0

هدایای تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از روش های بازاریابی و جلب نظر مخاطبین، ارائه هدایای تبلیغاتی است. در این روش کالا به طور رایگان در اختیار مخاطب یا مخاطبین قرار می گیرد. به این ترتیب نام شرکت، برند یا حرفه در ذهن مخاطبان باقی می ماند. این روش همانند تبلیغات در اینترنت، رادیو و تلویزیون و مجلات و روزنامه ها یک راه بازاریابی است. کالاهایی مانند: ماگ، لیوان، تقویم، سررسید، ساعت دیواری، ساک دستی، فلش و خودکار تبلیغاتی برخی از هدایای ارزان تبلیغاتی محسوب می شوند. اغلب صاحبان مشاغل و حرف روی هدیه تبلیغی خود نام برند، شرکت یا موسسه را حک می کنند. به این ترتیب تا زمانی که هدایا مورد استفاده فرد قرار می گیرند، به عنوان بازاریاب پیوسته عمل می کنند. اگر شما هم قصد خرید هدیه های تبلیغاتی را دارید تا آخر مطلب را بخوانید.

ویژگی های هدایای تبلیغاتی کارآمد

احتمالا شما هم تا به حال هدایای تبلیغاتی بسیاری را دیده و از آنها استفاده کرده اید. برخی از آنها به زودی غیر قابل استفاده می شوند و بعضی دیگر مصرف شده و تمام می شوند. تعدادی از هدیه های مذکور بسیار خوب و تأثیرگذار ولی تعدادی دیگر تأثیر چندانی ندارند. بنابراین همه کالاهای تبلیغاتی همانند یکدیگر نیستند و تأثیرگذاری یکسانی ندارند. اما شما می توانید با روش های گوناگونی هدیه های تبلیغی شرکت خود را جذاب تر و کاربردی تر کنید. در ادامه مطلب شما با برخی از این روش ها آشنا می کنیم.

کالاهای تبلیغاتی استثنایی هدیه دهید

شما می توانید کالای تبلیغی خود را از میان محصولات جالب یا دارای ویژگی های کارآمد انتخاب کنید. به عنوان مثال شما ماگ قهوه تبلیغی زیبا و با اندازه مناسب را همیشه در پیش خود نگه می دارید و از آن استفاده می کنید و تا زمانی که از ماگ استفاده می کنید نام برند یا شرکت در ذهن شما حک می شود. اما لیوانی که سایز مناسب یا شکل نامناسبی دارد را در یک گوشه ای قرار می دهید و از آن استفاده نمی کنید.

عدم استفاده از هدیه تبلیغی موجب فراموشی برند یا نام شرکت می شود. البته در برخی از موارد شرکت یا برند را ناکارآمد و بدون استانداردهای لازم تصور می کنید.

دادن هدیه ای متناسب با شغل یا برند

هدیه تبلیغاتی باید با شغل یا برند شما متناسب باشد. هدایای متناسب ماندگاری بیشتری دارند. اگر شما مدیر یک مرکز آموزشی هستید و به مخاطبان خود دفترچه یا خودکار تبلیغاتی هدیه دهید، این کالاها به عنوان هدیه تبلیغی مناسب محسوب می شوند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی با عمر طولانی

هدایای ارزان تبلیغاتی می تواند گل های طبیعی زیبا و انواع مواد خوراکی خوشمزه و لذیذ باشد ولی این اقلام ماندگاری بالایی ندارند. گلدان گل کوچک و یک نوشیدنی اگر چه جذابیت بالایی دارند و مخاطبین را خوشحال می کند ولی به جهت مصرف کوتاه مدت این هدایا، نام برند شما نیز به زودی فراموش می شود. پس سعی کنید کالاهایی مانند: لیوان سرامیکی تبیلغاتی، تی شرت زیبا همراه با چاپ لوگوی شرکت یا خودکار تبلیغاتی زیبا را به عنوان هدیه تبلیغی خود انتخاب کنید.

حک کردن لوگو روی هدیه تبلیغاتی

حک کردن لوگو یا نام شرکت روی هدایای تبلیغاتی بخش مهمی از بازاریابی محسوب می شود. اهدای ماگ یا خودکار بدون نام و نشانی شرکت، تبلیغ مناسبی محسوب نمی شود. حتما روی هدایای شرکت نام یا لوگوی آن را درج کنید. به این طریق تا زمانی که از کالاهای مذکور استفاده می شود فرد و اطرافیان او نام شرکت یا برند آن را مشاهده کرده و به خاطر می سپارند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی خلاقانه و تأثیرگذار

هدایای ارزان تبلیغاتی خود را به صورت خلاقانه ای درآورده و به مخاطبین خود بدهید. در بسیاری از موارد مجوز اهدای کالایی گرانقیمت به مخاطبین داده نمی شود یا بودجه لازم برای اهدای اقلام پرارزش وجود ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که کالای ارزان خود را به صورت خلاقانه ای درآورده و سپس آن را هدیه دهید. به این طریق هدیه شما گرانتر نمی شود ولی تأثیرگذاری بیشتری دارد.

گزینش هدیه تبلیغی تعاملی

در نظر بگیرید که مدیران دو شرکت ماکت ساختمان شرکت را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کرده اند. یکی از ماکت ها به صورت آماده و ساخته شده ولی ماکت دیگر باید توسط مخاطب روی هم سوار شود. واضح است که سوار کردن ماکت موجب جذابیت بیشتر آن هدیه و ماندگارتر شدن آن می شود. بنابراین اگر هدیه خود را به صورت تعاملی با مخاطب در نظر بگیرید آن را ماندگارتر ساخته اید.

هدیه ای با سایز و ابعاد مناسب

هدایای تبلیغاتی باید دارای سایز و ابعاد مناسبی باشند. اگر سایز بسیار بزرگ یا بسیار کوچکی داشته باشند به سرعت فراموش می شوند. چرا که هدیه های بزرگ از دسترس خارج می شوند و احتمال مفقود شدن اقلام کوچک نیز بسیار بالا است. به همین جهت کالایی با اندازه و ابعاد مناسب انتخاب کنید. گروه تبلیغاتی سهیل یکی از مجموعه های موفق در امر تهیه هدایای تبلیغاتی است. این گروه با انجام فعالیت هایی نظیر: طراحی، حکاکی لیزری، چاپ برند یا لوگو روی کالاهای مختلف با استفاده از مفاهیم بنیادی هنر و مدیریت کارآمد نظر مشتریان را به سوی خود جلب می کنند. واردات و توزیع کالاهای مختلف تبلیغی نیز توسط گروه سهیل انجام می شود. شما می توانید جهت سفارش و مشاهده هدایای تبلیغاتی نظیر: تی شرت، پاوربانک، لباس کار، اسپیکر، آفتابگیر، کیف سمیناری، ساعت رومیزی، فولدر، ساک دستی، جاکارتی، فلاسک، جاکلیدی، ساعت دیواری، ساعت مچی، ست مدیریتی و خودکار به آدرس اینترنتی soheilgifts.com مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *