0

آشنایی با انواع لیپوماتیک

آشنایی با انواع لیپوماتیک

حفظ تناسب اندام یکی از مسائل مهم در پایداری سلامتی است. همچنین داشتن بدنی تراشیده و خوش فرم و بدون چربی های اضافه، باعث زیبایی و اعتماد به نفس هر چه بیشتر ما می شود. اگر از وجود چربی های اضافه در بدنتان کلافه شده اید و می خواهید هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید، پس بهترین پیشنهاد ما به شما جراحی لیپوماتیک است.

عمل لیپوماتیک به شما کمک می کند تا با یک روش امن، در مدت کوتاهی زیبایی اندام خود را بدست آورید، چربی ها و سلولیت ها را از بدنتان حذف کنید و از حس خوب تناسب اندامی که بدست می آورید، لذت ببرید.

انواع لیپوماتیک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای چه نقاطی از بدن می‌توان از عمل لیپوماتیک استفاده کرد؟ طبیعتاً چربی های ذخیره شده در بسیاری از نقاط بدن پراکنده اند. حذف چربی های بعضی از نقاط بدن با استفاده از رژیم غذایی و ورزش، کار ساده ای نیست و شاید حتا غیر ممکن باشد.

بنابراین لازم است چربی های اضافی برخی نقاط را با جراحی چربی ها را از بدن خارج کنیم. همچنین لازم است این امکان وجود داشته باشد که عمل پیکرتراشی روی نقاط مختلف بدن صورت گیرد و تخلیه ی چربی ها از نواحی مختلف بدن امکان پذیر باشد.

خوشبختانه عمل لیپوماتیک این امکان را به راحتی برایمان فراهم آورده است. پس با ما همراه باشید تا با انواع لیپوماتیک آشنا شویم:

لیپوماتیک شکم و پهلو

شکم و پهلو قسمت هایی از بدن هستند که احتمال تجمع چربی در آنها خیلی بالاست. بنابراین کافی است کمی غفلت کنیم تا شاهد ذخیره شدن مقدار زیادی چربی در نواحی شکم و پهلوی خود باشیم.

با توجه به شیوه ی زندگی در عصر حاضر، افراد زیادی در معرض چاقی شکم و پهلو قرار گرفته اند. اما از طرفی با پیشرفت علم پزشکی، دیگر جای نگرانی وجود ند ارد. با انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو می توان به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از چربی های موضعی شکم و پهلو را خارج کرد.

عمل لیپوماتیک به ما کمک می کند تا دیگر دغدغه ی ظاهر نامتناسب را ند اشته باشیم. چرا که با این عمل می توانیم به تناسب اندام مد نظرمان دست پیدا کنیم. اگر شکمی تخت و صاف می خواهیم، عمل لیپوماتیک آن را به ما هدیه می دهد. همچنین اگر می خواهیم فقط چربی های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببریم، باز هم عمل لیپوماتیک شکم و پهلو راهکاری استثنایی خواهد بود.

لیپوماتیک باسن

باسن هم مستعد این است که مقادیر زیادی از چربی اضافه را به خود ببیند. بنابراین از عمل لیپوماتیک برای کم کردن حجم چربی های باسن و همچنین فرم دهی آن استفاده می شود. حتی ممکن است شما با ورزش کردن به وزن طبیعی و ایده آل خود برسید، اما همچنان شاهد وجود چربی اضافه و سلولیت در نواحی خاصی از بدن، مانند ناحیه ی باسن باشید. بنابراین می توان با عمل لیپوماتیک باسن این مسئله را برطرف کنید و فرم و شکل ایده آل باسن خود را بازیابی کنید.

ضمناً باسن معمولاً بیشتر از نواحی دیگر بدن تحت فشار است؛ بنابراین لازم است بعد از عمل لیپوماتیک تمهیدات خاصی را برای مراقبت از  حفظ ظاهر آن اندیشید. به این منظور، بعد از عمل لیپوماتیک باسمن، حتماً به توضصیه های پزشک متخصص خود عمل کنید.

لیپوماتیک ران

ران پاها هم مانند باسن تحت تاثیر شیوه ی زندگی یا عوامل ژنتیکی، مستعد چاقی و تجمع چربی های اضافه است. چربی های این ناحیه به سختی با ورزش برطرف می شوند. همچنین رژیم های غذایی هرچند به طور کلی برای سلامتی مفیدند، اما شاید تاثیر چندانی بر کم شدن چربی ران ها نداشته باشند.

پس یکی از موثرترین راهکارها برای برطرف کردن چربی های اضافه ی ران پا ها و دستیابی به زیبایی اندام دلخواهمان، عمل لیپوماتیک ران است.

لیپوماتیک بازو

افزایش وزن بدن باعث می شود شاهد ذخیره ی چربی در اطراف بازوها باشیم. همچنین افزایش سن هم به طور کلی باعث افزایش توده های چربی در سراسر بدن، از جمله بازوها می شود. برای رفع چربی های اطراف بازو و رفع شل شدگی بازو، عمل لیپوماتیک بازو را پیشنهاد می کنیم.

عمل لیپوماتیک بازو ضمن این که از بیشتر شدن کشیدگی و ترک پوست بازو جلوگیری می کند، با حذف چربی های غیر ضروری باعث ایجاد حس سبکی در دست هایمان می شود و از همه مهمتر، باعث نمایان شدن هر چه بهتر عضلات بازو می شود که تاثیر به سزایی در زیبایی اندامتان دارد.

لیپوماتیک غبغب

وجود چربی های اضافه در اطراف گردن و غبغب باعث چروک شدن پوست می شود. همچنین حس ناخوشایندی نظیر پیری زودرس به فرد منتقل می کند. معمولاً غبغب را به سختی می توان زیر لباس مخفی کرد؛ بنابراین ممکن است این فکر که چربی های اضافه و افتادگی و چروکیدگی غبغب تاثیری منفی بر زیبایی تان می گذارد، دست از سرتان بر ندارد.

ضمناً این موضوع بیشتر تحت تاثیر ژنتیک است و نه رژیم غذایی و سبک زندگی. هرچند اضافه وزن که تحت تاثیر رژیم غذایی و شیوه ی زندگی نامناسب است، به نوبه ی خود در ایجاد غبغب تاثیرگذار است.

به هر حال ناحیه ی غبغب هم جزو نواحی ای است که با ورزش کردن به سختی می شود چربی های اضافه اش را برطرف کرد. بنابراین در این مورد هم بهترین راهکار توسل به عمل لیپوماتیک غبغب است.

لیپوماتیک غبغب

نحوه انجام عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک به وسیله ی دستگاهی به نام کانولا انجام می شود. این دستگاه با ایجاد ارتعاشات و حرکات لرزشی کاملاً ایمن، باعث می شود بافت چربی ها شکسته شده و چربی های اضافه از سلول های چربی خارج شوند، بدون این که آسیبی به سلول های چربی وارد شود. این روش در حال حاضر ایمن ترین روش پکیرتراشی برای کاهش وزن محسوب می شود.

اگر بخواهیم نگاهی ریزبینانه تر داشته باشیم، باید اشاره کنیم که عمل لیپوماتیک در سه مرحله ی اصلی زیر انجام می شود:

  1. در مرحله ی اول انتخاب نوع بی هوشی یا بی حسی اهمیت دارد که بر اساس ویژگی های بیمار، مانند سن وی، تعیین می شود. بنابراین می توان از انواع روش بی هوشی مانند بی هوشی کامل، بی هوشی نخاعی یا سدیشن استفاده کرد. این که چه روشی به کار گرفته شود، تصمیمی است که بر عهده ی پزشک بی هوشی است.
  2. در مرحله ی دوم لوله ی کانولا باید وارد بافت چربی شود. این کار با ایجاد برشه هایی به طول 5 میلیمتر یا کمتر در پوست امکان پذیر می شود. در این مرحله دستگاه لیپوماتیک امواجی ایجاد می کند که بافت های چربی شکسته می شوند و بصورت مایع در می آیند. در این صورت چربی های ذوب شده با دستگاه ساکشن به خارج از بدن کشیده می شوند.
  3. چربی های استخراج شده را می توان تصفیه کرد و برای استفاده در جراحی های زیبایی و تزریق به نواحی دیگر بدن، مثل باسن، دست، صورت و… استفاده کرد.

شیوه بی هوشی برای عمل لیپوماتیک

طی انجام عمل لیپوماتیک بهتر است از بی هوشی کامل استفاده شود و نه بی حسی؛ چرا که طی بی هوشی عضلات کاملاً شل می شوند و جراحی با سهولت بیشتری انجام می شود. همان طور که اشاره کردیم، این که چه شیوه ای برای بی هوشی استفاده شود، تصمیمی است که پزشک بی هوشی اتخاذ می کند.

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو معمولاً با بی هوشی تامسِنت انجام می شود که یکی از انواع بی هوشی های موضعی است که بیشتر در جراحی های زیبایی کاربرد دارد. در این نوع بی هوشی مقدار زیادی محلول تامسنت به زیر پوست، یعنی محلی که چربی ها قرار دارند، تزریق می شود.

هرچند ذکر شد که بی هوشی کامل روش بهتری است؛ اما این نوع بی هوشی عوارض بیشتری دارد. لذا ترجیحاً از انواع روش های بی هوشی موضعی استفاده می شود.

تفاوت عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن

می توان گفت عمل لیپوماتیک جدیدترین روش پیکرتراشی است که طبیعتاً در مقایسه با دیگر روش های لیپوساکشن، کارآمد تر و بهتر است. در اینجا به مهم ترین مزایای عمل لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن، اشاره می کنیم:

  • تخلیه ی یکنواخت چربی ها از زیر پوست.
  • مدت زمان لازم برای استفاده از گن در روش لیپوماتیک، نسبت به لیپوساکشن کمتر است. این زمان برای عمل لیپوماتیک دو تا چهار هفته است.
  • اغلب استفاده از روش بی هوشی موضعی بجای بی هوشی کامل، که عوارض ناشی از بی هوشی را حذف می کند.
  • مدت زمان نقاهت 3 الی 7 روز است که در مقایسه با لیپوساکشن بسیار کمتر است.
  • امکان ایجاد آسیب به بافت ها و اعصاب و عروق در عمل لیپوماتیک، کمتر از دیگر روش هاست.
  • چربی های خارج شده در عمل لیپوماتیک را می توان در بافت های دیگر به منظور فرم دهی و شکل دهی تزریق کرد.
  • احتمال بروز عفونت بسیار در مقایسه با سایر روش ها بسیار ناچیز است.

چه کسانی از لیپوماتیک بهترین نتیجه را می‌گیرند؟

از آن جایی که عمل لیپوماتیک یک عمل زیبایی است، بنابراین تصمیم گیری در مورد انجام دادن آن کاملاً شخصی و مطابق میل خودتان است. اما لازم است نکاتی در مورد این که عمل لیپوماتیک تحت چه شرایطی و چگونه و بر روی چه کسانی بهترین نتیجه را می دهد، با شما در میان بگذاریم:

  • حتماً حواستان به سن باشد! بهترین زمان برای عمل لیپوماتیک وقتی است که فرد به بلوغ کامل رسیده باشد و مراحل رشد جسمانی را پشت سر گذاشته باشد. بنابراین ما بازه ی سنی 30 تا 50 سال را به عنوان بهترین رده ی سنی برای این عمل به شما توصیه می کنیم.
  • مصرف دخانیات باعث بالا رفتن ریسک عمل لیپوماتیک می شود. بنابراین اگر دخانیات مصرف می کنید، حتماً قبل از عمل به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از انجام عمل لیپوماتیک لازم است رژیم غذایی و ورزش را در دستور کار خود قرار دهید تا از ذخیره ی مجدد چربی ها جلوگیری کنید.
  • همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین در وهله ی اول سعی کنید با ورزش و رژیم غذایی تناسب اندام مدنظر خود را بدست آورید. اگر موفق نبودید، آنگاه می توانید به عمل لیپوماتیک اعتماد کنید.
  • پرواضح است که اگر در دوران شیردهی هستید، باید از این عمل خودداری کنید؛ چون مواد بی هوشی از طریق شیر وارد بدن نوزاد می شود و این خطرآفرین است.

عمل لیپوماتیک آقایان

عمل لیپوماتیک آقایان معمولاً برای برطرف کردن افتادگی های سینه و شکم انجام می شود. همچنین می توانید با حذف چربی ها و صاف شدن شکم، عضلات سیکس پک خود را نمایان تر از همیشه ببینید و از حس اعتماد به نفسی که بدست می آورید لذت ببرید.

عمل لیپوماتیک آقایان

دوران نقاهت عمل لیپوماتیک

دوران نقاهت عمل لیپوماتیک بسته به اینکه چه مقدار از حجم چربی ها برداشته شده، معمولاً بین 3 تا هفت روز می تواند طول بکشد. در این مدت پزشک ماساژهایی را برای بیمار تجویز می کند تا ترشحات بدن بیمار از محل ورود کانولا به بافت چربی، به کلی خارج  شود. این کار توسط پرستار انجام می شود.

بعد از طی کردن دوران نقاهت، می توانید با خیال راحت به فعالیت های عادی روزمره برگردید. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید ورزش یا فعالیتهای بدنی خاصی را شروع کنید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

هزینه عمل لیپوماتیک معمولاً بر اساس شرایط بدنی فرد و مدت زمان جراحی تعیین می شود. طبیعتاً هر چه چربی های اضافه تان بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری لازم است تا چربی ها به خوبی تخلیه شوند؛ بنابراین هزینه ی بیشتری هم می برد. همچنین تعداد پرسنل مورد نیاز در اتاق عمل یکی از فاکتورهایی است که در هزینه عمل لیپوماتیک تاثیر دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به سایت دکتر کامبیز ایزد پناه به نشانی drkambiz-izadpanah.com مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *