0

ارزان‌ترین آموزشگاه یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

مقدمه
زبان انگلیسی در تمام دنیا به‌عنوان زبان رسمی و بین‌المللی شناخته می‌شود، به طوری که افراد زیادی در سراسر جهان در تلاش برای یادگیری این زبان هستند. همین امر موجب شده تا در کشورهای مختلف، آموزشگاه‌های زبان انگلیسی زیادی تأسیس شده و روز به روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. افراد می‌توانند با داشتن مدرک زبان تافل و آیلتس، آینده شغلی و تحصیلی بهتری برای خود ایجاد کنند. هزینه کلاس‌ها در آموزشگاه‌های مختلف، متفاوت بوده و نرخ مصوب خاصی ندارد. ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی نیز کلاس‌ها را در سطوح مختلف برگزار کرده و قیمت‌ها و هزینه کلاس‌ها در این آموزشگاه به‌گونه‌ای است که اغلب افراد می‌توانند از کلاس‌های آن بهر‌مند شوند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب و ارزان پرداخته شده و انواع کلاس‌ها و دوره‌ها نیز بازگو می‌شوند.

انواع روش‌های آموزش زبان انگلیسی

برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، روش‌های متفاوتی وجود دارد که با گذشت زمان اغلب این روش‌ها دچار تکامل شدند. تأثیرگذاری هر یک از روش‌های آموزش زبان انگلیسی در هر فردی متفاوت بوده و نمی‌توان یکی از آن‌ها را به‌عنوان محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین روش انتخاب کرد. در ادامه انواع بهترین روش‌های آموزش معرفی می‌شوند:

1. روش مستقیم

در واقع روش مستقیم، قدیمی‌ترین روش در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بوده که با نام روش طبیعی نیز از آن یاد می‌شود. آموزش مستقیم در سال 1900 برای کمک به سربازان در جنگ ابداع شد و تأکید اصلی در این روش بر روی مهارت کلامی است. البته قواعد نگارشی نیز به طور محدود آموزش داده می‌شوند.

2. روش ترجمه گرامر

همانطور که از اسم این روش نیز مشخص است، بیشتر بر روی ترجمه مطالب تأکید دارد. همین مورد موجب می‌شود تا آموزش از این طریق سخت باشد. از این روش سنتی برای آموزش افرادی که قصد ادامه تحصیل در زمینه ادبیات انگلیسی را دارند، استفاده می‌شود.

3. آموزش صوتی

آموزش صوتی بر اساس یک نظریه آموزشی بنا شد که مطابق این نظریه، هر چیزی با تکرار مداوم قابل یادگیری است. این روش با نوع مستقیم، شباهت زیادی داشته با این تفاوت که در روش آموزش صوتی، تأکید بر روی دستورات زبان خواهد بود.

4. آموزش زبان ارتباطی (CLT)

در روش آموزش ارتباطی، تأکید بر روی جملات کاربردی و ارتباط مستقیم است.

5. شرکت در ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

امروزه شرکت در ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی رایج‌ترین روش آموزش و یادگیری این زبان به شمار می‌رود. در حال حاضر این کلاس‌ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

کلاس‌ حضوری یا آنلاین در ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

1. مزایا و معایب شرکت در کلاس‌های حضوری

عده زیادی هنوز بر این باورند که تنها راه آموزش زبان انگلیسی، شرکت در کلاس‌های حضوری است. البته این تفکر به طور کامل رد نمی‌شود زیرا بسیاری از آموزشگاه‌ها و حتی دانشگاه‌های کشور برای آموزش زبان، از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند. در کلاس‌های حضوری از یک کتاب مخصوص در جهت آموزش استفاده شده و در هر جلسه، مدرس بخشی از کتاب را تدریس می‌کند.

شرکت در این کلاس‌ها نکات مثبت و منفی بسیاری را شامل می‌شود. این کلاس‌ها چند روز در هفته برگزار شده و برخی از افرادی که مشغله کاری دارند، ممکن است نتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند. از دیگر معایب این نوع کلاس‌ها، صرف زمان و هزینه مشخص برای رفت و آمد به کلاس است. به همین دلیل بهتر است در زمان انتخاب آموزشگاه، به این مورد توجه ویژه شود.
به طور کلی شهریه کلاس‌ها نسبت به دوره و نوع آموزشگاه متفاوت خواهد بود. در ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی، هزینه برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها به نسبت سایر مراکز بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. همچنین در برخی از این مراکز، امکان پرداخت اقساطی شهریه نیز وجود دارد.
در تمامی طول برگزاری کلاس‌ها، مدرس بر فعالیت زبان‌آموزان نظارت داشته و تمرین‌ها را به طور منظم چک می‌کند. وجود نظم و تکرار مداوم مطالب ازجمله مهم‌ترین مزایای این کلاس‌ها به حساب می‌آید.

2. مزایا و معایب شرکت در کلاس‌های آنلاین

وجود کلاس‌های آنلاین از زمان شیوع کرونا در بین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مرسوم شد. بسیاری از آموزشگاه‌ها در حال حاضر دوره‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. بسیاری از افراد می‌توانند بر اساس شرایط خود، با حضور در این کلاس‌ها، این زبان بین‌المللی را آموزش ببینند.
در این کلاس‌ها نیز مطالب گفته شده در کلاس‌های حضوری، تدریس خواهند شد. زبان‌آموزان از طریق ارتباط صوتی و تصویری می‌توانند با مدرس خود در ارتباط باشند و با او تبادل نظر کنند. از مهم‌ترین مزایای این کلاس‌ها، دسترسی همیشگی به مطالب آموزشی است. تمامی جلسات کلاس، ضبط شده و زبان‌آموز می‌تواند در زمان نیاز به مطالب دسترسی داشته باشد.
برخلاف کلاس‌های حضوری، هزینه ثبت‌نام در کلاس‌های آنلاین بسیار کمتر است. در واقع ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی آنلاین، این کلاس‌ها را با قیمتی مناسب برگزار کرده و افراد زیادی در سراسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند. از معایب این دوره‌ها نیز باید به اختلالات اینترنت و سیستم کامپیوتری در زمان برگزاری کلاس آنلاین اشاره کرد.

ویژگی‌های ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

1. موقعیت مکانی ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب به حساب می‌آید؛ زیرا هرچه آموزشگاه دورتر باشد، برای رسیدن به آن باید هزینه، زمان و انرژی بیشتری صرف کرد. در نتیجه موجب خستگی بیشتر زبان‌آموز شده و بازدهی را کاهش می‌دهد. در واقع با در نظر گرفتن این مورد می‌توان ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی را انتخاب کرد.

2. زمان‌بندی کلاس‌ها

کلاس‌های هر آموزشگاهی باید در بحث زمان‌بندی، انعطاف‌پذیر باشند. کلاس‌ها باید در صبح و عصر برگزار شوند تا زبان‌آموز به راحتی بتواند در هرکدام که راحت‌تر است، شرکت کند.

3. کارنامه آموزشگاه در ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

خروجی‌های یک آموزشگاه در واقع می‌توانند آموزشگاه خوب را از یک آموزشگاه معمولی متمایز کنند. اگر فردی در بخش هزینه‌ها با ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی روبه‌رو شد، بهتر است با جستجوی اسم آموزشگاه، خروجی‌های آن را مشاهده کرده و از نوع تدریس مدرسین اطمینان حاصل کرد.

4. مدرسین شاغل در آموزشگاه

شاید اصلی‌ترین سنگ محک برای مقایسه ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی، مدرسین شاغل در آموزشگاه هستند. آموزشگاه‌های معتبر در استخدام مدرسین، حساسیت‌های ویژه‌ای داشته و معیارهای مخصوصی را در نظر می‌گیرند.

10 مورد از بهترین و ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی ایران

1. موسسه زبان ایران اروپا

این موسسه یکی از بهترین‌ها بوده که در سال 1388 تأسیس شده است. شعبه مرکزی آموزشگاه زبان ایران اروپا در غرب تهران، بزگراه آیت‌الله کاشانی قرار دارد. این مرکز ارائه کننده دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی متنوع با تأکید بر مهارت مکالمه و آمادگی برای امتحانات بین‌المللی به صورت آنلاین، گروهی، نیمه‌گروهی و خصوصی است. اساتید حاضر در این مجموعه بسیار باتجربه و کارآزموده بوده و تدریس خود را مطابق با سیستم و متدهای آموزشی روز دنیا انجام می‌دهند. ازجمله مزایای این موسسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
• هزینه‌های مناسب
• اساتید باتجربه
• تجهیزات و امکانات عالی آموزشگاه
• تدریس تخصصی زبان انگلیسی

2. موسسه گاما

نام آموزشگاه گاما، بسیار در تهران و دیگر استان‌های کشور به‌عنوان بهترین و ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی شناخته شده است. این موسسه دارای چندین شعبه فعال در مناطق مختلف تهران و شهرهای بزرگ ایران بوده و دوره‌های متنوعی برای آموزش زبان انگلیسی دارد. گاما دارای دوره‌های آموزشی تضمین شده بوده و حتی اگر لازم باشد دانش‌آموزان خود را رایگان آموزش می‌دهد. این موسسه آموزشی، دوره‌های خود را به صورت ترمیک ارائه نمی‌دهد و تمامی دوره‌ها هدف‌گرا بوده و پکیج‌ها به صورت صفر تا صد آموزش داده می‌شوند.

3. آموزشگاه زبان نگار

آموزشگاه زبان نگار، یکی از قدیمی‌ترین موسسات زبان ایران بوده که 18 سال سابقه آموزش دارد. شعبه مرکزی مجموعه در میدان انقلاب قرار دارد. تمامی آنچه یک زبان‌آموز برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارد، به طور کاملاً منظم، دقیق و با برنامه ارائه می‌شود. برای آزمون‌های آیلتس، تافل و GRA، دانش‌آموزان را در تمامی ایران آموزش می‌دهند.

4. موسسه زبان‌های خارجی پردیسان

یکی دیگر از آموزشگاه‌های زبان انگلیسی باسابقه با 14 سال تجربه درخشان، موسسه زبان‌های خارجی پردیسان بوده که دارای 9 شعبه فعال در سطح شهر تهران است. این آموزشگاه، دوره‌های آموزشی خود را در مقطع کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و در قالب‌های گروهی، نیمه‌گروهی و خصوصی برگزار می‌کند.
نظارت بر دوره‌های برگزارشده توسط اساتید هیئت‌علمی و سرمدرسین مراکز صورت می‌گیرد. همچنین کلاس‌های رفع اشکال به صورت رایگان و کارگاه‌های آموزشی رایگان جهت بهبود مکالمه نیز توسط مرکز برگزار می‌شود. از دیگر مزایای این مرکز می‌توان به کلاس‌های تربیت مدرس و ارتقاء مدرسین اشاره کرد.

5. آموزشگاه زبان کارینو

این آموزشگاه دارای 15 سال سابقه فعالیت تخصصی در آموزش زبان انگلیسی بوده که در محدوده شرق تهران فعالیت می‌کند. موسسه زبان کارینو در حال حاضر دارای دو شعبه فعال در تهران بوده که به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود در سال 98، جایزه بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی را در ایران بدست آورد. این مرکز دارای دوره‌های ویژه آزمون آیلتس بوده که با توجه به امکانات و تجهیزات موجود، در 60 روز به صورت تضمینی برگزار می‌شود.
همچنین آزمون‌های Assessment به صورت ماهیانه در مرکز زبان کارینو برگزار شده تا پیشرفت دقیق زبان‌آموزان تحلیل گردد. از دیگر مزایای اصلی این مرکز می‌توان به دوره‌های خاص مقاله‌نویسی ISI اشاره کرد که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود. مدرک زبان اعطایی این موسسه بین‌المللی بوده و قابلیت ارائه به سفارت را دارد.

6. آموزشگاه ایران کمبریج

ایران کمبریج در زمینه آموزش زبان انگلیسی بسیار کارآموزده و باتجربه بوده که در شهر تهران به‌عنوان یکی از بهترین‌ها و ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی شناخته می‌شود. از ویژگی‌های ممتاز این موسسه می‌توان به استفاده از مدرسین مجرب و در سطوح بین‌المللی اشاره کرد. این آموزشگاه با اساتیدی با مدرک دانشگاهی بالاتر از کارشناسی ارشد زبان و با سابقه بیش از یک دهه تدریس همکاری می‌کند و همچنین کلاس‌های فوق فشرده با مدت زمان کمتر از 3 ماه در آموزشگاه ایران کمبریج برگزار می‌شود. دوره‌های مرکز کاملاً تخصصی، منسجم و هدفمند بوده که ظرفیت کمی نیز دارند. برای سطوح پیشرفته آموزش زبان، از اساتید Native استفاده می‌شود.

7. آکادمی زبان اکسیر

آکادمی زبان اکسیر با شعار “یک سبک زندگی” جزو بهترین و ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی در ایران و شهر تهران به حساب می‌آید. شروع فعالیت این موسسه با برگزاری دوره‌های مخصوص آیلتس بوده و بعد از آن دوره‌های آموزشی دیگری به این مجموعه اضافه شد. ازجمله این دوره‌ها می‌توان به زبان عمومی، مکالمه انگلیسی، دوره‌های گرامر زبان اشاره کرد. با راه‌اندازی دپارتمان رسانه، IT و پلتفرم TelEx در تابستان سال 98، کلاس‌های آنلاین آموزشگاه اکسیر نیز شروع به فعالیت کرده و در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفت.

8. آموزشگاه زبان اسپیکان

آموزشگاه اسپیکان برای شهروندان تهرانی، نامی شناخته شده است. این موسسه با 10 سال سابقه فعالیت در آموزش زبان انگلیسی با برگزاری دوره‌های مختلف و با استفاده از متد دانشگاه آکسفورد انگلستان، رضایت‌مندی زیادی را به همراه داشته است. اساتید حاضر در مجموعه اسپیکان همگی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بوده و جزو برترین اساتید تهران به حساب می‌آیند. دوره‌های این آموزشگاه به صورت عمومی و تخصصی و به صورت گروهی، آنلاین و خصوصی در تمامی روزهای هفته برگزار می‌شود. مدرک پایان دوره اسپیکان، مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است.

9. آموزشگاه زبان نصیر

آموزشگاه زبان نصیر با 25 سال سابقه آموزش زبان انگلیسی، یکی از قدیمی‌ترین موسسات در ایران به حساب می‌آید. فعالیت این آموزشگاه تنها به پایتخت محدود نشده و در دیگر شهرها و استان‌ها مانند استان البرز نیز شعبه فعال دارد. این مجموعه آموزشی توسط اساتید دانشگاهی و نخبگان آموزش زبان اداره می‌شود و همین امر موجب شده تا دوره‌های آموزشی زبان نصیر بسیار باکیفیت بوده و بهره‌وری بالایی داشته باشند.
از دیگر مزایای این آموزشگاه می‌توان به پشتیبانی مرکز از واحد خارج کشور، کانادا و همچنین گواهی کیفیت آموزشی ISO اشاره کرد. موسسه نصیر از بزرگترین و معتبرترین مراکز آموزش و تربیت مدرس زبان به شمار می‌رود.

10. کانون زبان ایران

ازجمله ارزان‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی که دوره‌های آموزش را از سطوح مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌کند، کانون زبان ایران است. با توجه به کیفیت دوره‌های آموزشی این موسسه، نام کانون زبان ایران، در تهران و دیگر شهرهای کشور بسیار شناخته شده است. کلاس‌های این مجموعه به صورت حضوری و مجازی برگزار شده و قابل توجه بسیاری از زبان‌آموزان قرار می‌گیرد. پرداخت شهریه نیز در کانون ایران کاملاً آنلاین بوده و از طریق سایت مجموعه انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *