0

مراحل مراقبت از مو پس از رنگ مو چیست؟

مراقبت از مو پس از رنگ مو

رنگ کردن موها گرچه زیبایی و جذابیت خاصی به چهره می‌بخشد اما باعث ایجاد آسیب در موها نیز می‌شود. مواد شیمیایی موجود در ساختار این رنگ‌ها در بسیاری از موارد سلامت موها را با خطر مواجه می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های بیشتر در موها پس از رنگ کردن‌ آن‌ها نباید نسبت به مراقبت از موهای خود بی‌توجه باشید. در نظر داشتن روتین مراقبتی مناسب و پرهیز از عادات مضر و آسیب‌زا به حفظ سلامت موها و پیشگیری از بروز مشکلات جدی کمک می‌کند. در این مقاله مراحل مراقبت از موها بعد از رنگ کردن مو را عنوان کرده و درباره نقش استفاده از این راهکارها برای حفظ سلامت و شادابی موها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

گام های مهم مراقبت از مو پس از رنگ کردن

برای آنکه موهای سالمی پس از رنگ کردن آن‌ها داشته باشید، خوب است که به نکات زیر توجه کنید:

توجه به شستشوی موها

شستشوی روزانه موهای رنگ شده کاهش رنگدانه‌ها از روی تارهای مو را تسریع کرده و باعث کاهش درخشندگی و شفافیت موها خواهد شد. بعد از رنگ کردن موها لازم است فاصله شستشوی موها را بیشتر کرده و به جای شستن روزانه موها شستشوی آن‌ها را به دو تا سه روز در طول هفته تقلیل دهید. شستشوی مداوم و پی در پی موهای رنگ شده ضمن کمرنگ کردن کوتیکول‌ها موجب خشک و خشن شدن موهای رنگ شده می‌شود و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

علاوه بر توجه به بازه‌های زمانی شستشوی موها لازم است در هنگام شستن موهای رنگ شده خود به حرارت آب نیز توجه کنید‌. آب داغ باعث از بین رفتن رنگ موها شده و شفافیت درخشندگی موها را کاهش می‌دهد‌. رنگ مو پوشش خارجی ساقه مو یا کوتیکول را پوشش می‌دهد و تماس حرارت آب داغ با این لایه باعث باز شدن کوتیکول و از بین رفتن رنگ خواهد شد که این موضوع به کدر شدن موها سرعت می‌دهد. برای مراقبت اصولی از موهای رنگ شده خود بهتر است در هنگام شستشو از آب ولرم استفاده کنید.

توجه به شستشوی موها

استفاده از ماسک‌های تقویتی مو

ماسک‌های موی تقویت کننده‌ای که از آن‌ها برای موهای رنگ شده خود استفاده می‌کنید حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در ساختار خود هستند‌. علاوه بر ماسک‌های آماده می‌توانید از انواع ماسک مو دست‌ساز و خانگی نیز برای حفظ سلامت و پرورش مناسب موهای رنگ شده خود بهره بگیرید.

استفاده از گیاهانی مانند آلوئه ورا و آووکادو، روغن‌هایی مثل روغن نارگیل و فراورده‌هایی مثل تخم مرغ، عسل و گلاب در این ماسک‌ها به تقویت ساقه‌های مو کمک کرده و درخشندگی و شفافیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دقت در استفاده از دستگاه‌های حرارتی

ممکن است پس از حمام برای خشک کردن موهای رنگ شده خود از حرارت یا باد سشوار استفاده کنید. یون‌هایی که با گرمای سشوار بر روی موها می‌نشینند تاثیرات منفی زیادی را به ساقه‌های مو تحمیل می‌کنند. البته سشوارهایی هم در بازار وجود دارند که با خنثی کردن این یون‌ها تاثیرات مخرب آ‌ن‌ها بر روی موها را از بین می‌برند، اما خرید سشوار اصل خارجی ممکن است برای برخی افراد گران باشد.

در استفاده از ابزارهای حرارتی برای خشک کردن و حالت بخشیدن به موها لازم است به درجه حرارت آن‌ها توجه کنید، زیرا حتی حرارت باکیفیت‌ترین و بهترین اتو مو خارجی نیز با استفاده نادرست بر روی موهای رنگ شده تاثیرات منفی خواهد داشت.

خرید اینترنتی اتو مو

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع اتو مو معمولی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آ ا گ، بابیلیس، پرومکس، آی رنمینگتون، فیلیپس،بوش،کویین و پاناسونیک در این فروشگاه عرضه می‌شوند.

شما می‌توانید به راحتی اتو موی دلخواهتان را انتخاب کنید و با ثبت سفارش، آن را درب منزل یا محل کارتان دریافت کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی به جستجوهای زمان‌بر در پاساژ‌ها و مراکز خرید پرازدحام نیست و می‌توانید در هر موقع از شبانه روز مدل دلخواه خود را با محصولات مشابه مقایسه کنید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

استفاده از روغن‌های گیاهی

استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن فندق، روغن کنجد و روغن زیتون با خواص لطافت بخشی و تقویت کنندگی خود، مواد مغذی لازم برای افزایش ضخامت موهای رنگ شده و تثبیت رنگ‌ها آن‌ها را به موها می‌رسانند‌. استفاده از روغن‌های طبیعی به افزایش شانه پذیری موهای رنگ شد کمک می‌کند و در خوش حالت شدن آن‌ها نقش دارد.

انتخاب شوینده‌های مناسب

شما می‌توانید برای شستشوی بهتر موهای رنگ شده خود از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. در تهیه فرمولاسیون این شامپوها از مواد و ترکیباتی استفاده شده است که به مراقبت از موهای رنگ شده کمک می‌کند‌.

توجه داشته باشید که رنگ کردن موها به خشک شدن آن‌ها سرعت می‌بخشد؛ بنابراین بهتر است از شامپوهای حاوی سالیسیلیک که خشک شدن موها را تشدید می‌کند، استفاده نکنید، از مصرف شامپوهای حاوی سولفات بپرهیزید و به استفاده از ترکیبات ملایم‌تر بپردازید.

مراقبت از موها در برابر نور خورشید

اشعه‌های مضر نور خورشید تاثیرات مخربی بر روی رنگ موهای رنگ شده دارند و علاوه بر از بین بردن شفافیت و درخشندگی موها، ماندگاری رنگ در آن‌ها را نیز کاهش می‌دهند. بنابراین نباید موهای رنگ شده خود را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار دهید و پیش از خروج از خانه از ماسک و سرم مو برای مراقبت هر چه بیشتر استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مطلب راهکارهای ضروری برای مراقبت اصولی از موهای رنگ شده به شما معرفی شد. برای این که موهای رنگ شده خود را از آسیب‌های مختلف در امان نگه داشته و به بهترین شکل از آن‌ها مراقبت کنید بهتر است ترفندها و نکات توضیح شده در متن را به خاطر داشته و مطابق مراحل روتین مراقبت از موهای رنگ شده عمل کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *