0

چیپس خلالی بزرگ مزمز

چیپس خلالی بزرگ مزمز

بدون شک یکی از محبوب ترین تنقلات در سراسر جهان چیپس خلالی پفکی بوده که تولید کنندگان بزرگ اسنک این محصول را در اندازه های بزرگ و کوچک وبسته بندی 900 گرمی با قیمت عمده و مناسب در سراسر بازارهای داخلی پخش کرده که با تجهیزات و فرآیندهای کارآمد، تقاضای کل کشور را نیز برای این محصول را برآورده کنند.

یک کارخانه فرآوری چیپس باید شامل تمام اجزای لازم برای تمیز کردن، پوست کندن، برش دادن، بلانچ کردن، آبگیری، سرخ کردن و طعم دادن به سیب زمینی باشد تا کیفیت محصول نهایی حفظ شود.

تنها مشکل موجود در مورد تهیه چیپس خلالی میزان فرآوری و تصفیه آنها در کارخانه ها بوده که زمانی که به شکل قطعه های بزرگ و کوچک درمی آیند در روغنهای اشباع نشده انداخته شده که حرارت بالایی که طی آن پروسه به این محصولات وارد می شود سبب از بین رفتن برخی مواد طبیعی و معدنی درون آنها شده و ارزش غذایی آن را پایین می آورد.پس باید دقت کنید که اینگونه تنقلات را از مراکز معتبری مثل سایت آراد برندینگ خریداری کنید تا از اصالت و سلامت کالا مطمئن باشید.

علاوه بر آن، میزان نمک و سدیم بالایی که به آن اضافه می شود و چربی که در طی فرآیند پخت و پز جذب می کند که سبب بالا رفتن میزان کالری و چربی چیپس می شود بنابراین در صورت مصرف بیش از حد و مداوم انسان را دچار افزایش وزن و چاقی کرده که این عوامل خود سبب بسیاری از بیماریها می شود.

چیپس خلالی بزرگ

بسیاری از مردم تمایل داشته تا چیپس سیب زمینی را مستقیم بخورند و با آن به عنوان یک میان وعده رفتار کنند و عده ای دیگر ممکن است آنها را در کنار مواد غذایی دیگر مانند سالاد یا خورشت قرار داده و با زدن ادویه های مختلف به آن طعم متفاوتی را برای غذای خود ایجاد کنند.

امروزه یکی از مصارف عمده آن در تهیه ساندوچها و اضافه کردن با مواد غذایی مانند پنیر پیتزا و ژامبون مرغ و کالباس بوده که طعم بی نظیر و خاصی را برای هر فردی ایجاد کرده و امروزه در بسیاری از رستورانها و کافه سرو و توزیع می شود.

همانطور که می دانید سیب زمینی به عنوان منبع اصلی تولید چیپس یک نوع کربوهیدرات کم کالری و کم چرب بوده که می تواند انرژی لازم را برای کار کردن و فعالیتهای روزانه شما به وجود آورد و بدن ما از انرژی ای که از طریق آن بدست آمده تغذیه می کند و همه آن را به گلوکز تبدیل می کند.

چیپس خلالی بزرگ

در صورت استفاده از سیستم سرخ کن نامناسب برای تولید چیپس خلالی بزرگ  کنترل دما هنگام پخت چیپس با مشکل موجه شده که این عامل سبب حرارت دیدن بیش از اندازه این محصولات و در نتیجه پیدایش ماده ای به نام آکریل آمید شود که یک عامل سرطان زا بوده و برای هر شخصی مضر می باشد.

همچنین یک دستگاه پیشرفته با تکنولوژی به روز و سالم می تواند به حفظ کیفیت روغن و پایین آمدن سطح آکریل آمید کمک کند که این موضوع برای حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بسیار ضروری می باشد.

چیپس خلالی در اصل تکه هایی از سیب زمینی بوده که بسیار نازک و به شکل چوب برش داده شده و سپس سرخ شده تا ترد شود که امروزه به یک غذای محبوب در سرتاسر جهان تبدیل شده و بسیاری از کشورها دیدگاه منحصر به فرد خود را در مورد چیپس سیب زمینی دارند که ترکیبات و طعم دهنده های متنوعی را به نسبت سلیقه خود به آن اضافه می کنند.

چیپس خلالی مزمز بزرگ

چیپس سیب زمینی عامل تاثیر گذاری در افزایش وزن بوده زیرا چربی بالایی دارد و بسیار اعتیادآور است و صدای خرد شدن آن هم در داخل دهان انسان به لذت خوردن چیپس می افزاید که طی تحقیقاتی کسانی که اسنکها را با هدفون خوردند در زمان خیلی کوتاه تری از چیپس خسته شدند.

چیپس سیب زمینی به دلیل طرز تهیه و موادی که استفاده می شود می تواند سبب چاقی و اضافه وزن شود که به عنوان مثال چون ابتدا چیپس سیب زمینی را در روغن تصفیه شده سرخ می کنند چربی و کالری این ماده غذایی بالا می رود.

در واقع، یک وعده چیپس سیب زمینی می تواند تا 150 کالری و 10 گرم چربی داشته باشد و از آنجایی که چیپس سیب‌زمینی اغلب در مقادیر زیاد مصرف می‌شود، به راحتی می‌توان فهمید که چگونه می‌تواند در افزایش وزن و عوارض مربوط به سلامتی نقش داشته باشد.

چیپس خلالی مزمز بزرگ

برای درست کردن تردترین و عالی ترین چیپس خلالی مزمز نیازی نیست یک آشپز متخصص باشید یا مواد اولیه خاصی را با قیمت بالا تهیه کنید و تنها کافیست ابتدا خمیری با پوره سیب زمینی و ادویه تهیه کنید و زمانی که خمیر را آماده کردید، قسمتی از خمیر را بردارید و به ضخامت متوسط ببرید.

خمیر رول شده را با کمک چاقو یا کاتر پیتزا به شکل خلال برش داده و حالا در ماهیتابه ای روغن را اضافه کرده و خوب حرارت دهید، سپس بعد از داغ شدن روغن، تکه های سیب زمینی آماده شده را در روغن داغ اضافه کنید و خوب تفت دهید تا وقتی که سیب زمینی سرخ شده طلایی و ترد شد، در آخر نیز سیب زمینی سرخ شده را در بشقاب قرار دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *