0

در زمان انتخاب چوب روسی به چه نکته ای توجه کنیم؟

در زمان انتخاب چوب روسی به چه نکته ای توجه کنیم؟

یکی از سوالات متداول خریداران در بازار این است که: در زمان خرید چوب روسی به چه نکته ای توجه کنیم؟ در صورتی که به دنبال خرید چوب یا خرید الوار هستید، باید با افزایش آگاهی و تجربه خود بتوانید ضمن نگاه کردن به چوب و بررسی مشخصات کمی و کیفی الوار به کیفیت آن پی ببرید.

ما در ادامه تلاش خواهیم کرد با بیان نکاتی در این مورد شما را در این مسیر یاری کنیم و امکان شناخت و انتخاب بهترین چوب روسی را برای خریداران محترم فراهم نماییم.

چوب روسی نباید پوسیده باشد

به طور حتم برای انتخاب چوب در مرحله اول باید به ظاهر آن توجه کرد. یک خریدار حرفه ای با نگاه کردن به ظاهر چوب می تواند در مورد خرید آن تصمیم گیری کند. یکی از ویژگی هایی که در زمان خرید چوب باید به آن توجه داشته باشید عدم پوسیدگی آن است. با نگاهی به چوب یا الوار امکان تشخیص وجود پوسیدگی در آن وجود دارد.

برای همین به عنوان یک خریدار، در صورت نیاز به انتخاب چوب روسی حتما دقت داشته باشید که چوبی که برای خرید انتخاب می کنید فاقد پوسیدگی باشد. برای خرید الوار نیز دقیقا باید به این نکته مهم در زمان انتخاب و خرید توجه داشته باشید.

 

ترک های سطحی در زمان خرید چوب و الوار

یکی از مشکلات بزرگی که حین استفاده از چوب یا الوار ممکن است در کاربری های مختلف باعث افزایش پرت چوب شود، وجود ترک های سطحی کوچک یا بزرگ روی چوب است. به همین دلیل تاکید می شود به خصوص در کاربری هایی که پرت چوب با وجود ترک های سطحی روی آن بالا می رود، حتما در زمان خرید چوب از مرغوبیت چوب مطمئن شوید.

برای انتخاب چوب روسی نیز به طور حتم در نظر گرفتن این نکته برای خریداران محترم در بازار مهم است. به این منظور کافی است هنگام خرید الوار ظاهر آن را بررسی کنند تا از عدم وجود ترک های سطحی روی آن مطمئن شوند.

اختلاف رنگ سطح چوب

در برخی از کاربردها یک رنگ بودن چوب یا الوار بسیار مهم است. زیرا در صورتی که اختلاف رنگ در سطح چوب وجود داشته باشد، در مرحله رنگ کردن آن مشکلاتی به وجود خواهد آمد. به همین دلیل نکته دیگری که هنگام خرید چوب روسی باید به آن توجه داشته باشید در یکنواخت بودن رنگ روی چوب یا الوار است.

لازم به ذکر است اگرچه در بسیاری از کاربری ها اختلاف رنگ در حد کم را می توان نادیده گرفت. اما در بعضی از موارد در صورت وجود اختلاف رنگ زیادی در سطح الوار (یا وجود لکه های رنگی) می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

به خصوص لکه هایی که تیره تر هستند، پس از رنگ امیزی چوب ممکن است تیرگی بیشتری پیدا کنند و باعث وارد شدن ایرادات بیشتر توسط مشتری در زمان خرید محصولات نهایی شود.

عدم وجود گره روی الوار در زمان خرید چوب

در زمان خرید چوب باید توجه داشته باشید که وجود گره ممکن است مشکلاتی در زمان استفاده از آن به وجود آورد و باعث افزایش ضایعات چوب شود. به همین دلیل در زمان خرید چوب یا  خرید الوار دقت کنید که چوب هایی را برای خرید انتخاب کنید که دارای گره کمتری باشند.

با توجه به این که ممکن است الوار روسی نیز دارای گره هایی باشد، در زمان خرید این نوع چوب نیز باید دقت بیشتری داشته باشید.

اعوجاج الوار در زمان خرید چوب

یکی از مشکلاتی که برای استفاده از انواع الوار وجود دارد، در اعوجاج ها یا کشیدگی نامتعارف آن است. برای همین سعی کنید در زمان خرید چوب روسی تلاش کنید الوارهای فاقد اعوجاج را انتخاب کنید.

میزان رطوبت در زمان خرید الوار و چوب

رطوبت یکی از عواملی است که باعث می شود چوب به سرعت کیفیت خود را از دست بدهد. برای همین توجه به میزان رطوبت در زمان خرید چوب یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بسیاری از افراد به آن توجه می کنند.

البته ممکن است با چشم و به راحتی امکان تشخیص میزان رطوبت چوب یا انواع الوار در زمان خرید وجود نداشته باشد. به همین دلیل برخی از افراد با استفاده از رطوبت سنج سعی می کنند میزان رطوبت چوب را اندازه گیری کنند. یا این که با توجه به تجربه شخصی خود و با استفاده از روش های دیگر یا مشاوره با افراد باتجربه به میزان رطوبت و کیفیت انواع چوب در زمان خرید چوب و الوار پی ببرند.

برای مثال یک روش ساده برای پی بردن به میزان رطوبت چوب دست کشیدن روی آن است. می توان تا حدودی به میزان خیس یا خشک بودن چوب به طور تقریبی با دست کشیدن روی آن پی برد.

تیره یا شفاف بودن رنگ در زمان خرید چوب روسی

رنگ چوب یکی از فاکتورهای تعیین کننده در زمان خرید انواع الوار و چوب است. زیرا که به طور معمول خریداران تمایل دارند تا چوب های دارای رنگ روشن را برای خرید انتخاب کنند. شما هم در صورت نیاز به خرید چوب روسی بهتر است که به روشن یا تیره بودن رنگ آن توجه بیشتری داشته باشید.

به طور معمول چوب هایی که رنگ تیره تری دارند ممکن است در معرض تابش شدید نور آفتاب قرار گرفته باشند. یا این که بنا به دلایلی مانند قرار گرفتن در معرض رطوبت تیره شده باشند. همچنین در صورتی که چوب روسی در انبارهای دارای شرایط نامساعد برای مدتی مانده باشد، این امر می تواند باعث تغییر رنگ آن ها شده باشد.

سخن آخر

به طور حتم در زمان خرید انواع محصولات باید به ویژگی های ظاهری و مشخصات کیفی آن ها توجه کرد. در زمان خرید چوب  نیز توجه به این مشخصات بسیار مهم است. برای همین بسیاری از خریداران محترم سوال می کنند که در زمان انتخاب یا خرید چوب  روسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این متن تلاش شد تا تعدادی از فاکتورهای مهم که نشان دهنده کیفیت چوب یا الوار هستند مورد اشاره قرار گیرند. امید است توانسته باشید با مطالعه این متن تجربه بیشتری برای انتخاب و خرید چوب یا خرید الوار از بهترین عرضه کنندگان در بازار به دست آورید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *