0

چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟

چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟ آموزش عالی در هر جای دنیا پرهزینه است. اما با این حال ، داشتن تحصیلات آکادمیک می تواند به میزان زیادی شانس شما را برای داشتن یک زندگی بهتر ، افزایش دهد.
در همین راستا ، بورسیه های تحصیلی یا اسکالرشیپ ها فرصتی بی نظیر جهت جبران هزینه های تحصیلات عالی هستند و می توانند به دانشجویان کمک کنند تا با استرس کم تری به اهداف آموزشی خود برسند و در حالی که بسیاری به دلیل هزینه های بالا نمی توانند وارد دوره های آموزش عالی شوند ، بورسیه های تحصیلی ، تحصیلات عالی را برای هر فردی که واجد شرایط آن باشند امکان پذیر خواهند ساخت.
لذا ، بورسیه تحصیلی شامل کمک های مالی است که به متقاضیان علاقمند به تحصیل و واجد شرایط تعلق می گیرد.
بورسیه های تحصیلی به صورت کمک های مالی ، حذف شهریه و کمک هزینه تحصیلی اعمال می شود و برخلاف وام ها نیاز به بازپرداخت ندارند. همچنین ، معمولا برای دریافت این نوع از بورسیه ها به شرایط تحصیلی مناسب نیاز می باشد.
اگر شما هم قصد تحصیلی ارزان را در کشوری دیگر دارید ، باید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید. در ادامه بیش تر در مورد بورسیه تحصیلی و این که چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟ صحبت می کنیم.

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای دانشجویان در نظر گرفته شده اند و این کمک های مالی از طریق دانشگاه ها ، دولت و یا سازمان ها و ارگان های مختلف خصوصی به دانشجو اعطا می شود تا دانشجویان بتوانند بهتر از عهده تعهدات مالی خود برآیند.
بورسیه های تحصیلی می توانند هزینه های مختلفی (معمولاً مرتبط با آموزش عالی) نظیر هزینه های آزمایشگاه ، کتاب و ابزار آلات آموزشی ، مسکن ، حمل و نقل ، شهریه و دیگر موارد را تحت پوشش قرار دهند.
به طور کلی ، بورسیه های تحصیلی می توانند یا هزینه های تحصیل را به طور کامل پوشش دهند و یا تنها بخشی از هزینه ها را تامین نمایند.
همچنین ، بورسیه تحصیلی به دو شکل پرداخت می شوند ؛ در برخی موارد ، بورسیه تحصیلی مستقیماً به دانشجو داده خواهد شد و در مواردی دیگر ، این هزینه به موسسه یا دانشگاهی که دانشجو قصد تحصیل در آن را دارد ، اعطا می شود که در این صورت ، بورسیه تحصیلی به صورت کاهش هزینه ها در شهریه ، مسکن و دیگر هزینه ها عمل خواهد کرد. اما چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟

شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی

در دریافت بورسیه های تحصیلی می تواند معیارهایی چون شایستگی تحصیلی ، نیاز مالی ، کشور مبدا ، جنسیت ، زمینه تحصیلی ، نژاد و غیره تاثیر بگذارد.
به طور کلی ، مهارت ها و رزومه قوی علمی ، معدل مناسب ، نمره ی زبان عالی و نیز داشتن انگیزه نامه مناسب ، می تواند در اخذ بورسیه های تحصیلی بسیار موثر باشند. همچنین ، بسته به مقطع تحصیلی ، جهت افزایش شانس دریافت بورسیه می توانید رزومه پژوهشی تان را تقویت نمایید. به عنوان مثال ، مقالات علمی و یا تالیف کتاب برای مقاطع تحصیلات تکمیلی از اهمیت برخوردار است.
همچنین ، بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بر اساس نیاز دانشجو نیز ممکن است به وی تعلق گیرد که در این صورت درآمد خانوادگی و کشور مبدا مهم خواهد بود.
البته ، هر چند که برخی از بورسیه های تحصیلی کامل ، بر اساس برتری علمی و نیاز مالی به متقاضیان تعلق می گیرند ، اما در مواردی هر دوی این موارد در نظر گرفته خواهد شد. به هر حال ، برای داشتن بورسیه تحصیلی کامل می بایست سخت تلاش کنید ، چرا که این گونه بورسیه ها ، اکثرا به دانشجویانی با بالاترین دستاوردها تعلق خواهد گرفت.
در ادامه در رابطه با سه کشور پرطرفدار آلمان، کانادا و ایتالیا صحبت میکنیم. در حقیقت میخواهیم شرایطی را بازگو کنیم که هزینه های تحصیلی خود را به حداقل برسانید. برای مثال اگر میخواهید در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان به ادامه تحصیل بپردازید و در فکر شهریه دانشگاه در آلمان هستید و میخواهید کمک هزینه های مناسبی بیابید در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟

بورسیه‌های تحصیلی آلمان شامل چندین برنامه و شرایط مختلف هستند. در زیر توضیحاتی درباره برخی از شرایط بورسیه‌های تحصیلی آلمان را آورده‌ام:
DAAD (سازمان تبادل تخصصی آلمان): DAAD یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های بورسیه‌دهی در آلمان است. این سازمان بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. شرایط بورسیه‌های DAAD شامل رشته تحصیلی، سطح تحصیلات پیشین، زبان آلمانی و سایر موارد می‌شود.
بورسیه‌های دانشگاه‌های آلمان: بسیاری از دانشگاه‌های آلمان بورسیه‌های خود را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها شامل DAAD و برنامه‌های مختلف دانشگاهی مانند DAAD-NELGA یا EPOS می‌شوند. هر دانشگاه می‌تواند شرایط خاص خود را برای بورسیه‌هایش تعیین کند.
بورسیه‌های حکومتی: دولت آلمان نیز برنامه‌های بورسیه‌دهی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. برنامه‌هایی مانند بورسیه‌های تحصیلی DAAD EPOS یا بورسیه‌های Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
بورسیه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها: برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های آلمانی نیز بورسیه‌های تحصیلی خود را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها ممکن است شرایط خاصی برای اهدای آنها داشته باشند و معمولاً به رشته‌های خاصی مرتبط هستند.
دانشجویانی که در فکر مهاجرت به آلمان هستند حتما باید برای دیگر هزینه ها نیز برنامه ریزی بازم و کافی را انجام دهند. برای نمونه تمکن مالی المان ۲۰۲۳ یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید. موارد و مسائل مربوط به هزینه های زندگی نیز مسئله مهمی است.

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا بستگی به نوع بورسیه، دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر دارد. در اینجا توضیحاتی درباره برخی از شرایط معمول بورسیه‌های تحصیلی کانادا آورده‌ایم:
معدل تحصیلی: برخی از بورسیه‌ها در کانادا نیازمند داشتن معدل تحصیلی بالا هستند. معمولاً بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که عملکرد تحصیلی برتری داشته‌اند، در نظر گرفته می‌شوند.
مهارت‌های زبانی: برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کانادا، آزمون‌های زبان مانند آیلتس یا تافل ممکن است ضروری باشد. شما باید نمره مورد نیاز را برای ورود به برنامه تحصیلی یا دانشگاهی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، کسب کنید.
نامه توصیه: برخی از بورسیه‌ها نیازمند نامه‌های توصیه از اساتید، مدیران یا مشاوران تحصیلی هستند. این نامه‌ها برای ارزیابی قابلیت‌ها و علاقه شما به تحصیل در کانادا استفاده می‌شوند.
پروپوزال تحقیق: برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در برنامه‌های پژوهشی، ممکن است نیازمند تهیه و ارائه پروپوزال تحقیق باشید. پروپوزال باید توصیفی از موضوع تحقیقی که قصد دارید انجام دهید، شامل هدف‌ها، روش‌ها و برنامه زمانبندی را دربرگیرد.
دیگر معیارها: برخی بورسیه‌ها ممکن است به عوامل دیگری مانند تجربه کاری، ارائه نمونه‌های آثار تحقیقی، اهداف شخصی و حرفه‌ای و یا مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و غیره توجه کنند.

شرایط و جزییات گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا

ارائه بورسیه های تحصیلی توسط دولت ایتالیا

دولت ایتالیا با هدف تقویت همکاری های بین المللی در زمینه های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری و ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی، برای دانشجویان خارجی و شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.

انواع بورسیه های دولتی ایتالیا

بورسیه های دولتی ایتالیا در سطوح مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. علاوه بر این، بورسیه های تحقیقاتی و زبانی نیز می تواند برای اقامت در یک موسسه دولتی یا قانونی ایتالیایی اعطا شود.

مزایای بورسیه های ایتالیا

در حقیقت، ایتالیا بیش از 65 دانشگاه دولتی دارد که 27 دانشگاه از آنها در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این نشان می دهد که ایتالیا با دارا بودن دانشگاه های با کیفیت و معتبر، محیطی مناسب برای تحصیل دانشجویان فراهم می کند. در حال حاضر، بیش از یک میلیون دانشجو در دوره های لیسانس در ایتالیا ثبت نام کرده اند و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد نیز تقریباً 335 هزار نفر است.

تعداد دانشجویان خارجی در ایتالیا

بر اساس گزارش statista.com، در سال تحصیلی 2019/2020، تعداد 96 هزار دانشجوی خارجی در ایتالیا تحصیل می کردند. این نشان می دهد که ایتالیا یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است.

بورسیه های دولتی ایتالیا – جزئیات

در زیر جزئیات بیشتری در مورد بورسیه های دولتی ایتالیا آمده است:
مهلت درخواست: 5 ژوئن 2023
سطوح تحصیلی قابل پذیرش: لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا، تحقیقی، زبان و اقامت فرهنگی
بودجه: بورسیه ها کاملاً تأمین شده است
گروه هدف: این بورسیه ها برای یک گروه خاص از دانشجویان در نظر گرفته شده است
کشور میزبان: ایتالیا

نکات مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی

اگر برای تحصیلات آکادمیک به دریافت بورسیه نیاز دارید ، می بایست اقدامات لازم را از قبل ، به خصوص در صورتی که به حضور در مصاحبه نیاز دارید ، انجام دهید. معمولا در مصاحبه بورسیه تحصیلی دانشجو باید به سؤالاتی در رابطه با اهداف و انگیزه های خود و این که چگونه این اهداف متناسب با دانشگاه و دوره است ، پاسخ دهد.
در ادامه توضیحات بیش تری در خصوص این که چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟ خواهیم داشت.

خودتان را از سایرین متمایز کنید.

هر چند که رقابت بر سر بورسیه های تحصیلی کامل زیاد است ، اما با داشتن فعالیت های فوق برنامه یا شرکت در امور داوطلبانه و یا سایر فعالیت های فوق برنامه می توان خود را از دیگر متقاضیان متمایز ساخت.
مهارت های رهبری نیز در نظر ارائه دهندگان بورسیه های تحصیلی بسیار با ارزش هستند و متقاضی می تواند این امر را با داوطلب شدن جهت رهبری پروژه ها در فعالیت های فوق برنامه یا امور اجتماعی نشان دهد.
یکی دیگر از مواردی که می تواند شما را در زمینه درخواست بورسیه های تحصیلی از سایر متقاضیان متمایز سازد ، گزارشی درخشان در رابطه با ویژگی های علمی و شخصی شما از طریق توصیه نامه ها است. لذا ، داشتن روابطی قوی با اساتید دانشگاه بسیار مهم خواهد بود. چرا که اگر مربی یا اساتید ، شما را به خوبی بشناسند ، می توانند بازتاب شخصی و دقیق تری از شما را در نامه خود ارائه نمایند.

دستورالعمل های برنامه را به دقت بررسی نمایید.

با این که این گزینه ممکن است امری بسیار بدیهی باشد ، اما قطعا نمی خواهید که احتمال اخذ بورسیه را با ارسال مدارک ناقص و یا رعایت نکردن الزامات بورسیه به طور ناخواسته از دست بدهید.
لذا ، حتما می بایست راهنمای برنامه را با دقت و مکررا بررسی نمایید ، تا چیزی را از قلم نیندازید و در صورت نیاز به توضیحاتی بیش تر در زمینه ای ، می توانید به ارائه دهنده ایمیل بزنید.

ارسال یک نامه پوششی استثنایی جهت اخذ بورسیه تحصیلی

نامه پوششی درخواست باید به درستی و به بهترین شکل نوشته شود. به عبارتی ، نامه پوششی باید واضح و مختصر باشد ، به درستی قالب بندی شده و خواننده را با داشتن مقدمه ای قوی جذب کند ، بر روی موضوع اصلی تمرکز نماید و دارای املا و دستور زبان بی عیب و نقصی باشد.
لذا ، در نوشتن نامه پوششی باید دقت لازم را داشته باشید و از کامل بودن آن مطمئن شوید. حتی می توانید از دوستی بخواهید که آن را بررسی نماید و در تصحیح اشتباهات تایپی و جملاتی که واضح نیستند به شما کمک کند.

واقع بین بودن

همان گونه که پیش تر اشاره شد ، بورسیه های تحصیلی کامل بسیار رقابتی هستند و متقاضیانی زیادی با وجود داشتن شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی کامل ، ممکن است این بورسیه را از دست دهند. اما اجازه ندهید که این مسئله شما را مایوس و از درخواست باز دارد.
به هر حال ، باید در رابطه با انتظارات خود واقع بین بوده و به خاطر داشته باشید که ، هیچ گونه محدودیتی در خصوص تعداد درخواست های بورسیه تحصیلی و نیز تعداد بورسیه های اعطا شده وجود ندارد.
لذا ، ممکن است با استفاده از دو یا چند بورسیه تحصیلی کوچک تر ، بتوان بورسیه تحصیلی کامل داشت. اما اگر در اخذ بورسیه موفق نبودید ، نا امید نشوید و تا زمانی که به خواسته های خود نرسیده اید ، دست از تلاش در زندگی برندارید.
برای دریافت بورسیه تحصیلی و بررسی راهکارهای آن میتوانید از مشاوره موسسات معتبری مانند موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، ملک پور ، رجبی و … استفاده کنید.
در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرایط کسانی که بورسیه تحصیلی میگیرند اشاره کنیم.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *