0

ارزان‌ترین روش طراحی سایت چیست؟

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و استارتاپ‌ها به یک سایت نیاز دارند و اگر تازه‌ کسب‌وکار خود را شروع کرده باشند بهتر است با طراحی وب‌سایت ارزان، فعالیت آنلاین خود را آغاز کنند. تصویر اکثر کاربران از سایت شما در ۱۰ ثانیه اول حضور آن‌ها در سایت شما ایجاد می‌شود؛ بنابراین، لازم است که سایت خود را به نحوی برای مخاطبان طراحی کنید که آن‌ها بخواهند زمان بیشتری را در سایت صرف کنند.
اما ارزانترین روش طراحی سایت چیست؟ آیا راهی برای طراحی یک سایت با قیمت کم وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم که خوشبختانه، شما می‌توانید با پول بسیار کم یک سایت زیبا طراحی کنید. برخی روش‌ها برای طراحی وب‌سایتی ارزان و حتی رایگان وجود دارد که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

برای طراحی وب‌سایت ارزان از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید

برای طراحی وب‌سایت ارزان می‌توانید از سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان مثل جوملا و وردپرس استفاده کنید و ظرف مدتی کوتاه سایت خود را طراحی و راه‌اندازی کنید. این روش البته بدون هزینه نیست و باید هزینه ثبت دامنه را بپردازید و فضای هاست را خریداری کنید. اما پس از خرید دامنه و هاست، با بارگذاری سیستم مدیریت محتوا در فضای هاست و نصب آن می‌توانید شروع به استفاده از سایت کنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.
با استفاده از این سیستم‌ها شما، به یک مجموعه بزرگ از قالب‌های رایگان و پولی برای انتخاب دسترسی دارید. برای مثال، فقط کافی است “قالب‌های وردپرس” را در گوگل جستجو کنید. بیش از ۵۰۰۰۰ افزونه (پلاگین) رایگان که قابلیت‌های دیگری به سایت شما اضافه می‌کنند.
هزاران وب‌سایت آنلاین وجود دارند که به حل مشکلات سیستم‌های وردپرس و جوملا کمک می‌کنند از جمله انجمن وردپرس که رایگان است. علاوه براین، وردپرس و جوملا به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های موردپسند موتورهای جستجو شناخته می‌شوند. در صورتیکه با نحوه کار سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان آشنا نیستید بهتر است کار نصب و پشتیبانی را به افراد متخصص وب بسپارید تا با صرف هزینه کم، سایت را برای شما آماده کنند.

یک طراح وب کارآموز پیدا کنید

یکی دیگر از راه‌های طراحی وب‌سایت ارزان کمک گرفتن از یک طراح وب کارآموز است. در صورتیکه وقت آن را ندارید که سایت را خودتان طراحی کنید و از طرفی دیگر می‌خواهید برای طراحی سایت خود هزینه زیادی نپردازید می‌توانید یک طراح سایت کارآموز یا یک فریلنسر استخدام کنید.
طراح سایت کارآموز و فریلنسرها معمولاً کار خود را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از شرکت‌های دیگر انجام می‌دهد. با این کار دیگر نیازی به صرف وقت خود برای ساختن یک سایت ندارید و با پولی کم سایت را طراحی شده و آماده تحویل می‌گیرید.

در ازای ارائه خدمات بخواهید برای شما سایت طراحی کنند

اگر شرکت دارید و یا در زمینه‌ای فعالیت می‌کنید که خدمات خاصی را به افراد به‌خصوص طراحان وب ارائه می‌دهید، می‌توانید به‌جای پول و در ازای ارائه خدمات به یک طراح سایت، از او بخواهید که سایتی مناسب و موردنظر شما طراحی کند. البته این روش به کار همه نمی‌آید و ممکن است طراحی سایت به صورت حرفه‌ای و آن‌طور که می‌خواهید انجام نشود. اما این روش برای کسب‌وکارهایی که با حوزه فناوری اطلاعات سروکار دارند بسیار کاربردی است.

برای طراحی وب‌سایت ارزان از دانشجویان استفاده کنید

بسیاری از دانشجویان به دنبال کسب درآمد هستند و پروژه‌های مربوط به طراحی سایت را در ازای دریافت کمی پول و بیشتر برای کسب تجربه انجام می‌دهند. این افراد ایده‌های تازه و نابی دارند و در مورد روندهای فعلی در طراحی وب‌سایت به‌روز هستند. بسیاری از دانشجویان شرکت یا استارتاپ ندارند و هنوز تجربه کاری در شرکت‌ها ندارند.
به همین دلیل حتی اگر سایت‌های زیادی طراحی کرده باشند نسبت به دیگر افرادی که سابقه کاری زیادی دارند پول کمتری دریافت می‌کنند. با وجود این، قبل از سپردن کار خود به یک دانشجو از او بخواهید که چند نمونه کار خود را به شما نشان دهد. علاوه بر این، مطمئن شوید که دانشجو، سایت را آن‌طور که می‌خواهید طراحی می‌کند و قبل از پرداخت هزینه پروژه، هر بخش سایت را آزمایش کنید. وب‌سایت شما می‌بایست سریع بارگذاری شود و به‌راحتی قابل پیمایش و چشم‌نواز باشد.

با وب‌سایت‌های فریلنسر، سایت خود را ارزان طراحی کنید

وب‌سایت‌ها و حتی شرکت‌هایی در ایران و جهان وجود دارند که پروژه‌های مختلف را در سایت خود معرفی می‌کنند و افراد فریلنسر متخصص در حوزه‌های در آن سایت ثبت‌نام می‌کنند. فریلنسرها پس از مطالعه شرایط و قوانین، پروژه‌هایی که در سایت قرار می‌گیرند را پذیرفته و انجام می‌دهند.
در وب‌سایت‌های بین‌المللی طراح سایت و برنامه‌نویسانی از سراسر جهان و ایران حضور دارند که نمونه‌ کارهای خود را نیز در معرض دید قرار می‌دهند و امتیازاتی که مشتریان به پروژه‌های آن‌ها داده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید. برخی از آن‌ها با دریافت هزینه‌ای بسیار پایین، بهترین کار را به شما تحویل می‌دهند.

از قالب‌های آماده یا سایت‌سازهای رایگان استفاده کنید

بهترین و ارزانترین روش طراحی سایت استفاده از قالب‌های آماده است. به گوگل سر بزنید و عبارت “سایت‌ساز رایگان” یا Free website builder را تایپ کنید و اینتر را بزنید. شرکت‌های زیادی به شما معرفی می‌شوند که در آن‌ها می‌توانید به صورت رایگان ثبت‌نام کنید و یک سایت مناسب را به دست خود طراحی کنید.
شرکت‌هایی مانند ویکس، ویبلی و ژاکت به کاربران اجازه می‌دهند از بین قالب‌های از پیش ساخته شده رایگان یا ارزان‌قیمت یکی را انتخاب و وب‌سایت خود را سریع طراحی و راه‌اندازی کنند. برای مثال، در شرکت ژاکت می‌توانید قالب‌های مختلف فروشگاهی، شرکتی، خبری و … آماده را با قیمتی پایین در محدوده ۱۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان پیدا کنید.

حتی اگر به اندازه کافی باهوش باشید می‌توانید وب‌سایت خود را از ابتدا طراحی کنید. می‌توانید از نرم‌افزار کشیدن و رها کردن آن‌ها برای جابه‌جایی تصاویر و متن‌های خود در صفحه استفاده کنید تا به شکل طراحی موردنظر خود برسید. بهتر است برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه، برای شروع کار خود از این وب‌سازهای رایگان یا بسیار کم‌هزینه طراحی وب‌سایت ارزان استفاده کنید. اکثر این پلتفرم‌ها کاربرپسند نیز هستند و از این نظر می‌توانید آسوده خاطر باشید.
در صورتی که در زمینه طراحی سایت تخصص ندارید پس از انتخاب و خرید قالب آماده سایت (فروشگاهی، خدماتی، خبری یا شرکتی …) می‌توانید برای طراحی سایت خود، یک فریلنسر که در زمینه طراحی وب، تخصص دارد پیدا کنید. لینکدین، بهترین مکان برای پیدا کردن طراحان و برنامه‌نویسان وب است. طراحان وب‌سایت بسته به نوع سایتی که می‌خواهید طراحی شود مبلغ متفاوتی از شما می‌گیرند اما به‌طور معمول، قیمت آن از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شروع می‌شود و تا چند برابر آنهم ممکن است برسد.

هزینه دامنه و هاست چقدر است؟

این نکته را یادآوری کنیم که برای طراحی سایت، باید هزینه‌های دیگری مثل دامنه و هاست را نیز در نظر بگیرید.
سایت‌های مختلفی انواع دامنه و هاست را با قیمت‌های متفاوتی می‌فروشند. با مراجعه به سایت‌هایی مانند ایران هاست، وب رمز و … می‌توانید دامنه و هاست مورد نظر خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید. برای مثال، در سایت وب رمز هزینه خرید دامنه ir بسیار پایین بوده و فقط ۱۶ هزار تومان است و خرید com هم ۲۷۰-۲۶۰ تومان هزینه دارد. اما در سایت ایران هاست قیمت‌ها بالاتر بوده و هزینه خرید دامنه ir ، ۲۵هزار و هزینه خرید دامنه com، ۳۹۹ هزار تومان است.
هزینه هاست نیز به صورت ماهیانه و یا سالیانه پرداخت می‌شود. هزینه یک هاست خوب به کیفیت هاست مانند تعداد سایت‌های موجود بر روی سرور و عوامل دیگری مانند مقدار فضای مورد نیاز شما بستگی دارد و ممکن است ماهیانه ۵۷ هزار تومان تا بیش از ۲۰۰ هزارتومان هزینه داشته باشد.

نتیجه‌گیری طراحی وب‌سایت ارزان

طراحی سایت هزینه‌بر است اما با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید وب‌سایت خود را با یک هزینه کم طراحی کنید و زمانی که به درآمد بالایی از کسب‌وکار خود دست پیدا کردید نسبت به تغییر سایت، افزودن قابلیت‌های جدید یا استخدام یک طراحی وب بسیار حرفه‌ای برای بازطراحی آن اقدام کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *