0

مشکلات برق شهری و راهکارهای رفع آن‌ها

برق شهری، یعنی همان برقی که در سیستم سیم‌کشی ساختمان‌های وجود دارد، عاری از ایراد و مشکل نیست. از قضا می‌توان گفت که این برق جریان‌یافته، ایرادات بسیاری نیز دارد؛ ایراداتی که می‌توانند موجب خرابی و آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی ما شوند و خسارت‌های هنگفتی را برای ما به همراه داشته باشند.
در این مطلب، می‌خواهیم با انواع مشکلات برق شهری بیشتر آشنا شویم.
در ادامه آن نیز راه‌حل‌هایی را برای جلوگیری از بروز این مشکلات و همین‌طور رفع آن‌ها، به شما معرفی خواهیم کرد. شناخت این دسته از مشکلات و آشنایی با راهکارهای رفع آن‌ها، می‌تواند برای حفظ سلامت دستگاه‌های الکتریکی، بسیار حیاتی باشد.

رایج‌ترین مشکلات برق شهری چیست؟

برق شهری یعنی همان برقی که در سیستم برق‌کشی خانه‌های ما جریان دارد، معمولا توسط نیروگاه‌ها تامین می‌شود. بر روی کاغذ، ولتاژ این برق باید در حدود 220 ولت و فرکانس آن نیز در حدود 50 هرتز باشد. اما خب در عمل، همیشه تامین این کیفیت ممکن است و برق شهری مشکلات بسیاری را به همراه دارد.
از جمله رایج‌ترین مشکلات برق شهری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• افزایش ناگهانی ولتاژ
• نویز در سیگنال برق شهری
• اتصالی یا افزایش ولتاژ به صورت لحظه‌ای
• افت ولتاژ و کم شدن جریان
• هارمونیک
• افت طولانی مدت ولتاژ
• و در نهایت، قطعی کامل
تمام مشکلاتی که ذکر شد، می‌تواند موجب آسیب به لوازم الکتریکی و تجهیزات برقی شود. آسیب‌های وارد شده به تجهیزات، می‌تواند موجب خرابی قطعات آن‌ها شود یا برای همیشه آن‌ها را از کار بیندازد. در چنین مواقعی بدون شک خسارت و هزینه‌های هنگفتی برای شما به وجود خواهد آمد. به همین دلیل است که باید با استفاده از راهکارهای مختلف، نسبت به رفع مشکلات برق شهری اقدام کرد.

راه‌حل رفع مشکلات برق شهری چیست؟

برای اینکه بتوان مشکلات برق شهری را رفع کرد و جریان عاری از هرگونه مشکل در مدار برقرار کرد، راهکارهای بسیاری وجود دارد. این راهکارها می‌توانند یک جریان تمیز و شسته رفته برای دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی ما تامین کنند. استفاده از جریان اصلاح‌شده، نه‌تنها می‌تواند از بروز خسارت جلوگیری کند، بلکه می‌تواند موجب افزایش طول عمر دستگاه‌ها نیز بشود و ما را از تعمیرات و سرویس‌های منظم، راحت کند.
برای اینکه بتواند مشکلات برق شهری را به صورت اساسی و از پایه حل کرد، یک راه‌حل بسیار ساده وجود دارد. آن نیز استفاده از دستگاه‌های محافظت الکتریکی است. از جمله مهم‌ترین دستگاه‌های حفاظت الکتریکی در بازار نیز می‌توان به استابلایزر یا دستگاه یو پی اس اشاره کرد. استفاده از این دو می‌تواند جریان کاملا اصلاح‌شده برای شما به ارمغان آورد.

تفاوت دستگاه یو پی اس و استابلایزر چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، دستگاه یو پی اس و دستگاه استابلایزر، هر دو از دستگاه‌های محافظت الکتریکی به شمار می‌روند. این دستگاه‌ها می‌توانند مشکلات برق شهری را اصلاح کرده و در عوض، جریانی کاملا پاکیزه برای مدار تجهیزات الکتریکی شما به ارمغان بیاورند. باید بدانید که این دو دستگاه علی‌رغم ماهیتی مشابه، کارکرد و ساختاری کاملا متمایز از یکدیگر دارند. تفاوت بین این دو دستگاه را می‌توان چنین بیان کرد:
دستگاه یو پی اس، یک منبع تغذیه بی‌وقفه برای تامین جریان برق در زمان قطعی برق شهری است و علاوه بر تامین برق، می‌تواند جریان را نیز تثبیت کند. اما دستگاه استابلایزر تنها می‌تواند نوسانات جریان برق را اصلاح کند و جریانی تثبیت‌شده برای استفاده در مدار تامین کند. این مورد مهم‌ترین تفاوت بین عملکرد این دو دستگاه به شمار می‌رود.

دستگاه یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس (UPS) یا منبع تغذیه بدون وقفه (Uninterruptible Power Supply) یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای محافظت الکتریکی از تجهیزات است. همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست و در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، این دستگاه می‌تواند جریان برق مورد نیاز در مواقع قطعی را برای ما فراهم آورد.
این دستگاه دارای یک باتری داخلی است و در زمانی که برق شهری قطع باشد، باتری برق مورد نیاز مدار را برای مدتی محدود، تامین خواهد کرد. علاوه بر تامین برق در زمان های اضطراری، دستگاه یو پی اس می‌تواند جریان برق را اصلاح هم بکند. این دستگاه می‌تواند جریانی کاملا تثبیت‌شده و عاری از هرگونه مشکل برای ما فراهم آورد و به دنبال آن نیز موجب افزایش سلامت و طول عمر دستگاه‌های ما شود.
دستگاه یو پی اس را می‌توان در مصارف خانگی، صنعتی، مخابراتی، پزشکی و حتی برای دیتاسنترها و دیگر تجهیزات حساس به کار برد. این دستگاه دارای انواع مختلفی است و هر کدام نیز برای کاربری خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند:
• یو پی اس آنلاین
• یو پی اس آفلاین
• یو پی اس لاین اینتراکتو

دستگاه استابلایزر چیست؟

دستگاه استابلایزر (Stabilizer) نیز از دیگر دستگاه‌هایی است که برای محافظت الکتریکی از آن‌ها استفاده می‌شود. برخلاف دستگاه یو پی اس که می‌توانست جریان برق را در زمان قطعی تامین کند، استابلایزر تنها می‌تواند جریان برق را تثبیت کند. کار این دستگاه، تنها اصلاح جریان برق خروجی و ثابت نگه داشتن آن بر روی عدد واحد، یا بازه‌ای خاص است.
دستگاه استابلایزر علاوه بر تثبیت جریان برق، می‌تواند افت فشار را اصلاح کرده و جریان را برای حضور در بازه امن، بالا ببرد. همین طور می‌تواند افزایش فشار را نیز کاهش داده و به بازه بی‌خطر بازگرداند. این دستگاه همین طور می‌تواند از نوسانات و اتصالی‌های لحظه‌ای نیز جلوگیری کرده و سلامت دستگاه‌های الکتریکی متصل شده را تضمین کند.
دستگاه استابلایزر نیز خود در انواع مختلفی موجود است و از هر کدام می‌توان برای رفع نیاز و کاربری خاصی استفاده کرد. از جمله انواع دستگاه استابلایزر می‌توانیم به دو مورد زیر اشاره کنیم:
• استابلایزر سروو موتوری
• استابلایزر رله‌ایدر مورد تفاوت ups با استابلایزر بیشتر بخوانید.

خریددستگاه یو پی اس و استابلایزر از تجهیز آرمان

اکنون می‌دانیم که مهم‌ترین مشکلات برق شهری کدام است و راه برطرف کردن آن چیست. با استفاده از دستگاه استابلایزر یا دستگاه یو پی اس، می‌توان جریان برق شهری را به بهترین شکل اصلاح کرد و جریان امن برای تجهیزات الکتریکی به ارمغان آورد. اگر قصد خرید این دو دستگاه را دارید، پیشنهاد ما به شما، مجموعه تجهیز آرمان است.
تجهیز آرمان، با نام کامل شرکت تجهیز آرمان پویان هونام (تاپکو) از جمله معروف‌ترین واردکنندگان تجهیزات محافظت الکتریکی در ایران است و دفتر مرکزی آن نیز در شهر شیراز قرار گرفته است. این مجموعه با سال‌های سابقه در زمینه فروش یو پی اس، باتری یو پی اس و دستگاه استابلایزر، مطمئن‌ترین مرجع برای خرید شما خواهد بود.
ارائه مشاوره تخصصی در زمینه خرید و انتخاب محصول، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی، فروش با بهترین قیمت بازار و همچنین تامین بهترین برندهای روز بین‌المللی، همگی از جمله مزایای خرید از تجهیز آرمان به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:
سایت www.tajhizarman.com
تلفن تماس برای مشاوره خرید یو پی اس: ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۴ – ۰۷۱۳۲۳۶۳۳۸۵

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *