0

جام جهانی 2022 قطر + معرفی تجهیزات 3 استادیوم

جام جهانی 2022

جام جهانی 2022 قطر بیست‌ و دومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این اولین جام جهانی است که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند،[۱] و همچنین پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود. این جام با هزینه تخمینی بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار در حال حاضر گرانترین جام جهانی است که تاکنون برگزار شده است. فرانسه با شکست ۴–۲ کرواسی در فینال جام جهانی ۲۰۱۸، مدافع عنوان قهرمانی است.

این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن، حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌است. با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر، در هشت ورزشگاه و در پنج شهر برگزار می‌شود و اولین دوره از این رقابت‌ها است که در ماه مه، ژوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.

دیدار افتتاحیه بین قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت برگزار شد. فینال مسابقات در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲، مقارن با روز ملی قطر برگزار می‌شود. در اولین حضور خود در جام جهانی، قطر ۲–۰ شکست خورد و اولین کشور میزبانی شد که بازی افتتاحیه خود را باخت. پس از شکست در دو بازی ابتدایی خود، قطر حذف شد و سریع‌ ترین میزبانی شد که از مسابقات حذف می‌شود، و دومین کشور میزبان که نتوانسته است مرحله گروهی را پشت سر بگذارد.

 

حال نگاهی به تجهیزات استادیوم های جام جهانی 2022 قطر بیاندازیم تا بتوانیم موشکافانه تر در مورد آن ها به بحث و بررسی بپردازیم.

استادیوم های ورزشی جزء آن دسته از مکان هایی هستن که بیش ترین جذابیت و هیجان را برای دنیا به ارمغان می آورند. پیشینه یک استادیوم ورزشی به دو یا سه هزار سال برمی گردد و اهمیت صنعت سرگرمی در قالب ورزش را در زمانه ما افزایش می دهد. امروزه استادیوم های ورزشی جهان رویکردهای فوق مدرن و بسیار پیشرفته ای را اعمال می کنند. حتی استادیوم های ورزشی ایران هم در چند پروژه آخر خود (مانند استادیوم امام رضای مشهد) دارای شاخصه های طراحی بروز می باشند. امروزه طراحی استادیوم های فوتبال در اروپا بسیار مود توجه قرار می گیرد.

طرفداران زیاد رششته ورزشی فوتبال باعث شدند که روند طراحی، ساخت و حتی بازسازی استادیوم های فوتبال بسیار مورد توجه قرار گیرد. استادیوم های ورزشی قطر، استادیوم های ورزشی امارات، استادیوم های ورزشی چین و چندین کشور آسیایی مانند استادیوم های ورزشی اروپایی رویکردهای فوق مدرنی را برای طراحی در نظر گرفته اند.

 

گاتر چیست و چه کاربردی در استادیوم جام جهانی 2022 قطر دارد ؟

گاتر به کانال هدایت آبهای سطحی جوی و آبراه ه­ای پیش ساخته از جنس پلاستیک، استنلس استیل و یا بتن پلیمری بوده که جهت جمع آوری آبهای سطحی در محیط­های مختلف از جمله پارکینگ، خیابان های شهری، بزرگراه­ ها ، فرودگاه ­ها ، بنادر ، موتورخانه ، کف سوله کارخانجات، آشپزخانه صنعتی، دور استخر، بام، تراس، کارواش ، سرویس بهداشتی و …استفاده می­ شود گاتر میگویند .

برای معرفی هرچه بهتر انواع گاتر و آشنایی تخصصی با هریک از محصولات گاتر با ما در این مقاله همراه باشید. بطور خلاصه برای معرفی انواه گاتر میتوان به گاتر های پلی آمید , چدنی , پلی پروپیلن و گاتر فلزی اشاره کرد. با کمک این متن میتوانید به درستی برای خرید گاتر , خرید کانال پیش ساخته اقدام کنید. قیمت گاتر یا کانال هدایت آب به موارد بسیاری از جمله جنس و ساختار درپوش بستگی دارد.

خرید گاتر

گریل نیز درپوش این کانال هاست که بسته به نوع کاربری و محل استفاده از گاتر می­تواند انواع مختلفی داشته باشد. در گذشته این مسیرهای آب در محیط­های ساختمانی با استفاده از سنگ، سرامیک و یا ملات و بتن ساخته می­شد که علاوه طولانی بودن زمان ساخت، فاقد کیفیت لازم بودند و نظافت آنها بسیار مشکل بود.

در گذشته زمانی که گاتر طراحی و تولید نشده بود , برای جمع آوری و هدایت آبهای سر ریز استخر و یا منازل از خرید گریل استخر استفاده میکردند .  به این شکل است که ابتدا با سنگ و یا سرامیک جوب هایی طراحی و ساخته میشد که در عرض های استاندارد 14 , 18 , 20 , 25 , 30 سانت و با ساخت نبشی میتوان گریل استخر را نصب و روی آن قرار داد که البته این روش در حال حاضر با معرفی شدن گاتر تا حدود زیادی از جوب های سنتی یا ماسونری به علت استحکام و عدم آب بندی درست تا حد زیادی با گاتر جایگزین شدند.

 

خرید گریل استخر

همچنین درپوش­های این کانال ها اغلب سنگ های برش خورده یا سوراخکاری شده یا درپوش های آهنی بودند که به دلیل ساخت غیر اصولی دچار شکستگی و  تخریب می­شدند.

حال بعضی از استادیوم های قدیمی که به فکر بازسازی و استفاده از گاتر هستند با مشکل کف سازی رو به رو میشوند که باید با استفاده از جوب بتنی و نبشی 2*2 با عرض های استاندارد 13 و یا 20 سانت از درپوش گاتر استفاده کنند تا با هدایت آب باران و یا آب سطحی بعد از نظافت و یا شست و شوی استادیوم با مشکل آب گرفتگی مواجهه نشوند.

درپوش های گاتر بسته به محل استفاده انواع مختلفی از نظر جنس و ابعاد دارند. که به پیشنهاد کارشناسان ما درپوش با جنس پلی آمید به علت دارا بودن آنتی یو وی و استحکام بالا جهت عبور و مرور مکرر بازیکنان و کادر فنی تیم و گاها تماشاچیان مورد استفاده قرار میگیرند.

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *