0

سنگ ازنا چیست؟

سنگ ازنا چیست؟

سنگ‌ها از مهمترین متریال ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و ساختمان‌ها هستند. ممکن است دسته بندی جزئی و همه انواع سنگ را نشناسید اما حتما با سنگ‌های مرمریت یا دگرگونی، رگه‌های جذاب و خاص آن آشنایی دارید.

سنگ ازنا یکی از پرفروشترین و کاربردی‌ترین سنگ‌های گروه سنگ‌های کریستالی یا چینی و زیر مجموعه سنگ‌های مرمیت یا دگرگونی آهکی است.

این سنگ که از معادن به همین نام (معادن ازنا) استخراج می‌شود، در کارخانجات سنگبری شهرهای مختلف ایران بزرگ از جمله کارخانه سنگبری اصفهان مراحل فرآوری و اعمال تغییرات را طی می‌کند و به شکل اسلب‌هایی در رنگ‌های متنوع به مشتریان گرامی عرضه می‌گردد.

از لحاظ ظاهر و دسته بندی اسلب ازنا سنگی با پایه رنگی سفید است که روی آن رگه‌هایی محو از طوسی و دودی، مشکی و گاها زرد و یشمی مشاهده می‌شود.

اگر بافت سنگ را زیر نظر بگیرید، به ساختاری کریستالی و بلورین می‌رسید که دلیل نامگذاری سنگ ازنا به سنگ کریستالی است.

برخلاف باور بسیاری از افراد سنگ ازنا که سنگی چینی به شمار می‌رود، ارتباطی با کشور چین و معادن آن ندارد و از آنجایی که هنگام شکستن، صدای شکستن چینی را ایجاد می‌کند، سنگ ازنا، کریستالی یا چینی نام گرفته است.

سنگ ازنا به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و بی نظیر خود از جمله مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی، ذوب و انجماد، مقاومت و استحکام بالا در برابر فشار و ضربه، قابلیت جلا پذیری، صیقل پذیری، مقاومت در برابر سایش و بسیاری ویژگی‌های دیگر مانند جلوه و تنوع ظاهری زیبا از مهمترین و پراستفاده‌ترین سنگ‌ها است.

این سنگ با مقاومت و استحکام بالا در بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند پوشش خوبی برای کف، دیوارها، راه پله و پله، سرویس بهداشتی و حمام و.. باشد.

خوشبختانه با قیمت مناسب و مقرون به صرفه این سنگ، مهندسان و ساختمان سازان آن را به طور گسترده در سازه‌های خود به کار می‌برند و اینگونه علاوه بر نمایی خاص و جذاب، بر مقاومت سازه می‌افزایند.

برای اینکه دید جامعتری نسبت به قیمت و خرید سنگ چینی ازنا داشته باشید، شایان ذکر است که قیمت سنگ ازنا به فاکتورهای متعددی بستگی داشته و به طور دقیق قابل محاسبه نیست.

از جمله پارامترهای موثر در هزینه سنگ ازنا می‌توان به ضخامت سنگ، ابعاد اسلب ازنا، وزن آن، میزان شفافیت و تیره و روشن بودن آن، رنگ رگه‌های دگرگونی که نشان از نوع سنگ دارد اشاره کرد.

بدیهی است که قیمت سنگ ازنا با توجه به وزن آن که تحت تاثیر ضخامت و ابعاد است، تعیین می‌شود. همچنین برخی سنگ‌های ازنا با رگه‌های زرد و یشمی قیمت پایینتری نسبت به سنگ‌های رگه طوسی و مشکی دارند.

البته از نکات مهمی که در خرید سنگ ازنا و دیگر سنگ‌های شیک و مقاوم باید متذکر شویم، این است که قیمت سنگ تا حدی به کارخانه و کیفیت فرآوری سنگ نیز وابسته است. در هنگام خرید به این نکته نیز توجه کافی را داشته باشید.

با کیفیت‌ترین سنگ‌های ازنا و مرمریت با بهترین قیمت، در گروه تولیدی ازنا استون خدمت شما مشتریان گرامی عرضه می‌گردد.

از کجا سنگ بخرم؟

خرید سنگ ازنا از کارخانجات و مراکز تولیدی معتبر، کیفیت بالای سنگ را تضمین کرده و در صرفه جویی از هزینه‌ها نیز تاثیر به سزایی دارد. یکی از سوالات متداول که پرسیده می شود این است که ” از کجا سنگ بخریم؟ ”

خرید سنگ ازنا با کیفیت با قیمت مناسب به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از این عوامل خرید از درب کارخانه های سنگ ازنا می باشد، کارخانه سنگ ازنا در شهرهای ازنا، درود و اصفهان می باشند که بهترین سنگ را در دل معدن های سنگ ازنا استخراج می کنند.

 گروه تولیدی ازنا استون یکی از معتبرترین مراکز تولید تخصصی اسلب سنگ ازنا و همچنین انواع سنگ‌‌های مرمریت، سنگ سایمون، مرمریت بسطام، چینی الیگودرز، پرزیدنت و غیره است که با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در این زمینه، بهترین متریال را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهد.

کارخانه تولیدی ازنا استون دارای چهار بخش اصلی است. بخش اول کارخانه شامل خط تولید مجهز و پیشرفته که خود بخش‌های مختلفی دارد و بخش دوم آن مربوط به نمایشگاه انواع سنگ است.

در نمایشگاه، انواع سنگ‌های چینی و کریستالی و مرمریت و.. به نمایش در آمده و امکان بررسی را برای مشتریان گرامی فراهم می‌آورند. همچنین در این بخش کارشناسانی خبره و با تجربه حضور دارند که مشاوره‌ای تخصصی و کاربردی به مشتریان ارائه می‌دهند.

دو بخش دیگر کارخانه، قسمت انبار و اداری را در بر می‌گیرند. کارخانه تولیدی ازنا استون دارای دو تیغه مجزا است. یک تیغه که به طور اختصاصی به منظور برش اسلب ازنا است و تیغه دیگر که به طور شبانه روزی سنگ‌های دیگر از سفارش‌های مشتریان را برش می‌دهد.

از جمله مزایای خرید سنگ از گروه تولیدی ازنا استون عبارتند از:

  • امکان سفارش تولید انواع سنگ با ابعاد و ضخامت و ویژگی‌های مورد نظر
  • امکان خرید مستقیم از کارخانه با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت
  • ارسال محصولات در سریعترین زمان ممکن و به سراسر نقاط کشور و همچنین خارج از کشور

جهت خرید و سفارش انواع سنگ از گروه تولیدی ازنا استون می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در وبسایت مجازی ازنا استون درج شده با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید و با سفارش محصولات از ازنا استون، بهترین سنگ‌ها با بالاترین کیفیت را با قیمتی مناسب و به صرفه تهیه نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *