0

چگونه یک درخت بادام پرورش دهیم؟

درخت بادام

یک سایت آفتابی را انتخاب کنید. درختان بادام برای رشد به فضای کافی نیاز دارند زیرا ارتفاع آنها تا 30 فوت می رسد. نهال خود را در فاصله 15 تا 20 فوتی از ساختمان ها، خطوط برق و سایر درختان بکارید. درختان بادام برای رشد به آفتاب کامل و خاک لومی با زهکشی خوب نیاز دارند. خرید بادام عمده بر سر مزارع امکان پذیر نیست زیرا نمونه ی تازه ی آن در آجیل استفاده نمی شود.

راه اندازی درخت بادام برای موفقیت قبل از اینکه حتی در زمین باشد شروع می شود. با استفاده از شیلنگ باغچه، ریشه نهال را اسپری کنید تا مطمئن شوید که هیدراته شده و ریشه ها با خاک تماس خوبی دارند. چاله خود را حفر کنید سوراخی را به اندازه کافی عمیق حفر کنید تا سیستم ریشه گیاه خود را در خود جای دهد. اگر درختی با ریشه لخت یا در ظرفی خریداری کرده اید، سوراخ خود را به اندازه کافی عمیق حفر کنید تا با عمق کاشته شدن درخت شما در مهد کودک مطابقت داشته باشد – به احتمال زیاد 18 تا 24 اینچ. برای اطمینان از اینکه سوراخ شما به اندازه کافی عمیق است، گیاه را به آرامی داخل آن قرار دهید و ریشه ریشه را محکم به کف آن بچسبانید. اگر پایه بالای سوراخ باقی می ماند، آن را به زور عمیق تر نکنید. ریشه ریشه حساس است و به راحتی با دست زدن یا پیرایش تهاجمی آسیب می بیند.

نهال خود را در مرکز سوراخ قرار دهید و آن را با خاک با زهکشی خوب پر کنید. خاک را محکم بکوبید تا هوای اضافی در حین پر کردن از بین برود. بلافاصله نهال خود را با حداقل یک گالن آب آبیاری کنید. برای کمک به حفظ رطوبت خاک، یک لایه مالچ در اطراف پایه درخت قرار دهید.

شاخه های کوچک نزدیک پایه درخت را کوتاه کنید. درختان جوان به هرس نیاز دارند تا تمام رشد خود را روی تنه و شاخه های خود متمرکز کنند. دوره خواب درخت بادام از زمان جوانه زدن تا باردهی حدود 5 سال طول می کشد، بنابراین اگر در چند سال اول آجیل روی درخت شما ظاهر نشد، نگران نباشید.

چگونه از درختان بادام مراقبت کنیم؟

درختان بادام به خشکی مقاوم هستند و در تابستان های گرم و خشک رشد می کنند، اما به آبیاری منظم نیاز دارند. وقتی درختان شما جوان هستند، حداقل هفته ای یکبار به آنها آبیاری کنید، فقط در صورت بارندگی شدید از آبیاری خودداری کنید. خاک را کاملاً هیدراته نگه دارید اما نه بیش از حد مرطوب – خیس کردن درختان می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. جالب است بدانید برخی افراد بادام درختی را با نوع زمینی آن اشتباه می گرند و به اشتباه دست به خرید بادام زمینی عمده می زنند.

برای شروع کوددهی درخت خود تا بهار صبر کنید. درختان جوان می توانند از مقادیر کمی کود نیتروژن که به طور منظم در طول فصل رشد استفاده می شود، بهره مند شوند، در حالی که درختان بالغ به کود بسیار کمتری نیاز دارند. هنگامی که درخت شما استقرار یافت و شروع به باردهی کرد، یک بار دو پوند اوره به آن بدهید تا مادام العمر باشد.

درخت بادام

کدام نوع درخت بادام بهترین است؟

دو نوع مغز بادام وجود دارد: تلخ و شیرین. اگر می‌خواهید درختتان صرفاً زینتی باشد، درختان بادام تلخ که بادام تلخ تولید می ‌کنند، انتخاب خوبی هستند. اگر قصد خوردن آجیل درخت بادام خود را دارید، حتماً انواع بادام شیرین را انتخاب کنید. مصرف بادام در کنار کشمش ترکیب بی نظیری می شود به همین دلیل فروش کشمش عمده در کنار بادام می تواند بهترین گزینه می باشد.

ارقام بادام شیرین عبارتند از «کارامل»، «مأموریت»، «هالز هاردی» و «آل این وان». اگر مطمئن نیستید که کدام نوع درخت بادام را در باغ خود بکارید، «همه در یک» یک انتخاب عالی است.

درخت بادام

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *