0

چاپ کاغذ دیواری به صرفه است یا خرید کاغذ دیواری؟

از آنجایی که چاپ کاغذ دیواری با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال صورت می گیرد، اما توجه مشتریان به این محصول روز به ‌روز بیشتر می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برای طراحی دکوراسیون داخلی و پیاده‌سازی ایده‌های دلخواه خود بر روی سطح دیوارهای خانه، محل کار، ادارات، کافه‌ها، آرایشگاه‌ها یا محیط‌های دیگر، هزینه‌های هنگفتی را صرف کرده باشید و از آن خوشتان نیاید؛ در اینجا خدمات چاپ کاغذ دیواری با دستگاه چاپ دیجیتال و خرید کاغذ دیواری آماده از مراکز فروش حضوری یک پیشنهاد کاربردی و مقرون به صرفه خواهد بود!

در این مطلب قصد داریم همه ‌چیز را در مورد چاپ کاغذ دیواری و کاغذ دیواری آماده با شما در میان بگذاریم و به شما بگوییم که کدام یک از این دو انتخاب برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی چاپ کاغذ دیواری

یکی از جدیدترین المان‌های دکوراسیون داخلی که طی چند سال اخیر به ‌شدت مورد توجه مخاطبین قرار گرفته، چاپ کاغذ دیواری است که در طرح‌ها و مدل‌های متنوع در بازار محصولات دکوراتیو یافت می‌شود. اصولاً این نوع چاپ در قالب رول‌های با عرض متغیر و طول‌های متنوع چاپ و به بازار عرضه می‌شود. چاپ کاغذ دیواری تلفیقی از متن، گرافیک و هنر دست طراحان زبده است که استفاده از آن در فضا، زیبایی محیط را دو چندان می‌کند. در ادامه به معرفی جنس، ویژگی‌ها، مهم‌ترین کاربردها، نحوه تمیز کردن، نحوه نصب و خرید چاپ کاغذ دیواری می‌پردازیم:

  • جنس چاپ کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری‌های جدید ترکیبی از کاغذ، روکش PVC یا پلی‌اورتان است که در نتیجه کیفیت بی‌نظیر و شستشو پذیری عالی محصول را به ‌همراه دارد.

  • ویژگی‌های چاپ کاغذ دیواری

کیفیت تصاویر در چاپ کاغذ دیواری بسیار بالاست و نسبت به تابش مستقیم نور مقاوم بوده و قابل شستشو هستند.

  • مهم‌ترین کاربردهای چاپ کاغذ دیواری

از چاپ کاغذ دیواری برای مقاصد گوناگون از جمله تبلیغات برند، معرفی محصولات و زیباسازی و دکور محیط‌های مسکونی مانند پذیرایی، اتاق ‌خواب، اتاق ‌خواب کودکان، راهرو، سرویس‌های بهداشتی و محیط‌های اداری تجاری استفاده می‌شود.

  • نحوه تمیز کردن چاپ کاغذ دیواری

برای تمیزکاری چاپ کاغذ دیواری، تنها چیزی که نیاز دارید یک برس نرم، آب و صابون است تا بتوانید هرگونه لکه و آلودگی را از سطح کاغذ دیواری پاک کنید.

  • نحوه نصب چاپ کاغذ دیواری

برای نصب چاپ کاغذ دیواری، نیاز به نصاب مجرب کاغذ دیواری دارید تا بتواند به ‌خوبی کاغذ دیواری را کنار یکدیگر بچسباند.

  • نحوه خرید چاپ کاغذ دیواری

برای خرید چاپ کاغذ دیواری کافی است به فروشگاه‌های معتبر سطح شهر مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید کاغذ دیواری مورد نظر خود را از فروشگاه‌های اینترنتی مانند چاپ سبحان خریداری کنید.

معرفی کاغذ دیواری آماده

کاغذ دیواری آماده، نوعی پوشش تزئینی است که برای پوشاندن سطح دیوارهای داخلی در فضاهای مختلف به کار می‌رود. کاغذ دیواری‌ها انواع مختلفی دارد که هر کدام با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. این پوشش‌های محبوب و زیبا بیشتر به ‌صورت رول و متری به فروش می‌رسد و حداکثر عرض این کاغذها معمولاً بین ۵۲ تا ۷۵ سانتی‌متر است.

در ادامه به معرفی جنس، ویژگی‌ها، مهم‌ترین کاربردها، نحوه تمیز کردن، نحوه نصب و خرید کاغذ دیواری آماده می‌پردازیم:

  • جنس کاغذ دیواری آماده

کاغذ دیواری‌های آماده موجود در بازار عمدتاً از جنس‌های PVC، مخملی و الیاف کتان هستند و مقاومت خوبی در برابر شستشو، گرد و غبار و خط و خش دارند.

  • ویژگی‌های کاغذ دیواری آماده

کیفیت و مقاومت کاغذ دیواری آماده به مواد و متریال که در ساخت آن به کار رفته بستگی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ دیواری آماده، می‌توان به سهولت در جداسازی کاغذ دیواری از روی دیوار اشاره کرد.

  • مهم‌ترین کاربردهای کاغذ دیواری آماده

کاغذ دیواری آماده بر روی هر سطح صافی قابل نصب است که علاوه بر پوشش دهی دیوار، از کاغذ دیواری برای پوشش سقف اتاق‌ها یا فضاهایی همچون ادارات، اماکن اداری و تجاری و بخش‌های مختلف منزل مانند اتاق، پذیرایی، راهروها، آشپزخانه و سایر بخش‌ها در ساختمان مانند داخل قفسه‌ها، کمدها و کتابخانه‌ها نیز می‌توان استفاده ‌کرد.

  • نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری آماده

برای تمیزکاری کاغذ دیواری آماده، کافی است سطح کاغذ دیواری را با استفاده از پارچه مرطوب کاملاً تمیز نمایید.

  • نحوه نصب کاغذ دیواری آماده

کاغذ دیواری‌های آماده با کمک چسب مخصوص روی دیوار مورد نظر نصب می‌شوند. برای بهترین کیفیت نصب، این ‌کار باید به نصاب حرفه‌ای محول شود.

  • نحوه خرید کاغذ دیواری آماده

برای خرید کاغذ دیواری آماده به ‌شکل حضوری بهتر است به فروشگاه‌های معتبر سطح شهر مراجعه کنید. اگر فرصت مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید کاغذ دیواری را از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

مقایسه چاپ کاغذ دیواری با کاغذ دیواری آماده

طی چند سال اخیر استفاده از کاغذ دیواری برای دیوارهای منازل، محل کار و دیگر فضاها بسیار رواج پیدا کرده ‌است. به ‌طوری که افراد برای زیباتر نشان دادن سطح دیوارهای فضای مورد نظرشان نسبت به خرید یا چاپ کاغذ دیواری اقدام می‌کنند.

برخی از خریداران تصور می‌کنند که چاپ کاغذ دیواری و کاغذ دیواری آماده با یکدیگر یکسان هستند و تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شوند. در حالی که تفاوت‌های زیادی بین چاپ کاغذ دیواری و کاغذ دیواری آماده وجود دارد. در ادامه به تفاوت‌های این دو انتخاب می‌پردازیم:

  • قیمت کاغذ دیواری

یکی از تفاوت‌های اصلی چاپ کاغذ دیواری با کاغذ دیواری آماده، قیمت آنهاست. کاغذ دیواری‌های چاپ شده با دستگاه چاپ دیجیتال در مقابل کاغذ دیواری‌های آماده قیمت مقرون به صرفه ‌تری دارند. زیرا جوهر چاپ کاغذ دیواری در برابر شستشو، آلودگی و رطوبت کاملاً مقاوم است، در حالی که کاغذهای دیواری آماده بسیار آسیب‌پذیر هستند.

  • طرح و نقش کاغذ دیواری

دومین تفاوت چاپ کاغذ دیواری با کاغذ دیواری آماده، طرح‌های متنوع روی سطح آنها می باشد. طرح‌های کاغذ دیواری آماده موجود در بازار فقط به آلبوم‌هایی با طرح‌های خاص محدود می‌شود، درحالی که در کاغذ دیواری‌های چاپ شده هیچ‌ گونه محدودیتی در طرح وجود ندارد.

  • مقدار مساحت مورد نیاز

البته مقدار مساحت مورد نیاز از چاپ کاغذ دیواری تا حد زیادی به سلیقه خریداران بستگی دارد. اما با این وجود در کاغذ دیواری‌های آماده به‌ دلیل داشتن طرح‌های سه بعدی اغلب بر روی دیوار سالن یا اتاق نصب می‌شود؛ اما از کاغذ دیواری‌های چاپ شده برای تمامی دیوارها استفاده می‌شود.

  • دوام و ماندگاری

سومین تفاوت چاپ کاغذ دیواری با کاغذ دیواری آماده، دوام و ماندگاری آنهاست. دوام و ماندگاری کاغذ دیواری‌های آماده بسیار پایین است به همین دلیل با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند. اما کاغذ دیواری‌های چاپ شده از دوام بیشتری نسبت به کاغذ دیواری‌های برخوردار هستند.

مزیت چاپ کاغذ دیواری نسبت به خرید کاغذ دیواری

در ادامه به مزیت چاپ کاغذ دیواری نسبت به خرید کاغذ دیواری می‌پردازیم:

1. نصب آسان کاغذ دیواری بر روی دیوار

کاغذ دیواری‌های چاپ شده را می‌توان به ‌راحتی و بدون نیاز به ابزاری خاص بر روی دیوار نصب کرد، در حالی که کاغذ دیواری‌های آماده از این قاعده مستثنی هستند.

2. دارا بودن قابلیت شستشو

تمام کاغذ دیواری‌های چاپی قابلیت تمیز کردن با دستمال نم‌دار را دارند، در صورتی که کاغذ دیواری‌های آماده به این صورت نیستند.

3. مقاومت در برابر گرما، رطوبت، گرد و خاک و…

یکی از مزایای چاپ کاغذ دیواری نسبت به کاغذ دیواری‌های آماده این است که در برابر گرما، رطوبت، شوینده‌های الکلی و گرد و خاک بسیار مقاوم هستند.

4. دوام بالا و مقرون به صرفه بودن چاپ کاغذ دیواری

هزینه‌های اولیه و نصب کاغذ دیواری آماده بسیار گران‌تر از کاغذ دیواری چاپی است، اما کاغذ دیواری چاپی دوام بالاتری نسبت به کاغذ دیواری آماده دارد.

5. پوشش دهی ایرادات سطح دیوار

برای فضاهایی که دیوارهای آن کثیف و پر از عیب و نقص هستند، کاغذ دیواری یک گزینه عالی است. زیرا علاوه بر پوشاندن عیوب دیوار، می‌تواند ایرادات و لکه‌های سطح دیوار را پنهان کند.

خرید کاغذ دیواری ارزان از مرکز تخصصی چاپ سبحان

اگر به فکر خرید کاغذ دیواری ارزان از یک چاپخانه معتبر هستید که خدمات چاپ کاغذ دیواری را به شما ارائه دهد، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. شما با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید از مزایایی هم چون کیفیت عالی، قیمت مناسب و مقاومت بالا در مقایسه با سایر چاپخانه‌های چاپ کاغذ دیواری بهره مند شوید.

با خرید ارزان کاغذ دیواری از چاپ سبحان به ‌صورت آنلاین و تلفنی می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید و با ده‌ها مدل از انواع کاغذ دیواری در سایت آشنا شوید. تنها کافی است به نشانی https://sobhanprint.com/ مراجعه کرده و از طریق پنل سایت و واتساپ با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *