0

حساب Wise چیست و چگونه کار می‌کند؟

حساب Wise چیست؟

وایز Wise (سابقا ترنسفروایز) به طور کلی نوعی پلتفرم آنلاین می باشد. این نوع پلتفرم امکان ارسال مبلغ دلخواه شما به خارج از کشور را فراهم می نماید. البته می توانید با حساب وایز به خریداری ارزهای دیگر نیز بپردازید. همچنین این پلتفرم برای برخی کشورها یک دبیت کارت نیز ارائه می‌دهد که امکان خرید در خارج از کشور را نیز برای شما فراهم می نماید.

این کمپانی در سال 2011 در جایگاه یک سیستم واریز وجه به خارج از کشور آغاز به فعالیت نمود. Taavet Hinrikus موسس حساب بانکی ترنسفروایز است. دفتر مرکزی آن در لندن می باشد، ولی این کمپانی در حال حاضر دفاتری را در کلیه کشورها زیر نظر خود دارد.

جهت افتتاح حساب ترنسفروایز می‌توانید از طریق مجموعه جک‌بلک کمک بگیرید.

وایز چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که قصد دارید با حساب بانکی وایز مبلغی را به خارج از کشور جابجا نمایید، وجه از حساب بانکی‌تان به حساب دریافت کننده وجه انتقال می یابد. بنابراین در پس پرده اتفاقات فراوانی رخ می دهد.

شرکت وایز در سراسر جهان شعبه و حساب دارد. هنگامی که قصد دارید به خارج از کشور وجهی را بفرستید، در اصل آن را با ارز محلی تان به حساب محلی Wise می‌پردازید. سپس وایز در خارج از کشوری که قصد دارید وجهی به آن بفرستید، ارز محلی را برای گیرنده می فرستد. وجهی که پرداخت می نمایید به هیچ وجه از مرزها عبور نمی کند.

به عنوان نمونه، فرض نمایید که از بریتانیا برای یک خانواده‌ای در ایالات متحده وجهی را می خواهید ارسال نمایید. شما بایستی به حساب بانکی وایز خود رفته و آن را با حساب بانکی بریتانیایی خود مرتبط سازید. البته بایستی ضمایم بانکی دریافت کننده آمریکایی خود را نیز به آن ضمیمه نمایید. این به طور دقیق مانند تنظیم یک دریافت کننده پرداخت جدید در حساب بانکی تان می باشد.

زمانی که حساب ترنسفروایزفراهم گردید، وجه مورد نظر (معادل پوند) را به حساب تان در بریتانیا جابجا خواهد نمود. در نهایت وایز حساب ایالات متحده را برای شما مشخص می نماید و پس از آن وجه توافق نموده را براساس دلار آمریکا به دریافت کننده می دهد.

واریز سودش را از راه کارمزد این نقل و انتقالات کسب می نماید. این کارمزد به روشنی پیش از اجرای هر نوع تعهدی برآورد می گردد. حتی پیش از اینکه اجباری برای عضویت باشد، امکان محاسبه کارمزد در سایت وایز (https://wise.com/gb/pricing/send-money) فراهم است.

ویژگی‌های وایز

نقل و انتقال پول رقابتی و شفاف

جابجایی وجه جهانی همواره اصلی ترین ویژگی حساب بانکی وایز می باشد. البته فقط این کمپانی نمی باشد که این سرویس ها را عرضه می نماید. حتی امکان تایید کاربری راحت پلتفرم این نوع حساب نیز موجود می باشد. در واقع نرخ آن نیز همواره معقولانه و واضح بوده است.

همچنین وایز همیشه به عرضه یک روال کاربری سازماندهی شده می بالد. البته افتخار می نماید که 13 بار قیمتی کمتر از سرویس های صرافی قدیمی را از آن خود نموده است. بنابراین نباید شگفت زده شد که چرا تا این حد محبوب و پرطرفدار شده است. همچنین در سال های اخیر حساب ترنسفروایز توانسته به عنوان یک استارآپ سودمند در بین استارآپ های فناوری مالی روز دنیا مطرح شود.

اکنون کاربران بوسیله حساب ترنسفروایز امکان اینکه مبلغ مورد نظر خود را به ارز محلی خود یا بیشتر از 50 ارز متنوع منتقل نمایند، می باشد. بنابراین حساب Wise کاربران را جهت جابجا نمودن مبالغ خود از فهرست 22 ارز حمایت می نماید.

در نتیجه کاربران امکان جابجایی محلی مبلغ مورد نظر خود را به 27 ارز دیگر دارند. دریافت کننده احتیاجی به افتتاح حساب ترنسفروایز ندارد. فقط بایستی جهت تنظیمات صفحه حواله ضمایم و اطلاعات بانکی معمول ضمیمه گردد.

این کمپانی همین طور به اشتباه محاسبه نکردن هزینه ها و وضوح کامل آنها به خود می بالد. در صورتی که تعاملات گوناگون با ارزهای متنوع کارمزد متغیری را رقم می زنند، ولی می توان آن را به آسانی در صفحه اصلی یا هر زمان که جابجایی صورت می گیرد، کنترل نمود. این موضوع به این دلیل است که کارمزدها به طور شفاف از پیش برآورد شده اند.

بالاتر از همه این ها در حساب وایز نرخ ارز بر طبق نرخ ارز متوسط بازار می باشد. این موضوع در حالی است که در تعداد زیادی از بانک ها علاوه بر افزایش کارمزدهای خود، کمی بیشتر از بازار نیز می گیرند. این نرخ ارز متوسط یا واقعی همیشه در بین نرخ خرید و فروش در بازارهای بین المللی می باشد.

از مشخصه های دیگری که حساب ترنسفروایز دارد، این می باشد، که زمانی که قصد دارید وجه خود را مبدل سازید یا به فرد دیگری بپردازید، آنها به طور واضح به شما میزان هزینه ای که از این معامله کسب می کنید، را بیان می نمایند.

آنها همین طور نرخ تبادلاتی را که پیشنهاد نموده اند، پیش از آنکه شما بر روی دکمه send بفشارید مسدود می نمایند. بنابراین تا پیش از آنکه وجه شما به دست آنها برسد، نرخ آن افزایش پیدا نمی کند و آنها این را “نرخ تضمینی” می گویند.

حساب های چند ارزی ؛ تبدیل نامی که اخیرا به حساب ترنسفروایز موسوم گشته است، نشان دهنده توسعه و ارتقاء میزان تبادلات در کمپانی وایز است. این موضوع باب میل هر فردی است که معاشرت های جهانی بسیاری دارد.

مطمئنا افرادی هستند که در طول دوره زندگی و کارشان قصد عزیمت به اقصی نقاط دنیا را داشته باشند، و یا همچنین آشنایان و بستگانی در میان آنها وجود داشته باشد که قصد سفر داشته باشد. بنابراین اینجاست که به اهمیت وایز پی خواهیم برد.

در نهایت افتتاح حساب بانکی وایز برای آنها کمک بزرگی محسوب می گردد. امروزه حساب های بانکی معمولی متاسفانه اینگونه نمی باشند و بوسیله مرزهای جغرافیایی از هم تفکیک می شوند، که این خود باعث ایجاد یکسری محدودیت ها می گردد.

بنابراین این نوع بانک های معمولی بعضی از تبادلات اقتصادی را دستخوش ناملایمات و دشواری هایی می نماید که کمی آنها را پرهزینه نیز می نماید. در نتیجه ساخت حساب بانکی وایز در اینجا ضروری می شود و حساب چند ارزی Wise همانند فرشته نجات عمل می نماید.

حساب Wise تا حدی به دارا بودن چند حساب بانکی در خارج از کشور شباهت دارد. همچنین این حساب به افراد مجوز ذخیره وجوه خود را با بالغ بر 50 ارز می دهد.

به طور نمونه، تصور کنید که شما پوند بریتانیا، یورو و دلار استرالیا را در حساب ترنسفروایز خود دارید. چنانچه قصد دارید به یک حساب یورویی وجهی را جابجا نمایید، وایز به طور اتوماتیک از موجودی حساب یورو شما استفاده می نماید. در صورتی که بیش از مبلغی که دارید یورو را جابجا می کنید، به صورت اتوماتیک مقداری از ارز دیگر شما را جهت پوشش مابه التفاوت مبدل می نماید.

در نهایت تصور کنید، از یک حساب بانکی استرالیایی وجهی به دست می آورید، سپس قادرید مشخصات جزئی حساب انحصاری AUD خود را در Wise پیدا کنید تا امکان واریز را به AUD بدست آورید. در واقع گویی در کشورهای گوناگون حساب بانکی دارید.

چنانچه یکی از حساب های موجودی شما اندک است، همواره قادر خواهید بود یکی از ارزهای دیگر را که در حساب ترنسفروایز دارید به واحد پولی دلخواهی که نیاز دارید، بدل نمایید. البته می توانید به راحتی از کارت اعتباری، دبیت کارت، حواله بانکی یا جابجایی سوئیفت، وجه را به حساب وایزتان انتقال دهید.

تمامی جابجایی های اقتصادی که صورت می گیرد دارای کارمزدی است، ولی در مواقعی که پرداختی صورت گیرد قبل از آن شما را در جریان قرار می دهد.

حساب چند ارزی شما بعلاوه مستر کارت نقدی می باشد، که قادر می باشید همانند هر کارت بانکی دیگری از آن بهره ببرید. دبیت کارت زمان سفارش 5 پوند از پیش هزینه بر است. تا هنگامی که ارز مربوطه را در حساب wise تان دارید، برای هیچ تعامل کارتی پولی پرداخت نخواهید کرد.

بنابراین حتی امکان انجام پرداخت های فاقد تماس را هم دارید و قادر هستید از کارت تان جهت Google Pay یا Apple Pay بهره ببرید. با وایز، قادر هستید ارزهای تان را ببینید و بوسیله ورژن رومیزی و موبایل وجوه را خرج نمایید. همین طور قادر خواهید بود از سیستم های عابر بانک مبلغی برداشت نمایید، اما مطلوب تر آنست که مخارج محلی را مطابق با مکانی که در آن هستید کنترل نمایید.

حساب های چند ارزی

به طور حتم حساب وایز برای کاربرانی که می خواهند مبالغ پایین تری را منتقل نمایند، برترین می باشد. هر چقدر مبلغ بالاتری بفرستید، مخارج شما بالاتر می رود. به همین علت این هزینه، بر طبق درصدی از جابجایی مالی تان می باشد. Wise همین طور جهت هر ارز مبالغ متنوعی را شارژ می نماید، بنابراین برتر آنست پیش از واریز، توجه نمایید که کارمزدها چه میزان می باشد.

ظرفیت جابجایی تان را نیز زیر نظر داشته باشید. چنانچه به طور ناگهانی بالغ بر 4000 پوند منتقل کنید، مخارج بالاتری گریبانگیر شما خواهد شد. با این وجود، چنانچه بالغ بر 100000 پوند در طول ماه انتقال دهید، “تخفیف گنجایش هر ماه” نیز به شما تعلق می گیرد.

در رابطه با حساب های تجاری، فوریت هم امکان دارد زیر نظر قرار گیرد. میزان بازه ای که جابجایی به طول می انجامد وابسته به آپشنی که برمی گزینید تغییر می کند. به طور نمونه کارت نقدی یا اعتباری، حواله بانکی و …. همین طور، در صورت فرستادن حواله های عظیم، امکان دارد به چکاپ های تشخیصی دیگری و همچنین وقت محاسباتی بیشتری احتیاج گردد.

بنابراین بایستی از پیش طرح ریزی نمایید. پیش از آنکه قادر باشید نخستین انتقال خود را ترتیب اثر دهید، بایستی خود را بوسیله Wise کنترل نمایید. در انتها باید این نکته را یاد آور شد که دریافت کننده بایستی یک حساب بانکی به نام خود افتتاح نماید، برای اینکه کاربران تنها قادر هستند پول را به طور الکترونیکی بفرستند. حساب وایز مشخصه های برداشت وجه را به طور نقد عرضه نمی کند.

حساب‌های تجاری

چنانچه جابجایی ها را به طور یکدفعه انجام دهید، مطلوب است که نرخ های رقیبان را چک کنید. به طور نمونه، به Paypal و تسهیلات واریز وجه همانند WesternUnion توجه نمایید. اکثر بانک ها سرویس های جابجایی جهانی را عرضه می نمایند. چنانچه در پیدا کردن این مسائل در سایت بانکی تان اشکال دارید، از تماس تلفنی با آنها سرباز نزده و از آنها جویای میزان نرخ شوید.

به یاد داشته باشید که کمپانی های متنوع نرخ ها، چکاپ های تشخیصی، بازه راه اندازی و همین طور سرعت انتقال گوناگونی دارند و امکان دارد از پردازشات ارزی متنوعی بهره ببرند. البته تمام اینها سبب اضافه شدن مخارج شده که در نهایت تاثیرگذاری اصلی بر روی مخارج نهایی شما اعمال می گردد.

عنصر دیگری که بایستی مدنظر قرار داد درجه بندی کاربران می باشد. بیشتر کنترل ها و دوره ها، سرعت و راحتی تبادلات را تشویق می نمایند. بنابراین در ذیل تراز بندی مختص حساب ترنسفروایز مطابق با وب سایت های سنجش رتبه لیست شده است :

  • Trustpilot – 4.7/5
  • Smart Money People – 4.72/5
  • Monito – 8.8/10

میزان امنیت حساب بانکی ترنسفروایز چگونه است؟

حساب بانکی ترنسفروایز از یک کمپانی مالی با تجربه می باشد که در تمام کشورهایی که در آن کار می نماید (بالغ بر 170 کشور) از جمله ایالات متحده و بریتانیا، با قوانین اقتصادی تطابق دارد. بنگاه های اقتصادی در این کشورها مقررات سختی دارند که از کاربران و وجوه آنها نگهداری می نماید.

همین طور قابل ذکر است که حساب ترنسفروایز از فن ” حفاظت ” بهره می برد، که این یعنی که همه وجوه موجود در حساب های شما از هر کدام از حساب های تجاری وایز مجزا محافظت می کنند. در واقع منظور اصلی این است که چنانچه وایز به مشکلات اقتصادی برخورد، وجه مربوط به شما در حساب بانکی وایز شما در امنیت کامل می باشد.

آغاز پروسه با Wise

همانند اکثر تسهیلات و فراورده های اقتصادی، درک چگونگی کارکرد Wise تا هنگامی که به کاربرد آن فکر نکنید، سخت است. بنابراین چنانچه وایز برای شما مطلوب بود، افتتاح حساب ترنسفروایز به طور کامل برای همگان فاقد هر گونه مخارجی است.

چگونه در ایران به صورت ایمن از وایز استفاده کنیم؟

پایه‌ای ترین مسئله عدم ورود با ایپی ایران و استفاده از ip ثابت مناسب خارجی است.

سخن آخر

حساب وایز یک حساب بین المللی جهت نقل و انتقال مناسب وجوه است. وایز با داشتن نمایندگی های مختلف در شهرهای مختلف دنیا به سهولت می‌تواند نقل و انتقالات بین المللی را انجام دهد. وایز از چندین ارز بین المللی پشتیبانی می‌کند و از این جهت پشتیبانی بسیاری از کارنسی‌های مختلف جهت تبدیل و انتقال با کارمزد مناسب برخوردار است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *