0

کدام برنامه‌های مهاجرتی کانادا بیشترین فرصت شغلی را ارائه می‌دهند؟

مهاجرت به کانادا از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است اما در هر شرایطی و با هر برنامه‌ای که به این کشور مهاجرت می‌کنید لازم است از فرصت‌های شغلی آگاه باشید تا بتوانید در کنار کار کردن و پرداخت مالیات، اقامت دائم کانادا را نیز به‌دست بیاورید.
به‌طور کلی کانادا حتی به دانشجویان در حین تحصیل یا پس‌از آن نیز امکان کار کردن می‌دهد. شما نیز پیش از اقدام برای مهاجرت به این کشور بهتر است با برنامه‌های مهاجرتی که بیشترین فرصت شغلی را مهیا می‌کنند آشنا شوید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چرا مهاجرت به کانادا؟

کانادا از کشورهای پیشرفته به‌حساب می‌آید که همواره به‌دنبال گسترش و ارتقاء بخش‌های مختلف مانند پزشکی، تکنولوژی، کشاورزی، مهندسی و اقتصادی است. به همین دلیل این کشور گزینه بسیار مناسبی برای کار و زندگی محسوب می‌شود.
مهاجرت به کانادا می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر بتوانید اقامت این کشور را به‌دست بیاورید آینده فرزند خود را از نظر خدمات رفاهی و تحصیل در موسسه‌های آموزشی باکیفیت تامین خواهید کرد. به همین دلیل مهاجرت به کانادا در بین ایرانیان همواره محبوبیت دارد.

معرفی برنامه های مجوز کار کانادا

دولت کانادا برای پیشبرد اهداف خود نیاز به نیروی انسانی دارد. به همین دلیل نیز برنامه‌های مختلفی برای جذب نیروی کار فراهم کرده که می‌توانیم آن‌ها را در 2 دسته خلاصه کنیم. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP)

برنامه کارگران خارجی موقت (Temporary Foreign Worker Program) برای جذب نیروهای داخلی و خارجی در پروژه‌های مختلف است. در این مسیر کارفرما باید مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) را دریافت کند.
این تاییدیه باعث می‌شود کارفرما بتواند در هر بخشی که فعالیت دارد برای نیروهای جویای کار سراسر جهان دعوت‌نامه شغلی ارسال کند. در واقع افرادی که می‌خواهند ازطریق برنامه کارگران خارجی موقت وارد خاک کانادا شوند، نیاز به پیشنهاد شغلی معتبر و ارائه LMIAدارند.
افرادی که ازطریق این ویزا وارد خاک کانادا می‌شوند معمولا 6 ماه فرصت کار دارند و پس‌از آن درصورت رعایت قوانین این کشور و مهیا بودن شرایط همکاری، امکان تمدید ویزا برای آن‌ها فراهم می‌شود.
توجه داشته باشید در این مدت‌زمان تنها می‌توان برای یک کارفرما کار کرد. همچنین با توجه به موقعیت شغلی معمولا موقعیت اسکان نیز برای متقاضیان فراهم می‌شود. این برنامه تحت نظر سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا و همچنین سازمان مهاجرت کانادا برای تامین نیاز به نیروی کار به‌وجود آمد.

برنامه کار IMP کانادا

برنامه کار IMP کانادا که با نام IMP (International Mobility Program) نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از برنامه‌های دولت کانادا برای جذب نیروی کار است. در این طرح کارفرما می‌تواند افراد دارای ویزای کار موقت را استخدام کند.
این ویزا نیازی به دریافت مجوز ارزیابی کانادا ندارد و افراد تنها باید به دولت کانادا ثابت کنند که حضور آن‌ها در این کشور می‌تواند از نظر اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی سودرسان باشد. این نوع ویزا در 2 نمونه زیر صادر می‌شود:
• ورک پرمیت
• اوپن ورک پرمیت
از نظر تشابه باید گفت هیچ‌یک از این 2 ویزا به تاییدیه LMIA نیاز ندارند. تفات آن‌ها نیز در نیاز به پیشنهاد از کارفرما خلاصه می‌شود. در واقع اوپن ورک پرمیت به این پیشنهاد نیاز ندارد اما ورک پرمیت باید دارای جا‌ب‌آفر باشد.

شرایط برنامه کارگر خارجی موقت چیست؟

حال که آشنایی کلی با برنامه‌های موجود پیدا کردیم بهتر است شرایط هرکدام را نیز بررسی کنیم. درخصوص برنامه کارگر موقت خارجی باید گفت این راهکار کمی دشوار است و کارفرما باید تلاش زیادی برای دریافت تاییدیه LMIA انجام دهد.
این سند نشان می‌دهد کارفرما تمام تلاش خود را برای جذب نیروی داخلی انجام داده اما فردی که شرایط لازم را داشته یا در دسترس باشد پیدا نکرده است. این شرایط ضروری بودن حضور نیروی خارجی را نشان می‌دهد. از دیگر شرایط باید به موارد زیر اشاره کرد:
• متقاعد کردن افسر برای خروج از کانادا پس‌از اتمام اعتبار ویزا
• عدم سوءپیشینه
• بهره‌مندی از تمکن مالی برای تامین مخارج و داشتن بودجه برای ترک کانادا
• فرد باید ثابت کند برای کانادا تهدیدید ایجاد نمی‌کند.
• برخورداری از شرایط جسمی سالم

شرایط دریافت ویزا IMP

با توجه به اینکه این نوع ویزا نیازی به تاییدیه ندارد پس شرایط اخذ آن نیز راحت‌تر است. البته اگر در کانادا زندگی نمی‌کنید لازم است برای دریافت این ویزا جاب‌آفر داشته باشید.
افرادی که مقطع تحصیلی خود را به‌پایان رسانده‌اند می‌توانند بدون داشتن پیشنهاد کار، ویزا دریافت کنند تا بتوانند در زمان مناسب شغل مورد نظر خود را پیدا و تجربه کاری لازم را به‌دست بیاورند. این مورد معمولا برای متقضیانی که در وطن خود هستند صدق نمی‌کند.
در این زمان متقاضی باید شغلی پیشنهاد دهد که دولت کانادا به استخدام نیرو در آن بخش نیاز دارد. داشتن تجربه و مهارت در کار، برخورداری از تمکن مالی، مدرک تحصیلی معتبر و کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس از دیگر شرایط مهم برای افرادی است که می‌خواهند ازطریق این برنامه به کانادا مهاجرت کنند.
برخورداری از شرایط گفته‌شده شانس شما را برای دریافت ویزای imp کانادا افزایش می‌دهد. همچنین برای افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند راه‌های دیگری نیز برای مهاجرت وجود دارد.‌

دریافت ویزای سرمایه داری کانادا

اگر به‌دنبال روش راحتی برای مهاجرت به کانادا هستید و سرمایه شما نیز زیاد است دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا می‌تواند گزینه بهتری باشد. چراکه بهره‌مندی از شرایط برنامه‌های معرفی‌شده تا حدودی مشکل است.
ویزای سرمایه گذاری کانادا در مدل‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید با کارآفرینی یا خرید یک بیزینس فعال علاوه‌بر مهاجرت و دریافت اقامت این کشور سود خوبی نیز به‌دست بیاورید. البته برای این منظور توجه به برنامه‌های استانی ضروری است.

جمع‌بندی

دولت کانادا برای جذب نیروهای کار 2 روش ایجاده کرده که شامل برنامه کارگران خارجی و جابه‌جایی بین‌المللی یا IMP است. برای اینکه بتوانید ازطریق این روش‌ها به کانادا مهاجرت کنید باید از شرایط خاصی مانند داشتن پیشنهاد شغلی و تمکن مالی برخوردار باشید.
مهم‌ترین تفاوت این 2 برنامه در دریافت LMIA یا مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا است. افرادی که ازطریق برنامه کارگران خارجی می‌خواهند مهاجرت کنند باید این تاییدیه را ارائه دهند. اگر از این شرایط برخوردار نیستید می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور اقامت آن را دریافت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *