0

خرید بیمه شخص ثالث ارزان

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث ارزان

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای ارائه‌شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه، بیمه شخص ثالث همچنان یکی از پرمخاطب‌ترین انواع بیمه در ایران است. یکی از اصلی‌ترین دلایل سهم بالای این نوع بیمه در ایران، اجباری‌بودن آن است. تمام وسایل نقلیه موتوری باید تحت پوشش بیمه باشند، در غیر این صورت عواقب جبران‌ناپذیری را به‌ دنبال خواهد داشت.

با توجه به امکان وقوع حوادث و سوانح رانندگی و با توجه به محدودیت منابع مالی افراد برای تأمین هزینه‌های ناشی از خسارات وارده، بیمه شخص ثالث با هدف حمایت از حقوق اشخاص آسیب‌دیده یکی از راه‌کارهای ضروری است. در این نوع بیمه، شخص اول مالک وسیله نقلیه است که بیمه‌گزار هم نامیده می‌شود، شخص ثانی شرکت بیمه است که تحت عنوان بیمه‌گر از آن یاد شده و شخص ثالث هم فرد زیان‌دیده می‌باشد که با راننده مقصر حادثه متفاوت است. در واقع می‌توان گفت تمامی سرنشینان خودرو به غیر از راننده، شخص ثالث محسوب می‌شوند.

در این نوع پوشش بیمه‌ای، بیمه‌گر یا همان شرکت بیمه متعهد به پرداخت خسارات جانی یا مالی تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه خواهد بود. بیمه حوادث راننده هم شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث است که راننده مقصر می‌تواند تنها زیان‌های جانی را از محل آن تأمین کند و این نوع بیمه در قبال خسارات مالی مسئولیتی ندارد. بیمه سرنشین هم مخصوص سرنشینان خودرو در زمان وقوع سانحه است.

محاسبه مبلغ بیمه شخص ثالث

مطابق نرخ دیه تعیین‌شده در سال 99 که میزان دیه در ماه‌های حرام 440 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 330 میلیون تومان مقرر شده است، حداقل میزان پوشش مالی بیمه، یک چهلم دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام یعنی مبلغ 11 میلیون تومان است که به عنوان حق بیمه پایه در سال 99 تعریف شده است. البته حق بیمه پایه می‌تواند تا سقف 220 میلیون تومان بنا به نیاز بیمه‌گزار افزایش پیدا کند.

محاسبه مبلغ بیمه بر اساس سال تولید، کاربری خودرو، تعداد سیلندر آن، تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی، مدت زمان بیمه نامه قبلی، سابقه خسارت، جریمه دیرکرد و درصد تخفیف محاسبه می‌شود. اکثر شرکت‌های بیمه در وب‌سایت خود صفحه‌ای مخصوص محاسبه بیمه‌ شخص ثالث دارند که می‌توانید موارد ذکر شده را در محل مربوطه وارد کرده و در نهایت مبلغ بیمه وسیله نقلیه خود را محاسبه نمایید. موارد ذکر شده در محاسبه بیمه تأثیر زیادی در قیمت آن دارند. به عنوان مثال، غیر از حق بیمه پایه که مبلغ آن ثابت بوده و هر ساله از سوی سازمان بیمه مرکزی تعیین می‌شود، هر کدام از موارد زیر بر قیمت بیمه تأثیرگذار خواهند بود. بنابراین، اگر به دنبال خرید یک بیمه شخص ثالث ارزان هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

کاربری خودرو

نوع کاربری ماشین در تعیین میزان خطر رخ‌دادن حوداث و در نتیجه قیمت بیمه تأثیرگذار است. هرچه خودرو امکان تصادف و خسارت بیشتری داشته باشد، قیمت بیمه آن هم افزایش خواهد یافت. معمولاً خودروهای با کاربری سواری و شخصی، بیمه شخص ثالث ارزان‌تری دارند. این در حالی است که تاکسی‌ها یا خودروهای مخصوص آموزش رانندگی به دلیل این‌که در معرض تصادفات بیشتری قرار دارند، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. عموماً سرویس‌ها و تاکسی‌ها ۲۰ درصد بیمه بیشتری می‌پردازند. این میزان معمولاً برای خودروهای مخصوص تعلیم رانندگی ۱۵ درصد، خودروهای حمل مواد سوختی مایع و گازی ۲۵ درصد، خودروهای مسافری بین شهری ۳۵ درصد و خودروهای حمل مواد منفجره ۵۰ درصد تعیین می‌شود.

مدل خودرو

مسلماً هرچه مدل خودرو بالاتر باشد، نرخ حق بیمه آن هم بالاتر خواهد بود. پس اگر خودروی مدل بالا و گران‌قیمتی دارید، انتظار بیمه شخص ثالث ارزان نداشته نباشید!

تعداد سیلندر خودرو

نوع خودرو و تعداد سیلندر آن در خرید بیمه ارزان‌ موثر خواهد بود. خودروهای 4 سیلندر در میان سایر خودروها بیمه شخص ثالث ارزان‌تری دارند و خودروهایی با 6 و 8 سیلندر دارای بالاترین نرخ بیمه هستند.

مدت زمان بیمه شخص ثالث

مدت زمان بیمه شخص ثالث

اعتبار بیمه نامه می‌تواند از چند روز تا یک سال متغیر باشد. به‌ طور کلی برای خرید بیمه ارزان، خرید بیمه ‌نامه به ‌صورت سالانه، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. به عنوان مثال، بیمه شخص ثالث به صورت روزشمار قیمت بالاتری دارد. البته درست است که حق بیمه شش ماهه ارزان‌تر از حق بیمه یک ساله است، اما قیمت یک بیمه نامه شش ماهه از نصف قیمت بیمه نامه یک ساله بیشتر می‌باشد. دلیل آن هم این است که بیمه نامه‌های با مدت اعتبار کم، ریسک بیشتری را برای شرکت‌های بیمه به همراه دارند، در نتیجه هزینه‌های خرید بیمه آن‌ها بیشتر خواهد بود.

سال ساخت خودرو

شرکت‌های بیمه در محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث، ضریبی را به عنوان ضریب کهنگی در نظر می‌گیرند. برای خودروهای بالای 15 سال، به دلیل فرسودگی خودرو و افزایش ریسک حادثه، حق بیمه افزایش می‌یابد. معمولاً به ازای هر دو سال، 2 درصد به مبلغ حق بیمه افزوده می‌شود. حداکثر میزان ضریب کهنگی برای ۱۰ سال و معادل ۲۰ درصد خواهد بود.

میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث

پوشش بیمه به معنی تعهدات مالی شرکت بیمه‌گر در مقابل بیمه‌گزار است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، حداقل میزان این پوشش هر ساله از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود که مبلغ آن در سال 99، 11 میلیون تومان است. اگر بیمه‌گزار خواهان پوشش مالی بیشتری باشد، می‌تواند حق بیمه بیشتری پرداخت کند. در این مورد با وجود این‌که حداقل میزان پوشش بیمه 11 میلیون تومان است و در این صورت حق بیمه ارزان‌تر خواهد بود، اما با توجه به رشد شدید قیمت خودروها در چند سال اخیر، قیمت پایه پوشش مالی بیمه مطمئناً پاسخگوی کلیه خسارات وارد شده نخواهد بود. لذا توصیه می‌شود پوشش مالی بیمه خود را بالاتر از میزان پوشش پایه انتخاب کنید.

جریمه دیرکرد

از آن‌جایی که بیمه شخص ثالث در کشور ما اجباری است، در صورت تمدید آن بعد از تاریخ سررسید جریمه خواهید شد. جریمه دیرکرد بیمه باعث افزایش حق بیمه می‌شود. در صورت ایجاد وقفه در تمدید بیمه نامه شخص ثالث، جریمه دیرکرد به‌ صورت روزشمار به حق بیمه وسیله نقلیه اضافه خواهد شد که البته برای خودروهای مختلف متفاوت خواهد بود. پس برای خرید یک بیمه شخص ثالث ارزان سعی کنید که بیمه خود را با تأخیر تمدید نکرده و یک هفته پیش از تاریخ سررسید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. خوشبختانه بسیاری از وب‌سایت‌های خرید بیمه آنلاین از طریق ایمیل یا پیامک، موعد تمدید بیمه‌نامه را یادآوری می‌کنند. بنابراین، در صورت خرید بیمه‌نامه آنلاین، دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن تاریخ سررسید بیمه‌نامه خود باشید.

تخفیف‌های بیمه شخص ثالث

اگر خودروی شما در زمانی که تحت پوشش بیمه قرار دارد، تصادف نکند و یا این‌که از بیمه‌نامه‌تان برای پرداخت خسارات وارده استفاده نکنید، برای تمدید بیمه نامه خود در مرحله بعد می‌توانید از تخفیف سالانه بهره‌مند شوید. این نوع تخفیف‌ها در خرید یک بیمه ارزان بسیار تأثیرگذار هستند. هرچه سال‌های عدم خسارت یک خودرو بیشتر باشد، بیمه آن ارزان‌تر خواهد بود. همچنین، سازمان بیمه مرکزی هر سال، حداقل و حداکثر حق بیمه را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند و شرکت‌های بیمه می‌توانند در این بازه، حق بیمه مطلوب خود را اعلام کنند. بر این اساس، شرکت‌های بیمه می‌توانند تا 5/2 درصد برای حق بیمه تخفیف دهند و البته به دلیل اختیاری‌بودن آن، برخی شرکت‌های بیمه چنین تخفیفی را ارائه نمی‌دهند. برای خرید بیمه ارزان به دنبال شرکت‌هایی باشید که این تخفیف 5/2 درصدی را اعمال کنند.

خرید بیمه شخص ثالث با کد تخفیف تاپ کوپن

خرید بیمه شخص ثالث

شاید نام سایت‌های ارائه‌دهنده کدهای تخفیف به گوشتان خورده باشد یا حتی ممکن است از آن‌ها استفاده کرده باشید. این پلتفرم‌ها بستری را برای معرفی خدمات آنلاین فروشگاه‌های اینترنتی و رقابت آن‌ها فراهم می‌کنند. کاربران هم می‌توانند با مقایسه آن‌ها به بهترین و همین‌طور ارزان‌ترین آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

با ورود اینترنت به تمام جنبه‌های زندگی ما، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در حال افزایش است. وجود رقابت در این عرصه موجب شده که فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب مشتری به ارائه کدهای تخفیف روی بیاورند. چرا که این کدها دارای بازه‌های زمانی مشخص هستند و از آن‌جایی که خرید با تخفیف برای خریدار لذت‌بخش خواهد بود، در نتیجه فروش این شرکت‌‌ها در آن بازه‌های زمانی خاص افزایش می‌یابد.

از جمله وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده کدهای تخفیف، تاپ کوپن است. تاپ کوپن با بهره‌گیری از آخرین متدهای بازاریابی، با اکثر شرکت‌های بزرگ همکاری دارد. از طرفی، ارائه تمامی کدهای تخفیف در تاپ کوپن رایگان است. پس اگر تاکنون برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی از کدهای تخفیف استفاده نکرده‌‌اید، حتماً قبل از خریدتان به وب‌سایت تاپ‌ کوپن سری بزنید. همچنین، از جمله مزایای عضویت در سایت تاپ کوپن این است که برخی از کدهای تخفیف را تنها برای کاربران خود ارسال می‌کند.

از جمله کدهای تخفیف ارائه‌شده در سایت تاپ کوپن، کد تخفیف ازکی برای خرید بیمه نامه شخص ثالث است. بنابراین، اگر می‌خواهید یک بیمه شخص ثالث ارزان بخرید، قبل از خرید، می‌توانید در این وب‌سایت کدهای تخفیف مربوط به انواع بیمه و از جمله بیمه شخص ثالث را با درصد تخفیف‌های مختلف از 20 تا 60 هزارتومان از شرکت‌های مختلف بیمه دریافت کنید. علاوه بر کد تخفیف برای خرید بیمه از موارد دیگر مثل کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف نماوا، کد تخفیف اسنپ مارکت و … هم میتونید استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *