0

تفاوت آمبولانس خصوصی با ۱۱۵ در چیست؟

آیا می دانید تفاوت آمبولانس خصوصی با ۱۱۵ در چیست؟ یکی از مهم ترین مسائل در حوزه پزشکی انتقال بیماران است، همه شما با نام آمبولانس برای انتقال بیماران آشنا می باشید. یکی از روش ‌های رایج که انتقال بیمار به وسیله ی آن انجام می شود انتقال به وسیله آمبولانس خصوصی می باشد، به طور معمول انتقال بیماران بیمارستان توسط آمبولانس ۱۱۵ انجام می شود اما امروزه برخی از افراد ترجیح می دهند انتقال بیماران آنان توسط آمبولانس خصوصی انجام شود، در ادامه مطالب اطلاعات کاملی در مورد آمبولانس خصوصی و تفاوت آن با ۱۱۵ در اختیار شما قرار داده شده است تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

امروزه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم مجموعه ‌هایی به صورت خصوصی با دارا بودن امکانات پیشرفته، کافی و مجوز های مربوطه راه اندازی شده اند، که خدماتی مثل انتقال بیمار را انجام می دهند، که به این مراکز، اورژانس خصوصی می گویند. مراکز اورژانس خصوصی توسط افراد و به صورت خصوصی راه اندازی می شوند اما ۱۱۵ دولتی بوده و برای خدمت رسانی به تمام عموم زیر نظر دولت فعالیت می کند.

انواع آمبولانس

به طور معمول آمبولانس به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می گردند که در ادامه تفاوت آن ها توضیح داده شده است:

آمبولانس دولتی:

به اورژانس 115، آمبولانس دولتی گفته می شود، که طبق قانون، مسئولیت رسیدگی به موارد اورژانس و فوریت های پزشکی را بر عهده دارد، که در سراسر کشور پوشش شهری و جاده ‌ای دارد، در واقع این آمبولانس۸۰ درصد بزرگراه ها، ۱۰ درصد راه های فرعی، صد درصد آزاد راه ها و ۷۰ درصد راه های اصلی را پوشش خواهد داد، که ۲۰۵۶ پایگاه شهری و جاده ‌ای دارد، همچنین تجهیزات آمبولانس ۱۱۵ بسیار کامل است و نیرو های فعال در این مجموعه تخصص کافی در زمینه فوریت های پزشکی دارند. فعالیت این مجموعه زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی و درمانی می باشد.

آمبولانس خصوصی:

به آن دسته از آمبولانس هایی که زیر نظر مراکز خصوصی و در زمینه حمل و نقل بیماران فعالیت می کنند از جمله آمبولانس خصوصی آرمان، آمبولانس خصوصی گفته می شود. این آمبولانس ها وظایف، فرایند های کاری و ماموریت گوناگونی نسبت به آمبولانس های ۱۱۵ دارند، بنابر این نمی ‌توان این دو سازمان را با توجه به تفاوت های ساختاری و عملکردی مقایسه کرد.

نیروهای مسلح و نهاد هایی که آمبولانس دارند، فقط وظیفه حمل بیمار مراکز خود به بیمارستان ها را دارند اما آمبولانس های هر بیمارستان بیماران را برای ادامه مراحل درمانی با توجه به دستور دکتر جا به جا می کنند، مرکز آمبولانس خصوصی شماره مختص به خود را دارد که می توان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز با آن ها تماس گرفت که شماره اورژانس سراسر کشور ۱۱۵ است.

اصلی ترین تفاوت بین آمبولانس های خصوصی و ۱۱۵ این است که آمبولانس های دولتی خدمات رایگان به مردم ارائه می دهند اما مراکز خصوصی برای ارائه خدمات هزینه دریافت می کنند. نرخ آمبولانس خصوصی چگونه محاسبه می شود؟

چه تجهیزاتی در آمبولانس خصوصی و دولتی وجود دارد؟

با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت شرکت های زیادی موفق به طراحی آمبولانس های گوناگون شده‌ اند، آمبولانس ها با توجه به نوع شرایط به محل حادثه برای انتقال بیمار اعزام می شوند،تا در شرایط متفاوت بهترین عمل کرد را برای خدمت رسانی انجام دهند، در ادامه مطالب تجهیزاتی که در همه آمبولانس ها باید وجود داشته باشد ذکر شده است:

رادیو:
برای برقراری ارتباط دو طرفه بین راننده آمبولانس و اورژانس یک رادیو در آمبولانس قرار داده می شود که راننده با استفاده از آن شرایط بیمار را به مرکز اطلاع رسانی می کند.

سیستم تهویه:
باید میزان حرارت در آمبولانس تنظیم گردد و یک سیستم برای فیلتر کردن پاتوژن هوا نیز به کار برود.

دوربین:
برای جلوگیری از سوء استفاده و مشکل یک دوربین در آمبولانس وجود دارد.

نور پرداز:
برای عبور آمبولانس در خیابان های شلوغ نورپرداز بهترین گزینه است.

رمپ:
برای انتقال بیمار به داخل کابین آمبولانس از یک وسیله ضروری و مهم به نام رمپ استفاده می شود، که باعث پیشگیری از تکان دادن زیاد و اضافی خواهد شد و همچنین از آسیب و خطرات احتمالی که امکان دارد این حرکت به وجود بیاید جلوگیری می کند.

ضبط کننده داده:
برای ثبت سرعت آمبولانس، زمان قدرت ترمز کردن و زمان به صدا در آمدن آژیر، یک سیستم ضبط کننده داده در آمبولانس تعبیه می شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *