0

آلت کوین چیست و معرفی بهترین آلت‌کوین‌ها

اصطلاح بیت کوین را در حوزه ارزهای دیجیتال زیاد شنیده‌اید، اما یکی دیگر از اصطلاحات رایج بازار رمزارزها، آلت کوین است. از نظر لغوی آلت کوین به معنای جایگزین بیت کوین است، اما مفهوم آلت کوین به اینجا ختم نمی‌شود. به طور کلی بیش از 10 هزار آلت کوین در بازار کریپتوکارنسی معرفی شده‌اند. به همین دلیل شناخت آلت‌کوین‌های سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

آلت کوین (Altcoin) چیست؟

به همه رمزارزهایی که بعد از بیت کوین معرفی شدند، آلت کوین گفته می‌شود. منظور از آلت، جایگزین مناسب برای بیت کوین است. به بیان دیگر در حال حاضر به هر رمزارزی به غیر از بیت کوین، آلت کوین می‌گویند. طبق آمار رسمی CoinMarketCap آلت کوین‌ها نزدیک به 60 درصد بازار رمزارزها را تشکیل می‌دهند.

بیت کوین یک پروژه مدرن بود که باعث افزایش انتظارات از سیستم پولی ایمن و سریع شد. با این وجود هنوز هم کم و کاستی‌های زیادی دارد. در واقع آلت کوین‌ها برای جبران این کم و کاستی‌ها بوجود آمدند. همه آلت کوین‌ها دست کم یکی از ویژگی‌های تکنولوژیکی بیت کوین را در اختیار دارند. با این حال از الگوریتم‌های مدرنی در این کوین‌ها استفاده شده است. بیشترین تمرکز روی بهبود مقیاس‌پذیری، پردازش، سرعت و … گذاشته می‌شود.

آلت کوین‌ها احتمالا بازدهی بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران به همراه نداشته‌اند. آلت کوین‌ها اغلب چرخه عمر بسیار کوتاهی دارند و برخی از آنها خیلی زود از چرخه خارج می‌شوند. این نکته را فراموش نکنید که آلت کوین‌ها در دنیای واقعی ارزش ذاتی ندارند.

نحوه عملکرد آلت کوین‌ها چگونه است؟

عملکرد آلت کوین‌ها تفاوت زیادی با بیت کوین ندارد. در واقع به نوعی با فناوری بلاکچین در ارتباط هستند. در شبکه بلاکچین که روی یک دفتر کل توزیع شده است، داده‌هایی مثل مالکیت NFTها، تراکنش‌های رمزارز و … ذخیره می‌شوند.

شبکه بیت کوین به دلیل مزایای زیادی که دارد، بسیار پیشگامانه تصور می‌شود؛ آلت کوین هم همین مسیر را طی می‌کند. به عبارت دیگر آلت کوین‌ها هم از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند. البته با این تفاوت که بسیاری از آلت کوین‌ها، اقدام به رفع نواقص بیت کوین کرده‌اند. به این ترتیب اهداف بسیار بالاتری را دنبال می‌کنند.

مزایای استفاده از آلت کوین چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، ورود آلت کوین‌ها برای برطرف کردن ضعف‌های بیت کوین بود. با این حال مزیت‌هایی هم نسبت به بیت کوین دارند که به شرح زیر هستند:

  • وجود آلت کوین‌ها باعث رقابتی‌تر شدن فضای بازار رمزارزها می‌شود. معامله‌گران در بازار رمزارزها انگیزه بسیار بیشتری برای کسب سود و سرمایه‌گذاری دارند.
  • پردازش تراکنش در آلت کوین‌ها بسیار سریع انجام می‌شود. بسیاری از آلت کوین‌ها قابلیت انجام 2 هزار تراکنش در ثانیه را دارند. در حالی که بیت کوین فقط 7 تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد.
  • در آلت کوین‌ها، کارمزد تراکنش بسیار کمتر است. با توجه به افزایش قیمت و ترافیک بیت کوین، پرداخت کارمزد آنها صرفه اقتصادی ندارد.

معایب استفاده از آلت کوین چیست؟

آلت کوین‌ها با وجود مزیت‌های زیاد، معایبی هم دارند. به این ترتیب استفاده از آنها، ممکن است ریسک‌هایی برای معامله‌گران داشته باشد. معایب آلت کوین‌ها به شرح زیر هستند:

وجود آلت کوین‌ها با تنوع بالا، فضا را برای کلاهبرداری و تله‌های اسکم فراهم می‌کند. همچنین قیمت آلت کوین‌ها وابسته به بیت کوین است، به همین دلیل نوسانات قیمتی بیت کوین تاثیر مستقیمی روی آنها دارد، در واقع می‌توان گفت بازار آلت کوین‌ها کاملا مستقل محسوب نمی‌شود.

معرفی بهترین آلت کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری

آلت کوین‌ها با توجه به هدف و کارکرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این رمزارزها از نظر کارکرد به 3 دسته کلی استیبل کوین، توکن دیجیتالی و گس کوین تقسیم می‌شوند. با این حال انتخاب از بین آنها برای سرمایه‌گذاری کار چندان ساده‌ای هم نیست. شما می‌توانید این آلت کوین‌ها را در صرافی بینگ ایکس با خیال راحت خریداری کنید. در ادامه بهترین آلت کوین‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • اتریوم (Ethereum)

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای بیت کوین محسوب می‌شود. در واقع اتریوم یک بلاکچین است که با استفاده از آن می‌توان نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند ایجاد کرد. اولین ورود اتریوم به بازار کریپتوکارنسی در سال 2014 بود.

  • تتر (Tether)

نوعی استیبل کوین است که هنگام بروز تنش‌های بازار، برای حفظ سرمایه خریداری می‌شود. تتر یکی از محبوب‌ترین‌ها بین معامله‌گران بازار است.

  • بایننس کوین (Binance Coin)

این آلت کوین در سال 2017 و توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس وارد بازار کریپتوکارنسی شد. بایننس کوین دارای بلاکچین اختصاصی BEP2 است. به طور کلی 200 میلیون بایننس کوین وجود دارد. از این میزان 100 میلیون آن در عرضه اولیه بین کاربران تقسیم شده است.

  • کاردانو (Cardano)

کاردانو را می‌توان نوعی بلاکچین با الگوریتم اجماع ثابت در نظر گرفت. کاردانو پروژه‌ای است که هدف آن ایجاد تغییرات مثبت و توزیع قدرت به دست کاربران است.

  • پولکادات (Polkadot)

نوعی پروتکل چندزنجیره‌ای متن باز محسوب می‌شود که می‌توان هر نوع اطلاعات یا دارایی را روی آن انتقال داد. به این ترتیب پولکادات را نمی‌توان منحصر به یک رمزارز مشخص دانست، با استفاده از پولکادات، طیف وسیعی از مبادلات بلاکچینی امکان‌پذیر می‌شود.

  • استلار (Stellar)

استلار نوعی شبکه پرداخت است که از طریق XLM کنترل و اداره می‌شود. با استفاده از این شبکه، امکان پرداخت سریع از هر نقطه از جهان فراهم می‌شود، همچنین کارمزد انتقال بسیار کمی هم دارد.

کلام پایانی

آلت کوین‌ها بسیار متنوع هستند، به همین دلیل افزایش آگاهی از آنها، قبل از ورود به این بازار، ضروری است. همچنین محبوبیت آلت کوین‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده است و انتخاب رمزارز مناسب برای ورود به بازار، کار دشواری به نظر می‌رسد. البته استفاده از نظر مشاوران و متخصصان این حوزه می‌تواند راه‌گشا باشد؛ برای این کار توصیه می‌کنیم حتما از آموزش‌های رایگان ارز دیجیتال سایت ایران تریدر بهره‌مند شوید.

منبع: https://irantrader.org/bingx/

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *