0

مبل ارزان مناسب خانه‌ های کوچک

مبل ارزان مناسب

با افزایش میزان آپارتمان نشینی اغلب خانه‌ها در متراژ کوچک ساخته می‌شوند. چیدمان خانه‌های کوچک و تعیین دکوراسیون آن‌ها برخی مواقع چالش بزرگی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند؛ چراکه اغلب افراد به دنبال روش‌های چیدمان خاص می‌گردند. برای آنکه بتوان خانه‌ای با دکوراسیون عالی داشت لازم است در خرید وسایل خانه دقت بسیار زیادی به خرج داد.

یکی از وسایلی که در تعیین دکوراسیون منزل بسیار اهمیت دارد مبل است. مبلی که انتخاب می‌کنید باید دارای شرایط خاصی باشد تا خانه شما را کوچک‌تر نشان ندهد و فضای باز برایتان باقی بگذارد. در ادامه قصد داریم به مطالبی درباره مبل ارزان خانه‌های کوچک و نکات انتخاب مبل بپردازیم.

در انتخاب مبل برای خانه ‌های کوچک به چه نکاتی باید توجه کرد

برای آنکه بتوانید وسایل خود را با وجود آن که خانه کوچکی دارید طوری بچینید که خانه بزرگ‌تر دیده شود و فضای خالی زیادی برایتان باقی بماند لازم است چند نکته را در انتخاب مبل مد نظر داشته باشید. البته باید بگوییم در انتخاب مبل سلیقه و سبک مورد علاقه شما نیز اهمیت دارد اما بهتر است به نکات زیر نیز توجه کنید.

عسلی‌های کوتاه

اولین نکته‌ای که در انتخاب مبل برای خانه‌های کوچک لازم است به آن دقت شود انتخاب میز‌هایی است که ارتفاع نسبتاً کمی دارند؛ چراکه میز‌هایی با ارتفاع زیاد برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند و خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند. انتخاب میزهای ظریف و کوچک بسیار در بزرگ‌تر نشان دادن فضا تاثیر دارند.

مبل با قسمت مخفی و دسته

مبل‌هایی که در بخش نشیمنگاه دارای قسمت مخفی هستند و یا دسته دارند برای خانه‌های کوچک مناسب‌ترند و کنترل کردن فضا با این مبل‌ها راحت‌تر است. مبل‌های مذکور می‌توانند آن قسمت از خانه را بازتر نشان دهند.

محل مناسب جای‌گذاری مبل در خانه

بهترین جایی که می‌توان مبل‌ها را در خانه‌های کوچک چید، کنج دیوارهای خانه است. در دکوراسیون این خانه‌ها باید از فضاهای پرت نیز حداکثر استفاده را کرد. همچنین اگر خانه شما سقف کوتاهی دارد بهتر است از بین مبل‌های استیل و کلاسیک، مبل مد نظر خود را انتخاب کنید.

اجتماع مبل‌ها در یک منطقه

تفکر اشتباه برخی افراد آن است که اگر مبل‌ها را دور از یکدیگر گذاشته و به دیوار بچسبانید خانه بزرگ‌تر دیده می‌شود در حالی که این‌طور نیست. بهتر است صندلی‌ها و مبل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و در وسط پذیرایی و دور یک نقطه قرار دهید.

مبل ارزان مناسب

مبل رنگ تیره

جالب است بدانید مبل‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند؛ گویا فضای کمتری را اشغال کرده‌اند. در این صورت بهتر است از مبل‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند استفاده کنید و در صورتی که خانه شما دارای شومینه است صندلی‌ای جلوی آن قرار ندهید و فقط به گذاشتن مبل اکتفا کنید.

چیدمان مبل پشت به آشپزخانه

اگر می‌خواهید خانه‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد بهتر است مبل‌ها را طوری بچینید که پشت به آشپزخانه قرار بگیرند و مابین مبل و آشپزخانه راهی برای عبور بسازید. اگر خانه را به دو قسمت تقسیم کنید و مبل‌ها را یک طرف و آشپزخانه را یک طرف قرار دهید خانه شما کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.

استفاده از صندلی‌های تک نفره

پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه فضای خانه خود را بازتر نشان دهید با توجه به اتاق پذیرایی و تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند از صندلی‌های تک نفره استفاده کنید. استفاده از مبل‌های بزرگ سه نفره خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد. البته باید بگوییم می‌توانید از مبل‌های سه نفره در صورتی استفاده کنید که دارای پشتی نباشند و در کنج قرار گیرند. در این صورت از حداکثر فضا نیز استفاده کرده‌اید.

استفاده از یک میز

سعی کنید استفاده از میز و عسلی را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال شما می‌توانید مبل‌ها را در یک نقطه بچینید و به جای استفاده از چند میز کوچک، یک میز نسبتا بزرگ در وسط آن‌ها قرار دهید. این کار فضای خالی بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. همچنین لازم به ذکر است استفاده از میزی که همرنگ کف پوش خانه باشد نیز در بزرگ‌تر نشان دادن فضا بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از مبل‌های چند کاره

استفاده از این سبک مبل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از تمام فضای مورد نظر به طور کامل استفاده کنید. مبل‌های مذکور این قابلیت را دارند که با گذاشتن یک صفحه کوچک در وسط آن‌ها، به یک میز نرم تبدیل شوند و یا حتی به عنوان جایی برای نشستن مورد استفاده قرار گیرند.

اتاق پر نور

در صورتی که اتاق پذیرایی شما دارای پنجره است تلاش کنید راه رسیدن نور از پنجره به داخل خانه را باز کنید و برای این کار پرده‌های روشن بسیار به شما کمک خواهند کرد. اگر رنگ پرده‌ها روشن باشد نیز بسیار در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق موثر خواهد بود. بهتر است مبل‌ها را روبه پنجره چیده و آن‌ها را طوری نچینید که جلوی رسیدن نور خورشید به داخل اتاق را بگیرند.

معرفی سبک های مختلف برای خانه های کوچک

اگر منزل کوچکی دارید و به دنبال مبلمان مناسب با آن می‌گردید، این بخش از مقاله در این زمینه به شما کمک می‌کند. به طور کلی چهار دسته مبلمان برای خانه‌ها کوچک مناسب هستند. این چهار دسته عبارت‌اند از مبل ال، راحتی، کلاسیک و استیل که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مبل ال

اولین و شاید بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک، مبل ال است که با تنوع طرح و رنگ می‌توانند زینت بخش خانه شما باشند. اگر انتخاب شما این مدل مبل باشد، می‌توانید در سبک‌های مدرن، کلاسیک و حتی استیل نمونه‌هایی از آن را بیابید. در نظر داشته باشید که ارتفاع عمق مبل ال باید کم باشد تا فضای زیادی از منزل اشغال نشود. در نتیجه فضای خالی در مرکز سالن باقی می‌ماند و خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. برای خانه کوچک و مدرن خود بهتر است از مبل‌های ال که از چرم یا فلز تولید شده‌اند استفاده کنید.

مبل ال

مبل راحتی

مبل راحتی و کاناپه از گزینه‌های پیشنهادی برای خانه‌های کوچک است؛ زیرا به راحتی می‌توان با استفاده از آن‌ها فضاسازی کرد. توجه به سبک دکوراسیون منزل در انتخاب این مدل مبل بسیار مهم است. تنوع این مدل مبل بسیار گسترده است؛ از همین رو می‌توان به راحتی مبل مناسب با دکوراسیون منزل خود را پیدا کنید. ارتفاع و عمق کم مبل برای انتخاب این مدل نیز باید رعایت شود. شما می‌توانید از لاو ست‌ها نیز استفاده کنید که برای منازل کوچک بسیار مناسب‌اند.

مبل راحتی

مبل استیل

مبل‌های استیل برای خانه‌هایی با سبک کلاسیک مناسب هستند؛ به ویژه اگر این خانه‌ها کوچک باشند. ارتفاع این مدل مبل‌ها به نسبت دیگر مدل‌ها کم‌تر است و در اشغال کردن فضا زیاده روی نمی‌کند. اگر مبل‌های استیلی که از منبت کاری و کنده کاری‌های ظریف برخوردار باشند، جمع و جورتر به نظر خواهند رسید. بهتر است از مبل‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید که خانه را خلوت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

مبل کلاسیک

اگر از مبل‌های قبلی خوشتان نمی‌آید شاید مبل‌های کلاسیک برایتان جذاب باشد. البته مبل کلاسیک چندان مناسب خانه‌های کوچک نیست؛ اما در صورتی که این مدل مبل انتخاب شما است، برای چیدمان آن بهتر است تمام قسمت‌ها آن را تا حد امکان نزدیک به هم قرار دهید تا منسجم باشند. خرید سرویس کامل کلاسیک برای خانه‌ها کوچک ایده خوبی نیست؛ بنابراین از نیم ست آن استفاده کنید. هنگام خرید این مبل به وجود کوسن‌های کوچک که رنگشان متناسب با دکوراسیون منزل باشند، دقت کنید.

مبل کلاسیک

خرید مبل مناسب خانه های کوچک

امروزه ساخت خانه‌های کوچک و نقلی افزایش پیدا کرده و بسیاری از افراد در این خانه‌ها سکونت دارند. برخی از این موضوع راضی نیستند؛ زیرا تصور می‌کنند که دکوراسیون خانه کوچک چندان جذاب نخواهد بود. اما در این مقاله با بیان نکاتی در خصوص مبلمان مناسب خانه کوچک، شما را با نحوه دکوراسیون این منازل آشنا کردیم. با رعایت این نکات می‌توانید حتی خانه‌ای کوچک را با مناسب‌ترین وسایل دکور کنید. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبل می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *