0

فعالیت در حوزه ی آجر مرا از ورشکستگی نجات داد

بعد از فارغ التحصیل شدنم شغلهای متفاوتی را امتحان کردم و به نتیجه ی دلخواه خود نرسیدم تا اینکه شروع به فعایت در عرصه ی آجر کردم و توانستم پول خوبی بدست بیاورم و تمام بدهی های خود را پرداخت کنم و کسب و کار خود را گسترش بدهم. من بیشترین سرمایه گذاری را بر روی آجر کف انجام دادم که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

آجر کف

آجر های قزاقی در سال های اخیر با توجه کیفیت بالا و زیبایی ظاهری همچنین بدلیل پیوند عمیق با تاریخ ایران محبوبیت بالایی را بدست آورده است. آجر کف امروزه به شکل گسترده ای در کف سازی و محوطه سازی ها ، کافه رستوران های سنتی ، مساجد و بافت های کهنه، پارک ها و فضای سبز، ویلا سازی های مدرن و روف گاردن به کار می رود. مزایای خوب این آجر ها که باعث این محبوبیت شد به شرح زیر هستند این آجر ها در مقابل عوامل جوی، ضربه فشار و رطوبت بسیار مقاوم هستند و نیازی به رنگ آمیزی برای حفظ کیفیت و زیبایی ندارند.

آجر کف قزاقی

یکی از مهم ترین مزیت های این آجر ها را باید را قیمت به صرفه ی آنها دانست آجر کف قزاقی با معماری ایرانی مطابقت زیادی دارند که این امر سبب می شود انتخاب بسیار مناسبی برای زیباسازی فضاهای سنتی باشد.

بسیاری از مهندس ها و پیمان کاران، ترجیح می دهند تا آجر خشتی سنتی در ابعاد بزرگتر را خریداری نمایند و سپس با تقسیم آن به ابعاد کوچکتر، هزینه های خرید آجر خودشان را کاهش دهند.

همانطور که اشاره کردیم این آجر ها بیشتر در شکل های مربعی و شش ضلعی تولید می شوند. ضخامت آجر های کف فرش بنا به کاربرد می تواند مختلف باشد و معمولا یکی از اندازه های 2 متری را شامل می شود که برای داخل منزل می توانید از ضخامت های نازک تر و برای محیط های پر تردد بهتر است که از ضخامت های بیشتر آن استفاده کنید.

آجر کف سنتی

آجر کف سنتی در طرح های شش ضلعی یا ترکیبی ممکن است دستمزد اجرا بالات ر باشد ( به دلیل وقت گیر بودن ) آجر کف طرح انگلیسی: این آجر ها معمولا به رنگ قرمز تیره هستند که پر طرفدار ترین رنگ در میان سایر رنگ ها به شمار می آید . آلودگی و دوده در کاهش زیبایی این طرح از اجر ها تاثیر کمتری دارد.

آجر کف شاموتی : آجر های شاموتی پرتقالی یا نارنجی رنگ می باشند . آجر های شاموتی در داخل منزل و نمای ساختمان کاربرد بیشتر نسبت به سایر فضاها دارند. رنگ آجر شاموتی از مواد معدنی و طبیعی همچون سیلیس و اکسیدهای آلمینیوم و آهن و پخت این مواد در حرارت بالا تشکیل شده است. همین امر باعث یکنواختی رنگ در داخل و بیرون آجر می شود  و با فارسی بر کردن آجر رنگ آن تغییر نخواهد کرد.

اجر کف پوست پیازی: آجر نما قزاقی پوست پیازی نوعی از آجر نما سنتی است که در اثر حرارت تنظیم می شود که به رنگ پوست پیازی تولید شود.

آجر کف زرد: این آجر نیز یکی از انواع آجر های قزاقی است که با ترکیبات مخصوص خاک بدست می آید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *