0

نخود فرنگی کجا می تواند رشد کند؟

نخود فرنگی

مکانی را در باغ خود با آفتاب کامل و جریان هوای خوب انتخاب کنید. نخودهای باغی سبزیجاتی هستند که در هنگام رشد نیاز به حمایت دارند، اما حواستان به کاشت در امتداد حصاری باشد که اجازه گردش هوا را نمی دهد. گردش خون کافی منجر به سفیدک پودری می شود. از زمانی که فروش نخود عمده مورد استقبال قرار گرفته است، بسیاری از افراد به دنبال کاشت این محصول در باغچه های خود هستند.

نخودهای باغی می توانند خاک های مختلف را تا زمانی که زهکشی کافی وجود داشته باشد تحمل کنند. خاک را با کمپوست غنی کنید تا یک ترکیب کاشت متراکم از مواد مغذی ایجاد شود. شما می توانید فضای باغ را با کاشت یک گیاه نخود بلند که از یک تیرک بالا می رود و کاشت میکروگرین در سایه آن به حداکثر برسانید، بی شباهت به کاشت همراه با خیار و سبزیجات سالاد نیست.

شیوه ی صحیح کاشت نخود فرنگی

بهتر است نخود را مستقیماً در زمین بکارید. شروع نخود فرنگی در داخل خانه معمولاً ارزش تلاش را ندارد زیرا نخود فرنگی هوای خنک را دوست دارد و معمولاً اولین محصولی است که وارد آن می ‌شود و ریشه‌های آن برای نشاء کاری مناسب نیست. سیر سیان نیز چنین ویژگی را دارد و به همین دلیل فروش سیر سیاه مانند نخود فرنگی در یک بازه زمانی اتفاق می افتد.

مهمترین چیز در هنگام کاشت نخود این است که به آنها نوعی تکیه گاه، مانند داربست ، که روی آن رشد کنند، می باشد. یک پرده ممکن است به سادگی یک ریسمان باغی باشد که بین دو پایه ساخته شده است. حتی گونه های بوته ای نیاز به پشتیبانی از داربست دارند.

زمان کاشت نخود فرنگی به آب و هوای شما بستگی دارد. نخودفرنگی دمای بالای 85 درجه را دوست ندارد، از این رو محصول فصل خنک به حساب می آید. در مناطقی که زمستان های سرد دارند، نخود فرنگی می تواند اولین محصولی باشد که در اوایل بهار کاشته می شود، به محض اینکه خاک قابل کار باشد. برای محصولات پاییزی، تا 12 هفته قبل از اولین تاریخ یخبندان مورد انتظار بکارید .

در آب و هوای با زمستان های ملایم تر ، هر زمان از پاییز تا اوایل بهار بکارید. با این حال، اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که چشمه ها به سرعت گرم می شوند (بالای 85 درجه)، از کاشت خیلی دیر خودداری کنید. رسیدن اکثر نخودها 60 تا 70 روز طول می کشد.

شیوه ی صحیح کاشت نخود فرنگی

شرایط اصولی برداشت نخود فرنگی

در برداشت نخودفرنگی باید احتیاط کرد زیرا اغلب برای محصولات با کیفیت بالا، حق بیمه در دسترس است. کیفیت را می توان تحت تأثیر آب و هوای مرطوب در هنگام برداشت قرار داد، که باعث می شود در یک محصول نگهداری شود و اگر به مقصد بازار مصرف انسانی باشد، اگر دانه نخود سفید شود، ارزش کاهش می یابد. قیمت فروش کنسروجات نخود فرنگی در زمانی که نوع تازه ی این میوه در بازار موجود نیست بهترین انتخاب می باشد.

اگر نخود فرنگی برای مدت طولانی در مزرعه بماند تا رطوبت 12٪ برسد (همچنین اگر پس از برداشت بیش از حد خشک شود)، ممکن است محصول برای مصرف انسان مناسب نباشد زیرا درصد “غیسانده” افزایش می یابد و همچنین ممکن است بذر نیز افزایش یابد. شکافتن و ترک خوردن همچنین ممکن است عملکرد نخودها برای مدت طولانی در مزرعه باقی بمانند زیرا پوسته ریزی و شکستن غلاف ممکن است رخ دهد، بنابراین برداشت در زمان مناسب ضروری است.

برداشت با رطوبت 18 درصد نخود فرنگی برای مصرف انسان می تواند از سفید شدن، از بین رفتن تلفات و شکافتن یا بدتر شدن کیفیت جلوگیری کند. برای خوراک دام، برداشت دیرتر با رطوبت 16 درصد هزینه های خشک کردن را کاهش می دهد. اگرچه این نخودها باید عاری از کپک باشند، نخودهای خرد شده یا لکه دار بر ارزش محصول تأثیر منفی نمی گذارد.

شرایط اصولی برداشت نخود فرنگی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *