0

10 نوع از معروف‌ترین جوراب‌ها

معروف‌ترین جوراب‌ها

معروف‌ترین جوراب‌ها

مقدمه: امروزه برای اهمیت استفاده از پاپوش مناسب، باید صحبتی فراتر از عبارات کلیشه‌ای کرد. گفتن جمله‌ی پا قلب دوم انسان است نمی‌تواند به تنهایی نجات بخش باشد. در این مقاله مطالبی در اختیار شما قرار می‌دهیم که پس از مطالعه‌ی آن می‌توانید متناسب با شرایط، پاپوش مناسب خود را انتخاب کنید. جوراب نیز مانند تمام پوشش‌های دیگری نظیر پیراهن، شلوار، کفش، کراوات و… بیانگر شخصیت شماست. کسی که از جوراب مناسب برای خود استفاده می‌کند یعنی به ریزترین نکات ظاهری خود اهمیت می‌دهد و مطمئناً دیگران نیز متوجه این نکته خواهند شد. جوراب‌ها از دو نظر قابل تقسیم بندی هستند. مورد اول اندازه و دیگر مورد طرح آنها می‌باشد. در این مقاله به بررسی انواع جوراب از نظر اندازه می‌پردازیم؛ و همچنین بهترین فروشگاه برای خرید جوراب زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

معروف‌ترین جوراب‌ها

1_ جوراب سرپنجه:

نام لاتین: slip – on padding socks

این نوع از جوراب، کمترین سطح پوشش را برای پا دارد. تنها انگشتان پا را می‌پوشاند و حتی پاشنه پا را هم پوشش نمی‌دهد. برای نگه داشته شدن روی پا، اغلب توسط یک کش نازک و یا یک بند به پشت پا متصل می‌شود. همانطور که حدس می‌زنید این مورد بیشتر جنبه زیبایی دارد و یک جوراب فانتزی محسوب می‌شود پس از آن برای مهمانی‌ها یا جمع‌های رسمی استفاده نکنید. همچنین با کفش‌های کاملاً بسته نباید جوراب سرپنجه بپوشید زیرا از ساییدگی پا در کفش جلوگیری نمی‌کند و امکان دارد به‌اصطلاح کفش پای شما را بزند.

 

2_ جوراب کالج:

نام لاتین: No shows socks

تفاوت جوراب کالج با مورد قبل این است که کالج علاوه بر پنجه پا، پاشنه پا را نیز پوشش می‌دهد. این نوع از جوراب اگرچه در حد سرپنجه فانتزی نیست اما بیشتر برای مهمانی‌های خودمانی و جمع‌های دوستانه استفاده می‌شود. همچنین مطابق نام آن بیشتر با کفش‌های کالج پوشیده می‌شود و به جوراب مخفی نیز مشهور است زیرا هنگام استفاده از آن افراد متوجه پوشیدن این جوراب زیر کفش نمی‌شوند.

 

3_ جوراب مچ پا

نام لاتین: Ankle – length socks

با نام جوراب ساق کوتاه نیز شهرت دارند. محل قرارگیری آنها بالای مچ پا و پایین قوزک است. معمولاً هنگام ورزش و در کفش‌های اسپرت به کار می‌رود همچنین یکی از گزینه‌های مناسب برای فعالیت روزمره می‌باشد. به دلیل تعریق کمتر پا، جوراب ساق کوتاه یکی از پرطرفدارترین انتخاب خریداران است. فقط در استفاده از آن به این نکته توجه فرمایید که کش آن خیلی محکم نباشد زیرا باعث مشکل در خون‌رسانی و خستگی مفرط می‌شود.

 

 

 

4_ جوراب یک ربع

نام لاتین: Quarter – length socks

تفاوت آن با ساق کوتاه این است که جوراب یک ربع تا بالای قوزک پا می‌آید و برای فصول نسبتاً سرد گزینه مناسب‌تری نسبت به سایر موارد است. همچنین برای بانوانی که می‌خواهند قوزک پایشان پیدا نباشد، اسپرت‌ترین جوراب ممکن است.

 

 

 

5_ جوراب ساق دار

نام لاتین: Crew – length socks

پر استفاده‌ترین نوع جوراب، جوراب‌های ساق دار می‌باشد و همانطور که از نام آنها پیداست تا نزدیکی ساق پا بالا می‌آیند. هرچند آقایان بیشترین استفاده را از این نوع از جوراب‌ها دارند اما بخش زیادی از بانوان نیز به دلیل پوشش کامل آن از جوراب‌های ساق دار استفاده می‌کنند.
این مورد جنبه فانتزی ندارد و بیشتر برای قرارهای مهم کاری و یا نشسته‌ای رسمی، همراه با کت و شلوار پوشیده می‌شود. اغلب بخشی از قسمت بالای آن حالت کش بافت دارد. جوراب کلاسیک نام دیگر این دسته از جوراب‌ها است. بی حاشیه و ساده!

معروف‌ترین جوراب‌های بازار

6_ جوراب‌های زیر زانو

نام لاتین: Calf – length socks

نام دیگر آن جوراب‌های سه‌ربع است و همانطور که از نامش پیداست تا زیر زانو می‌آید. استفاده از این مورد تنها مختص به بانوان نیست و در آقایان هم به هنگام فعالیت‌های ورزشی نظیر فوتبال و یا هنگام خدمت سربازی قابل استفاده است. همچنین پیشنهاد می‌شود از جوراب سه‌ربع بیشتر در فصول سرد سال استفاده کنید مگر در مواقع خاص.

 

7_ جوراب‌های بالای زانو:

نام لاتین: Knee – length soks

این مورد دیگر در میان آقایان کاربردی ندارد و مختص بانوان است. جوراب‌هایی که تا بالای زانو را پوشش می‌دهد و به ران نمی‌رسد. این دسته از جوراب‌ها معمولاً به همراه پوتین‌ها یا بوت‌های بلند پوشیده می‌شوند. همچنین اگر لبه بالای آن با رنگ دیگری که مکمل رنگ اصلی باشد، گیپور دوزی شود؛ جلوه بصری بسیار خاصی به ظاهر شما می‌بخشد. نیاز به توضیح ندارد که این مورد هم بیشتر در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

8_ جوراب‌های ساق بلند

نام لاتین: stocking

محل قرارگیری این دسته از پوشش‌ها تا بالای ران است و بیشتر جنبه فانتزی دارد. ظاهر زیبای آن باعث استفاده و شهرت زیاد بین بانوان شده است؛ البته که بچگانه این نوع پوشش نیز در بازار موجود است. معمولاً برای لیز نخوردن بر روی پا معمولاً قسمت بالای آن حالت کشی دارد.
دقت داشته باشید اگر پاهای بیش از حد لاغری دارید، استفاده از جوراب ساق بلند را فراموش کنید. نکته دیگر اینکه ساق بلند را با لباس‌های ساده بپوشید تا بیشتر جلوه کند.

 

9_ جوراب شلواری:

نام لاتین: Tights

بیشترین پوشش را در انواع جوراب‌ها دارد. جنبه فانتزی آن کمتر است و می‌توان از آن حتی برای محافل رسمی نیز استفاده کرد. این پوشش تا بالای قسمت نشیمن‌گاه و بر روی کمر می‌آید و عملاً یک شلوار حساب می‌شود. کاربرد آن تنها در فصول سرد نیست و می‌توان حتی در تابستان هم از نوع نازک آن بهره برد.

 

10_ ساق شلواری:

نام لاتین: leggings

همان جوراب شلواری است با این تفاوت که در قسمت پایین تا مچ پا ادامه پیدا می‌کند و قسمت رو و کف پا را پوشش نمی‌دهد. بانوان از ساق شلواری بیشتر برای ورزش کردن استفاده می‌کنند. بدین منظور و برای بالا نرفتن ساق در حین فعالیت، در انتهای آن بند یا کشی قرار می‌دهند که به زیر پا انداخته می‌شود که این مدل از ساق‌ها به ساق شلواری رکاب‌دار نیز مشهور است. همچنین به این پوشش نامه‌ای دیگری نظیر لگ، ساپورت و ساق نیز اختصاص داده می‌شود.

جوراب‌های معروف‌

بهترین فروشگاه اینترنتی جوراب:

با توجه به شناختی که از انواع جوراب‌ها پیدا کردیم، نوبت به انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی برای تهیه جوراب‌های باکیفیت می‌رسد. فروشگاه جوراب ساکس شاپ علاوه بر تضمین کیفیت، خدماتی شگفت انگیز ارائه می‌دهد و همین خدمات است که این کسب و کار را به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در حوزه کاری خود تبدیل کرده است. پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز ضمانت عودت کالا، تضمین کیفیت، تخفیف‌های روزانه و… وجه تمایزهایی است که ساکس شاپ را بهترین کرده است. همچنین فعالیت این مجموعه مختوم به فروش جوراب زنانه نمی‌شود. این مجموعه بستر خرید جوراب مردانه و بچگانه را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است و شما در ساکس شاپ می‌توانید از بهترین کیفیت با کمترین هزینه بهره‌مند شوید.

 

 

 

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *