0

لباس زنانه با الهام از سبک‌های رمانتیک و دل‌انگیز

معرفی لباس زنانه سبک رمانتیک

لباس زنانه رمانتیک یک استایل زیبا و رؤیایی است که احساس عمیقی از زنانگی را به تصویر می‌کشد. این سبک از لباس‌ها که طرفداران خاص خود را دارد، جذابیت زیادی را به استایل زنانه شما می‌بخشد.
اگر به دنبال اضافه کردن این سبک لباس به کمد لباستان هستید، ما در ادامه این مقاله، شما را با استایل رمانتیک و عناصری که در ایجاد آن نقش دارند، بیشتر آشنا می‌کنیم.

آشنایی با سبک رمانتیک لباس زنانه

بعد از انقلاب صنعتی و عصر روشنگری، جامعه با روی آوردن به رمانتیسم که آغاز جنبش هنری در اروپا بود، برای فردگرایی، احساسات و ادبیات ارزش قائل شدند. آنجا بود که سبک رمانتیک لباس برای اولین بار از سال 1815 تا 1845 و در نتیجه ظهور دوران رمانتیسم رایج شد.
سبک رمانتیک در لباس زنانه، یک سبک غنی از حال و هوای رؤیایی و روح لطیف زنانگی است. در این سبک مد، برای این که بتواند حس نوستالژی و عمیقی را برانگیزد، از پارچه‌هایی با بافت نرم و توری، دامن‌های میدی، گلدوزی‌های ظریف و پالت رنگی پاستلی و گل‌دار استفاده می‌شود.
لباس‌های الهام گرفته شده از این سبک را می‌توان برای موقعیت‌های مختلف مثل قرار ملاقات، مهمانی، باغ، عروسی، دورهمی‌های دوستانه و موارد این چنینی به تن کرد و از زیبایی و خاص بودن آن لذت برد.

چه عناصری در ایجاد سبک رمانتیک لباس زنانه نقش دارند؟

مطمئناً، عناصر زیادی در ایجاد سبک رمانتیک در طراحی لباس زنانه نقش دارند که باعث شده‌اند این سبک تا حد زیادی، رؤیایی و متمایز جلوه کند. در ادامه مطلب، این عناصر را از سیلوئت‌ها و الگوها گرفته تا رنگ و مواد سازنده لباس بررسی می‌کنیم.

1. سیلوئت‌های رمانتیک

سیلوئت لباس رمانتیک همان عنصری است که فرم و استایل کلی لباس زنانه را شکل می‌دهد. در سبک رمانتیک، خبری از خطوط صاف، اشکال هندسی یا ساختاریافته نیست؛ بلکه به جای آن، بیشتر از برش‌های پرده‌ای و دیافان استفاده می‌شود تا یک سیلوئیت خاص و رمانتیک ایجاد شود.
از طرف دیگر، برای این که سیلوئت در سبک رمانتیک، متناسب با تیپ بدنی هر فرد باشد، لباس‌هایی با بافت نرم یا لباس‌هایی که کمی ریزش دارند، ایده‌آل هستند.

2. آستین پفکی

آستین پفی از عناصر سبک رمانتیک در لباس

آستین پف‌دار یکی از رایج‌ترین آستین‌ها در استایل رمانتیک است. این نوع آستین در قسمت شانه، چین می‌خورد و تا انتهای آستین به حالت پفکی دوخته می‌شود. آستین‌های پفی مدرن، چند سالی هست که جای خود را در سبک مد رمانتیک پیدا کرده‌اند.

3. الگوهای رمانتیک

الگوهای گل‌دار و طرح‌های الهام گرفته از طبیعت، همگی از عناصر تشکیل دهنده سبک رمانتیک‌اند. از طرح‌های گلدار، مدل‌های آبرنگ پاستلی آن از عناصر مدرن در سبک رمانتیک به حساب می‌آیند.

4. رنگ‌های رمانتیک

از آنجایی که الگوهای استایل رمانتیک، برگرفته از طبیعت‌اند، رنگ‌های این سبک هم از طبیعت گرفته شده‌اند. در این بین، رنگ‌های ملایم و طبیعی مثل رنگ‌های پاستلی و تناژهای خاکی در این سبک بسیار رایج‌اند.
همین‌طور، رنگ گل‌ها، تپه‌ها، سبزه‌های سرسبز، اقیانوس آبی و رنگ‌های الهام‌بخشی که از طلوع خورشید نشات می‌گیرند، همگی بخشی از پالت رنگی مد رمانتیک به حساب می‌آیند.
البته باید این را هم در نظر داشته باشید که برای ست کردن لباس‌های رمانتیک زنانه خود، به چند رنگ خنثی هم نیاز پیدا می‌کنید. اما در این سبک، معمولاً به جای رنگ‌های قهوه‌ای تیره و مشکی از رنگ کرم ملایم، بژ و خاکستری استفاده می‌شود.

5. نوع پارچه لباس

برای این که ظاهری رؤیایی، ظریف و زنانه داشته باشید، در سبک رمانتیک، اغلب از پارچه‌های ابریشمی و توری استفاده می‌شود. پارچه ابریشمی از نخ ابریشم، نایلون یا پلی‌استر ساخته می‌شود و به دلیل ظرافتی که دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا به استایل رمانتیکی که مد نظر دارید، برسید.
همین‌طور، می‌توانید مواد طبیعی مثل پنبه را انتخاب کنید. لباس‌های پنبه‌ای سبک وزن، به زیبایی بر روی اندام شما می‌نشینند و زمانی که در نسیم ملایم شروع به قدم زدن می‌کنید، به زیبایی تکان می‌خورند و حس عاشقانه‌ای را ایجاد می‌کنند.
به یاد داشته باشید، جوهره زیبایی لباس‌های سبک رمانتیک با اجناس تجملی مثل ابریشم و مخمل گره خورده است. اجناس ارزان قیمت، اثر مطلوبی را بر روی استایل شما نمی‌گذارند.
از طرف دیگر، توجه به جزئیاتی مثل استفاده از تور، پاپیون، قلاب‌بافی و گلدوزی شکوفه بر روی سجاف پیراهن، آستین یا یقه آن می‌تواند استایل عاشقانه شما را زیباتر و کامل کند.

چند نمونه لباس زنانه به سبک رمانتیک

نمونه‌های سبک رمانتیک در طراحی لباس

وقتی نوبت به انتخاب لباس رمانتیک می‌رسد، تقریباً هر چیزی که سبک، ظریف و گل‌دار باشد، می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. در ادامه، برای راحتی شما به چند مدل لباس سبک رمانتیک که می‌توانید آن‌ها را به کمد لباستان اضافه کنید، اشاره می‌کنیم:
• لباس شیفون
• بلوزهای توری یا قلاب‌بافی شده ظریف با آستین ژولیده یا بدون آستین
• دامن‌های ابریشمی
• بلوزهای بدون سرشانه
• تاپ بنددار پاپیونی
• تاپ با آستین‌های زنگوله‌ای
• پیراهن بلند و راحت
• دامن میدی
فراموش نکنید، برای رسیدن به یک استایل رمانتیک امروزی، بهتر است تا یکی از آیتم‌های بالا مانند تاپ، پیراهن یا دامن را انتخاب کنید و آن را با سایر اقلام رمانتیک یا الهام گرفته از سبک‌های مد دیگر ترکیب کنید.

لباس زنانه رمانتیک و سبک زندگی

شما می‌توانید از سبک رمانتیک و لباس‌های گلدار با تزئینات زیبا در مراسم و جشن‌های مختلف استفاده کنید.
به عنوان مثال در مهمانی‌ها، پوشیدن یک بلوز گلدار با یک کت و شلوار به رنگ خنثی مثل بژ یا خاکستری روشن می‌تواند به استایل رمانتیک شما کمک کند. یا یک دامن میدی چین‌دار با بلوز دکمه‌دار و صندل را در نظر بگیرید که چقدر خوب می‌توانند ظاهر شما را شیک و زنانه کنند.
همین‌طور، بلوز آستین پفی به رنگ پاستلی را با شلوار جین یا خاکی و کت باله تجسم کنید؛ یا در هوای سرد، ژاکت‌های پشمی که بر روی آن‌ها گلدوزی شده است یا تاپ و ژاکت یقه قایقی را در نظر بگیرید و ببینید که چقدر می‌توانند به جذابیت و زیبایی ظاهر شما کمک کنند.

جمع‌بندی

استایل شما می‌تواند ترکیبی از سبک‌های مختلف باشد؛ اما معمولاً یکی از آن‌ها غالب‌تر است. اگر لباس زنانه سبک رمانتیک را دوست دارید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر به استایل رؤیایی خود برسید.

منبع: https://www.banimode.com/

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *