0

کهنه کاری آینه چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد ؟

آینه یکی از وسایل لازم برای هر خانه ای است. در گذشته از این وسیله فقط برای پیراستن و دیدن استفاده میشود اما امروزه آینه کاربرد های متفاوت دارد. یکی از این کاربرد های فراوان استفاده از آینه به عنوان دکوری و برای زیبایی است که می‌تواند زیبایی فضا و جذابیت خانه را چندین برابر کن. آینه ها در فضاهای بزرگ و کوچک کاربرد های فراوانی دارند و میتواند در انواع مختلف تزئین شود.یکی از این کاربرد های بسیار شیک و زیبا استفاده از آینه های کهنه کاری شده است که می‌تواند به زیباسازی فضا بسیار کمک کند. کهنه کاری آینه در فضاهای مختلف مانند نشیمن، آشپزخانه، اداره، بیمارستان و… همگی به کلاسیک بودن فضا استفاده میکنند. در این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با برد شیشه ای و شیشه لاکوبل در اختیار شما قرار خواهیم داد همراه ما باشید.

آماده سازی آینه کهنه کاری نیازمند مهارت طولانی و سخت می‌باشد. بنابراین کسانی که کار کهنه کاری آینه انجام میدهند افراد با مهارتی هستند. معمولا افرادی که هنر آینه کاری دارند خیلی راز های موفقیت و مهارت خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند. آینه کهنه با نام اینه پتینه نیز شناخته میشود. معمولا تزئین آینه های کهنه به صورت رنگ آمیزی نامنظم صورت میگیرد. لازم است بدانید که فرایند کهنه کاری قبل از اینکه  شیشه به آینه تبدیل شود روی شیشه انجام میشود. در هنگام کهنه کاری آینه روی آینه رنگ آمیزی نمیشود و پشت آینه این طرح پیاده میشود‌.

جالب است بدانید که کهنه کاری آینه برای اولین بار توسط هنرمندان در کشور ایتالیا طراحی شده است و به دلیل جذابیت و زیبایی، خیلی سریع در کشور های دیگر مورد استفاده قرار گرفت.  آینه کهنه کاری شده را میتوان نقش و نگاری سنتی و کلاسیک معرفی کرد که این آینه ها توسط آسیب رساندن به لایه  بازتابنده به دست آمدند. در این آینه ها قسمت هایی از جیوه آینه فرسوده میشود و این فرسودگی سبب به وجود آمدن نقش و نگاری کلاسیک شده است.

برد شیشه ای با کیفیت

برد شیشه ای یکی از جدید ترین و جذابترین تخته ها است که از شیشه ساخته شده است‌. شیشه استفاده شده در این برد از جنس نوعی شیشه با کیفیتی مشابه به کریستال یا سوپر کبیر است که آن را به صورت سکوریت درآورده اند. لازم است بدانید که سکوریت فرایندی است که باعث میشود شیشه مقاومت بیشتری داشته باشد و در برابر هر نوع ضربه، حرارت و فشار مقاوم باشد و همچنین صاف و بدون موج باقی بماند. برد شیشه ای به صورت بی رنگ و رنگی تولید میشود.

برای طراحی و ساخت این برد های رنگی از نوعی رنگ های خاص استفاده میشود که این رنگ ها مناسب قرار گیری بر روی شیشه هستند و موجب میشود که بعد از استفاده گلوله گلوله نشوند. رنگ های استفاده شده در برد شیشه ای از کیفیت بالایی برخوردارند که این موضوع سبب شده است که در استفاده های طولانی مدت سبب تغییر نشوند. برد های شیشه ای ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند. این موضوع باعث شده که علاوه بر کاربرد های گسترده ان، برد شیشه ای به عنوان یک بخش اصلی از دکوراسیون مراکز مختلف مانند بیمارستان، اداره و شرکت استفاده شوند. برد های شیشه ای در انواع های مختلفی وجود دارند که می‌توان آن ها را به سه دسته صفحه اصلی، صفحه پشتی و زهوار تقسیم بندی کرد.

شیشه لاکوبل با رنگ بندی جذاب

لاکوبل نوعی شیشه به صورت صاف است که یک طرف آن با رنگ پوشیده شده است. همچنین به شیشه های پشت رنگی به اصطلاح لاکوبل گفته میشود. شیشه لاکوبل ظاهر براق و منحصر به فرد دارد و به همین دلیل در طراحی دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. شیشه لاکوبل به عنوان شیشه دکوراتیو و تزئینی کاربرد فراوانی دارد. این شیشه تنوع بسیار زیادی در رنگ ها دارد و در 25 رنگ متفاوت در بازار وجود دارد. شیشه لاکوبل دارای دو نوع شیشه پشت رنگی مات و شیشه پشت رنگی براق است که این شیشه نور را از خود عبور میدهد. ضخامت شیشه لاکوبل حدود چهار تا بیست میلی متر است.

شیشه لاکوبل در سطح ایمن و ایمن پلاس وجود. دارد و مانند شیشه های آنتی باکتریال عمل میکند. این شیشه ها برای اولین بار در کارخانه های کشور بلژیک ساخته شدند که بعد ها به ایران وارد شد. بنابراین می‌توان گفت که لاکوبل برند این کارخانه است اما در ایران این شیشه ها به عنوان نام های تجاری لاکوبل و متلوکس معرف هستند.

شیشه لاکوبل مزایای فراوانی دارند که میتوان به دوام بالای آن ها اشاره کرد. دوام شیشه های لاکوبل سبب شده است که در درهای کشویی، دیوار ها و مبلمان استفاده شوند. این شیشه ها نشکن هستند بنابراین در برابر ضربه خرد نمی‌شوند. از مزایای اصلی این شیشه ها میتوان به سازگاری رنگ های آن ها با محیط زیست اشاره کرد.  این شیشه ها ترکیبات آلی فراری کمی  منتشر میکنند. شیشه های لاکوبل پالت های رنگی متنوعی دارند و به جز 25 رنگ اصلی میتوان رنگ های دیگری را انتخاب کرد.

البته تولید رنگ های نگیر در شیشه های شفاف و شیشه هایی با رنگ متالیک صورت نمی‌گیرد.  همچنین میتوان گفت که این شیشه ها در برابر گرما و اشعه بنفش بسیار مقاوم هستند بنابراین از این شیشه ها میتوان در داخل و حتی خارج از آن ها استفاده کرد. ناگفته نماند که شیشه لاکوبل مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد پس در فضاهای مرطوب دچار تغییر رنگ، پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشود.

شیشه های لاکوبل به دلیل طراحی و جذابیت زیاد در دکوراسیون داخلی پر کاربرد هستند که میتوان از کاربرد آن ها استفاده در دیوار شیشه ای، میزهای شیشه ای، قفسه کابینت و… اشاره کرد. همچنین این شیشه ها در نمای بیرونی ساختمان ها و نورگیری ها و آینه کاری های داخلی بناهای سنتی بسیار استفاده میشوند. شیشه های لاکوبل قابل تزئین با چوب و سنگ هستند و ترکیب جذابی را ایجاد می‌کنند. به سبب نشکن بودن این شیشه ها در مهد کودک ها می‌توانند استفاده شوند همچنین کاربرد آن ها در فضاهای آموزشی نیز قابل تعریف است.  برخی از کاربرد های دیگر شیشه لاکوبل عبارتند از: استفاده در آشپزخانه، حمام، چیدمان اتاق خواب، مطب دندانپزشکی، داروخانه، انواع فروشگاه ها، جدا کننده پارتیشن، آینه های رنگی و…

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *