0

چگونه آرایش چشم خود را انجام دهیم؟

به نظر می رسد برخی از زنان می توانند در عرض ده دقیقه یک چشم دودی زیبا و پیچیده ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر تلاش می کنند با کشیدن خط چشم چشم خود را بیرون نکشند. شکی نیست که آرایش چشم یک مهارت اکتسابی است که نیاز به تمرین، محصولات مناسب و مهمتر از همه صبر دارد! در حالی که همه نظرات متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی آرایش چشم “عالی” را تشکیل می دهد، دارند، نکات و ترفندهای عالی وجود دارد که شما را به شروع درستی می رساند.

آماده سازی چشم ها

۱. پاک کردن چشم ها

چشم هایت را پاک کن چه به تازگی از خواب بیدار شده باشید و هنوز در چشمان خود بخوابید یا بقایای آرایش دیروز به مژه هایتان چسبیده باشد، مهم است که با یک چشم تمیز شروع کنید. دور چشم های خود را با آب ولرم یا خنک بشویید، زیرا آب داغ می تواند باعث خشکی پوست ظریف اطراف چشم شود. اگر از پاک‌کننده‌های آرایشی روی چشم‌هایتان استفاده می‌کنید، حتماً بعد از آن بشویید تا باقی‌مانده‌های چربی از بین برود. سپس چشم هایت را خشک کن

۲. یک پرایمر آرایشی بزنید

پرایمر کلیدی است برای اطمینان از اینکه آرایش چشم شما یکنواخت است و در تمام روز یا شب باقی می ماند. بهترین پرایمر صورت معمولاً حاوی سیلیکون است که خطوط و چین‌های اطراف چشم را صاف می‌کند که می‌تواند آرایش را رگه‌دار و ناهموار نشان دهد. آماده کردن پلک ها با پرایمر قبل از استفاده از هر چیز دیگری، آرایش شما را صیقلی تر، بی عیب و نقص تر و بادوام تر می کند.
ده ها پرایمر برای انتخاب وجود دارد، در همه برندها و محدوده قیمت های مختلف. می‌توانید انواع ارزان‌تر را در داروخانه پیدا کنید، یا در فروشگاه‌های بزرگ روی موارد گران‌تر سرمایه‌گذاری کنید. انواع مختلف را امتحان کنید تا محصولی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

۳. حلقه های تیره را با کانسیلر بپوشانید

حلقه‌های سیاه نشانه‌های کم‌خوابی هستند و برای هیچ‌کس جذاب نیستند. کانسیلری را پیدا کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و آن را زیر چشمان خود بمالید.
کانسیلری پیدا کنید که حاوی مرطوب کننده باشد. این به مبارزه با کیسه های زیر چشم کمک می کند و در عین حال آنها را پنهان می کنید. مطمئن شوید که کانسیلر را به آرامی اعمال می کنید. پوست زیر چشم‌های ما ظریف است و استفاده از کانسیلر به صورت ضخیم باعث می‌شود زیر چشم‌های شما حالت چروک و چروک داشته باشد. همچنین می توانید یک لایه کانسیلر سبک را روی پلک های خود بمالید. این به شما کمک می کند رنگ بهتری برای سایه چشم ایجاد کنید.

۴. مژه های خود را فر کنید

مهم است که این مرحله را قبل از افزودن سایه، ریمل یا خط چشم انجام دهید، زیرا آرایش شما را لکه می کند. فر مژه خود را در انتهای مژه های خود نگه دارید و به مدت سه ثانیه فشار دهید. این کار را دوباره در وسط مژه ها و یک بار دیگر در انتها انجام دهید.
اگر می خواهید فرهای جدی داشته باشید، فر مژه خود را کمی با سشوار گرم کنید. گرما باعث ایجاد فرهای موثرتر می شود، درست مانند کاری که اتوی فر داغ با موهای شما انجام می دهد. فقط مراقب باشید فر مژه خود را خیلی گرم نکنید، زیرا می توانید به پوست حساس اطراف چشم آسیب بزنید.

اضافه کردن سایه

رنگ های تیره تر را به گوشه های داخلی و خارجی چشم بزنید. بسته به رنگ پوست، انتخاب لباس و ترجیح عمومی، شما با پالت های رنگی مختلف کار خواهید کرد. با این حال، یک قانون کلی این است که تیره ترین رنگی را که با آن کار می کنید، در گوشه های داخلی و خارجی چشم خود اعمال کنید.
این تکنیک بسیار متنوع است و با تمام اشکال مختلف چشم به خوبی کار می کند.
برای این مرحله از برس سفت تری استفاده کنید. برس‌های سفت باعث می‌شود که رنگ روی چشم‌ها راحت‌تر شود و ظاهری جامد و رنگدانه‌دار در این نواحی تیره ایجاد شود.

۲. استفاده از سایه های رنگ تیره

رنگ تیره یا متوسط را روی چین پلک خود بکشید. این کمک می کند تا چشمان شما بزرگتر به نظر برسند و در عین حال عمق بیشتری به شما می دهد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از سایه تیره تر استفاده کرده اید تا زمانی که چشم شما کاملاً باز است دیده شود.
از یک برس مداد نازک برای اعمال رنگ به چین استفاده کنید. با استفاده از یک برس کوچک، رنگ را بدون لکه دار کردن تمام چشم، وارد چین ریز خواهید کرد.

۳. روشن ترین رنگ سایه چشم

روشن ترین رنگ را به مرکز پلک اضافه کنید. با برجسته کردن این ناحیه چشمان شما درخشان و درشت به نظر می رسد. با استفاده از همین رنگ، یک پاپ به درونی ترین گوشه چشم، نزدیک مجرای اشک اضافه کنید. این دو رنگ هایلایت ظاهر آرایش شما را درخشان می کند.
برای این مرحله نیز باید از برس سفت استفاده شود. به خوبی روی رنگ قرار می گیرد و برای پوشاندن مرکز پلک با رنگ روشن عالی است.

۴. ترکیب همه رنگ ها باهم

همه رنگ ها را با هم ترکیب کنید. ممکن است رنگ‌های مختلف را به‌طور دقیق و روشی اعمال کرده باشید، اما خطوط خشن روی پلک خوب به نظر نمی‌رسند. به آرامی رنگ ها را با هم ترکیب کنید تا کل چشم یکدست و صاف به نظر برسد. شما همچنان با مناطقی از تاریکی و روشنایی باقی خواهید ماند که چشمان درشت و زیبای شما را برجسته می کند!
برای مخلوط کردن از یک برس نرم و پردار استفاده کنید. این قلم مو به جای اینکه سایه ها را به شدت در همه جا آغشته کند، ترکیب ظریف رنگ ها را با هم آسان می کند.

کامل کردن مژه ها و ابروهای شما

۱. خط چشم خود را به خط مژه بکشید

برای ظاهری ظریف، آن را تا حد امکان نزدیک و نازک به خط مژه بمالید. برای ظاهر دراماتیک تر، خطوط ضخیم تر را اعمال کنید. می توانید خط چشم خود را فقط روی خط مژه بالا، بالا و پایین بکشید یا این مرحله را با هم رد کنید. بسته به شکل چشم و ظاهری که به دنبال آن هستید، ممکن است لازم باشد تکنیک های مختلف کاربردی را آزمایش کنید.
خط چشم مایع برای درست انجام دادن به تمرین زیادی نیاز دارند و خطوط بسیار خشن ایجاد می کنند. پودرها و ژل ها انتخاب های بهتری برای مبتدیان هستند و می توانند ظاهر نرم تری ایجاد کنند.
از بیرون خط بکشید، به سمت داخل حرکت کنید. قبل از اینکه خیلی به بینی خود نزدیک شوید توقف کنید. پوشاندن تمام محیط چشم تا بینی می تواند چشمان شما را کوچکتر و نزدیک به هم نشان دهد.

۲. ریمل بزنید

چوب ریمل خود را در بطری فرو کنید و توده ها را از برس جدا کنید. برای استفاده از آن روی مژه های خود، از پایه شروع کنید و به آرامی به سمت انتها حرکت کنید. همانطور که در امتداد مژه های خود حرکت می کنید، برس را کمی به جلو و عقب تکان دهید. این به جلوگیری از چسبیدن توده ها به مژه های شما کمک می کند.
اگر آن را به مژه های بالا و پایین می زنید، ابتدا مژه های پایینی خود را انجام دهید. اگر با مژه های بالا شروع کنید، ممکن است وقتی به پایین نگاه می کنید، ریمل روی پلک های خود بزنید تا آن را روی مژه های پایینی خود بزنید.
با خیال راحت چند لایه از بهترین ریمل خود را بزنید. می توانید روی لایه ها بسازید و مژه های خود را ضخیم تر نشان دهید.

۳. ابروهای کم پشت را با مداد یا پودر پر کنید

هیچ آرایش چشمی بدون ابروهای عالی کامل نمی شود. ابروهای شما باید عمود بر کناره بینی شما شروع شود، بنابراین از مداد یا برس خود برای پیدا کردن این نقطه استفاده کنید. موهای ابروی خود را با برس برس بزنید و با حرکات کوتاه و سبکی که با موهای طبیعی شما ترکیب می شود، آنها را با رنگ پر کنید. دقت کنید که خطوط شما خیلی خشن نباشند تا ابروها غیرطبیعی به نظر نرسند.
داشتن فرم حرفه ای ابروها می تواند در زمان پر کردن آنها صرفه جویی کند. اپیلاسیون یا چیدن آنها به شکل عالی به شما شابلون می دهد تا مداد یا پودر ابرو را دنبال کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *