0

از کجا کتاب با قیمت مناسب بخریم؟

از کجا کتاب با قیمت مناسب بخریم؟

در طی مدت اخیر قیمت کتاب نیز ماننده دیگر کالاها افزایش داشته و بسیاری از اهل کتاب را، از کتاب دور کرده است؛ اگر شما هم به علت قیمت کتاب‌ها از خواندن کتاب‌های جدید دوری می‌کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ سوال از کجا کتاب با قیمت مناسب بخریم؟ بپردازیم.

اگر مردم به علت گرانی کتاب، از کتاب خواندن دوری کنند، مشکلات بزرگی برای جامعه و خود مردم به وجود می‌آید، یکی از راه های خرید کتاب با قیمت مناسب «خرید کتاب دست دوم به جای کتاب نو» است.

همانطور که می‌دانید دست دوم هر کالایی به نسبت نو همان کالا، قیمت بسیار ارزان تری دارد و به همین ترتیب دسترسی به آن آسان‌تر است؛ کتاب نیز مستثنا نبوده و مدتی است که خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور رونق گرفته است اما هنوز فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم در میان مردم به خوبی جانیوفتاده است و تمام مردم اقدام به خرید یا فروش کتاب دست دوم نمی‌کنند.

جا انداختن فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم مزیت های فراوانی به همراه دارد، برای مثال میزان کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا می‌کند و حتی در سطح جهانی برای حفاظت از محیط زیست قدم بزرگی برداشته می‌شود. البته جاانداختن فرهنگ استفاده از کتاب دست دوم به بستری کامل نیاز دارد تا در فرآیند خرید و فروش کتاب دست دوم به مشکلی برنخورند، امروزه در کشورهای زیادی فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم جا افتاده است و تا حداقل امکان از کتاب دست دوم به جای کتاب نو استفاده می‌کنند؛ یونی بوک اولین سامانه خرید و فروش آنلاین کتاب دست دوم در کشور است که این بستر را به خوبی راه‌اندازی کرده است. توصیه می‌کنم در ادامه‌ی این مقاله جذاب همراه ما باشید تا با مزایای خرید و فروش کتاب دست دوم و نحوه‌ی خرید و فروش کتاب دست دوم در یونی بوک آشنا شوید.

مزایای خرید و فروش کتاب دست دوم

قیمت مناسب کتاب دست دوم

تقریبا می‌توان گفت با قیمت یک کتاب نو، می‌توان دو کتاب دست دوم خرید، یعنی 50% تفاوت قیمت میان کتاب نو و کتاب دست دوم!صرفه جویی شگفت انگیز در هزینه‌های دانشجویان و دانش‌آموزان

با پرداخت هزینه‌ی کمتر برای خرید یک کتاب، با باقی مانده هزینه می‌توانید کتاب‌های دیگری خریداری کنید و همانطور که در بالا به آن اشاره کردم با خرید کتاب دست دوم می‌توانید امکان خرید دو کتاب به جای یک کتاب را برای خودتان فراهم کنید. این نکته به دانشجویان و دانش‌آموزان برای خرید کتاب‌هایی که نیاز دارند کمک بسیار بزرگی می‌کند، زیرا در این دوره‌های تحصیلی به تعداد زیادی کتاب نیاز دارید، بنابراین با خرید کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شگفت انگیزی کنید.

خواندن کتاب‌های بیشتر

علاوه بر کتاب‌های تحصیلی، افرادی که علاقه‌‌منداند رمان‌ها و کتاب‌های عمومی و داستان مختلفی بخوانند، ممکن است به علت قیمت کتاب‌ها از خرید کتاب و رمان جدید و آشنایی با داستان‌های جدید خودداری کنند، با خرید کتاب دست دوم این مشکل حل می‌شود و می‌توانند کتاب‌های مختلفی بخوانند و در دنیای مختلف کتاب‌ها غرق شوند.

با فروش کتاب‌هایی که نمی‌خواهید از آنها نگهداری کنید، کتابخانه‌تان را برای کتاب‌های جدید آماده می‌کنید و زمانی که با هزینه‌ی کمتری توانایی خرید کتاب وجود داشته باشد، شما می‌توانید کتاب‌های مختلفی را به کتابخانه‌تان اضافه کنید و زیبایی کتابخانه‌تان را افزایش دهید.

کمک به جاافتادن فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور

با فروش کتاب‌هایی که نیازی به آن‌ها به عنوان کتاب دست دوم می‌توانید بودجه‌ی خرید کتاب دست دومی که نیاز دارید را تامین کنید، همچنین شما یک فرهنگ را به عنوان فرهنگ استفاده مجدد از محصول در جامعه ترویج می کنید و در جهت عادی سازی این فرهنگ گام برمی‌دارید. فرهنگی که در برابر فرهنگ مصرف گرایی رشد کرده است و شما می توانید با خرید و فروش کتاب دست دوم آن را تقویت کنید.

جلوگیری از چاپ مجدد کتاب و کمک به محیط زیست

طبق آمار هر ساله ناشرین، تعداد زیادی از کتاب‌هایی که چاپ می‌شوند، تغییری در محتوایشان ایجاد نمی‌شود و در نهایت جلد کتاب در چاپ جدید تغییر می‌کند، این موضوع اجبار ناشرین برای چاپ کتاب به منظور تامین نیاز مخاطبان را نشان می‌دهد، همچنین برای چاپ کتاب نیاز به قطع درختان و تولید کاغذ است؛ فرآیند قطع درختان و تولید کاغذ علاوه بر هزینه‌های زیادی که دارد می‌تواند مشکلات جدی‌ای را همراه خود برای کشور بی‌آورد زیرا به مصرف منابع طبیعی همچون سوخت نیاز دارد؛ عمده‌ی این دسته از کتاب‌ها را کتاب‌های دانشگاهی ماننده کتاب پرمیوم انگلیش تشکیل می‌دهند زیرا این دسته از کتاب‌ها، کتاب‌های عمومی‌ای هستند که باید توسط دانشجویان در مقطع کارشناسی پاس شود. با خرید و فروش این دسته از کتاب‌ها کمک بزرگی به محیط زیست می‌کنیم و از قطع بی‌رویه‌ی درختان جلوگیری خواهیم کرد.

از کجا کتاب دست دوم بخریم و کجا کتابامونو بفروشیم؟

در گذشته با مراجعه به مغازه‌های کتابفروشی، کتاب دست دوم خریداری می‌کردند یا کتابشان را می‌فروختند، استفاده از این روش سنتی سختی هایی را به همراه داشت که سبب دوری افراد از خرید و فروش کتاب دست دوم می‌شد، امروزه با فراگیری اینترنت در تمام جهان، کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن رفته‌اند و امکان خرید و فروش آنلاین کتاب دست دوم به وجود آمده است، خرید و فروش آنلاین کتاب دست دوم، مشقت و سختی های خرید و فروش حضوری کتاب را ندارد و می‌تواند مردم را به سمت خرید یا فروش کتاب دست دوم جذب کند؛ زیرا دیگر نیازی نیست برای خرید یا فروش کتاب هزینه‌ای برای رفتن به بازار یا مغازه‌های کتابفروشی صرف کنند یا زمان زیادی ار برای گشتن در میان مغازه‌های کتابفروشی بگذرانند.

برای خرید و فروش کتاب دست دوم در سایت یونی بوک، شما تنها نیاز به یک موبایل و اینترنت دارید تا با چند کلیک ساده کتاب مدنظرتان را خریداری کنید یا کتابتان را برای فروش قرار دهید، در خرید و فروش آنلاین فرقی نمی‌کند شما کجا هستید یا ساعت چند است؟ در هرجایی از دنیا و هر ساعتی از شبانه‌روز باشید، می‌توانید اقدام کنید.

هنگام خرید کتاب دست دوم به این نکات توجه کنید

ممکن است هنگام خرید کتاب دست دوم دودل شوید و سوالاتی ماننده آیا کتابی که میخرم سالم است؟ خط خوردگی ندارد؟ صفحات کتاب پاره نیستند؟و… ذهنتان را پر کند، به همین علت نیاز است هنگام خرید کتاب دست دوم به نکاتی ماننده تضمین کیفیت و سلامت کتاب از سمت سایتی که کتاب را خریداری می‌کنید توجه کنید؛ با خرید کتاب دست دوم از فروشگاه کتاب دست دوم یونی بوک، دیگر نیازی نیست از این بابت نگرانی‌ای داشته باشید، زیرا یونی بوک سلامت و کیفیت کتاب دست دوم را تضمین می‌کند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، سال چاپ کتاب و نام مترجم است، زیرا ممکن است کتابی که شما مدنظر دارید برای چاپ سال جاری باشد و مترجم خاصی کتاب را ترجمه کرده باشد، اما نسخه‌ی دست دوم این کتاب موجود نباشد و شما اشتباهی چاپ سال‌های گذشته یا مترجم دیگری را خریداری کنید.

با خرید کتاب دست دوم از یونی بوک دیگر نیازی نیست از این بابت نگرانی‌ای داشته باشید زیرا، تمام اطلاعات کتاب اعم از نام نویسنده، ناشر، مترجم، سال چاپ، تعداد صفحات و… به طور دقیقی وجود دارد و شما با اطمینان از کتابی که نیاز دارید، کتابتان را خریداری می‌کنید.

خرید و فروش کتاب دست دوم در یونی بوک

برای خرید یا فروش کتاب دست دوم در یونی بوک نیاز است ابتدا، با ساخت یک پنل کاربری در این سایت ثبت نام کنید، مراحل ثبت نام در سایت یونی بوک زمان زیادی از شما را نخواهد گرفت اما شما را به عضو دائمی از این فروشگاه تبدیل می‌کند، پس از ثبت نام با قرار دادن کتاب‌هایی که قصد فروششان را دارید داخل سایت، کتاب‌های شما در ویترین سایت یونی بوک برای افرادی که نیاز دارند نمایش داده‌ می‌شود.

سخن آخر

جایگزین کردن کتاب دست دوم به جای کتاب نو، راه حلی برای خرید کتاب با قیمت مناسب است، اگر اهل کتاب هستید یا به دغدغه‌ی کتابخوانی در کشور را دارید، همراهی با یونی بوک را به شما توصیه می‌کنیم، در فروشگاه اینترنتی یونی بوک به راحتی می توانید کتاب های مدنظرتان را به صورت دست دوم با مناسب ترین قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنید و اگر خودتان کتاب­ هایی که دیگران به دنبالشان هستند و دیگر نیازی به آن­ها ندارید را به فروش بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *