0

راهنمای چیدمان مبل ال در پذیرایی با دیجی چوب

مبلمان ال شامل ترکیبی از صندلی های مختلف است که به شکل حرف ال (L) چیده می شوند. در این نوع مبلمان، عمدتا یک صندلی دو نفره و یک صندلی سه نفره به همراه چند بخش دیگر ترکیب شده‌ و شکلی همانند حرف ال را به وجود می آورند. این نوع مبلمان به دلیل طراحی شیک و مدرنی که دارند، جایگزین مناسبی برای مبلمان های سنتی و کلاسیک محسوب می‌ شوند. از این مبل ها میتوان در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، مراکز درمانی، ساختمان های اداری و یا اتاق کار استفاده کرد.

تعیین جایگاه مبلمان ال

با توجه به این که مبل ال دو بخش دارد، باید آن را به گونه ای قرار دهید که علاوه بر ایجاد زیبایی و هماهنگی در دکوراسیون، دسترسی و استفاده راحتی نیز داشته باشد. مسلما بهترین مکان برای چیدمان این نوع مبلمان، اتاق پذیرایی است. برای این کار، ابتدا باید فضای مناسبی را برای چیدمان مبل ال انتخاب کنید. در مرحله بعد، مبلمان باید طوری چیده شوند که فضای کافی برای قرار دادن دیگر وسایل نیز وجود داشته باشد. چیدمان و نحوه قراری گیری آنها نسبت به یکدیگر، با توجه به مساحت اتاق نشیمن انجام می‌ شود.
بعد از تعیین محل قرار گیری مبلمان، باید به نوع چیدمان آنها دقت کنید. نحوه چیدمان این نوع مبلمان بر اساس متراژ اتاق، تعداد و حجم مبل‌ ها انجام می ‌شود. به طور مثال یک دست مبلمان ال ممکن است فقط شامل یک کاناپه دونفره، یک مبل تک نفره و یک صندلی کوچک باشد؛ در حالی که در برخی دیگر از مدل های مبلمان ال، تعداد مبل ها بیشتر بوده و شکل نهایی چیدمان کامل مساوی و قرینه می شود. در مواردی که معماری خانه به شکل نیمه دایره است، برای جلوه بیشتر دکوراسیون، بهتر است چیدمان مبلمان ال نیز به صورت گرد و نیم دایره ای انجام شود.


برای مشاهده محصولات به سایت دیجی چوب مراجعه نمایید. Digichoob.com

انتخاب رنگ مناسب مبل ال

انتخاب بهترین رنگ برای مبل ال راحتی، به چندین عامل مختلف بستگی دارد. به طور کلی رنگ‌ های گرم، خنثی و کلاسیک، بهترین گزینه برای مبلمان ال به شمار می روند. بسته به نوع چیدمان و پالت رنگی دکوراسیون، رنگ های مختلفی برای مبلمان ال وجود دارد‌. در برخی از محیط‌ ها مبل ال در رنگ های خاکستری تیره، قهوه‌ ای و سفید با دکوراسیون هماهنگ می‌ شود و در برخی دیگر، مبل ال قهوه‌ ای روشن، آبی تیره، سبز و یا بنفش، می‌ توانند گزینه‌ های مناسبی باشند. برای انتخاب بهترین رنگ مبل ال، بهترین راهکار تست کردن رنگ‌ ها با دکوراسیون خانه است. بهتر است قبل از خرید به چندین فروشگاه بروید و بررسی کنید که چه رنگ هایی با دکوراسیون منزلتان هماهنگ تر است.‌
برای ایجاد هماهنگی بیشتر می‌ توانید رنگ مبلمان ال را با رنگ دیوارها ست کرده و یا از تناژهای نزدیک به آن استفاده کنید. برای مثال، در صورتی که دیوارها آبی رنگ هستند، می‌ توانید از مبل های خاکستری استفاده کنید. دکوراسیون کلی اتاق را نباید فراموش کنید. رنگ مبلمان ال باید با در نظر گرفتن تمامی عناصر موجود در محیط انتخاب شود.
رنگ مبل باید متناسب با متراژ اتاق باشد. در اتاق‌های بزرگ می ‌توانید از رنگ‌ های تیره و جذاب مانند قهوه‌ ای تیره یا مشکی استفاده کنید ولی در اتاق‌های کوچک، بهتر است از رنگ‌ های روشن و گرم مانند کرم، سفید و طوسی خاکستری استفاده کنید، تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. سلیقه شخصی شما نیز در انتخاب رنگ مبل راحتی اهمیت بسیاری دارد. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با علایق شما همخوانی دارد. با توجه به این نکات، می‌ توانید رنگ مناسب برای مبل ال خود را انتخاب کرده و چیدمان دکوراسیون خانه تان را به دلخواه خود انجام دهید‌.


برای مشاهده محصولات به سایت دیجی چوب مراجعه نمایید. Digichoob.com

انتخاب نوع مبلمان ال

مبلمان ال تنوع بسیار بالایی داشته و در انواع طرح، رنگ و مدل به بازار عرضه می شوند. تنوع بالای این مبلمان باعث شده است که امروزه بتوان آنها را در مکان های مختلف به کار برد‌. مبل ال راحتی، مبل ال چستر و مبل ال سلطنتی برخی از انواع مبلمان ال هستند.
نوع مبلی که شما انتخاب می کنید باید با سبک و دکوراسیون خانه تان سازگاری داشته باشد. همانطور که می دانید، هر نوع مبلمان ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد. برای انتخاب بهترین نوع مبلمان، بسته به فضای اتاق، نوع دکوراسیون، ابعاد اتاق و سلیقه شخصی، باید این عوامل را در نظر گرفته و یک مدل مبلمان مناسب انتخاب کنید.


برای مشاهده محصولات به سایت دیجی چوب مراجعه نمایید. Digichoob.com

بررسی فضای پذیرایی

اتاق پذیرایی اولین بخش خانه است که مورد توجه افراد قرار می گیرد.‌ چیدمان و دکوراسیون این قسمت، منعکس کننده زیبایی و جذابیت کلی خانه است. برای چیدمان مبلمان ال در اتاق پذیرایی، بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید تا جلوه و زیبایی خانه تان دو چندان شود:
• مشخص کردن مکان مناسب برای مبل ال: برای چیدمان مبل ال، باید مکان مناسبی را در اتاق شناسایی کنید. این مکان باید به گونه‌ ای باشد که رفت و آمد افراد را در اتاق مسدود نکند و همچنین به راحتی قابل دسترس باشد.
• چیدمان درست صندلی ها: همانطور که می دانید، مبل ال ترکیبی از دو صندلی و یا چند تا صندلی، به همراه یک یا دو کاناپه است. برای چیدمان آن در اتاق نشیمن، باید به اندازه کافی فضا باقی بگذارید تا برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید.
• هماهنگی با دکوراسیون: مبلمانی که برای پذیرایی انتخاب می کنید، باید با دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ و موزون باشد. از این رو پیشنهاد می‌ کنیم که مبل ال را با توجه به رنگ‌ ها و الگو هایی که در اتاق دیده می‌ شود، انتخاب کنید. با رعایت این نکات، شما می‌ توانید یک مبلمان ال شیک و کاربردی را در اتاق نشیمن خود داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی مبل ال و ویژگی‌ آن پرداختیم. مبل ال دارای دو سطح افقی و عمود بر هم است که شکلی شبیه به حرف انگلیسی ال را به وجود می آورد. این مبلمان در ابعاد مختلف با مدل های متفاوت ساخته و عرضه می شود. فروشگاه دیجی چوب با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه فروش انواع مبلمان، سرویس چوب، تخت خواب، میز ناهار خوری، میز تلویزیون و… می تواند شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن همراهی کند.
فروشگاه اینترنتی دیجی چوب
www.Digichoob.com
مرکز فروش: 02141256562
مرکز پشتیبانی: 02166300923
ارتباط در شبکه های اجتماعی: 09036231055
برچسب ها : مبل ال,مبل ال راحتی,مبل ال چستر,مبل راحتی,دیجی چوب

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *