0

لایک چیست و اهمیت آن در اینستاگرام

در عصر تکنولوژی محور ما که همه چیز به طور کلی تغییر کرده است، کسب کار‌های سنتی نیز جای خود را به کسب کار‌های مجازی که در محیط‌هایی مانند اینستاگرام صورت می‌گیرد داده‌اند، مهم‌ترین شاخصه در رشد و موفقیت این نوع کسب کارها بالا بودن تعداد لایک و فالوور‌های یک پیج است

 

در حال حاضر افراد زیادی با ایجاد یک پیج اینستاگرامی کسب درآمد می‌کنند. البته بهتر است بدانید که کسب درآمد از اینستاگرام به همین راحتی نیست و برای داشتن یک پیج پربازدید با تعداد فالوورهای زیاد، باید زمان و هزینه بسیاری صرف کنید. یکی از نشانه‌های موفقیت در اینستاگرام علاوه بر داشتن فالوورهای زیاد، این است که پست‌های منتشرشده در پیجتان لایک و کامنت زیادی داشته باشد.

به جرأت می توان گفت اگر از کاربران داخلی و خارجی شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره ی جالب ترین و جذاب ترین بخش اینستاگرام سوال شود امکان لایک از بیشترین طرفدار برخوردار خواهد بود، امکانی که به تنهایی توانسته است حاشیه های فراوانی را درست کند. لایک امروز یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قابلیت های شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود. اما به راستی هر لایک چه اثری در شبکه اجتماعی دارد؟

در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی در خصوص لایک کردن بپردازیم. در ادامه مقاله لایک یعنی چه با ما همراه باشید. لایک یا like یک کلمه انگلیسی است که میتواند ترجمه های متفاوتی داشته باشد. لایک را میتوان دوست داشتن ترجمه کرد اما بهترین ترجمه آنرا باید “پسندیدن” دانست.

 

مفهوم لایک چیست ؟

معنی لغوی واژه لایک ، دوست داشتن و پسندیدن است. طبق تعریفی که فیسبوک ارائه کرده است، لایک فرصتی برای دریافت بازخورد از جانب مخاطبان پیج می باشد. مخاطبان فیس بوک با کلیک بر روی علامت قلب در زیر پست می تواند علاقه مندی خود را نسبت به محتوای پیج نشان دهد.

لایک یعنی چه؟ لایک نشان دهنده این است که پست یا استوری منتشر شده مورد پسند واقع شده است. در حقیقت لایک ساده ترین راه برای درک میزان توجه مخاطبان به یک پست است.
اکنون رد پای لایک را میتوان در همه شبکه های اجتماعی دید. عموما لایک را با نماد قلب و یا مشت گره کرده به جز انگشت شست نشان میدهند.

در اینستاگرام نیز وقتی پستی را لایک می کنید، در واقع علاقه خود را نسبت به آن پست از طریق لایک کردن نشان می دهید. امروزه کاربرد اصطلاحاتی مانند “لایک داری” و “بیگ لایک” بین مردم رایج شده است؛ معمولاً وقتی کاری را انجام می دهیم که اطرافیان مان دوست دارند یا خوششان میاید از این عبارت استفاده می کنند. از این رو می توان نتیجه گیری کرد که لایک کردن پستهای اینستاگرام نیز، فیدبک و بازخورد علاقه ما نسبت به محتواهای به اشتراک گذاشته شده است.

 

اهمیت لایک اینستاگرام چیست ؟

لایک اینستاگرام در حال حاضر جزو مواردی به حساب می آید که برای افراد نشانه ای از تایید شدن در کارشان دارد . به نوعی اصلی‌ترین ویژگی که در اینستاگرام منجر به تعامل همیشگی کاربران با یکدیگر می‌شود، قابلیت مشاهده پست‌ها، لایک و ثبت کامنت در اینستاگرام است.اینستاگرام در این راستا سبکی منحصر به فرد را ایجاد کرده و به نوعی از طریق عکس و ویدیو مابین کاربران تعامل اصلی را ایجاد می‌کند. هر کاربر در اینستاگرام قادر به ارسال ویدیو و عکس خواهد بود سایر کاربران این ویدیوها و عکس‌های ارسالی را مشاهده و در صورت تمایل آن‌ها را لایک کرده و یا به ثبت کاملا در زیر آن‌ها می‌پردازند.

یکی از دلایل اصلی اینکه لایک یک تصویر یا ویدیو دارای اهمیتاست این است که، وقتی یک کاربر آن پست را میبیند ، معمولا اول تصویر توجه وی را جلب کرده و سپس به تعداد لایک های آن پست یا تصویر نگاه میکند. اگر تعداد لایک های آن پست زیاد باشد باعث میشود تا کابر تمایل پیدا کند تا به پروفایل آن پیج سر بزند و بقیه پست های آن را ببیند و حتی ممکن است باعث شود تا آن پیج را فالوو کند .

در یک بررسی کامل میتوان اینگونه نتیجه گرفت که ، تعداد لایک های زیاد یک پست در اینستاگرام نشان دهنده جذابیت آن پست است و این یعنی توانسته است توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند .از طرف دیگر یکی از پارامترهای مهم الگوریتم اینستاگرام، لایک است .

 

زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد صفحه‌ی اینستاگرامی را فالو کند، قبل از هر چیزی به سراغ پست‌هایی که درون آن پیج به اشتراک گذاشته شده می‌رود و اولین نکته‌ای که توجه کاربر را به سوی خود جلب می‌کند تعداد لایک‌هایی است که پست‌های آن پیج خورده باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید درصورت پایین بودن تعداد لایک‌ پست‌های آن از فالو کردن پیج مد نظرصرف نظر کند. پس وجود لایک برای اینستاگرام چ افراد فعال به ویژه صاحبان پیج های کاری بسیار اهمیت دارد .

 

تأثیر لایک بر الگوریتم اینستاگرام ؟

وقتی شما پستی را در اینستاگرام تان به اشتراک می گذارید، آن پست در همان لحظه به تمامی فالوور های پیج تان نمایش داده نمی شود؛ در دقایق ابتدایی انتشار پست، براساس الگوریتم اینستاگرام، محتوای شما فقط در اینستاگرام ده درصد از فالوورهایتان ظاهر می شود. حال اگر این تعداد از فالوورها در چند ساعت اول ارسال پست، با محتوا تعامل داشته باشند، در این صورت الگوریتم محتوای شما را در فید اکثر فالوور هایتان ظاهر می کند. یعنی دریافت بازخورد مثبت و ایمپرشن خوب در ساعات اولیه موجب می شود مخاطبان بیشتری پست شما را ببینند و در ادامه پست شما را به تعداد بیشتری از فالوور ها و دنبال کنندگان شما نشان خواهد داد و اگر آنها نیز با خود مثبتی به این پست داشته باشند در ادامه شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام را دارید .

توجه کنید تعامل مثبت فالوورهای شما با یک پست می تواند احتمال دیده شدن آن در اکسپلورر را افزایش دهد. به همین دلیل است که لایک کردن یا کامنت گذاری فالوورهای پیج بسیار مهم است. در واقع لایک کردن یک پست، این سیگنال را به اینستاگرام ارسال می کند، که فالوورها از دیدن آن پست خوششان آمده است. بنابراین اگر افراد بیشتری بتوانند آن پست را ببینند، احتمالاً الگوریتم پست مربوطه را وارد اکسپلورر کند؛ لایک کردن فرصت دیده شدن را برای صفحات اینستاگرام فراهم می کند.

فرض کنید پیج شما دارای 1000 فالوور باشد زمانی که شما پستی درون صفحه‌ی اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید این پست در وهله‌ی اول به تمام فالوور‌های شما که همان 1000 نفر هستند نمایش داده نمی‌شود. بلکه طبق الگوریتم اینستاگرام این پست فقط به 10 درصد از فالوور‌های شما نمایش داده می‌شود. اگر این تعداد از فالوور‌های شما در ساعات اولیه‌ای که شما پست را منتشر کرده‌اید عکس‌العملی مانند لایک کردن و یا کامنت گذاری را بر روی پست شما اعمال کنند، طبق فعالیت این الگوریتم با ادامه‌ی این روند پست شما به همه و یا اکثر فالوورانتان نمایش داده می‌شود و در ادامه پست شما وارد اکسپلور اینستاگرام میشود تا افراد و کاربران اینستاگرامی این پست را ببینند و هر چقدر بازخورد مثبتی بگیرد به همان میزان به افراد بیشتری نشان داده میشود و در ادامه تمامی آمار های تعامل پیج افرایش پیدا خواهد کرد و فالوور های شما بیشتر خواهند شد .

 

مزایای افزایش لایک چیست ؟

در این بخش از مقاله می خواهیم مزایای افزایش لایک اینستاگرام را به شما توضیح دهیم .

 

جلب اعتماد مشتریان

اولین و مهم ترین مزیت افزایش لایک پست های اینستاگرامی خود به جلب اعتماد مشتریان اختصاص دارد.
مطمعنا همه تان میدانید که داشتن فالوور و لایک بالا نشان دهنده میزان اعتبار یک پیج هست، اصلا بزارید با یک مثال به درست بودن این عقیده برسیم.

فرض کنید شما قصد خرید یک ساعت را دارید که فقط دو تا پیج، لباس مد نظر شما را دارند. حال با در نظر گرفتن مشخصات این دو پیج که در ادامه بهتون میگم، بگید که خریدتان را از کدام یک از این دو پیج انجام میدهید.

مشخصات پیج اول : برای مثال این پیج تقریبا ۱k فالوور دارد که تقریبا هر کدام از پست هایش حدود ۵۰ تا لایک میخورد .
مشخصات پیج دوم : برای مثال پیج دوم تقریبا بالای ۱۰k فالوور دارد که تقریبا هر پستش حدود ۳k لایک را دارد. صدرصد که پیج دوم را انتخاب خواهید کرد

ترغیب به لایک کردن

طبق نتایج بدست آمده به این نتیجه رسیده ایم که بیشتر افراد به محض برخورد کردن با پستی که تعداد لایک بالایی دارد آن را لایک میکنند. نه به خاطر لذت بردن از آن پست، بلکه به صورت غیرارادی آن را لایک می کنند.

برای مثال همان عکس تخم مرغی که با ۵۳ میلیون لایک رکورد بیشترین تعداد لایک را در اینستاگرام دارد، فقط بدلیل ترغیب شدن به لایک کردن آن پست این حجم از لایک را گرفته است . چون هیچ کس نمیاد یک عکس تخم مرغ را به دلیل کارایی بودن آن پست برای مخاطب لایک کند.

با یک نگاه و تفکر ساده میشه متوجه شد که با افزایش لایک یک پست، مردم ترغیب به لایک کردن آن پست میشوند؛ پس یکی دیگر از مزایا خرید لایک اینستاگرام به ترغیب کردن دیگران به لایک کردن یک پست اختصاص دارد.

 بالا رفتن نرخ تعامل

یکی از مزایای زیاد بودن لایک اینستاگرام که به دنبال آن ایجاد میشود بالا رفتن نرخ تعامل می باشد ، نرخ تعامل برای هر پیجی اهمیت بسیار بالایی دارد و جزو معیارهای بسیار مهم ورود به اکسپلور شناخته میشود .

تعامل که بر اساس الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است از طریق تعداد بالای لایک مخاطبان ایجاد می‌شود ، زمانی که پستی در پیج آپلود می شود باید تعداد لایک ، کامنت ، ویو و… پیج که توسط فالوور های آن انجام میشود باید بالا باشد تا نرخ تعامل بالاتر برود و موفق تر شوید .

 

روش های افزایش لایک چیست ؟

روش های زیادی هستند که می توان با توجه به آنها تعداد لایک اینستاگرام را افزایش داد در ادامه متن با ما همراه باشید :

تولید محتوای جذاب

بهترین راه افزایش لایک در اینستاگرام، تولید محتوایی جذاب و مناسب است که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این نوع محتواها باعث می‌شود تا علاوه بر این که بسیاری از مخاطبان آن را لایک کنند، پیج را فالو کنند، برای شما کامنت بگذارند و یا حتی آن را برای دوستان خود ارسال کنند.

تمام این موارد باعث افزایش ایمپرشن پیج می‌شود. باید بدانید که تعداد پیج‌ هایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، بسیار زیاد است. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود تا میزان لایک و فالو یک پیج افزایش یابد، جذابیت محتوای آن است. زیرا همین امر سبب می‌شود تا افراد بیشتری به آن پیج و محتوای آن علاقه‌مند شوند و آن را دنبال کنند.

 

استفاده از هشتگ‌ های مناسب

هشتگ یکی از ابزارهای بسیار جذاب در اینستاگرام است. افراد با استفاده از هشتگ با راحتی بیشتری می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند. به همین دلیل با استفاده از هشتگ مناسب می‌توانید باعث شوید تا کاربران بسیار بیشتری پست شما را مشاهده و لایک کنند. این کار حتی باعث افزایش میزان جذب فالوور نیز می‌شود.

 

تگ کردن افراد یا برندها برای افزایش لایک در اینستاگرام

تگ کردن پیج‌ های دیگر هم می‌تواند به صورت غیر مستقیم در بیشتر شدن تعداد لایک‌ های پیج نقش داشته باشد. در صورتی که اکانت دیگران را در پست‌های خود تگ کنید، پست شما در بخش Tagged Posts اکانت مربوطه نمایش داده خواهد شد. بدین ترتیب دیگران خواهند توانست از طریق اکانت‌های دیگر، به پیج شما دسترسی داشته باشند.

از کپشن مناسب استفاده کنید

نوشتن یک کپشن خوب، حرفه‌ای و البته مرتبط می‌تواند باعث افزایش لایک پست های پیج شما شود. اگر تصویر پست منتشرشده در پیج، دارای ابهام و یا نیازمند راهنمایی و توضیح باشد، می‌توانید با استفاده از نوشتن یک کپشن خوب این کار را انجام دهید.

 برای افزایش لایک اینستاگرام، لوکیشن خود را در پست تگ کنید

مشخص کردن لوکیشن پست، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به صورت غیرمستقیم در افزایش لایک اینستاگرام نقش داشته باشد. اگر برای پست‌های اینستاگرامی خود لوکیشن تنظیم کنید، کاربران در صورت جستجوی آن لوکیشن، خواهند توانست پست شما را مشاهده کنند. بدین ترتیب شانس لایک خوردن پست شما توسط افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

 

ارسال پست در زمان مناسب و صحیح

ارسال پست‌ها در زمان درست و مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. آگاه باشید که مخاطبان شما در چه زمانی محتوای ارسالی را مشاهده می‌کنند؛ الگوریتم‌های اینستاگرام نیز به این مسأله حساس هستند. برای بالا بردن لایک اینستاگرام، ابزار تحلیل اینستاگرام (insight) در تعیین زمان مناسب ارسال پست به شما کمک می‌کند.

_ترغیب کاربران به ارسال محتوا و دیدگاه‌ها :

کاربران را با هر روش ممکن وادار و ترغیب کنید برای متون، عکس‌ها و ویدبوهای ارسالی شما محتوایی مرتبط، جذاب که بیانگر دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات در قالب کامنت است، ارسال کنند؛ این کامنت‌ ها برای افزایش کیفیت پیج اینستاگرام بسیار مفید هستند و باعث افزایش تعامل می‌شوند.

افزایش لایک اینستاگرام با انتشار پست‌های جذاب

اولین کاری که می‌تواند به پیج شما برای افزایش لایک اینستاگرام کمک کند، تولید کردن محتوای جذاب است. پست‌های اینستاگرامی از دو بخش عکس یا ویدئو و کپشن تشکیل شده‌اند. عکس‌ها یا ویدئوهایی که برای پست‌هایتان انتخاب می‌کنید، باید باکیفیت و جذاب باشند؛ به نحوی که بتوانند در نگاه اول فالوورها را مشتاق به خواندن کپشن کنند. همچنین ویدئوها قابلیت بیشتری برای وایرال شدن دارند؛ بنابراین اگر امکان تولید محتوای ویدیویی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً برخی از پست‌های خود را به ویدئوهای تبلیغاتی برای محصولات یا خدماتتان اختصاص دهید.

متنی که به عنوان کپشن نوشته می‌شود، نیز نباید طولانی یا غیر جذاب باشد. سعی کنید تمام اطلاعات لازم را به صورت مختصر و مفید در اختیار فالوور هایتان قرار دهید و در صورت امکان در کپشن اینستاگرام سؤالی مطرح کنید و ازفالوور هایتان بخواهید تا به آن پاسخ بدهند. با انجام این کار تعداد کامنت‌ ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تمام این اقدامات می‌تواند به شما در افزایش تعداد فالوور ها و محبوبیت پیجتان کمک کند.

افزایش لایک اینستاگرام با برگزاری مسابقه های اینستاگرام

حتماً تاکنون تجربه شرکت در مسابقه های اینستاگرامی گوناگون را داشته‌اید و می‌دانید که نحوه برگزاری این گونه مسابقات چگونه است. با این حال بهتر است بدانید که مهم‌ترین هدف در برگزاری مسابقات اینستاگرامی افزایش تعداد لایک‌ ها و کامنت‌ ها است؛ بنابراین شما می‌توانید در ازای اهدای جوایز مختلفی به فالوور هایتان از آن‌ها بخواهید که تعداد مشخصی از پست‌های شما را لایک کنند، و یا برای پست مسابقه کامنت بگذارند. همچنین در بسیاری از این مسابقات از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا تعدادی از دوستانشان را در زیر پست مسابقه تگ کنند، که این کار می‌تواند به شما در افزایش تعداد فالوورهایتان نیز کمک کند.

 

 پست مشترک بگذارید

قابلیت پست مشترک در اینستاگرام یکی از قابلیت‌هایی است که اینستاگرام ارائه داده است. می‌توانید با یک پیج مشابه پیج خودتان پست مشترکی را منتشر کنید. از طریق این روش می‌توانید توجه مخاطبان پیج همکارتان را جلب کنید و احتمال فالو شدن توسط آنها را افزایش دهید.

 

نتیجه گیری

لایک اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و برای کسب و کارها بسیار مهم می باشد در این مقاله سعی کردیم به چند روش افزایش لایک اشاره کنیم امیدواریم که از مطالب این مقاله استفاده کنید .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *