2

نکات مهم در روابط زناشویی چیست؟

نکات مهم در روابط زناشوی

یک ازدواج پایدار و رضایت بخش نیازمند روابط زناشویی و همچنین روابط عاطفی مناسب می باشد که برقراری صحیح این روابط، می‌تواند باعث بهبود در رفاه اقتصادی، سلامت روانی و سلامت جسمی زوجین شود. گاهی اوقات زوج ها ممکن است در روابط زناشویی خود احساس نارضایتی کنند و منشأ این عدم رضایت را ندانند.

به فهرست زیر توجه کنید:

  • عشق
  • تعهد
  • اعتماد
  • توجه
  • گوش دادن به یکدیگر
  • صبر
  • صداقت
  • احترام
  • گذشت
  • سخاوت
  • مدیریت اختلافات
  • شاد بودن

شاید خیلی از ما آگاه باشیم که موارد زیر باعث بهبود روابط و پایداری خانواده خواهد شد. اما زمانی که بین زوجین بحث یا مشکلی پیش می‌آید و آنها را از هم دور می کند، شاید به یاد آوردن این فهرست برای آنها کمی دشوار باشد. پس چه راهکاری برای بهبود روابط وجود دارد؟ آیا مشاوره مامایی تاثیر گذار است؟ صحبت کردن با یکدیگر چی؟ برای بهبود روابط زناشویی خود باید چه مسیری را طی کنیم و چه کارهایی را انجام دهیم؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را بخوانید.

مهمترین نکات در روابط زناشویی

مشکلات زناشویی در ازدواج بخصوص در ابتدای رابطه بین زوجین، همواره از دغدغه های هر زوجی می‌باشد. اما شما می‌توانید با رعایت کردن چند نکته ساده بهترین رابطه را با یکدیگر داشته باشید. بگذارید چند نمونه از این نکات را ذکر کنیم و به توضیح هر یک بپردازیم. شاید در ابتدا این نکات ساده به نظر بیایند، اما اغلب افراد همین نکات ساده را رعایت نمی‌کنند و این موضوع سبب اختلافات زیادی بین آنها در زندگی زناشویی می‌شود.

  • وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانید
  • صحبت درباره تعارض های زندگی را بیاموزید
  • در هر شرایطی به یکدیگر احترام بگذارید
  • ابتدا خودتان را بشناسید
  • با همسر خود مثل یک رفیق صمیمی باشید
  • علایق مشترک خود را بررسی کنید
  • با مشاوره مامایی مهارت های خود را بهبود ببخشید
  • به دنبال بهترین ها در همسرتان باشید
  • یکدیگر را ببخشید

قبل از توضیح تک تک این موارد، باید گفت که یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود روابط زناشویی، انجام مشاوره مامایی است. شاید شما تجربه کافی برای یک رابطه پایدار را نداشته باشید، پس بهترین کار مشورت با یک متخصص در این زمینه است. مشاوره مامایی لیلا علی آبادی به شما کمک خواهد کرد تا از لحظات زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرید.

وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانید

یک زوج برای داشتن رابطه ای محکم و پایدار نیاز دارند تا زمان زیادی را با هم بگذرانند. هیچ وقت نگویید زمان نداریم، یا کار داریم. حتما برای یا هم بودن برنامه ریزی کنید. برای مثال هر شب به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در کنار هم باشید. درباره زندگی خود و تصمیم هایی که برای این زندگی دارید با هم گفتگو کنید. یادتان باشد که شما دیگر یک نفر نیستید که خودتان تصمیم بگیرید و خودتان هم آنرا اجرا کنید. شما با گذراندن وقت با شریک زندگی خود می‌توانید تفاوت های همدیگر را بهتر درک کنید و سلیقه و رفتارتان را به هم نزدیک تر کنید. میتوان گفت مهمترین نکته در بهبود روابطه زناشویی که در مشاوره مامایی بیشتر به آن پرداخته می‌شود، همین باهم بودن و باهم صحبت کردن است چراکه ریشه خیلی از اختلاف ها عدم آگاهی زوجین نسبت به یکدیگر است که با یک گفتگوی ساده می‌تواند حل شود.

صحبت درباره اختلافات و تعارضات را بیاموزید

اختلاف و تعارض بخشی عادی از هر زندگی است. با این حال افزایش شدت این تعارض ها میتواند رابطه زوجین را به خطر بیندازد. اما راهکار چیست؟ راهکار خیلی ساده است. صحبت کردن را بیاموزید. یاد بگیرید که در حین تعارض یا اختلاف قبل از عصبانی شدن و یا هر حرکت دیگری، خیلی آرام و منطقی با همسر خود حرف بزنید. منابع بسیاری وجود دارند که می‌توانند شما را در یادگیری این موضوع راهنمایی کنند. همچنین شما می‌توانید از مشاوره مامایی لیلا علی آبادی در این راستا کمک بگیرید. کافی است کمی درباره مشکل با هم صحبت کنید. مطمئن باشید که تاثیر آن را در بهبود روابط خود مشاهده می‌کنید.

در هر شرایطی به هم احترام بگذارید

وقتی زن و شوهری به یکدیگر احترام نگذارند، قطعا نشانه های اختلاف را در روابط خود مشاهده خواهند کرد. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که هیچ چیز سریعتر از تحقیر و بی احترامی نمی‌تواند سبب آسیب به یک رابطه شود. بنابراین با شریک زندگی خود همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. شک نکنید که این کار باعث تقویت پیوند شما خواهد شد. یکی از ره های احترام به همسر، تعریف و تمجید از اوست. با تعریف از همسرتان به او نشان دهید که او برایتان اهمیت دارد. حتی اگر خواستید درباره رفتاری از او عیب جویی کنید ابتدا کمی فکر کنید و سپس با لحنی آرام و محترمانه این مسأله را بازگو کنید.

ابتدا خودتان را پیدا کنید و بشناسید

سعی کنید روی شناخت خودتان بیشتر کار کنید. بسیاری از افراد بدون شناخت از علایق و رفتارهای خودشان وارد یک رابطه می‌شوند و ممکن است بعداً آسیب ببینند. این عدم شناخت باعث می‌شود که شما نتوانید در مورد همسرتان هم به شناخت کافی دست پیدا کنید. شناخت و یادگیری درباره خودتان نه تنها سبب رشد شما بلکه سبب بهبود و رشد رابطه بین شما و همسرتان خواهد شد. برای مثال رویاها و اهدافتان برای آینده را مشخص کنید. بدترین ترس شما چیست؟ بدترین یا بهترین رفتار شما چیست؟ آیا رفتاری که از همسرتان می‌خواهید در خودتان وجود دارد؟ شناخت خود و شخصیت و رفتارهای خود می‌تواند سبب پیوندی طولانی بین شما و همسرتان شود.

با همسر خود مثل یک رفیق صمیمی باشید

صمیمیت و رفاقت می‌تواند روابط زناشویی بین زوجین را به سطحی فراتر از یک رابطه وارد کند. با این حال توجه داشته باشید، هرچند رابطه جنسی مناسب اهمیت زیادی در تحکیم روابط شما دارد اما صمیمیت همیشه به معنای داشتن رابطه جنسی خوب نیست. یکی از جنبه های مهم دوستی و صمیمیت، جنبه عاطفی آن است. برای مثال شما میتوانید برای همسرتان فضایی ایجاد کنید تا بدون ترس از قضاوت یا تمسخر شخصی ترین و مهمترین رازهای زندگیش را با شما مطرح کند. کسی که از رازهای زندگی خود برای فرد دیگری پرده بر می‌دارد، قطعا بیشتر از هر کس دیگری به او اعتماد دارد. بنابراین تفاوت بین صمیمیت عاطفی و جنسی را بیاموزید. بدین معنی که تشخیص دهید کدام زمان برای کدام رابطه مناسب تر است؟ در مشاوره مامایی بطور کامل درباره این مورد آگاه میشوید.

علایق مشترک تان را بررسی کنید

زوج ها زمانی رشد می‌کنند که علایق مشابهی داشته باشند. انجام کارها بطور جداگانه بد نیست، اما علایق مشترک برای یک ازدواج سالم مهم هستند. ببینید همسرتان از چه چیزی لذت می‌برد که شما هم آنرا دوست دارید. این علایق هر چیز ساده ای می‌توانند باشند مثلا آشپزی کردن، خوردن یک نوع غذای محبوب، پیاده روی یا انجام یک بازی. مهم این است که موردی را در روابط زناشویی خود بیابید که هر دو از آن لذت می‌برید.

با مشاوره مامایی مهارت ها و روابط زناشویی خود را بهبود بخشید

مهارت صحبت کردن و مهمتر از آن گوش دادن به یکدیگر یکی از نکات کلیدی یک ازدواج سالم است. تصور کنید که شریک زندگی شما احساس شما را درک میکند و به خواسته های شما گوش میدهد و با شما درباره تصمیم های زندگی و مسائلی که در زندگی برایتان رخ داده است گفتگو میکند. این مورد یکی از موارد مهم در تحکیم روابط زناشویی می‌باشد. اما نکته اینجاست که برای این کار داشتن مهارت از ملزومات است. شما باید بدانید که چه زمانی باید گوش دهید و چه زمانی باید صحبت کنید. همه این ها به تمرین و یادگیری نیاز دارد. بهترین راه برای کسب این مهارت ها مشاوره مامایی است. در این مشاوره نحوه برقراری ارتباط، زمان مناسب برای گوش دادن به درد و دل های همسر و زمان مناسب برای صحبت کردن و حتی نحوه صحبت نیز برای شما بیان خواهد شد.

به دنبال بهترین ها در همسرتان باشید

زمانی که برای اولین بار همسر خود را ملاقات کردید، یقینا شیفته برخی از ویژگی های او شدید که اکنون شریک زندگی شماست. سعی کنید این ویژگی ها را فراموش نکنید. به علاوه شما باید تلاش کنید دیگر ویژگی های مثبت همسرتان را پیدا کرده و به خاطر همین خصوصیت ها با او عاشقانه رفتار کنید. گوشزد کردن این خصوصیات به همسرتان میتواند فوق العاده در تحکیم روابط شما مؤثر باشد.

یکدیگر را ببخشید

ممکن است بر سر مسائلی با همسرتان به اختلاف بخورید. یا مشاهده رفتاری از او شما را آزار دهد یا برنجاند. یا اینکه بر سر مسأله ای با یکدیگر جر و بحث تان شده. سعی کنید شما اولین نفر باشید که می‌بخشید. سعی نکنید به فکر تلافی باشید یا از همسرتان دوری کنید تا زمان دوباره رابطه شما را بهبود بخشد. مطمئن باشید اگر بخشش از سوی شما صورت گیرد نه تنها آن مشکل را فراموش می‌کنید بلکه عشق و محبت بین شما نیز از قبل بیشتر میشود. بخشش یک کار دشوار اما سرنوشت ساز در ازدواج است. بخشش پس از انجام اشتباه به تقویت رابطه شما کمک شایانی خواهد کرد.

در این مطلب مهمترین نکاتی که باعث تحکیم روابط زناشویی بین شما و همسرتان میشود بیان شد. شما میتوانید مهارت های بهبود رابطه و نکات جزئی تر درباره این روابط را در مشاوره مامایی لیلا علی آبادی فرا بگیرید.

مشاوره مامایی آنلاین

مشاوره مامایی آنلاین میتواند به شما کمک شایانی کند سایت های مختلفی هستند که از جمله اسنپ دکتر و پذیرشی 24 و مشاوره مامایی لیلا علی آبادی و دکتر ساینا هستند و تعداد موارد دیگر  ولی مشاوره مامایی لیلا علی آبادی به صورت تخصصی این مشاوره ها را انجام میدهد

ویزیت آنلاین مامایی

یکی از مزیت های ویزیت آنلاین مامایی این است که شما بدون حضور در مطب میتوانید بهترین خدمات و با بالاترین سطح کیفیت را به شما ارائه میدهد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. میثم گفت:

    خیلی هم خوب بود

  2. نرگس گفت:

    محتوای فوق العاده ای بود