0

تابحال فکر  تغییرو کردی؟!

تغییر همیشه ترسناکه، مگه نه؟ ما همیشه انسان های سرسختی هستیم و دوستداریم هی تغییر کنیم، ولی بعضی از تغییرها می تونه زندگی مارو متحول کنه و به جهت درست مارو هدایت کنه، یکی از این تغییرات، یادگیری زبان جدید هستش که اغلب همه رو بفکر انداخته تا بتونن موقیعت شغلی و اجتماعی خودشون رو بهبود ببخشن، پس اگر تو هم یکی از این افرادی هستی که مشتاق تجربه چیزهای جدیدی، پس حتما این مقاله رو تا آخر بخون!

اولین قدم در یادگیری زبان، یادگیری واژگان اون زبان هست، برای آموزش کلمات باید روش های جدیدی رو پیش گرفت که در این قسمت توضیح مختصری درباره اون خواهیم داد:

این موضوع ممکنه بین ما رواج شده باشه که برای تقویت واژگان و یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه ای حتما احتیاج داریم که در کلاس های مرتبط حضور داشته باشیم اما اینطور نیستش، حتما نیاز نیست که در کلاس های حضوری یا مجازی شرکت کنیم یا اینکه بخوایم گرامرمونو تقویت کنیم، چون اگر ما کلمات و واژگان  رو در حد قوی یاد بگیریم ولی در گرامر کند و ضعیف باشیم ممکنه که معنی جملات رو به خوبی متوجه نشیم اما میتونیم ارتباطی متوسط با اطرافیان داشته باشیم. این موضوع اگر بالعکس اتفاق بیوفته میتونه مشکل ساز بشه چون اول از همه ما باید خودمون رو با کلمات انگلیسی آشنا کنیم چرا که تقویت دایره ی لغات مهم ترین کار هست که زبان آموز باید آموزش ببینه.  اگر شما دایره ی لغاتتونو گسترده کنید همین امر باعث میشه سطحتون از زبان در روش ها و درک بهتر آنها افزایش پیدا کنه.

حالا سوالاهایی که برامون پیش میاد و ذهنمون رو درگیر میکنه اینکه  چجوری میتونیم لغات انگلیسی رو حفظ کنیم یا با چه روشی میتونیم لغات رو دیرتر فراموش کنیم؟ چه نرم افزار هایی برای یادگیری زبان میشناسید؟ بهترین کتاب هایی که برای تقویت واژگان میشناسید چیه؟ برای رفع این سوالات مبهم  ما به شما چند راهکار خوب برای به خاطر سپردن واژه های انگلیسی پیشنهاد میکنیم. ممکنه شما تو حفظ کردن لغات انگلیسی مشکل داشته باشین و هر چی میخونین دوباره  یادتون بره. اولین روش اینکه لغت رو به تنهایی حفظ نکنین و اونو در جمله یاد بگیرین اینطوری برای مدت طولانی تری در ذهن شما ثبت میشه. همچنین توجه داشته باشین حتما تلفظ لغات رو درست بیان کنین و یا اگه تلفظ دقیق رو نمی دونین از دیکشنری استفاده کنین چون ممکنه جایی لغت رو بشنوین ولی چون با تلفظ درست اون آشنا نیستین متوجه معنی اون لغت نشین. روش دیگه اینکه روی مترادف و متضاد کلمات انگلیسی تسلط زیلدی داشته باشید چرا که باعث میشه سریع تر لغت های مورد نظرتون رو پیدا کنین. لازم به دکر هستش که تماشای فیلم و سریال و گوش کردن به موزیک زبان اصلی دایره واژگان شما رو افزایش میده.

زمانی که شما زبان آموز عزیز روش هایی که بهتون گفتیم رو انجام دادید یعنی نصف راه رو پیش رفتید و حالا نیاز دارید که کتاب های خود خوان رو برای یادگیری تقویت واژگان خریداری کنید.

لیست کتاب هایی که میتونه عصایی برای شما باشه تا بهتون کمک کنه که به سمت یادگیری واژگان زبان پیش برید رو بهتون معرفی میکنیم.

 

کتاب Oxford Word Skills

یکی از بهترین کتاب‌های خودخوان برای تقویت زبان انگلیسی کتاب Oxford Word Skills هست که هم ویرایش قدیم وهم ویرایش جدیدش موجوده. فرق بین این دو ویرایش اینکه ویرایش قدیمش دارای سی دی هستش ولی ویرایش جدیدش فاقد سی دیه. اما میتونید از فایل های صوتیش برای اکسفورد ورد اسکیلز ویرایش جدید استفاده کنید. هر ویرایش دارای سه تا سطحه Elementary، Intermediate،  Advanced هست . این مجموعه برای تقویت واژگان انگلیسی خیلی عالیه. داخل این کتاب میتونین کلمات رو در کنار تصاویرشون یاد بگیرین و با تمرین‌هایی که توی صفحه بعدیش داره مطالب رو به ذهنتون بسپارین. تازه مهم‌ترین ویژگی این کتاب اینه که توضیح معنای کلمات بصورت انگلیسی نوشته شدن و این باعث میشه که زبان انگلیسی رو توی قالب اصلیش یاد بگیرین.

فلش کارت ها

شما میتونین از فلش کارت‌ها هم استفاده کنین که بتونین با خودتون راحت حملشون کنین و کلمات رو مرور کنین.

مطالعه ی رمان های انگلیسی

یکی دیگه از راه‌های تقویت لغت استفاده از رمان‌های انگلیسی یا Story book های مناسب با سطحتونه. با خوندن چنین کتاب‌هایی میتونین کلمات جدیدی یاد بگیرین که برای مکالمه هم بسیار مهم هستن ولی حواستون باشه که اگر کتابی رو که از سطح زبانی خودتون بالاتره انتخاب کنین ممکنه اعتماد به نفستون رو از دست بدین چراکه تعداد لغاتی که براتون ناشناخته هست زیاد میشه و بجای درک مطلب فقط مجبورین دنبال معنای کلمات باشین بدون اینکه از خوندن لذت ببرین.

کتاب 4000

کتاب های آموزش لغات زبان انگلیسی 4000 یکی دیگه از روش ها برای یادگیری واژگان هست. این مجموعه دارای ویرایش قدیم و ویرایش جدید هست. مجموعه 4000 یک پک کامله 6 جلدیه که از سطح مبتدی تا پیشرفترو شامل میشه و دایره ی لغاتتونو تقویت میکنه. کتاب های 4000 بر مهارت اسپیکینگ و رایتینگ شما تاثیر به سزایی داره هم چنین شما با خرید این پک عالی میتونین کلمات ضروری رو به خوبی یادبگیرید.

کتاب های  Vocabulary In Use

کتاب های Vocab in use  شامل 4 سطحه (   Elementary. Pre intermediat. (Uper intermediat. Advanced هست. این مجموعه بی نظیر که به بازار عرضه شده توسط انتشارات کمبریج چاپ شده و کمک بزرگی که به زبان آموز میکنه اینکه اونارو توی گفتگوهای روزمره به زبان  انگلیسی یاری میده چرا که واژگان و کلمات پر کاربرد رو به صورت مکرر تکرا میکنه. تمرکز این کتاب بر روی مجموعه های آموزش و تقویت کلمات و اصطلاحات زبان انگلیسیه.

کتاب English Collocation In Use

کتاب English Collocation In Use کتابی متفاوت در زمینه ی آموزش لغات و واژگان فرار انگلیسیه. این کتاب در دوسطح متوسط و پیشرفته توی بازار عرضه شده این مجموعه بیشترین تمرکزش رو اینکه شما براحتی بتونین صحبت کنین و با اطرافیانشون به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنین. یکی از مزیت هایی که این کتاب داره شامل Answer Key  هست یعنی بعد از توضیحات هر درس تمرین هایی رو شامل میشه که شما با پاسخ به آن ها خودتون رو ارزیابی میکنید و در آخر جواب هاتون رو با پاسخ نامه ی کتاب چک میکنید.

با توجه به مواردی که بهتون پیشنهاد دادیم شما میتونید از بازی ها و اپلیکیشن های مختلف برای تقویت واژگان استفاده کنید یا اینکه مقالات مختلفی رو مطالعه کنید یا فیلم و سریال ببینید که همین باعث میشه کلمات در حافظه ی بلند مدت شما باقی میمونه.

تقویت واژگان توی زبان انگلیسی به اون اندازه ای که فکر میکنید سخت نیستش فقط باید با توجه به راه حل هایی که بهتون گفتیم پیش برید تا نتیجشو ببینید. پس توصیه ای که باتون دارم اینکه از این روش ها به مدت طولانی استفاده کنید تا در حافظه ی بلند مدتتون ثبت بشه.

بهترین مرکز برای خرید این کتاب ها کجاست؟

یکی از برترین منابع و کاملترین مراکز فروش و چاپ کتاب که می شود به راحتی تمامی این کتاب ها را پیدا نمود، کتاب لند می باشد که بصورت آنلاین می توان در سایت ثبت سفارش نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *