0

نوار تست قند خون از کجا بخریم ؟

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری قند خون ( دیابت ) ، میزان عرضه و تقاضا برای کالاهای پزشکی مربوط به این بیماری افزایش چشمگیری نسبت به گذشته پیدا کرده است . روش درمان افراد مبتلا به دیابت به گونه ای است که باید در طول یک‌ شبانه روز ، طی چند مرحله و در حالت های مختلف ( ناشتا ، پس از صرف وعده غذایی ، پیش از فعالیت ، پس از فعالیت ، در حالت استراحت ، … ) ، میزان دقیق قند خون خود را اندازه گیری کنند . برخی از افراد جهت این آزمایش به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند ؛ اما این کار مقرون به صرفه نیست . از همین رو بسیاری از افراد دیابتی دستگاه قند خون خانگی و سایر لوازم مورد نیاز ، نظیر نوار تست را تهیه کرده و در منزل قند خون خود را اندازه گیری می کنند .
یکی از لوازم مورد نیاز و‌ ضروری ، در حین اندازه گیری میزان قند خون ، نوار تست قند خون هستند که هنگام خرید ان به باید برخی نکات دقت نمود .

نکات مهم حین خرید نوار تست قند خون :

از مهم ترین نکات در حین انتخاب و خرید این محصول ، همخوانی و مطابقت آن با دستگاه قند خون می باشد . در اکثر مواقع دستگاه هایی از یک برند خاص ، صرفا به نوار تست هایی از همان برند نیاز دارند ؛ در نتیجه قادر به فعالیت و سنجش قند خون با سایر نوار تست ها نمی باشند . هم چنین در صورتی که دستگاه دارای سیستم کد گذاری دستی باشد ، می بایست کد درج شده بر روی بسته نوار تست ، با کد پیش فرض و اصلی دستگاه مطابقت داشته باشد . در غیر این صورت ممکن است که ، نتیجه به دست آمده قابل اعتماد و دقیق نباشد .

به عنوان مثال نوار تست قند خون آوان فقط برای دستگاه تست قند خون آوان مناسب است
یکی دیگر از مواردی که در حین خرید نوار تست قند خون باید به آن توجه شود ، تاریخ انقضا درج شده بر روی بسته بندی می باشد . نوار تست های تاریخ مصرف گذشته را به هیچ عنوان نباید خریداری و یا مصرف کرد ؛ چرا که نتیجه آزمایش را بالا تر یا پایین تر از میزان واقعی نشان داده و در نتیجه فرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد . در صورتی که شخصی تعدادی نوار تست در منزل دارد ، اولویت استفاده با آن هایی است که مدت کمی به انقضایشان باقی مانده است . به افرادی که قصد خرید نوار تست قند خون را دارند ، توصیه می شود که جهت جلوگیری از خرید جنس تقلبی و بی کیفیت ، حتما از فروشگاه های معتبر و دارای نشان استاندارد خرید خود را انجام دهند .

اهمیت کیفیت نوار تست قند خون :

یکی از فاکتور های دیگری که در این رابطه دارای اهمیت بالایی می باشد ، کیفیت نوار تست قند خون است . اگر محصول مورد نظر اصل باشد ، بی شک از کیفیت مرغوب و بالایی برخوردار می باشد . یک نوار تست اصل دارای قدرت جذب و مکش بالایی است . این ویژگی باعث می شود تا در حین پروسه خون گیری ، پس از سوراخ شدن انگشت فرد ، نیازی به فشار دادن انگشت جهت خروج خون نباشد . تنها کافیست تا نوار تست کنار انگشت قرار گرفته ، سپس به سرعت قطره خون را جذب خواهد کرد . هم چنین اکثر افراد در هنگام خرید این محصول ، ترجیح می دهند نوار تست هایی را خریداری کنند که نیاز به میزان خون کم تری ، نسبت به سایر انواع داشته باشد .

از دیگر معیار های پر اهمیت در حین خرید این محصول ، میزان دقت و اعتبار آن ها می باشد . در بحث سنجش قند خون ، دقیق بودن عدد به دست آمده از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد . در حقیقت نتیجه نهایی آزمایش ، میزان دقیق و واقعی قند خون فرد در همان زمان را نشان می دهد . فرد نیز با توجه به عدد به دست آمده ، می بایست دوز معین و مشخصی از هورمون انسولین را به خود تزریق کند . اگر نوار تست از دقت کافی برخوردار نباشد ، عدد به دست آمده نیز دقیق نبوده و در نتیجه فرد به اشتباه انسولین تزریق می کند . این امر می تواند مشکلاتی جدی را ، در سلامت فرد به وجود آورد .

توجه به بسته بندی نوار تست قند خون :

تعداد نوار تست قند خون نیز مهم می باشد . توصیه می شود افراد بسته به نیاز ، نوار تست ها را خریداری کنند . این محصولات معمولا در بسته های ۲۵ و ۵۰ عددی ، به فروش می رسند . بی تردید از نظر قیمت ، بسته های ۵۰ عددی مناسب تر و مقرون به صافه تر هستند . البته همان طور که گفته شد ، نوار ها باید با توجه به نیاز فرد و تعداد آزمایش هایی که باید در طول روز بدهد ، خریداری شوند . برخی از افراد صرفا به دلیل اقتصادی تر بودن بسته های ۵۰ عددی ، آن ها را خریداری کرده و سپس مجبور به دور ریختن نوار های باقی مانده شده اند .

دیگر موارد حائز اهمیت هنگام خرید نوار تست قند خون :

اکثر نوار تست ها به گونه ای طراحی شده اند ، که جهت خون گیری از انگشت دست مناسب و کاربردی می باشند . این در حالی است که بسته به نظر و تجویز پزشک معالج ، ممکن است برخی از افراد مجبور به خون گیری از نقاط دیگر بدن ( مانند پا ، بازو ، . . . ) شوند . از همین رو می بایست پیش از خرید نوار ، با پزشک مشورت کرده و از خرید خودسرانه این محصول خودداری کرد .

از دیگر موارد پیشنهادی در حین انتخاب و خرید این محصول ، می توان به میزان رضایت و تجارب دیگران اشاره کرد . بسیاری از افراد پیش از خرید کالا های پزشکی مختلف ، علاوه بر تجویز و توصیه پزشک متخصص ، نظرات و تجربیات دیگران را نیز در نظر می گیرند . ممکن است یک نوار تست اکثر ویژگی های فوق را داشته باشد ، اما مشتریانی که تا به حال از آن خریداری کرده اند ، رضایت کافی نداشته باشند . همین امر می تواند باعث شود تا فرد از خرید آن محصول منصرف شده و به دنبال برند دیگری برود . در نتیجه استفاده از تجارب و نظرات دیگر افراد نیز ، می تواند مفید و کاربردی باشد .

چند نکته در رابطه با نحوه استفاده از نوار تست ها وجود دارد ، که در زیر به آن ها اشاره شده است :

  • پیش از استفاده از این محصول ، می بایست دست ها به طور کامل با آب و‌صابون و یا پد های الکلی ، تمیز و ضد عفونی شوند .
  • در حین استفاده از نوار ها ، دست نباید هیچ‌ رطوبتی داشته باشد . حتی کم ترین مقدار رطوبت نیز ، می تواند باعث کاهش کیفیت و عملکرد نوار شود .
  • هر نوار تست مخصوص یک نوبت آزمایش بوده ( یک بار مصرف ) و بایستی برای یک نفر ، مورد استفاده قرار بگیرد . هرگز نباید نوار را برای دو نفر و یا در دو نوبت مختلف ، استفاده کرد .
  • پس از برداشتن نوار از درون بسته ، درب جعبه می بایست به سرعت بسته شود ؛ چرا که نوار ها نباید در معرض اکسیژن قرار بگیرند .
  • محل نگهداری نوار تست ها ، باید دمای مناسبی داشته ( دمای اتاق ) و همچنین نوار ها بایستی ، از تابش مستقیم نور آفتاب محفوظ باشند .

دریافت مشاوره از تجهیزات پزشکی بی گزند

اگر نمی دانید چه نوار تست قند خونی برای دستگاه تست قند خون شما مناسب است کافیست به سایت تجهیزات پزشکی بی گزند (www.bigazand.com ) مراجعه کرده و از مشاوران این مجموعه مشاوره دریافت کنید می توانید عکس دستگاه خود را در واتس آپ به پشتیبان سایت بی گزند ارسال کنید تا نوار مناسب با دستگاه تان به شما معرفی کنند

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *