0

کدام قهوه برای کار مناسب است؟

اکثر مردم در نقاط مختلف جهان روز خود را با نوشیدن یک فنجان یا لیوان قهوه آغاز می‌کنند. اما اولین تفاوت از همین ظرف ساده شروع می‌شود. درواقع این می‌تواند سوال اصلی باشد: «یک فنجان قهوه یا یک لیوان قهوه؟» اما چرا این سوال می‌تواند مهم باشد و چه ارتباطی با کار کردن دارد.
قهوه هایی مانند اسپرسو و یا قهوه‌ی ترک و تمامی قهوه های هم خانواده با آن ها معمولا در یک فنجان کوچک یا بزرگ سرو می‌شوند. اما قهوه ای که ما در ایران آن را قهوه فرانسه می‌نامیم معمولا در یک لیوان سرو می‌شود. این لیوان می‌تواند از نوع لیوان های دسته دار و یا حتی یک لیوان کاغذی یکبار مصرف باشد که یک رستوران زنجیره ای قهوه اش را بصورت “بگیر و ببر” در آن می‌فروشد.
معمولا تصویری که از یک فرد در حال کار کردن در نقاط مختلف جهان می بینیم فردی است که یک لیوان قهوه به دست دارد، نه کسی که مشغول نوشیدن یک فنجان قهوه در یک کافه است و یا با قاشق در حال مزه کردن فوم روی یک یک فنجان قهوه است. این موضوع ابدا اتفاقی نیست و کاملا دارای دلیل است.

قهوه ای که در اکثر کشورها به عنوان قهوه ای روزمره نوشیده می‌شود و مردم هر روز صبحشان را با آن آغاز می‌کنند، باید هم درست کردنش آسان باشد تا بتوانند سریع آن را آماده کنند و هم تاثیر خوبی بر روی فرد بگذارد. در نظر بگیرید که شما تازه از خواب بیدار شده اید و احتمالا هنوز هم کاملا بیدار نشده اید و نیاز به یک کمک داریدتا بتوانید با هشیاری بیشتر روز پر مشغله ی خود را شروع کنید. مطمئنا در چنین شرایطی شما وقت و حوصله و تمرکز کافی برای درست کردن یک فنجان اسپرسو را ندارید. تنها چیزی که الان نیاز ندارید این است که مانند یک باریستای حرفه‌ای عملیات پر دقت تهیه‌ی یک فنجان اسپرسو را پشت سر بگذارید.
تازه اگر هم تصمیم بگیرید هر روز کاری خود را با باریستا شدن شروع کنید، باز مهم است که این یک فنجان اسپرسو چه تاثیری روی شما می‌گذارد. بیایید با هم مرور کنیم. شما در حالی که صبح شده و آلارم ساعت بیدارتان کرده و هنوز نیمه بیدار هستید مشغول درست کردن یک فنجان اسپرسو می‌شوید. بعید است آنقدر سرحال باشید که خیلی به فرآیند درست کردن قهوه اهمیت بدهید و دقت لازم را اعمال کنید. نتیجه‌ی نهایی یک فنجان قهوه‌ی اسپرسو است که در مقایسه با اسپرسویی همیشه در کافه ها می‌نوشید بسیار نا امید کننده است. اما فرض می کنیم که شما اسپرسو یا حتی قهوه ترک خوبی را در آغاز صبح برای خود آماده کردید. حالا به نوشیدن آن می‌پردازیم.

طعم و حس غلیظ ناشی از نوشیدن قهوه اسپرسو یا ترک در دهانتان مطمئنا باعث می‌شود که اعصاب چشایی شما فعال شود و تا حتی یک ساعت پس از نوشیدن آن طعمی به جز قهوه را حس نکنید. یک احساس قوی در دهان و بر روی زبان. اما آیا در بدنتان هم این احساس جریان پیدا کرده؟ احتمالا خیر. آنچه در یک قهوه بدن و ذهن شما را آماده تر می‌کند، کافئین است. مقایسه ی حسی که دردهان دارید با میزانی از کافئین که دریافت کرده اید باز هم نا امید کننده است. یک حس قوی چشایی بدون کافئین لازم برای مغز و بدنتان. پس این دو مورد نمی‌توانند قهوه های خیلی مناسبی برای آغاز یک روز پرمشغله باشند. احتمالا تا کنون موافق شده باشید که باید به دنبال انتخاب بهتری برای نوشیدن قهوه در آغاز یک روز کاری باشید.
اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که اتفاقا در همه جای جهان، پس از سال ها قهوه نوشیدن و جا افتادن فرهنگ قهوه از آن ها استفاده می‌شود. پس شاید بد هم نباشد که به این عادت تجربه شده در بقیه نقاط جهان اهمیت بدهیم.
همان طور که پیش تر نیز ذکر شد قهوه ای که ما در ایران آن را قهوه فرانسه می‌نامیم در سایر نقاط جهان قهوه ای بدون نام است و در واقع قهوه‌ی معمول است. اکثر افراد صبح خود را در خانه با یک قهوه ساز برقی و یا حتی یک فرنچ پرس ساده این قهوه را درست کرده و می‌نوشند و به نسبت نیازی که در طول روز دارند، عصرها هم یک لیوان دیگر از آن می‌نوشند. اما مزایای آن چیست؟
این قهوه احساس سبکی در دهان دارد و ابدا غلیظ نیست. همین رقیق بودن نیز باعث می‌شود تا سریع تر جذب شود و میزان کافئین آن (بسته به ترکیب دانه هایش) می‌تواند کاملا تامین کننده‌ی کافئین مورد نیاز بدن تا ساعت ها باشد. همچنین ممکن است بر حسب سلیقه کمی شیر نیز به آن اضافه کنند.
از نظر اقتصادی نیز درست کردن این قهوه نیاز به یک قهوه ساز برقی ساده دارد که در مقایسه با دستگاه اسپرسوساز بسیار ارزان است و البته در عین حال می‌توانید آن را از طریق یک فرنچ پرس نیز درست کنید که چیزی از کیفیت آن نمی‌کاهد و روش بسیار کارآمد و ارزانی است. درست کردن قهوه‌ی معمول برای هر روز از طریق فرنچ پرس می‌تواند مانند یک چای دم کردن باشد اما حتی سریع تر. چون به محض جوش آمدن آب تا درست شدن قهوه حدودا 3 تا 5 دقیقه زمان می‌برد.
در مورد میزان کافئین نیز می‌توانید کنترل خوبی روی آن داشته باشید. کافی است هنگام خرید قهوه به میزان دانه های ربوستای آن دقت کنید که کافئین بیشتری دارند.

شما مخاطب محترم رسانه‌ی “تاپ کوپن” می‌توانید خرید قهوه خود را با کد تخفیف جذاب TOPCOPON از وبسایت “قهوه آرگن” انجام دهید و از این پس، لذت یک روز پرانرژی کاری را برای خود رقم بزنید.

قهوه آرگن با بیش از سی سال تجربه‌ی کاری متکی بر چند نسل از خانواده خود و بهره گیری از امکانات بروز و مدرن، می‌تواند گزینه ای مطمئن جهت خرید قهوه برای شما باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *