0

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا و اروپا چیست؟

برای مهاجرت به کانادا و اروپا راه‌های متفاوتی وجود دارد. این راه‌ها نسبت به کشور مقصد، متفاوت است. همچنین مهاجرت به هر کشوری هزینه‌هایی دارد. این هزینه‌ها بر اساس روشی که فرد مهاجر انتخاب کند، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، برای انتخاب ارزان‌ترین راه مهاجرت، جستجوهای فراوانی انجام می‌دهند. در کنار هزینه‌های سفر و مهاجرت، هزینه‌های زندگی کردن در کشورهای مختلف اروپایی و کانادا تفاوت‌های زیادی دارند که در هزینه‌های اولیه مهاجرت باید این هزینه‌ها را حداقل برای یک یا دو سال اول مهاجرت، در نظر گرفت.

البته راه‌های ارزان برای مهاجرت به اروپا و یا کانادا، همیشه راحت‌ترین راه نیست. برای دریافت مجوزهای لازم برای اقامت دائم در یک کشور، یکی از راهکارهای آسان، سرمایه‌گذاری اقتصادی و یا راه‌اندازی یک کسب و کار مورد تأیید کشور مبدأ، در این کشور است. مشخص است که این روش اصولاً گران‌ترین و پرهزینه‌ترین روش دریافت مجوز اقامت دائم در یک کشور دیگر و مهاجرت به آن کشور است.
اما اگر توان مالی شما اجازه این نوع مهاجرت را به شما نمی‌دهد، راهکارهای متفاوت دیگری برای این کار وجود دارد که در ادامه ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا و کانادا را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم.

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی از مقاصد مردم کشورهای متفاوتی است که قصد مهاجرت به کشوری پیشرفته را دارند. دولت کشور کانادا نیز در سال‌های اخیر، به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی، شرایط و قوانین متفاوتی را برای جذب مهاجرین قرار داده است.

بورسیه تحصیلی

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کشور کانادا، دریافت بورسیه تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های این کشور است. البته دریافت این بورسیه خیلی آسان نیست. اگر برای مقطع لیسانس (کارشناسی) بخواهید اقدام کنید، کار شما بسیار سخت است؛ اما دریافت بورس برای مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) راحت‌تر بوده و امکان بیشتری برای موفقیت در دریافت این بورسیه وجود دارد. باید به یاد داشته باشید، دریافت بورسیه کارشناسی ارشد ارتباط مستقیمی به شرایط، دانشگاه محل تحصیل و نمرات کسب شده توسط شما در دوره کارشناسی دارد. توصیه نامه اساتید هم می‌تواند کمک زیادی در جلب رضایت دانشگاه مقصد داشته باشد.
هرچقدر سطح تحصیلات بالاتری داشته باشید، امکان دریافت بورسیه برای شما بیشتر خواهد شد. اگر کارشناسی ارشد دریافت کرده‌اید، احتمال دریافت بورسیه برای مقطع دکتری در دانشگاه‌های کانادا بیشتر خواهد بود. اگر موضوع پایان‌نامه شما برای یکی از دانشگاه‌ها و یا شرکت‌های کانادایی جذاب و کاربردی باشد، تقریباً دریافت بورسیه دکتری قطعی است.
همچنین به یاد داشته باشید که دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا، امکان کار پاره وقت در کانادا را نیز با خود دارد. دانشجویان می‌توانند ساعت مشخصی در هفته را به کار پاره وقت مشغول باشند. اگر با بورسیه تحصیلی وارد کانادا شده باشید، پس از دوران دانشجویی، سه سال نیز امکان دریافت مجوز برای کار در کانادا را دارید و پس از این مدت، می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی اقدام کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

اگر به دنبال ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا به غیر از بورس تحصیلی باشید، مهاجرت کاری روش مناسبی است. مهاجرت کاری به کشور کانادا براساس نیاز کشور در جذب متخصص انجام می‌شود. اگر در حرفه یا شغلی تخصص داشته باشید و یک شرکت کانادایی یا دولت کانادا اعلام کرده باشند که به تخصص شما نیاز دارند، می‌توانید درخواست خود برای مهاجرت کاری به کانادا را ارسال کنید.
مدارک تحصیلی، سوابق شغلی و دیگر توانمندی‌های شما در این نوع از مهاجرت اهمیت فراوانی دارد. همچنین فراموش نکنید که تسلط نسبی به یکی از زبان‌های رایج در کشور کانادا، مثل زبان انگلیسی و یا زبان فرانسه، نقش مهمی در تأیید یا رد درخواست شما خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا با استفاده از قوانین ازدواج

اول این نکته را یادآور می‌شویم که اگر قصد ازدواج صوری دارید، این کار بسیار خطرناک بوده و علاوه بر اینکه امکان دارد از شما کلاه‌برداری شود، امکان دارد صوری بودن ازدواج توسط اداره مهاجرت کانادا مشخص شده و در این حالت، علاوه بر جریمه‌های زیادی که باید به دولت کانادا پرداخت کنید، به کشور مبدأ بازگردانده شده و برای همیشه مهاجرت به این کشور را از دست خواهید داد.
اما اگر واقعاً هم قصد ازدواج با یک کانادایی را داشته باشید، شرایط دولت کانادا برای ارائه حق شهروندی به شما آسان نیست؛ اما مشخص است که این روش مهاجرت، روشی ارزان قیمت به حساب می‌آید. از مهمترین شرایط کانادا برای اعطای اقامت دائم، توان مالی فرد کانادایی که اصطلاحاً به او اسپانسر گفته می‌شود، است. اسپانسر باید بتواند هزینه‌های سه سال زندگی مشترک را تأمین کند و محل سکونتی مناسب برای یک زوج داشته باشد. همچنین داشتن زبان مشترک زوج، از اهمیت فراوانی در تأیید اقامت فرد مهاجر دارد.

ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا

همانطور که در رابطه با ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا گفته شد، بورس تحصیلی برای شروع مسیر مهاجرت و دریافت اقامت دائمی کشورهای اروپایی نیز ارزان‌ترین روش شناخته شده است. شما می‌توانید مدارک و سوابق تحصیلی خود را همراه با تأییدیه‌های لازم از اساتید دانشگاهی برای دانشگاه‌های اروپایی ارسال کنید. این دانشگاه‌ها با بررسی شرایط اولیه، تأیید یا رد درخواست شما را اعلام می‌کنند.
اگر تأییدیه اولیه را بتوانید دریافت کنید، مراحل بعدی برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی از طریق دانشگاه به شما اعلام می‌شود. به غیر از سوابق و مدارک تحصیلی، موضوع پایان نامه شما برای دریافت تأییدیه پذیرش، اهمیت زیادی دارد.

مهاجرت کاری به اروپا

برخی از کشورهای اروپایی پیشرفته و توسعه یافته اروپایی، همانند قوانین مهاجرت کاری به کشور کانادا، شرایط جذب مهاجر، برای متخصصین دارند. مثلاً پرستاران و پزشکان برای مهاجرت به کشور آلمان شرایط آسان‌تری نسبت به سایرین دارند. البته برای سایر مشاغل نیز با توجه به نیاز کشور مقصد و همچنین رزومه و سوابق فرد متقاضی، امکان دریافت اجازه اقامت کاری وجود دارد.

مهاجرت ارزان بدون تحصیلات و تخصص

اگر شرایطی لازم برای دریافت بورس تحصیلی و یا مهاجرت کاری به اروپا را نداشتید. همچنان راهکاری برای رسیدن به ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا را می‌توانید پیدا کنید. همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، سرمایه‌گذاری و یا راه‌اندازی یک کسب و کار که مورد تأیید کشور مقصد باشد، از راهکارهای دریافت اقامت در کشورهای مختلف است.
البته این روش، اصولاً نیاز به سرمایه‌گذاری و هزینه زیادی نسبت به سایر روش‌هایی که توضیح داده شد دارد؛ اما در اروپا کشورهایی را می‌توانید پیدا کنید که میزان سرمایه‌گذاری و هزینه‌هایی که دریافت می‌کنند، نسبت به سایر کشورها کمتر باشد.
ثبت شرکت در اسلواکی راهکار کم‌هزینه و ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد، تحصیلات و یا رزومه کاری خاصی است. یادتان باشد که هزینه‌های اقامت در کشور اسلواکی نیز بسیار ارزان‌تر از بسیاری کشورهای اروپایی است. این موضوع در هزینه‌های جاری زندگی آتی شما در اروپا بسیار اهمیت خواهد داشت. همچنین شما با دریافت مجوز اقامت در کشور اسلواکی، مجوز اقامت، تحصیل و کار در تمامی کشورهای اروپایی حوزه شینگن را به دست خواهید آورد و لزومی برای حضور دائمی در کشور اسلواکی وجود ندارد
البته ثبت شرکت در کشور اسلواکی رایگان نیست و دولت اسلواکی هزینه‌هایی برای آن از شما دریافت خواهد کرد؛ اما تفاوت آن با سایر کشورها، نیاز نداشتن به حداقل سرمایه‌گذاری مشخصی است که در کشورهای اروپایی از شما خواهند خواست.

مهاجرت به اروپا با استفاده از قوانین ازدواج

قوانین کشورهای اروپایی برای مجوز اقامت از طریق ازدواج، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد؛ اما تقریباً تمامی کشورهای اروپایی، سه موضوع مهم را قبل از اعطای اقامت، در صحت سنجی ازدواج حتماً بررسی خواهند کرد. اولین موضوع، فاصله سنی زوج است. دومین نکته زبان مشترک آنها و سومین نکته دین زن و شوهر است. البته یادتان باشد که در این روش از مهاجرت، حداقل سه سال باید از دوران ازدواج شما گذشته باشد تا اقامت دائمی شما توسط کشور مقصد، صادر شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *