0

سس سیر داغ چیست؟

سس سیر داغ چیست؟

سس سیر تند، همانطور که از نامش پیداست، سس تند و سیری است که با فلفل تازه، فلفل، سیر و سرکه درست می شود. طعم های برجسته این سس تعادل گرما، تند و تند است. اگر عاشق سریراچا هستید، این را به عنوان سیریراچای سیر تصور کنید. شما می توانید این سس را با مراجعه به مراکز فروش سیر سیاه و تهیه ی این نوع سیر نیز درست کنید.

من به طور گسترده از آن برای ایجاد غذاهای مورد علاقه خود مانند سبزیجات یا مرغ در سس سیر داغ استفاده می کنم. وقتی سعی می‌کردم این ظروف را با استفاده از چاشنی‌های موجود در قفسه بازسازی کنم، همیشه احساس می‌کردم چیزی از دست رفته است، با این حال این دستور غذا واقعاً طعم‌های شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد.

درست کردن این سس سیر فلفلی در خانه بسیار آسان است. شما به چند نوع فلفل تازه از فروشگاه، یک تن سیر و حدود نیم ساعت برای ذخیره نیاز دارید. من از فلفل تازه در دستور غذای خود استفاده می کنم، اما در صورت عدم یافتن فلفل فرسنو تازه یا فلفل قرمز پرنده تایلندی، جایگزینی را در زیر عنوان مواد ذکر کرده ام.

این چاشنی تا یک ماه در پشت یخچال شما تازه می ماند و می توان از آن به روش های مختلفی در آشپزی خود استفاده کرد. استفاده از آن به تنهایی، به عنوان چاتنی یا مخلوط در حین ایجاد دیپ و غیره بسیار عالی است.

طرز تهیه سس سیر داغ در خانه

فلفل ها را خرد کنید، فلفل دلمه ای قرمز را خرد کنید و هسته داخلی و دانه ها را دور بریزید. فلفل های فرسنو را هم خرد کنید، دانه های فرسنو را دور نمی ریزم چون طعم زیادی دارند. شما می توانید هویج را نیز به این ترکیبات اضافه کنید در این صورت شما با توجه به لیست قیمت هویج در تره بار این محصول را می توانید به آسانی تهیه کنید.

اگر می خواهید طعم دودی داشته باشید، می توانید فلفل دلمه ای قرمز را تفت دهید. قبل از استفاده پوست ها را تفت داده و پوست بگیرید. با هم آسیاب کنید در یک شیشه مخلوط کن، فلفل، سیر و فلفل تایلندی را اضافه کنید. سرکه، شکر و نمک را اضافه کنید. آسیاب کنید تا یک خمیر کلفت شود. یک سوم خمیر کلفت را رزرو کرده و بقیه را آسیاب کنید تا یکدست شود. سس را بپزید روغن را در تابه داغ کنید و سس یکدست شده را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه سس سیر داغ

سس سیر داغ چه طعمی دارد؟

سس سیر تند طعم تند دارد، آن هم به لطف فلفل قرمزی می باشد که داخل آن وجود دارد. طعم آن را مانند حرارت تازه همراه با طعم سیر مشخص در نظر بگیرید. با این حال، در صورت تمایل، می توانید فقط با استفاده از ترکیبی از فلفل دلمه ای قرمز و فلفل فرسنو، آن را ملایم تر کنید. البته اضافه کردن مقداری پیاز می تواند کمی از تندی این سس بکاهد. توصیه می کنیم از لیست قیمت پیاز به روز اطلاع کسب کنید و این ماده اولیه را نیز برای درست کردن سس خود تهیه کنید.

سس سیر تند در بازار موجود است، اما تهیه این سس در خانه آسان است و می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده شیمیایی غیر ضروری برای حفظ یا افزایش طعم اضافه نمی شود.

سس سیر داغ چه طعمی دارد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *