0

چرا نهال پسته در میاندوآب بهتر است کاشته شود؟

درخت پسته، درختی مقاوم است، افزایش کاشت محصولاتی با نیاز آبی کم، مانند پسته می‌تواند در کاهش مصرف آب، ایجاد شغل، افزایش درآمد کشاورزان، پایداری تولید و رونق اقتصادی شهرستان میاندوآب بسیار مفید باشد.

کاشت نهال پسته در مناطق شمال غربی کشور و میاندوآب چگونه است؟

کاشت نهال پسته در میاندوآب، ممکن است با چالش هایی مواجه شود، اما با رعایت شرایط و تکنیک‌های مناسب، می‌توان عملیات کاشت را با موفقیت انجام داد، در ادامه برخی از عوامل مهم در کاشت نهال پسته در میاندوآب را بررسی می‌کنیم، مناطق شمال غربی کشور شرایط آب و هوایی متنوعی دارند و  به دلیل ارتفاع، تراکم بارش، دما و خاک، مناطقی برای کاشت پسته مناسب تر خواهند بود.

برای انتخاب منطقه مناسب باید به عوامل ذکر شده توجه کرده و با کمک متخصصان نهالستان، خرید نهال پسته را انجام دهید؛ نهال پسته، برای رشد سریع به آبیاری دقیق و منظم نیاز دارد، بنابراین روش آبیاری قطره‌ای، استفاده از برا ی باغات پسته مناسب است، آبیاری قطره‌ای یک روش آبیاری بسیار کارآمد است که آب را مستقیماً به انتهای ریشه درختان پسته رسانده و از دست دادن آب در اثر تبخیر رابه حداقل می‌رساند.

قبل از خرید نهال پسته باید آبیاری این درختان را به خوبی بررسی کنید، نگهداری و حفظ رطوبت خاک نیز برای رشد پسته مهم است،  برای خرید نهال پسته و کاشت آن در میاندوآب، نهال های مناسب و مقاوم به آب و هوای سرد و شرایط سخت را انتخاب کنید، برخی از انواع پسته مقاوم در این مناطق عبارتند از: احمد آقایی، اکبری، فندقی، این نهال‌ها پیوندی و بر پایه اکبری تکثیر می‌شوند.

برای جلوگیری از آفات و بیماری‌های مختلفی که ممکن است روی پسته تأثیر بگذارند، باید برنامه‌های مناسبی را دنبال کرده و در صورت امکان از روش‌های آلی و مدیریت یکپارچه استفاده کرد، پس از کاشت نهال، مراقبت و نگهداری منظم و به موقع از درختان پسته بسیار مهم است، همچنین، به دلیل اینکه درخت پسته نیاز به مراقبت طولانی‌ مدت دارد، باید به طور صحیح برنامه ریزی و مدیریت شود تا از عملکرد بهتری برخوردار شود.

مهمترین شرایط کاشت نهال پسته چیست؟

کارشناسان فروش نهالستان به هنگام فروش نهال پسته یط نگهداری و مراقبت از این نهال‌ها را برای کشاورزان توضیح می‌دهند، برای کاشت درخت پسته، محل باید شرایطی خاص را دارا باشد که به طول عمر و عملکرد درختان پسته کمک کند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • خاک: خاک، باید دارای بافت مناسب و با زهکشی خوب باشد، خاک همچنین باید دارای pH مناسبی باشد که بین 7 و 8 باشد، خاکی با ترکیبی ازماسه، سیلت و رس برای پسته ایده آل است، همچنین باید حاوی مقدار مناسبی نیتروژن، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر مورد نیاز نیز باشد، خاک باید سبک و دارای تهویه مناسب بوده و بافت آن به اندازه کافی سست باشد تا رشد ریشه خوبی داشته باشد.
  • آب و زیست‌سازگاری با شرایط آب و هوایی: محل باید دارای رطوبت مناسب و دسترسی به منابع آب برای آبیاری درختان پسته باشد، همچنین، درختان پسته به زیست‌سازگاری با شرایط خاص آب و هوایی مانند دمای متوسط ​​سالانه، تابش نور، و وزش باد نیازدارند، آبیاری بیش از حد می‌تواند برای درختان پسته مشکل ساز باشد زیرا می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.
  • نور: درختان پسته نیاز به نور خورشید مناسب دارند، تا بتوانند به خوبی رشد کرده و محصول بدهند، بنابراین، محل باید دارای دسترسی مناسب به نور خورشید باشد.
  • بادها و توزیع باران: باید توجه کنیم که مناطقی که باراش باران و وزش باد در آن‌ها شدید بوده، ممکن است برای کاشت درختان پسته مناسب نباشند، بادها می‌توانند شاخه‌های درختان را بشکنند و همچنین بارش‌های شدید می‌توانند آب و هوای مناسبی برای رشد درختان فراهم نکنند، به طور کلی، درختان پسته در فصل رشد به ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلی‌لیتر آب نیاز داردند، باران می‌تواند نیاز درخت پسته را به آب تامین کند.
  • نورسانی و تهویه: مهمترین نکته در خرید نهال پسته نورگیر بودن زمین و رعایت فاصله کاشت آن است، باید تهویه مناسب در محل کاشت درختان پسته تامین شود، تا به تهویه و نورسانی صحیح برسند، این موارد می‌تواند شامل فاصله مناسب بین درختان، انتخاب صحیح و سازگار و انتظام مناسب شاخه‌ها باشد.

این عوامل، تنها بخشی از شرایط مورد نیاز برای کاشت درختان پسته هستند و برای ایجاد مزرعه پسته با راندمان بالا، باید به سایر عواملی مانند انتخاب مناسب ارقام، کنترل آفات و بیماری‌ها، و مدیریت صحیح فصلی مزرعه نیز توجه کرد.

کلام آخر

به خاطر صادرات میوه پسته به شهر های برون مرزی ، کشاورزان میاندوآب با احداث باغ پسته میتوانند سوددهی زیادی داشته باشند، در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در رابطه با کاشت درخت پسته و نهال‌های سازگاردر میاندوآب را به طور کامل به شما توضیح دهیم، با رعایت کردن کلیه موارد ذکر شده، می‌توانید درختانی پر بار و با کیفیت تولید کنید، برای آگاهی بیشتر به سایت تخصصی و برتر نهال مراجعه کرده و مجلات علمی آن را مطالعه کنید، البته در کاتالوگ این شرکت انواع نهال پسته معرفی و آخرین قیمت نهال پسته درج شده است.

 

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *