0

ویژگی مهم سقف استخر و میکروسمنت چیست؟

سقف استخر و مزایای استفاده از آن

مراقبت بهتر و آسان تر از آب :

سقف استخر از نفوذ ذرات کثیفی به محیط استخر و آب جلوگیری می کند. اینها می توانند برگ ها، بخش های چمن در هنگام چمن زنی یا حشرات و غیره باشند.
در این صورت مجبورید با زحمت ذرات را از داخل آب به بیرون بیاورید، در غیر این صورت سیستم فیلتر این عملکرد را بر عهده می گیرد. که منجر به بازه نگهداری سریعتر برای سیستم فیلتر شما می شود. علاوه بر این، زمان اجرای مورد نیاز فیلترآب افزایش می یابد تا آب دوباره تمیز شود که تمیزی به این روش باعث افزایش مصرف برقتان خواهد شد.

دمای آب ثابت:

از آنجایی که دمای بین روز و شب می تواند بسیار متفاوت باشد و شب هنگام با افزایش خنکی آب استخر نیز سردتر میشود و در طول روز گرما باعث داغ شدن آب استخر میشود پس برای متعادل نگه داشتن آب استخر بهتر است از سقف کاذب استفاده کنید.این امر در مورد استخر آب گرم نیز صدق می کند، اما فاکتور هزینه نیز وجود دارد. زیرا برای برگرداندن آب به دمای مورد نظر، گرمایش باید بیشتر و بیشتر در حال کار باشد که این خود باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود. گرمایش مداوم استخر، که معمولاً با سیستم فیلتر نیز همراه است، مستلزم تعمیر و نگهداری اضافی است.

تبخیر آب:

البته بستگی به محل استخر شما دارد. در زیر نور مستقیم خورشید، از دست دادن آب حاصل می تواند به چند لیتر در روز برسد. حتی در یک مکان سایه، مقدار زیادی آب همچنان می تواند در روزهای بسیار گرم تبخیر شود و باید چندین بار با آب تازه پر شود. تامین مداوم آب شیرین همچنین به معنای تصفیه مداوم آب با مواد شیمیایی است که به نوبه خود باعث افزایش هزینه ها می شود. پوشش مناسب با سقف کاذب استخر این تبخیر آب را کاهش داده یا به طور کامل متوقف می کند.

محافظت در برابر سرما:

در فصل های سرد سال پوشش نامناسب سقف استخر بتعث افزایش سرمای آب میشود اما سقف کاذب استخر که با متریال مناسب ساخته شده باشد میتواند عایق دما باشد و از سردی بیش از حد دمای آب جلوگیری نماید.

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت (همچنین میکرو بتن نیز نامیده می شود) یک پوشش مبتنی بر سیمان اصلاح شده پلیمری است که می تواند به صورت نازک روی هر سطحی، چه در داخل و چه در خارج از منزل اعمال شود. تقریباً به همه چیز از جمله دیوار خشک، چوب، بتن و کاشی محکم می‌چسبد. می توان آن را با حداقل آمادگی روی دیوارها، کف ها و کانترها اعمال کرد و می توانید از تکنیک های مختلف کاربردی برای دستیابی به ظاهری بسیار متنوع استفاده کنید.

میکروسمنت همه کاره

میکروسمنت خاصیت چسبندگی بسیار خوبی دارد و می تواند بر روی اکثر بسترها مانند شیشه، فلز، بنایی، کاشی، گچ یا تخته فیبر استفاده شود. بنابراین برای بازسازی حمام ها مناسب است، به عنوان مثال روی کاشی های موجود یا کاشی های اتاق مرطوب، روی کف، میزها یا مبلمان. در فضای باز نیز قابل استفاده است.

مزایای استفاده از میکروسمنت چیست؟

  • یک پوشش پیوسته ایجاد می کند که به هیچ نوع اتصالی نیاز ندارد.
  • چسبندگی قابل توجهی دارد و می تواند به انواع مختلفی از سطوح پایه بچسبد.
  • کفپوشی با ضخامت بسیار کم ارائه می دهد که تمایل به نوسان بین 2 تا 3 میلی متر دارد و آن را بسیار سبک می کند.
  • مقرون به صرفه
  • مقاومت مکانیکی بالا، و می تواند تغییرات سایشی ناشی از ترافیک و آب و هوا را تحمل کند.
  • ضدآب.
  • مواد ضد شعله و آسپتیک.
  • پوشش براق را می توان با تعمیر و نگهداری ساده حفظ کرد.

آیا میکروسمنت در برابر اب مقاوم است؟

بله. به لطف استفاده از یک پلیمر ویژه، میکروسمنت به خودی خود در برابر آب مقاوم است و به راحتی در هر مکان مرطوبی قابل استفاده میباشد.

ضخامت میکروسمنت چقدر است؟

سیستم میکروسمنت پایه شامل یک پرایمر، 2 لایه میکروسمنت و یک لایه ورنی است. کل سیستم حدود 2-3 میلی متر ضخامت دارد.

ماندگاری میکروسمنت چه مدت است؟

ماندگاری میکروسمنت بسیار بالا میباشد و این نوع متریال نیازمند نگهداری مناسب نیز میباشد. و در صورت نگهداری مناسب و رعایت نکات ماندگاری آن تا 16 سال و بیشتر خواهد بود.

نکات تاثیرگذار بر روی میکروسمنت چیست؟

  • اجرا روی کف یا دیوار­هایی که روی سطح درز و ناخنک وجود داشته باشد مانند سطوح کاشی و موزاییک. روی این سطوح برای پوشاندن هاله و اصطلاحا مفاصل و حصول سطح یکپارچه و صاف، باید چند مرحله کار انجام شود که این امر موادبری و کار و در نتیجه هزینه نهایی را تحت تاثیر قرار می­دهد.
  • سطوحی مانند پله‌ها یا سطوح پر ازلبه و گوشه از مکانهایی هستند که در حین اجرا دستگیر خواهند بود. در نتیجه اجرای میکروسمنت این مکانها بر هزینه نهایی تاثیر گذار است.
  • استفاده از رنگهای مختلف در یک محیط، باعث افزایش زمان اجرای آن خواهد شد.
  • متراژ کار تاثیر زیادی روی قیمت نهایی دارد، زیرا هزینه های ثابت و زمان انجام کار برای هر پروژه ثابت خواهد بود که به متراژ کار وابسته نیستند

نکات مهم در نصب میکروسمنت چیست؟

  1. در طول زمان خشک شدن از فن استفاده کنید، گردش بهتری را فراهم می کند. اما از استفاده مستقیم پنکه در مقابل میکروسمنت خودداری کنید.
  2. مراقب باشید که از لایه های ضخیم میکروسمنت استفاده نکنید. این امر زمان خشک شدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و محصول را بی دلیل سخت می کند.
  3. سینی فولادی را بین هر برنامه تمیز کنید.
  4. از ابزارهای با کیفیت استفاده کنید.
  5. میکروسمنت بعد از 24 ساعت خشک می شود اما سفت نمی شود. بنابراین از قرار دادن آن در معرض آب خودداری کنید.
  6. فرآیند پخت 7 روز طول می کشد.
  7. اگر قصد دارید کل دیوار را با سیمان میکرو بپوشانید، باید تمام دیوار را به یکباره بچینید. به یک مفصل مرطوب وصل کنید. در غیر این صورت، با خشک شدن میکروسمنت، در معرض دید قرار گرفتن مفصل هستید.
  8. هنگام کار با میکروسمنت از تجهیزات محافظ، ماسک و عینک استفاده کنید.

از کجا میتوانم متریال با کیفیت سفارش دهم؟

استفاده از متریال با کیفیت نکته بسیار مهمی است که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. تیم آذران دکور بهترین مکانی است که میتوانید با خیال راحت لوازم مورد نیازتان را با بهترین کیفیت و متریال به آن سفارش دهید. از مزایای مراجعه به آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب و متریال با کیفیت نسبت به رقبا
  • ارسال محصولات در کمتر از 48 ساعت درب محل
  • تیم مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته حتی ایام تعطیل
  • ارسال محصولات به شهرستان های اطراف تهران حتی شهرستان های دورتر در کمتر از 48 ساعت
  • نصابان حرفه ای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *