0

خدمات نماشویی چه زمان نیاز است و چه مزایایی دارد؟

خدمات نماشویی

خدمات نماشویی اقدامی مهم برای به نما آوردن نمای مناسب ساختمان شرکت‌ها و منازل است. نماشویی ساختمان‌های بلندمرتبه کار دشواری است که نیاز به انجام کار در ارتفاع و رعایت الزامات ایمنی دارد. همچنین مواد بکار رفته در نمای ساختمان‌ها مانند فولاد ضد زنگ، شیشه، فلزات، مس و سنگ هرکدام به مواد بخصوصی برای نظافت نیاز دارند.

خدمات نماشویی چیست؟

به طور مختصر، خدمات نماشویی به فرایندی گفته می‌شود که برای زدودن هرگونه کثیفی، لکه و آلاینده از نمای بیرونی که معمولا در جلوی ساختمان و محل ورود و خروج قرار دارد، انجام می‌شود. هر چند که سنگ، فلز و چوب پرکاربردترین مصالح در ساخت نمای ساختمان‌ها به شمار می‌روند اما در برخی ساختمان‌ها از فلزاتی مانند آلومینیوم و فولاد ضدزنگ نیز در ساخت نما استفاده می‌شود. به دلایل مختلفی همچون آلاینده‌ها و تغییرات آب و هوایی، نمای ساختمان‌ها دچار کثیفی شده و با گذر زمان و محو‌شدن رنگ مصالح بکاررفته در نما، ظاهر کلی ساختمان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. روش نظافت به مصالح به کار رفته در بخش نما و همچنین موقعیت قرارگیری و کارکرد ساختمان بستگی دارد. لازم است برای اطمینان از عدم آسیب به مصالح، از تجهیزات و محلول‌های خاصی برای نظافت این بخش استفاده شود.

چرا استفاده از خدمات نماشویی مهم است؟

استفاده از خدمات نماشویی برای حصول اطمینان از زیبایی، تمیزی و جذابیت ساختمانتان امری ضروری است. هنگامی که فردی به دیدن شما می‌آید تمیزی نما امری دلپذیر بوده و چنانچه به دنبال جلب رضایت مراجعه‌کنندگانتان هستید، باید تمیزی نما و دیوارهای ساختمان را رعایت کنید.

استفاده از خدمات نظافت نماشویی حرفه‌ای چه مزایایی دارد؟

 

خدمات نماشویی

 

نماشویی ساختمان توسط خود فرد، کار سختی است و توصیه ما هم در این باره، و به خصوص اگر نمای ساختمان از سنگ باشد، استفاده از خدمات نظافت نماشویی حرفه‌ای است. مزایای استخدام افراد متخصص نماشویی عبارتند از:

نظافتچی‌های ماهر و آموزش‌دیده

هنگام انجام نماشویی ساختمان، بهداشت و ایمنی کار بسیار مهم است. مؤسسه‌های ارائه دهنده خدمات نظافت نما پیش از شروع به کار، ارزیابی‌های لازم از ریسک کار را انجام می دهند و با توجه به اصلی‌ترین چالش نماشویی، یعنی ارتفاع‌ زیاد، نیروهای نماشویی باید از مهارت لازم برای انجام کار برخوردار باشند تا خیال شما در حین انجام کار راحت باشد.

ارائه خدمات حرفه‌ای و قابل اطمینان

 

خدمات نماشویی

 

بکارگیری نیروهای متخصص می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که از شیوه‌ها و تجهیزات مناسبی برای نظافت ساختمان استفاده می شود. عدم استفاده از روش‌های مناسب برای کار نماشویی و دیوارشویی ساختمان می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به نمای ساختمان وارد کند؛ این مسئله یکی دیگر از دلایلی است که برای سپردن کار نماشویی به متخصصان مجرب اعتماد نمایید.

مقرون‌ به صرفه بودن خدمات نماشویی مؤسسات

شما می‌توانید خدمات نماشویی را به تنهایی انجام دهید اما استخدام متخصصان حرفه‌ای در دراز مدت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. علاوه بر این، نمای ساختمان شما ممکن است نیاز به انجام تعمیراتی داشته باشد که متخصصان حرفه‌ای می‌توانند در این مسأله به شما کمک کنند. بسیاری از شرکت‌های نظافت نما خدمات مشاوره‌ای به شما ارائه می‌کنند و می‌توانند در طول زمان بر اساس سبک زندگی و یا کاری شما به صورت دوره‌های منظم اقدام به نظافت نمای ساختمان کنند.

روش‌های متداول در نماشویی ساختمان کدامند؟

از آنجایی که ساختمان‌ها همه روزه در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارند، نمای ساختمان باید به صورت مرتب مورد نظافت قرار گیرند. با این حال قبل از تماس با مؤسسات نظافتی باید بدانید که مصالح مختلف به کار رفته در نما به شیوه‌های بخصوصی در نظافت نیاز دارند. نماشویی ساختمان ها، با در نظر گرفتن ویژگی های هر نما (برای مثال احتمال بروز خراشیدگی در نماهای شیشه ای ناشی از آلاینده‌ها) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از طرف دیگر نمای سنگی در برابر رطوبت، حشرات و دماهای بالا مقاوم هستند و نگهداری از آنها آسان است. همچنین نمای چوبی در بیشتر مواقع مورد حمله موریانه‌ها قرار می‌گیرد و نگهداری منظم از آنها امری ضروری است.

حالا که اطلاعات کافی در مورد انواع نماها با مصالح مختلف را کسب کرده‌اید در اینجا رایج‌ترین شیوه‌های نماشویی ساختمان آورده شده است:

شیوه‌های آب پایه:

استفاده از آب در نماشویی ساختمان به اندازه زیادی از آسیب به سطوح جلوگیری می‌کند و معمولا به سه روش بکار می‌رود:

  • شستشوی تحت فشار
  • خیساندن
  • بخارشویی

متداول‌ترین روش نماشویی آب پایه، شستشوی تحت فشار است که در آن اسپری آب با فشار متوسط تا کم به سطح پاشیده می‌شود. فرایند با فشار کم آب شروع می‌شود و در صورت لزوم برای از بین بردن لکه‌های باقی‌مانده، فشار بیشتر می‌شود. گاهی مواقع همچنین از برس‌های طبیعی و یا مصنوعی برای مناطق خاصی استفاده می‌شود و اگر قصد نظافت پارکینگ را داشته باشید، مواد شوینده غیریونی نیز به آب اضافه می‌شوند تا کثیفی‌های ناشی از روغن از بین بروند.

خیساندن روش دیگر نماشویی مبتنی بر آب است که در آن سطوحی که معمولا در معرض باران نیستند، به مدت چند روز در معرض آب قرار می‌گیرند. این کار برای شل‌شدن دوده و پوسته‌های سرسخت است و ماهیت نسبتا غیرآسیب‌زای آن برای نماشویی ساختمان‌های تاریخی بسیار مناسب است.

در نهایت استفاده از بخار آب برای نظافت سطوحی که تحت رسوبات شدید قرار گرفته‎اند بسیار مؤثر است که این روش معمولا برای نماشویی به کار نمی‌رود و اغلب برای تمیزکردن راه‌پله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظافت با استفاده از مواد شیمیایی

در مقایسه با شیوه‌های نماشویی مبتنی بر آب که در بالا به آن اشاره شد، پاک‌کننده‌های شیمیایی معمولا برای زدودن لکه‌ها، رنگ و پوشش‌های سطوح فلزی مؤثر هستند. معمولا از دو نوع پاک‌کننده شیمیایی استفاده می‌شود:

  • پاک‌کننده‌های اسیدی برای تمیزکردن آجر، سفال بدون لعاب، بتن و گرانیت
  • پاک‌کننده‌های قلیایی برای نظافت سنگ‌های آهکی، مرمر، ماسه‌ای و سنگ‌های گچی

در این شیوه محلول‌های شیمیایی بر روی سطوح مرطوب قرار گرفته و پس از گذشت مدت زمانی با آب شسته می‌شوند.

آیا می‌شود شخصا اقدام به نماشویی ساختمان کرد؟

می‌توانید شخصا نمای ساختمان را تمیز کنید، با اینحال باید مجددا تأکید کنیم که نماشویی کار بسیار دشواری بوده و باید قبلا از داشتن محلول‌های تمیزکننده و لباس‌های مناسب اطمینان داشته باشید. همچنین باید بدانید که نظافت نمای ساختمان به احتمال زیاد نیاز به کار در ارتفاع دارد و باید بهداشت کار و ایمنی را بسیار جدی بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *