0

روتین پوستی قبل خواب

روتین پوستی قبل خواب ؛ تغییرات در هورمون های شما می تواند منجر به مشکلاتی مانند جوش، پوست چرب، حساسیت یا خشکی شود. خوشبختانه، پیروی از یک برنامه منظم مراقبت از پوست بهترین راه برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است و روتین شبانه شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است! حتی فقط شستن و مرطوب کردن صورت در شب می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، اما اگر می خواهید آن را به سطح بالاتری ببرید، چند محصول دیگر اضافه کنید تا واقعاً پوست منحصر به فرد خود را هدف قرار دهید.

روال اولیه روتین پوستی قبل خواب

1. محصولاتی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده اند.

پوست هر کس متفاوت است، بنابراین هر چیزی را که خواهرتان یا بهترین دوستتان استفاده می‌کند نخرید؛ مطمئن شوید که محصولاتی که استفاده می‌کنید متناسب با شما هستند. یکی از راه‌های تشخیص نوع پوست شما این است که صورت خود را به طور کامل بشویید و دو ساعت صبر کنید، سپس پوست خود را بررسی کنید. اگر صورت شما به نظر می رسد و احساس می کند:
صاف، بدون چربی، بدون پوسته پوسته شدن ، احتمالاً پوستی معمولی دارید.
براق یا صاف ،احتمالاً پوست چرب دارید
سفت، کدر، لکه دار یا پوسته پوسته شده ، احتمالاً پوست شما خشک است.
اطراف بینی پیشانی و چانه شما چرب است، اما در جای دیگر طبیعی یا خشک است ، احتمالاً پوست مختلط دارید.
ممکن است لازم باشد در روتین پوستی قبل خواب از محصولات جداگانه در نواحی مختلف صورت خود استفاده کنید تا درمان هدفمند مورد نیاز خود را دریافت کنید.

2. اگر آرایش می کنید، هر شب آرایش خود را پاک کنید.

ممکن است با آرایش خوابیدن آنقدرها هم مشکل به نظر نرسد، اما در واقع می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شود. هر بار که آرایش می کنید، از بهترین پاک کننده آرایش صورت یا میسلار واتر روی یک پد پنبه ای استفاده کنید تا هر اثری از بین برود. آرایش چشم را هم پاک کنید زیرا می تواند چشمان شما را تحریک کرده و منجر به عفونت شود.
از تکیه بر دستمال های پاک کننده آرایش برای پاک کردن آرایش خود در پایان روز خودداری کنید. آنها راحت هستند، اما فوق العاده مؤثر نیستند، بنابراین معمولاً در نهایت پوست خود را تمیز می کنید. این می تواند منجر به تحریک پوست شود و با گذشت زمان، ممکن است پوست شما سریعتر پیر شود.

3. صورت خود را با یک شوینده متناسب با نوع پوست خود بشویید.

در روتین پوستی قبل خواب بسیار مهم است که هر شب صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. این کار آلودگی، باکتری ها و روغنی را که در طول روز روی پوست شما جمع شده است، از بین می برد. شما همچنین باید کرم ضد آفتاب خود را بشویید ؛شما آن را هر روز برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنید، درست است؟ اگر آن‌ها را نشویید، همه این موارد می‌توانند منجر به جوش‌ها شوند. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، به دنبال یک پاک کننده غیر کومدون زا باشید، به این معنی که منافذ شما را مسدود نمی کند.
اگر پوست شما نرمال است یا اگر تمایل به حساس شدن دارد، از یک پاک کننده ملایم و سبک صورت استفاده کنید.
اگر پوست خشکی دارید از پاک کننده های کرمی یا ژل دار استفاده کنید. از پاک کننده های کف و هر چیزی که دارای رایحه قوی است خودداری کنید.
اگر پوست چرب دارید، یک شوینده کف کننده را انتخاب کنید. این به شکستن هرگونه روغن و پاکسازی منافذ شما کمک می کند.
اگر مستعد جوش‌ها هستید و می‌خواهید تعداد محصولاتی را که استفاده می‌کنید محدود کنید، پاک‌کننده‌ای با ماده ضد آکنه سالیسیلیک اسید را امتحان کنید. با این حال، از هیچ روش درمانی دیگری برای آکنه استفاده نکنید، مگر اینکه متخصص پوست به شما دستور دهد.

4. در صورت نیاز در روتین پوستی قبل خواب از یک درمان هدفمند آکنه استفاده کنید.

محصولات مختلف زیادی وجود دارند که آکنه را درمان می کنند و هیچ پاسخ درستی برای اینکه چه چیزی برای شما مفید است وجود ندارد. اگر جوش های زیادی داشته باشید، برای مثال، ممکن است محصولی را ترجیح دهید که در تمام صورت خود پخش کنید. اگر فقط گاه به گاه دچار لک می شوید، ممکن است یک درمان لکه بینی را ترجیح دهید که بتوانید آن را در جایی که نیاز دارید قرار دهید. صرف نظر از این، درمان را بعد از شستن صورت، اما قبل از استفاده از مرطوب کننده اعمال کنید.
دو مورد از محبوب‌ترین مواد در درمان‌های بدون نسخه آکنه، بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک هستند. بنزوئیل پراکسید به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کند، در حالی که اسید سالیسیلیک التهاب را کاهش می دهد و منافذ شما را باز می کند.
صبور باشید ممکن است چندین هفته طول بکشد تا درمان های آکنه موثر واقع شوند. حداقل 4 هفته قبل از تعویض محصول جدید به یک محصول زمان بدهید.
اگر از شوینده صورت ضد آکنه استفاده می کنید، احتمالاً به هیچ محصول دیگری نیاز ندارید. اگر یک محصول به اندازه کافی خوب کار نمی کند، با متخصص پوست خود صحبت کنید.

5. هر شب با یک لوسیون یا کرم بدون روغن صورت را مرطوب کنید.

شستن پوست، روغن های طبیعی آن را از بین می برد. در حالی که این یک نوع نکته است، مهم است که مقداری از آن رطوبت را دوباره اضافه کنید. روتین شب خود را با زدن لایه نازکی از مرطوب کننده صورت غیر کومدون زا به پایان برسانید که به پوست شما کمک می کند صبح درخشان شود! در صورت تمایل می توانید از کرم شب استفاده کنید، اگرچه یک مرطوب کننده ساده نیز می تواند موثر باشد. به دنبال موادی مانند سرامیدها و نیاسینامید باشید که به تقویت سد محافظ پوست شما کمک می کند.
اگر پوست خشکی دارید، کرم سنگین‌تری را انتخاب کنید که برچسب «مرطوب‌کننده» یا «آبرسان» دارد.
ممکن است فکر کنید که اگر پوستتان چرب است نیازی به مرطوب کردن آن ندارید، اما در واقع بسیار مهم است! اگر این کار را نکنید، پوست شما با تولید چربی بیشتر جبران می کند. فقط به چیزی سبک وزن مانند ژل یا محصول مبتنی بر آب بچسبید.

6. هنگام روتین پوستی قبل خواب به آکنه و جوش های خود دست نزنید.

اگر روال جدید شبانه شما باعث می شود زمان بیشتری را در آینه با تمرکز روی پوست خود بگذرانید، ممکن است به خصوص وسوسه شوید که هر جوشی را که ممکن است ببینید را فشار دهید. تمام تلاش خود را بکنید تا در برابر این خواسته مقاومت کنید! جوش‌های پوستی می‌توانند عفونت را به عمق پوست شما فشار دهند، که می‌تواند التهاب را در دراز مدت بسیار بدتر کند.
برای کمک به بهبود خود به خود جوش از یک درمان نقطه ای استفاده کنید. با این حال، اگر نیاز به سرعت بخشیدن به روند بهبودی دارید یا با یک شکستگی شدید روبرو هستید،به متخصص پوست خود مراجعه کنید.
جوش های سرسیاه را نیز دست نزنید زیرا می تواند منجر به التهاب و زخم شود. سعی کنید به جای آن از شستشوی صورت با اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا از شر آنها خلاص شوید.
برای کمک به جلوگیری از جوش، در روتین پوستی قبل خواب پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید و سعی کنید در طول روز به صورت خود دست نزنید، زیرا روغن ها و باکتری های روی دستان شما می توانند باعث جوش شوند.

درمان های هدفمند برای روتین پوستی قبل خواب

1. برای تمیزی عمیق تر صورت خود را با برس پاک کننده بشویید.

برس‌های تمیزکننده می‌توانند شستن صورت را سرگرم‌کننده‌تر جلوه دهند، که ممکن است باعث شود تمایل بیشتری به انجام آن داشته باشید. اگر می خواهید از یکی استفاده کنید، یکی را با موهای نرم انتخاب کنید ، موهای سفت فقط پوست شما را تحریک می کند!
اگر پوست حساسی دارید، در روتین پوستی قبل خواب حتی یک برس نرم نیز ممکن است کمی خشن باشد. اگر بعد از استفاده متوجه قرمزی یا حساسیت شدید، به شستشوی صورت خود به روش قدیمی برگردید. برخی از برس ها با باتری کار می کنند و برخی دستی هستند. تفاوت واقعاً یک ترجیح شخصی است.
به خاطر داشته باشید که از آنجایی که برس پاک کننده شما پوست مرده را از سطح صورت شما لایه برداری می کند، احتمالاً نباید از هیچ لایه بردار اضافی استفاده کنید.

2. یک تونر بدون الکل را برای متعادل کردن پوست چرب امتحان کنید.

تونرها اکیداً ضروری نیستند، اما برخی افراد به توانایی آن‌ها قسم می‌خورند که بعد از شستن پوست شما به بازسازی آن کمک می‌کنند. اگر از تونر استفاده می‌کنید، کمی روی یک تکه پنبه قرار دهید و بعد از شستن صورت، اما قبل از استفاده از مرطوب‌کننده یا درمان آکنه، آن را روی پوست خود بکشید.
به دنبال یک تونر با مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک یا سرامیدها باشید. از تونرهای خشن با موادی مانند الکل، فندق جادوگر یا هر عطر قوی خودداری کنید آنها فقط پوست شما را خشک می کنند.

3. از سرم ها برای پوست خشک استفاده کنید.

سرم ها معمولاً حاوی مواد بسیار غلیظ هستند. اگر مشکلی در مراقبت از پوست دارید که باید به آن توجه کنید، مانند پوست ناهموار یا کدر، یک سرم می تواند راهی عالی برای دریافت درمان هدفمندتر باشد. سرم خود را درست قبل از مرطوب کننده معمولی خود بمالید.
به عنوان مثال، اگر تمایل به داشتن پوست لکه دار و خشک دارید، ممکن است یک سرم آبرسان صورت را فقط به آن ناحیه بمالید، سپس از یک مرطوب کننده سبک روی بقیه قسمت های صورت خود استفاده کنید.

4. در روتین پوستی قبل خواب حدود یک بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک‌های صورت راهی مناسب برای آبرسانی و تغذیه پوست شما هستند، اما قرار نیست هر روز از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید آنها را به بخشی از روتین آخر هفته خود تبدیل کنید.ماسک را بعد از شستن صورت، اما قبل از استفاده از هر محصول دیگری، قرار دهید.
بسته به ماسکی که انتخاب می‌کنید، دستورالعمل‌ها متفاوت خواهد بود برخی از آنها قرار است روی صورت شما خشک شوند تا ناخالصی‌ها را از بین ببرند، در حالی که بقیه باید پس از چند دقیقه شسته شوند تا پوست شما را خشک نکنند.
بهترین ماسک صورت را بخرید که برای نوع پوست خاص شما ساخته شده باشد، یا با ترکیب برخی از مواد مغذی آشپزخانه خود، آن را بسازید. به عنوان مثال، می توانید پوست خشک را با له کردن 1 آووکادو و مخلوط کردن آن با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) عسل و یک مشت جو، آبرسانی کنید.
اگر آکنه دارید، از استفاده از ماسک خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست شما را بیشتر تحریک کند.

5. حدود یک بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید.

سلول‌های مرده پوست می‌توانند روی سطح پوست انباشته شوند و به صورت شما بافتی کدر بدهند. هفته‌ای یک بار روی یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم سرمایه گذاری کنید تا به حل شدن این سلول‌های پوست کمک کند و پوست شما را درخشان و درخشان کنید.
لایه بردارهای شیمیایی ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما در واقع بسیار ملایم تر از اسکراب های خشن هستند. اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید، در روتین قبل خواب هرگز نباید از اسکراب لایه بردار استفاده کنید این باعث بدتر شدن التهاب می شود.
آیا به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستید؟ از یک پد ضد آکنه استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک است که به عنوان لایه بردار شیمیایی BHA نیز شناخته می شود. فقط پد را به آرامی روی صورت خود بکشید، سپس اجازه دهید صورت شما کاملا خشک شود. به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار پوست خود را مرطوب کنید!

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *