0

هزینه پروتز سینه چقدر است؟ آیا تحت پوشش بیمه است؟

خانم هایی که قصد بزرگ کردن سینه را دارند، میخواهند از هزینه های پروتز سینه مطلع شوند. بنابراین بهتر است به این نکته دقت کنید که هزینه ها میتوانند بر اساس شرایط مختلف بسیار متفاوت باشند. برای اطلاع از هزینه‌های دقیق جراحی پروتز سینه باید با جراح پلاستیک صحبت کنید. با این حال عوامل مختلفی بر هزینه های پروتز سینه تاثیرگذارند. در این مقاله عواملی که بر قیمت کلی جراحی بزرگ کردن سینه تاثیر دارند را توضیح میدهیم. با وجود اینکه هزینه موضوع مهمی است اما جراحان پلاستیک توصیه می‌کنند که اگر میخواهید نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید، نباید هزینه نگرانی اصلی شما باشد.

هزینه‌ها و مزایای پروتز سینه

ظاهر یک زن از اولین چیزهایی است که اطرافیان متوجه آن میشوند. برای برخی از زنان احساس اعتماد به نفس به طور مستقیم با اندازه و شکل سینه آنها مرتبط است. اگر شما جزو کسانی هستید که به دلیل کوچک بودن یا ظاهر ناخوشایند سینه هایتان اعتماد به نفس کمتری دارید پروتز سینه ممکن است یک گزینه عالی برای شما باشد.

این روش میتواند به شما کمک کند  ظاهر و اعتماد به نفسی که همیشه میخواستید را داشته باشید. با این حال برای جراحی پروتز سینه باید هزینه های را در نظر بگیرید. در اینجا به مزایا و معایب و این روش، هزینه های آن و نحوه جراحی کم هزینه (در صورتی که برای شما مناسب باشد) میپردازیم.

عوامل موثر بر هزینه پروتز سینه

از سال 2019 بیماری همه گیر کرونا کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده در نتیجه شرایط اقتصادی هم دچار مشکل شده است. این مسئله یکی از عوامل تاثیر گذار بر هزینه پروتز سینه در سال 2022 است. همچنین باعث تاخیر در تولید محصولات مورد نیاز برای پروتز سینه شده است و دسترسی به برندهای خاص را دشوار کرده است.

علاوه بر این روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا پول بیشتری را برای اقدامات مورد نیاز برای مطابقت با استاندارد های بهداشتی که توسط سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است هزینه میکنند. به عنوان مثال آنها قبل و بعد از مشاوره تمام اتاق های مطب خود را ضدعفونی میکنند.

همه این موارد هزینه پروتز سینه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

این هزینه ها به طور کلی عبارتند از :

تجربه جراح پلاستیک

مهم ترین عاملی که بر هزینه پروتز سینه تاثیر گذار است تجربه جراح و بیمارستان یا کلینیک مورد نظر است. جراحان باتجربه اعتبار بیشتری دارند در نتیجه دستمزد آنها بیشتر است. البته این بدان نیست که هر چه هزینه جراح بیشتر باشد برای شما مناسب تر است. بهترین کار این است که به جراحی مراجعه کنید که با او احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

بهترین راه برای شروع این است که به دنبال جراحان پلاستیک با مجوز بگردید که روش های درمانی آنها با آنچه شما به دنبال آن هستید مطابقت داشته باشد. پروتز سینه بدن شما را تغییر میدهد و اگر اشتباه انجام شود میتواند باعث ناراحتی روانی شود و نیاز به درمان اصلاحی داشته باشد.

نوع پروتز

در حال حاضر زنان برای انتخاب پروتز سینه بیشتر از هر زمان دیگری قدرت انتخاب دارند. در واقع میتوان گفت بیشترین چیزی که بر هزینه جراحی پروتز سینه شما تاثیر دارد انتخاب نوع پروتز است.

پروتزهای سالین، سیلیکون، گامی بیر و پروتز سالین ساختاری برای جراحی پروتز سینه به کار برده می‌شوند که پروتزهای سالین به علت اینکه از آب نمک استریل ساخته شده‌اند، مقرون به صرفه‌ترین نوع پروتز هستند اما در طرفی دیگر پروتزهای سیلیکونی به علت اینکه تماما از یک ژل منسجم ساخته شده‌اند و دوام بیشتری دارند، گران‌تر هستند. (منبع: مقاله هزینه پروتز سینه کلینیک دکتر باقری)

اندازه پروتز سینه

هرچه پروتز بزرگتر باشد هزینه آن بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر میخواهید اندازه سینه خود را از B به D افزایش دهید واضح است که باید پول بیشتری نسبت به زمانی که میخواهید اندازه سینه را B به C افزایش دهید بپردازید.

انتخاب تزریق چربی به جای پروتز

تزریق چربی هم یک روش دیگر برای افزایش اندازه سینه است بزرگ کردن سینه با تزریق چربی میتواند هزینه بیشتری داشته باشد چون تزریق چربی اساسا دو روش است. جراح ابتدا از طریق لیپوساکشن چربی موردنظر نیاز را خارج میکند.

اگر میخواهید از چربی بدن خودتان برای بزرگ کردن سینه استفاده کنید باید هزینه‌های لیپوساکشن را در نظر بگیرید. تزریق چربی ظاهری طبیعی به سینه ها میدهد و نتایج آن میتواند دائمی باشد. با این حال ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین روش نیاز داشته باشید که بر هزینه پرداختی شما تاثیر می‌گذارند.

وضعیت بدن

خانم هایی که سینه های بزرگتری دارند تمایل به کاشت پروتزهای بزرگتری دارند در نتیجه هزینه های آنها به میزان قابل توجهی افزایش میابد. بر عکس خانم هایی که سینه های کوچکتری دارند ممکن است با کاشت پروتز کوچکتر هزینه های کمتری هم داشته باشند.

دلیل این مسئله این است که زنان با سینه های بزرگ و باسن های کوچک ممکن است به حجم بیشتری نسبت به زنان با سینه های کوچک اما باسن بزرگ نیاز داشته باشند. علاوه بر این آنها بافت سینه طبیعی کمتری برای بزرگ کردن دارند. یعنی جراح باید جراحی های بیشتری برای بازسازی نوک پستان، پس کشیدن نوک پستان یا هر دو انجام دهد.

ترکیب جراحی‌های مختلف

برخی از بانوان برخی از جراحی‌ها مانند پیکرتراشی، جراحی کوچک کردن شکم یا همان ابدومینوپلاستی را با جراحی پروتز سینه به صورت همزمان انجام می‌دهند تا علاوه‌بر اینکه دوره نقاهت همزمانی را بگذرانند، در صورت صاف شدن شکم‌شان باعث بزرگ بنظر رسیدن سینه‌هایشان شود. اما نکته‌ای که باید در اینجا درنظر بگیرید این است که هزینه جراحی ابدومینوپلاستی و عوامل تاثیرگذار بر آن نیز بر هزینه جراحی پروتز سینه تاثیر می‌گذارند.

محل جراحی

بهتر است قبل از جراحی تحقیق کنید چون محلی که برای جراحی مراجعه میکنید تاثیر زیادی بر هزینه های شما دارد.

جراحان با تجربه معمولا در شهرهای بزرگ کار میکنند اما در شهرهای کوچک اغلب هزینه های جراحی کمتر است. در شهرهای بزرگتر هزینه های زندگی بیشتر است در نتیجه هزینه خدماتی که دریافت میکنید هم بیشتر خواهد بود.

با وجود اینکه ممکن است جراحی در یک شهر کوچک هزینه کمتری داشته باشد اما باید به این نکته دقت کنید که مراجعه به یک جراح باتجربه تاثیر زیادی بر موفقیت جراحی شما دارد.

زمان حضور در اتاق عمل

جراحی بزرگ کردن سینه معمولا حدود یک ساعت یا کمتر طول میکشد. اما اگر این روش بیش از حد انتظار طول بکشد زمان اضافی جراحی میتواند هزینه را افزایش دهد.

هزینه های پس از جراحی پروتز سینه

پس از جراحی باید برخی اقلام بهداشتی لازم را تهیه کنید که البته هزینه زیادی ندارند از جمله داروهای ضد درد، سوتین های گارمنت، کرم زخم یا ورقه های ژل سیلیکونی.

آیا بیمه هزینه جراحی پروتز سینه را پوشش می‌دهد؟

به طور معمول شرکت های بیمه هزینه پروتز سینه را پوشش نمیدهند. شرکت های بیمه معمولا برای پوشش هزینه های درمانی دو تعریف دارند:

  • جراحی زیبایی: هر درمانی که شامل تغییر شکل طبیعی بدن برای تغییر ظاهر یا افزایش اعتماد به نفس باشد.
  • جراحی ترمیمی: هر جراحی که شامل تقویت قسمت های غیر طبیعی و مادرزادی بدن، ناهنجاری های رشدی، تروما، بیماری، عفونت یا تومور است.

شرکت ها بیمه هزینه جراحی های زیبایی را پوشش نمیدهند اما ممکن است هزینه جراحی های ترمیمی را پوشش دهند. در برخی موارد ممکن است جراحی پروتز دلیل پزشکی داشته باشد برای مثال فردی به دلیل سرطان تحت ماستکتومی دوبل قرار گرفته باشد نیاز به بازسازی سینه دارد.

اگر شرکت بیمه شما پوششی برای هزینه پروتز سینه ارائه دهد باید نیاز پزشکی و شواهدی را ثبت کند که نشان میدهد شما روش های جایگزین را امتحان کرده اید که موفقیت آمیز نبوده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *