0

دغدغه‌های کاربرن برای خرید آنلاین عینک آفتابی اصل و معرفی راهکارها

خرید عینک آفتابی

اگه عینک آفتابی اندازه صورتم نباشه چی؟ چطوری متوجه شم بهم میاد یا نه؟ از کجا بفهمم که واقعا اصله؟ اگه خوب نباشه ازم پس می‌گیرن؟ چطوری می‌تونم به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنم؟

سوال‌های بالا تعدادی از نگرانی‌های کاربران برای خرید عینک آفتابی اصل به صورت آنلاین است. همه می‌دانیم که این روزها هیچ‌چیزی ارزان نیست؛ به‌ویژه محصولات برندهای مشهور جهانی که تحت تاثیر نوسان قیمت ارز هستند بیشتر از همه افزایش قیمت داشته‌اند. همین گران بودن قیمت کالاهای خارجی باعث می‌شود تا کاربران همیشه دغدغه‌ی اصل یا فیک بودن محصولی را داشته باشند که می‌خواهند آن را خریداری کنند. نگرانی آنها این است که مبادا مبلغ زیادی را برای خرید محصولی پرداخت کنند که در نهایت متوجه شوند، تقلبی است. این نگرانی کاملا به‌جا و هوشمندانه است و بدون شک هر کسی که قصد خرید عینک آفتابی دارد باید حتما از اصل بودن آن مطمئن شود.

اما چگونه می‌توان به این اطمینان رسید؟ در ادامه روش‌هایی که شما را از اصل بودن عینک موردنظرتان مطمئن می‌کند را نوشته‌ایم.

چرا اصل بودن عینک آفتابی مهم است؟

عینک آفتابی اصل اگرچه کالای اساسی محسوب نمی‌شود اما یک وسیله‌ی جانبی ضروری است. چرا؟ به این خاطر که این عینک‌ها توان مسدود کردن پرتوهای مضر خورشید یعنی اشعه‌های UVA و UVB را دارند. اگر از چشم‌ها در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت نشود مشکلاتی همچون آب‌مروارید، دژنراسیون ماکولا، ناخنک چشم و حتی سندرم خشکی چشم ممکن است ایجاد شود.

استفاده از عینک آفتابی اصل حتی در زمستان هم ضرورت دارد. شاید تصور کنید وقتی آفتاب تیز تابستان نیست دیگر چرا باید عینک دودی بزنیم؟ پاسخمان این است که در روزهای سرد زمستانی نشانه‌های خشکی چشم عود می‌کنند. بنابراین با استفاده از عینک آفتابی می‌توانید از سوزش، قرمزی و خارش چشم‌های خود پیشگیری کنید.

همچنین در روزهای برفی که ضرورت استفاده از عینک آفتابی بیشتر هم می‌شود. به این دلیل که برف توان بازتاب 85 درصد از اشعه‌های فرابنفش خورشید را دارد. این به چه معنی است؟ اینکه اگر عینک ضد UV نداشته باشید ممکن است چشم‌هایتان دچار «برف‌کوری» شود. برف‌کوری نوعی آفتاب‌سوختگی قرنیه است که به موجب آن، تاول‌های کوچکی روی سطح قرنیه تشکیل می‌شوند. این تاول‌ها بسیار دردناک هستند و می‌توانند فرد را به طور موقتی دچار کوری کنند.

چگونه به صورت آنلاین عینک آفتابی اصل بخریم؟

چگونه به صورت آنلاین عینک آفتابی اصل بخریم؟

فرقی نمی‌کند از فروشگاه‌های فیزیکی یا فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید، شما باید تفاوت عینک آفتابی اصل و فیک را بدانید. برای خرید مطمئن باید به ریزه‌کاری‌های طراحی و لوگو و جعبه و جنس عینک توجه کنید.

هر برندی محصولات خود را با ویژگی‌های خاصِ نام تجاری‌اش وارد بازار می‌کند. به طور مثال، برند مشهور Ray Ban عینک‌های آفتابی خود را درون جعبه‌های مخصوص کمپانی بسته‌بندی می‌کند. روی جعبه هم برچسبی می‌چسباند که اطلاعات کارخانه، بارکد، نام مدل، توضیحات فریم و عدسی در آن نوشته شده و بارکد هم دارد. روی قاب عینک، لوگوی ریبن  Ray-Banحک شده است که هر نوع غلط دیکته‌ای نشان‌دهنده‌ی فیک بودن آن است.

از روی اطلاعات خود عینک هم می‌توانید از اصل یا فیک بودن آن مطمئن شوید. به طور مثال، در قسمت داخلی دسته‌ی سمت چپ باید نام، شماره و جزئیات اندازه عینک درج شده باشد. در قسمت داخلی دسته سمت راست هم باید نام برند و اینکه ساخت چه کشوری است، وجود داشته باشد. به کوچک‌ترین اشتباه تایپی، نقطه‌گذاری یا فاصله‌گذاری حروف توجه کنید. بسیاری از برندهای جهانی روی عدسی عینک هم لوگو یا حروف اختصاری نام‌تجاری خود را حک یا قلم‌زنی می‌کنند. اندازه، محل و فونت این لوگو را کنترل کنید و حواستان باشد که نباید پوسته‌پوسته یا پریده‌رنگ باشد.

شما هنگام خرید باید همیشه برچسب‌های روی جعبه، کدهای روی دسته عینک، کیف، دستمال عینک و لوگویی که روی عدسی عینک تراشیده شده است را چک کنید. اما پیش از همه‌ی این کارها شما باید از فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید. برای خرید آنلاین عینک آفتابی اصل می‌توانید به سایت فروش عینک آفتابی لوناتو اعتماد کنید.

چرا برای خرید آنلاین عینک آفتابی اصل می‌توان به فروشگاه عینک و لنز لوناتو اعتماد کرد؟

فروشگاه اینترنتی لوناتو این اطمینان را به مشتری‌های خود می‌دهید که تمامی اجناس اصل و باکیفیت هستند. از زمان ثبت سفارش تا تحویل گرفتن کالا زیاد منتظر نمی‌مانید زیرا «لوناتو» خرید مشتریان در تهران را با پیک ارسال می‌کند. سفارش‌های شهرهای دیگر هم با پست پیشتاز ظرف ۷۲ ساعت کاری به دستشان می‌رسد. قیمت محصولات این فروشگاه معتبر هم بسیار مناسب و منصفانه است. بعلاوه در طول سال جشنواره‌ها و مسابقات متعددی برگزار می‌کنند که شامل انواع تخفیف و جوایز ارزشمند است.

در لوناتو از ۷ تا ۳۰ روز پس از تاریخ ثبت سفارش امکان تعویض و بازگشت محصول وجود دارد. یعنی اگر پس از خرید عینک آفتابی بنابه‌هر دلیلی احساس کردید که دوست دارید عینک را عوض کنید یا حتی پس دهید، فقط کافیست با پشتیبانی لوناتو تماس بگیرید.

از کجا متوجه شویم عینک آفتابی مناسب فرم صورت ما هست یا خیر؟

از کجا متوجه شویم عینک آفتابی مناسب فرم صورت ما هست یا خیر؟

همیشه پیش از خرید آنلاین عینک آفتابی اصل به فرم صورت خود توجه کنید. در زیر به طور خلاصه توضیح داده‌ایم که کدام عینک برای چه صورتی مناسب است:

صورت مستطیلی:

طول صورت بیشتر از عرض آن است. اکثرا فاصله‌ی گونه تا خط فک زیاد است و بینی کشیده‌ای دارند. صورت‌های مستطیلی باید از عینک‌هایی که دارای فریم با عمق زیاد استفاده کنند. پل عینک هرچقدر کمتر باشد، بینی را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. فریم‌هایی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

صورت مربعی:

صورت‌های مربعی‌شکل، خط فک تقریبا مستقیم و قوی دارند. عرض پیشانی آن‌ها تناسب خوبی با عرض گونه تا گونه‌ی آن‌ها دارد و می‌توان گفت طول و عرض چهره‌ی ‌آن‌ها برابر است. صورت‌های مربع باید عینکی استفاده کنند که عرض بیشتری به نسبت طول دارند. عینک‌هایی با فریم خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، بیضی، گربه‌ای و پروانه‌ای شکل برای چهره‌هایی با فرم مربعی، مناسب است.

صورت گرد:

عرض و ارتفاع صورت برابر است. افراد دارای این فرم صورت اکثرا دارای پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه هستند. صورت‌های گرد باید عینک با فریم زاویه‌دار و باریک استفاده کنند تا صورت کشیده به نظر برسد. عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

صورت قلبی:

صورت‌های قلبی یا مثلثی با راس به سمت پایین، با پیشانی عریض و چانه‌ای زاویه‌دار شناخته می‌شوند. بهتر است فریم عینک آن‌ها خط مستقیم در قسمت بالا نداشته باشد، بنابراین فریم‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل برای صورت‌های قلبی مناسبند.

صورت لوزی:

صورت‌های الماسی (لوزی) طول چشم و خط فک باریکی دارند و البته گونه‌هایی به‌نسبت عریض که ممکن است برجسته هم به نظر آید. صورت‌های لوزی باید عینک با فریم‌های بدون لبه استفاده کنند. فریم‌های خلبانی، گرد، گربه‌ای و بیضی‌شکل برای صورت‌هایی با فرم لوزی یا الماسی مناسب‌تر است.

صورت مثلثی:

وقتی صورت شبیه مثلث رو به بالاست یعنی پیشانی باریک دارد و فاصله‌ی بین گونه تا گونه با چانه نسبتا زیاد است. صورت‌های مثلث باید عینک‌هایی با فریم تزیین‌شده یا با جزئیات بیشتر در نیمه‌ی بالایی فریم را امتحان کنند. فریم گربه‌ای، خلبانی، کلاب‌مستر، بیضی، چندضلعی یا مستطیل برای این فرم صورت مناسب است.

صورت بیضی:

ارتفاع صورت از عرض آن بیشتر است. یعنی فاصله‌ی پیشانی تا چانه‌ی آن‌ها بیشتر از فاصله‌ی گونه تا گونه است. در این فرم از صورت عرض پیشانی تا حدودی بیشتر از عرض چانه است. صورت‌های بیضی باید از فریم‌های عینک با عرض زیاد استفاده کنند. عینک‌های کلاب‌مستر، ویفرر، خلبانی، چندضلعی، پروانه‌ای، مستطیل و مربع شکل برای صورت‌های بیضی مناسب است.

در آخر باید اشاره کنیم که فروشگاه آنلاین لوناتو امکان تست در منزل برای مشتری‌های خود مهیا کرده است. به این صورت که می‌توانید 5 عینک را انتخاب کنید تا پیک لوناتو آنها را برایتان درب خانه بیاورد تا شما روی صورتتان تست کنید. سپس متناسب‌ترین مدل را انتخاب و در نهایت خریداری کنید. با این ویژگی خاص دیگر خیالتان از تناسب رنگ، شکل، سایز و فرم عینک راحت خواهد بود.

منبع : مجله lunato

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *