0

ابعاد زمین چمن مصنوعی (با جزئیات کامل)

چمن مصنوعی

در صورتی که شما هم به دنبال خرید چمن مصنوعی برای زمین های مختلف هستید، لزوما باید ابعاد زمین چمن مصنوعی را مد نظر خود قرار دهید. به صورت کلی، در حال حاضر فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایران هستند که نسبت به عرضه و فروش زمین چمن مصنوعی اقدام می نمایند. برای خرید زمین چمن مصنوعی از این مراکز در بهترین حالت ممکن، شما باید ابعاد خود را به درستی انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که ابعاد زمین چمن مصنوعی می تواند برای فوتبال و سایر ورزش های جهان تفاوت داشته باشد. در نتیجه، برای خرید این کالا در بهترین حالت ممکن شما لزوما باید بسته به نوع ورزش خرید کنید. امروز ما قصد داریم تا ابعاد زمین چمن مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم. پس ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

 

ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتبال

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتبال شروع کنیم. فوتبال یکی از محبوب ترین ورزش های صورت گرفته در سراسر جهان به حساب می آید. این ورزش که چند ده میلیون نفر طرفدار دارد، روز به روز محبوب تر می شود. افرادی که به دنبال راه اندازی یک سالن یا زمین ورزشی مخصوص فوتبال هستند، باید با ابعاد استاندارد این زمین آشنا شوند. سازمان های جهانی و فدراسیون های بین المللی در این زمینه قوانین سختگیرانه ای را طراحی کرده اند. به خاطر داشته باشید که ابعاد زمین چمن مصنوعی همه جا یکسان است. در صورتی که یک طراح زمین ورزشگاه به درستی از این ابعاد و استاندارد ها پیروی نکند، می تواند برای ورزشکاران مشکلات زیادی را ایجاد کند.

به صورت کلی، ابعاد زمین چمن مصنوعی توسط سازمان های بین المللی طراحی شده و همه کشور ها هم موظف به پیروی از استاندارد های طراحی شده در این زمینه هستند. شرکت های تولید کننده فعال در زمینه طراحی و ساخت چمن مصنوعی هم از این مسئله استفاده کرده تا محصولات استانداردی را تولید کنند. به صورت کلی، این محصولات عرضی برابر با 4 متر و طولی برابر با 2 متر دارند. با خرید این کالا، شما می توانید یک زمین چمن مصنوعی کامل مخصوص ورزش فوتبال راه اندازی کنید. یک زمین فوتبال عرضی برابر با 110 متر و طولی برابر با 75 متر خواهد داشت.

 

ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال

حال که با ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص بازی فوتبال آشنا شدیم، بیایید تا به سراغ زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال برویم. به صورت کلی زمین چمن مصنوعی که برای بازی فوتسال مورد استفاده قرار می گیرد هم باید ویژگی های خاصی داشته باشد. همچون زمین چمن مصنوعی مخصوص بازی فوتبال، سازمان ها و فدراسیون های بین المللی فعال در این زمینه، یک سری استاندارد های خاص را طراحی کرده اند. به خاطر داشته باشید که اگر شما به دنبال طراحی زمین مخصوص فوتسال هستید، حتما باید از این استاندارد ها پیروی کنید. عدم پیروی از این استاندارد ها هم برای برگزاری مسابقات مختلف مشکل ایجاد کرده و هم می تواند روند تمرین بازیکنان فوتسال را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال کمی کوچک تر از بازی فوتبال می باشد. پس به صورت کلی، شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که زمین فوتسال به اندازه زمین فوتبال بزرگ نیست. عرض این زمین معمولا برابر با 20 متر می باشد. یعنی شرکت های تولید کننده باید زمینی را طراحی کنند که حداقل 20 متر عرض دارد. جدا از این مسئله طول این زمینه باید برابر با 40 متر باشد. ولی، گاهی اوقات بر اساس یک سری محاسبات اشتباه، محدوده ابعاد زمین تغییر پیدا می کند. خوشبختانه فدراسیون های بین المللی تبصره های خاصی را در این زمینه وضع کرده اند.

 

ابعاد مناسب زمین چمن برای سایر فعالیت های ورزشی

البته که زمین چمن فقط برای فوتبال و فوتسال مورد استفاده قرار نمی گیرد. این محصول می تواند در فعالیت های ورزشی و تفریحی زیادی به کار رود. در نتیجه، برای اینکه شما بتوانید بیشترین بازدهی را از روند خرید این کالا دریافت کنید، لزوما باید به نیاز های پروژه خود توجه داشته باشید. برخی از پروژه ها به حجم زیادی از انواع زمین چمن مصنوعی نیاز دارند در حالی که دیگر پروژه ها به حجم زیادی نیاز نخواهند داشت.

ابعاد مناسب زمین چمن

تاثیرات ابعاد زمین چمن مصنوعی بر روی قیمت این محصول

به خاطر داشته باشید که ابعاد زمین چمن مصنوعی می تواند بر روی قیمت نهایی و خرید این محصول تاثیر گذار باشد. شرکت های تولید کننده فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع زمین چمن مصنوعی، باید یک سری مواد اولیه خاص را به کار گیرند. قیمت این مواد اولیه همواره در حال تغییر است. این مسئله قیمت نهایی زمین چمن را افزایش می دهد. ولی، هرچه ابعادی که شما به آن نیاز دارید بزرگتر شود، هزینه ای که باید برای خرید چمن مصنوعی پرداخت کنید هم بیشتر خواهد شد.

چرا که شرکت های تولید کننده، برای طراحی و ساخت محصولات بزرگتر و وسیع تر لزوما باید از بهترین مواد اولیه استفاده کنند تا بتوانند استحکام زمین را افزایش دهند. جدا از این مسئله، شرکت های فعال در این زمینه برای طراحی زمین های بزرگتر، باید نسبت به استفاده از مواد اولیه بیشتری هم اقدام نمایند. مطمئنا میزان مواد اولیه برای ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال، با ابعاد زمین چمن مصنوعی مخصوص فوتبال یکی نیست. از آنجایی که زمین فوتبال بزرگتر است، شما باید هزینه بالا تری را برای تهیه آن پرداخت نمایید. پس، اگر شما هم به دنبال خرید یا استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف زمین چمن مصنوعی هستید، بهتر است که در ابتدا بسته به نوع ورزش تحقیقات کاملی را در این زمینه انجام دهید. سپس با کسب اطلاعات کافی، شما می توانید خرید خود را ثبت نمایید.

کلام آخر

در مقاله امروز ما سعی کردیم تا یک سری اطلاعات مهم در مورد ابعاد زمین چمن مصنوعی فوتبال به شما ارائه کنیم. به خاطر داشته باشید که روند خرید چمن مصنوعی روند ساده یا راحتی نیست. برای اینکه شما بتوانید این محصول را در بهترین حالت ممکن تهیه کنید، همواره باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید که زمین چمن مصنوعی باید از بهترین مواد اولیه طراحی شده باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *