0

مرجع اصلی دانشنامه مد و ترفندهای آرایشی

The main reference of the encyclopedia of fashion and makeup tricks

همه ما علاقمندیم که در میهمانی‌ها و مجالس به بهترین شکل ظاهر شویم. هر کدام از ما هم سلایق متفاوتی داریم؛ یکی به کت و دامن علاقه دارد و دیگری در یک لباس شب بلند زیباتر به نظر می‌رسد. اما اگر ندانیم کدام لباس مجلسی بیشتر برازنده ما است یا از علاقه خود مطمئن نباشیم، انتخاب لباس برای میهمانی به کاری سخت و دشوار تبدیل می‌شود. به همین دلیل در این مقاله چند نکته ساده برای انتخاب لباس مجلسی را با شما در میان خواهیم گذاشت. امیدواریم با مطالعه این مطلب از دانشنامه مد و سایر مقالات مجله مدیسه خودتان را برای یک میهمانی خاص آماده کنید.

چگونه بهترین لباس مجلسی را انتخاب کنیم؟

بهترین لباس مجلسی لباسی است که در عین سادگی، زیبا و چشم‌گیر باشد. در عین حال می‌توانید از مد روز تبعیت کنید، اما قرار نیست در تمام طول میهمانی معذب باشید. لباس مجلسی مناسب، لباسی است که در آن احساس راحتی کنید و برای حرکت کردن محدودیت نداشته باشید. دانشنامه مد با 8 نکته ساده به شما کمک خواهد کرد که بهترین لباس مجلسی مناسب خود را انتخاب کنید.

Tips for choosing a dress

 

1) فرم بدن

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لباس مجلسی، فرم بدن شما است. لباسی که برای شرکت در یک مراسم انتخاب می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که زیبایی‌ها و نقاط قوت بدن شما را نمایان کرده و نقاط ضعف آن را بپوشاند. هیچ کس جز خود شما به شکل بدنتان آگاه نیست؛ بنابراین فقط خودتان هستید که می‌توانید بهترین لباس را با توجه به فرم بدنتان انتخاب کنید. مثلا اگر صورت زیبایی دارید، بهتر است با پوشیدن لباسی پوشیده، توجه را به سمت صورتتان جلب کنید و با استفاده از گوشواره‌هایی بزرگ، به آن جلوه بیشتری بدهید. و یا اگر گردن کشیده‌ و زیبایی دارید، لباس‌های یقه قایقی نگاه‌ها را به سمت گردنتان خواهد کشاند.

2) رنگ پوست

اگر دوست دارید بهترین لباس مجلسی را بپوشید، توصیه می‌کنیم به مد توجه چندانی نداشته باشید؛ چرا که ممکن است رنگ سال هیچ تناسبی به رنگ پوست شما نداشته باشد. بهترین لباس مجلسی لباسی است که رنگ چشم و پوست شما را به زیبایی هرچه تمام‌تر نمایش دهد. اگر پوست خیلی روشنی دارید، بهتر است از لباس‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید؛ چرا که پوشیدن لباسی با رنگ روشن صورتتان را بی‌روح‌تر و رنگ‌پریده‌تر نشان می‌دهد. برای پوست‌های گندمی با تناژ زرد هم پوشیدن لباسی چند درجه روشن‌تر از رنگ پوست، انتخاب بهتری است. اگر پوستتان تیره است، لباس‌های مجلسی با رنگ روشن بیشتر به شما می‌آید. اما اگر پوستی برنزه یا زیتونی دارید، خوشبختانه از همه رنگ‌ها می‌توانید استفاده کنید. حتی می‌توانید با پوشیدن لباس‌های نئونی به حضور خود در میهمانی‌های شبانه جلوه بیشتری بدهید.

3) رنگ مو

اگرچه مو فاکتور تقریبا ثابتی است و نمی‌شود برای هر میهمانی رنگ آن را تغییر داد، اما اگر قصد داشته باشید موهای خود را رنگ کنید، می‌توانید لباس مجلسی خود را با آن ست کنید. البته توصیه می‌کنیم برای رنگ کردن مو هم رنگ پوست را در نظر بگیرید و رنگ مو را متناسب با تناژ پوست خود انتخاب کنید. اگر موهای مشکی یا تیره‌ای دارید، یک لباس مجلسی سرمه‌ای یا خاکستری زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند. اگر هم رنگ موی شما روشن یا بلوند است، از رنگ‌های خانواده آبی در ترکیب لباس خود استفاده کنید.

Choosing a dress based on hair color

4) سایز بدن

اگر قصد دارید دانشنامه مد در انتخاب بهترین لباس مجلسی به شما کمک کند، حتما به این مورد دقت کنید. معمولا بدن هیچ شخصی از سایزهای استاندارد تبعیت نمی‌کند. ممکن است کمر شما باریک باشد، اما ران‌های بزرگی داشته باشید. ممکن است کوتاه قد باشید، اما شکم داشته باشید و لباسی که کاملا فیت باشد را پیدا نکنید. در این شرایط اصلا خودتان را نگران نکنید و اعتماد به نفستان را از دست ندهید. فقط کافی است نزدیک‌ترین لباس به فرم و سایز بدن خود را انتخاب کرده و پس از خرید، جزئیات آن را تغییر دهید تا کاملا فیت شود.

5) نوع میهمانی

همه مجالسی که به آن دعوت می‌شوید، یکسان نیستند؛ بنابراین همه لباس‌های مجلسی شما هم نباید یکسان باشند. قطعا شکل حضور شما در یک میهمانی رسمی شرکتی با تولد یکی از دوستان نزدیکتان تفاوت دارد. بنابراین برای انتخاب لباس مناسب میهمانی، باید به فاکتورهایی مثل تم مراسم، مناسبت آن، مکان برگزاری، افراد مدعو و نسبت خود با آن‌ها توجه کنید. حتی در نظر گرفتن احتمال رقص هم اهمیت دارد. اگر مراسم بسیار رسمی است و فضای راحتی ندارد، بهتر است از کت و شلوار یا کت و دامن مجلسی استفاده کنید. اما اگر مراسم تولد یا عروسی یکی از نزدیکانتان است، می‌توانید راحت‌تر باشید و یک لباس محفلی دخترانه بپوشید.

Choosing a dress based on type of party

6) جنس پارچه لباس

شاید با خودتان بگویید که توجه به جنس پارچه لباس چرا باید هنگام انتخاب لباس مجلسی مهم باشد؛ اما دانشنامه مد مدیسه به شما توضیح خواهد داد که طرز ایستادن لباس روی بدن شما مهم است. اینکه جنس پارچه خشک است یا نرم، پف‌دار است یا لخت، و چگونه بر روی بدن قرار می‌گیرد، بسیار اهمیت دارد. اگر بدن لاغری دارید، بهتر است از پارچه‌ای استفاده کنید که خشک نباشد و بدنتان را پُرتر نشان دهد. اما اگر درشت‌اندام هستید و دوست دارید لاغرتر به نظر برسید، می‌توانید از پارچه‌ای مانند ساتن آمریکایی استفاده کنید. لازم به یادآوری نیست که در هنگام انتخاب نوع پارچه باید زمان برگزاری میهمانی و دمای هوا را نیز در نظر بگیرید.

7) مد روز

چند بار این جمله را با صدای بلند بخوانید : به مد روز توجه کنید، اما تمرکز نه!
شما برای تهیه یک لباس مجلسی، هزینه زیادی صرف می‎کنید و قرار نیست این لباس را فقط یک بار بپوشید. بنابراین بهتر است مدل و رنگی را انتخاب کنید که واقعا زیبا و برازنده شما است و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. معمولا مدل‌های کلاسیک لباس‌های مجلسی همیشه شیک هستند و هیچوقت اصطلاحا دمده نمی‌شوند. برای مثال پیراهنی با یقه دلبری، همیشه زیبا است. پیراهن‌های یقه 7 نیز همیشه پرطرفدار هستند؛ علاوه بر این قابلیت ست شدن با مدل‌های مختلف را دارند. اگر قصد دارید برای میهمانی مورد نظر خود دامن بپوشید، پیشنهاد می‌کنیم یک دامن فون (راسته) را انتخاب کنید که برای هر فرم و سایزی، ظاهری زیبا به وجود خواهد آورد.

8) بودجه

آخرین و مهم‌ترین فاکتور انتخاب لباس در این دانشنامه مد بودجه‌‌ای است که برای خرید لباس مجلسی کنار گذاشته‌اید. بله، درست است! اهمیت این مورد کمتر از سایر موارد نیست. بهتر است قبل از مراجعه به بازار، حداکثر بودجه خود را تعیین کنید تا پشیمان یا دست خالی از فروشگاه خارج نشوید. البته شما می‌توانید انواع لباس مجلسی را با قیمت‌های متنوع پیدا کنید؛ اما اگر قصد دارید سال‌ها از آن استفاده کنید، بهتر است بودجه خود را افزایش دهید و لباسی باکیفیت‌تر و با دوام بیشتر انتخاب کنید.

دانشنامه مد مدیسه

مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین لباس و آرایش، سلیقه شخصی و شکل بدن هر فرد است. اما اگر نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به مجله مدیسه مراجعه کرده و از مقالات آنلاین و رایگانی که کارشناسان ما برای شما فراهم کرده‌اند، برخوردار شوید. این مقالات برای انتخاب بهترین رنگ مو، بهترین لباس مجلسی، انتخاب کیف و کفش مناسب، نحوه ست کردن زیورآلات با لباس مجلسی و حتی آرایش متناسب با هر میهمانی، به شما کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *