولویت، انتخاب اکسسوری راحت می‌شود.

۴. در انتخاب انگشتر دقت کنید

انگشترهای بزرگ برای هر فردی مناسب نیستند. به عنوان مثال، اگر انگشت‌های شما کوتاه و تپل باشند، انگشترهای بزرگ آن‌ها را تپل‌تر نشان خواهند دارد؛ پس انگشترهای ظریف مناسب خواهند بود.

۵. رنگ جوراب‌های خود را با اجزای لباس ست کنید

برای خرید جوراب، انتخاب‌های فراوانی دارید و به راحتی می‌توانید آن را با اجزای لباس‌ خود ست کنید. عالی می‌شود اگر جوراب‌ها را تنها با یکی از اجزای لباس‌ها ست کنید! به عنوان مثال، می‌توانید رنگ آن را با کمربند یا کفش خود هماهنگ انتخاب کنید.

همچنین فراموش نکنید و خرید جوراب زنانه و مردانه، علاوه بر طرح و رنگ آن، به کیفیت خوب هم توجه داشته باشید. به همین منظور هم بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

۶. لباس‌های رنگ پاستلی را با جوراب و کفش تیره نپوشید

رنگ پاستلی و جوراب در انتخاب اکسسوری

اگر لباس‌هایی با رنگ‌های پاستلی مانند صورتی، لاکی و رنگ‌های تند و شاد می‌پوشید، از جوراب‌ و کفش‌های تیره استفاده نکنید. این مدل رنگ‌ها با جوراب و کفش تیره، خیلی ترکیب خوبی از آب درنمی‌آیند.

انواع اکسسوری‌هایی که نباید آن‌ها را از دست بدهید!

۱. دست‌بند

دست‌بند‌ها آنقدر تنوع دارند که با هر سبک لباس پوشیدنی و با هر سلیقه‌ای می‌توانید دست‌بند مناسب خود را بخرید. این اکسسوری یکی از پرطرفدارترین‌ها است؛ اما باید آن را هماهنگ با سبک لباس پوشیدن خود انتخاب کنید. فرقی هم ندارد که سبک لباس پوشیدن کلاسیک را دوست دارید یا اسپرت؛ همواره می‌توانید دست‌بند مورد علاقه خود را پیدا کنید.

برای مثال، اگر لباس‌هایی مانند ژاکت، شلوار، دامن، پیراهن و کفش پاشنه‌ بلند می‌پوشید، یک دست‌بند ظریف زنجیری می‌تواند برایتان مناسب باشد. از طرفی دیگر هم اگر لباس‌های راحتی مانند جین، تی‌شرت و کفش‌های ورزشی می‌پوشید، یک دست‌بند بزرگ با دانه‌ها و مهره‌های درشت می‌تواند زیبایی ظاهر شما را دوچندان کند.

۲. گوشواره

گوشواره

اکسسوری دومی که همه خانم‌ها حتی از دوران نوزادی از آن استفاده می‌کنند، گوشواره است که می‌تواند ظاهری خیره‌کننده به ما هدیه دهد. گوشواره‌ها انواع طرح و رنگ بسیاری دارند؛ گوشواره‌های آویز، حلقه‌ای، میخی یا چسبان و گوشواره‌های با شکل‌های خاص. این گوشواره‌ها سایزهای مختلفی دارند که با توجه به سبک لباس خود می‌توانید انتخاب کنید.

ناگفته نماند که برای استفاده روزانه، گوشواره‌های میخی و برای مهمانی‌های کلاسیک با لباس شب، گوشواره‌های آویز و گوشواره‌های با شکل‌های خاص و بزرگ مناسب هستند.

۳. ساعت مچی

ساعت مچی، اکسسوری است که هیچ وقت از مد نمی‌افتد. یادتان باشد که با لباس شب، بهتر است ساعت مچی استفاده نکنید.

این روزها، آن‌قدر تنوع ساعت‌های مچی زیاد است که ساعت‌های فلزی، چرمی، مرمری با طرح‌های ساده مینی‌مالیسیتی یا طرح‌های شلوغ با رنگ‌های شاد یا خنثی، تنها تعدادی از انواع مدل‌های ساعت هستند.

حواستان باشد که ساعت را با اکسسوری مناسب ست کنید؛ برای مثال، یک دست‌بند اسپرت با مهره‌ها و دانه‌های درشت با ساعت فلزی ظریف به رنگ طلایی، جلوه خوبی نخواهد داشت.

۴. کیف ‌دستی

کیف ‌دستی یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین اکسسوری‌هایی است که خانم‌ها همیشه از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که کیف دستی را کاملاً هماهنگ با لباس‌های خود انتخاب کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، موقعیتی است که می‌خواهید کیف ‌دستی را استفاده کنید. برای مثال، اگر به مهمانی می‌روید و لباس شب پوشیده‌اید، برداشتن یک کوله ‌پشتی مدرسه یا کیف چمدانی اداری اصلاً منطقی و هماهنگ نخواهد بود.

گفتنی است که اگر به مدرسه یا محل کار می‌روید،‌ کیف جادار می‌خواهید. اگر برای صرف شام به رستوران یا قدم زدن می‌روید، با توجه به تیپ خود می‌توانید از کیف‌هایی با بند ضربدری و کوچک استفاده کنید

۵. انگشتر یا حلقه

انگشتر به عنوان یک اکسسوری

انگشترها،‌ گرچه کوچک هستند؛ اما ظاهر زیبایی به تیپ شما می‌بخشند. انگشتری که انتخاب می‌کنید، می‌تواند ظریف و کوچک باشد یا بزرگ و پرزرق و برق! همچنین می‌توانید انگشترهای گران قیمتی بخرید یا به سراغ ارزان‌ترها بروید. هیچ فرقی ندارد و هر انگشتری که بخرید، زیبایی ظاهر شما را دوچندان می‌کند.

گفتنی است که برای مهمانی یا صرف غذا در رستوران می‌توانید از انگشترهای بزرگ استفاده کنید. در کنار این انگشترها، از حلقه یا انگشتر دیگری استفاده نکنید. البته اگر انگشت‌های کشیده و لاغر دارید، از این انگشترها استفاده کنید؛ چرا که انگشترهای بزرگ برای انگشت‌ها تپل مناسب نیستند و آن‌ها را کوتاه‌تر و تپل‌تر نشان می‌دهند.

این روزها، چند ردیف حلقه نازک کنار هم مد شده است و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر کدام این حلقه‌ها ساده و ظریف هستند. خودتان می‌توانید تعداد و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها در کنار یکدیگر را انتخاب کنید.

۶. عینک آفتابی

شاید برخی افراد از عینک آفتابی، تنها برای محافظت از چشم‌ها در برابر پرتوهای مضر خورشید استفاده کنند و به هماهنگی آن با لباس‌ها توجهی نداشته باشند. باید بگوییم که عینک آفتابی هم یک اکسسوری شیک و مد روز محسوب می‌شود.

۷. جوراب‌های طرح‌دار و رنگارنگ

جوراب‌های طرح‌دار و رنگارنگ

جوراب‌ها در گذشته فقط برای محافظت از پاها استفاده می‌شدند؛ اما این روزها،‌ جوراب به جزو جدایی‌ناپذیر تیپ افراد اهل مد و خوش پوش تبدیل شده است. البته باید بگوییم که به طور کلی، پوشاک جزو اکسسوری محسوب نمی‌شود؛ اما امروزه با تنوع طرح و رنگی که جوراب‌ها دارند، به یک اکسسوری دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند.

با این حال، فراموش نکنید که کیفیت و راحتی جوراب‌ها را نباید فدای ظاهر زیبای آن‌ها کرد. به همین دلیل، بهتر است جوراب‌های خود را از فروشگاه‌های معتبری بخرید که هم کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند و هم ظاهر جذاب و قیمت خوبی دارند. فروشگاه ساکس شاپ یکی از بهترین‌های این حوزه است که می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. در ساکس شاپ، نه تنها جوراب‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار دوست‌داشتنی پیدا می‌کنید، بلکه با کیفیت و قیمت مناسبی هم روبه‌رو می‌شوید. این فروشگاه اقدام به عرضه جوراب زنانه، جوراب مردانه و بچگانه در طرح‌های مختلف و البته باکیفیت می‌کند. فروشگاه ساکس شاپ بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی است که انواع جوراب‌ها، جوراب شلواری و لگ را در آن با قیمتی مناسب پیدا کنید. ناگفته نماند که در ساکس شاپ می‌توانید با تخفیفات شگفت انگیز و جذاب خرید خود را انجام دهید. از جمله مزایای فروشگاه ساکس شاپ می‌توان به پست پیشتاز (۳ تا ۷ روز کاری)، پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارسال رایگان خرید بالای ۱۵۰ هزار تومان، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب، با نکات مهم انتخاب اکسسوری‌ها آشنا شدیم و ۷ مورد از پرطرفدارترین‌ها را به شما معرفی کردیم. حال نوبت شما است. بی شک ایده‌های خلاقانه‌ای برای انتخاب و ترکیب انواع اکسسوری‌ها دارید. خوشحال می‌شویم نظرات و ایده‌های جذاب خودتان را با ما در میان بگذارید.

همچنین در انتخاب و خرید خود دقت داشته باشید. از فروشگاه‌های معتبر با کیفیت خوب و قیمت مناسب خرید کنید.

 

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *