0

نکات نورپردازی برای آشپزخانه روشن تر

طراحی نورپردازی آشپزخانه باید یک سیستم انعطاف‌پذیر در خانه باشد. با توجه به اینکه آشپزخانه‌ها امروزه برای انجام تنوع وسیعی از کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نورپردازی آشپزخانه باید با ساعات مختلف روز نیز سازگار باشد. ممکن است لازم باشد چراغ‌های آشپزخانه شما در طول روز از نور روشن در زمانهایی که نیاز به روشنایی بیشتر دارید، به نور صمیمی‌تر در زمان شام تغییر کنند. این مسئله می‌تواند از طریق قرار دادن چراغ‌ها به روش صحیح حاصل شود. بیایید به برخی از روش‌های طراحی روشنایی آشپزخانه خود بپردازیم تا آن را به شکلی شگفت‌انگیز به نمایش بگذاریم.

1. روشنایی توکار

لامپ‌های توکار می‌توانند یک افزودنی عالی برای روشنایی محیط باشند. هنگام اضافه کردن چراغ به آشپزخانه، می‌توان از نورپردازی توکار به همراه لوستر یا آویز استفاده کرد. این ترکیب پس از اجرا، بسیار زیبا به نظر خواهد رسید و یک ساختار روشنایی عالی را ایجاد می‌کند که بسیاری از نیازها را پوشش می‌دهد. همچنین سهولت و راحتی را برای ساکنان خانه فراهم می‌کند، به طوری که آن‌ها می‌توانند بدون نگرانی از گوشه‌ها و نقاط کور، وظایف خود را انجام دهند. همچنین، چراغ‌های توکار را می‌توان نزدیکتر و در زاویه‌هایی به دیوار قرار داد تا بخشی از نور آن ها روی سطح دیوار را روشن کند. به همین دلیل، با استفاده از چراغ‌های توکار در آشپزخانه، تمامی فضای آشپزخانه را روشن می‌کنید، اما به شکلی نرم و صمیمی، بدون اینکه محیط بیش از حد روشن شود.

2. روشنایی وظیفه

روشنایی وظیفه زیر قفسه ها یا کابینت های آشپزخانه شما می تواند به عنوان راهکاری ایده عال برای طراحی روشنایی آشپزخانه شما مطرح شود. روشنایی وظیفه مناطق تمرکز در آشپزخانه را ایجاد می کند. نصب روشنایی وظیفه در مناطقی مانند قفسه های آشپزخانه منطقی است زیرا این مناطق، محل انجام بیشترین کارهای آشپزخانه هستند. همچنین می توانید از روشنایی وظیفه برای روشن تر کردن مناطقی مانند اجاق گاز، جزیره آشپزخانه و حتی سینک استفاده کنید. روشنایی وظیفه می تواند به یک سوئیچ نور مرکزی متصل شود، به طوری که هر بار که نیاز به حرکت به یک منطقه جدید ندارید، نیازی به روشن و خاموش کردن آن نباشد.

3. روشنایی آویز

مجموعه‌ای از چراغ‌های آویز، جذابیت، زیبایی و شخصیت به فضای آشپزخانه اضافه می‌کند. در صورت داشتن یک آشپزخانه بزرگ یا وجود کانتر صبحانه یا جزیره آشپزخانه، نورپردازی محیط به تنهایی کافی نخواهد بود. در این شرایط، ممکن است به چیزی بیش از چراغ‌های سقفی معمولی یا چراغ‌های توکار در آشپزخانه خود نیاز داشته باشید. چراغ‌های آویز گزینه‌ی خوبی هستند و در انتخاب آنها باید به شکل، روشنایی و رنگ آنها توجه کنید. نوع محبوب چراغ آویز، چراغ آویزهای سه تایی است. اما شما می‌توانید آنها را بر اساس پالت رنگ آشپزخانه و اندازه محل مورد نیاز خود تغییر دهید. از چراغ‌های آویز در کنار هم معمولاً برای روشن کردن جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در خانه‌های زیبای ایرانی، می‌دانیم که طراحی و استفاده از هر گوشه خانه شما چقدر مهم است. شما به سادگی می توانید طراحی داخلی مورد نظر خود با ما در میان بگذارید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا با دقت ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید. همچنین، ما می‌توانیم در مورد سبک خاصی از روشنایی کمک کنیم و شما را در تمام فرایند راهنمایی کنیم.
رویکردهای ما در طراحی داخلی و روشنایی در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌ها قرار دارد. این طرح‌ها، به صورتی پر زرق و برق و همزمان کاربردی، تجربه‌ای به یاد ماندنی و یک محیط زیبا برای شما ایجاد می‌کنند. با نیچروان هر آنچه که به دنبالش هستید را پیدا کنید و طراحی دقیقی برای خانه خود به وجود آورید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *