0

انواع VRF وی آر اف ، داکت اسپلیت، آکسیال فن و جت فن در (اوت)

سیستم های VRF ( وی آر اف ) و مینی وی آر اف از جدید ترین نسل سیستم های تهویه مطبوع می باشند که در ساخت آن ها از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. از آنجایی که در ساخت این سیستم از فناوری جدید استفاده شده است، بهره برداری از این سیستم صرفه‌جویی در هزینه‌ها و اشغال فضای کمی را در بر خواهد داشت. همانطور که می دانید سیستم وی آر اف به عنوان یکی از جدید ترین تجهیزات تهویه مطبوع شناخته می شود، با استفاده از این دستگاه برای کاربر این امکان وجود خواهد داشت تا سرمایش و گرمایش همزمان را تجربه کند. این سیستم همانند داکت اسپلیت (Duct Split) دارای دو بخش یونیت بیرونی و درونی است و با بهره گیری از روش های مدرن ساخت، تحولی در دنیای تهویه مطبوع ایجاد کرده است. معنی وی آر اف کنترل جریان مبرد می باشد و در واقع مخفف عبارت Refrigent Variable Flow است. با استفاده از این این سیستم کاربر قادر است میزان مبرد مورد نیاز برای هر یونیت داخلی را متناسب با نیاز مصرف کننده تنظیم کند. از این رو فشار کاری سنگین و یکنواخت از روی دستگاه برداشته شده و به اندازه نیاز، سرمایش را ایجاد می‌کند.

یونیت بیرونی، بخشی از دستگاه است که در پشت بام نصب می شود و شامل کمپرسور، کندانسور، فن، بدنه و شاسی و موتور است. این بخش از طریق لوله های مسی به یونیت های داخلی متصل می شود.هر یونیت خارجی به تعداد زیادی یونیت داخلی متصل می شود و به همین دلیل تعداد زیادی واحد می توانند تنها از یک یونیت خارجی استفاده کنند. عبور جریان مبرد از یونیت خارجی به سمت یونیت های خارجی سبب سرمایش و گرمایش به کمک این دستگاه می شود.تصویه و تهویه ی هوای خانه ها و محیط کار از زمان های دور تا به امروز به عنوان یکی از مهم ترین مسائلی بوده که همواره بشر به آن توجه زیادی داشته است.به طوری که انسان ها همیشه در تلاش بودهاند تا برای تهویه و تصویه و جا به ‌جایی هوا از روش ‌های مختلف و متفاوتی استفاده کنند، به عنوان مثال می توان گفت، در زمان های قدیم از طریق قرار دادن راه‌ هایی برای ورود و خروج هوای آلوده و یکنواخت در یک محیط تهویه عملیات تهویه به صورت طبیعی را انجام می دادند.، اما در این روزها با پیشرفت علم و فنّاوری استفاده از انواع هواکش صنعتی و خانگی گسترش و توسعه یافته است.
همانطور ‌که می دانید، وجود هوای پاک و تمیز در کارخانجات و محیط ها و مکان ‌های صنعتی امری بسیار مهم و پر اهمیت تلقی می شود. که همین موضوع ، هواکش صنعتی را به عضوی جدایی‌ناپذیر در سوله‌ها و کارخانه‌ها تبدیل کرده است؛ چرا که با انجام فرآیندهای پیچیده شیمیایی این امکان وجود خواهد داشت که آلاینده‌هایی در محیط ایجاد شوند که سلامتی افراد را به خطر بیاندازد؛ بنابراین، استفاده از هواکش صنعتی در کارخانجات و محیط ها و مکان های صنعتی بسیار مهم و ضروری می باشد.

فن آکسیال (Axial Fan)

یکی از انواع مهم و پر کاربرد فن های صنعتی فن آکسیال (Axial Fan) ها یا فن محوری می باشد. آکسیال فن از قدیمی ترین هواکش های صنعتی و به طور کلی می توان گفت اولین هواکش های ساخته شده و استفاده شده توسط بشر می باشد. به گونه ای که می توان گفت قدمت این فن ها و یا این هواکش‌های صنعتی به آسیاب های بادی طراحی شده توسط ایرانیان 500 سال قبل از میلاد بازمیگردد. سپس مهندسان در دهه 1880 فن های برق دار را طراحی که با نام فن های آکسیال امروزه آن ها را می شناسیم. هواکش های آکسیال از نظر ساختاری دارای تیغه های می باشند که به دور یک محور ثابت در حال چرخش هستند. پره هایی که به دور محور در حال چرخش می باشند ، هوا را به موازات محور انتقال داده و آن را در جهت عکس از فن خارج می کنند.یکی از مزیت های مهم استفاده از این فن ها مصرف برق پایین آن ها می باشد. همچنین هواکش های محوری جریان هوایی که کم فشار است را با سرعت حرکت می دهند. فن های آکسیال توانایی حرکت جریان های بالا را دارا می باشند.

شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) انواع سیستم های تهویه مطبوع پر کاربردی چون وی آر اف، داکت اسپلیت، پرده هوا، فیلتر اکولوژی و همچنین فن های صنعتی و ساختمانی همچون فن محوری، جت فن (Jet Fan)، فن پشت بامی، فن کانالی برند با کیفیت و معتبر رزنبرگ آلمان را با مناسب ترین قیمت در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند. این شرکت نماینده انحصاری انواع محصولات تهویه مطبوع رزنبرگ در ایران است و با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش و پشتیبانی تعامل با مشتریان توانسته است در مدت زمان کوتاهی به یکی از شناخته شده ترین مراجع فروش انواع تهویه مطبوع تبدیل شود. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع محصولات و مشخصات آن ها می توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس https://avet-co.com/ مراجعه نمایید. و یا از طریق تماس 26806734-021 با شماره تلفن با تیم پشتیبانی مجموعه اوت برای دریاف راهنمایی های لازم در ارتباط باشید.

برچسب ها : وی آر اف,جت فن,آکسیال فن,داکت اسپلیت,VRF,Duct Split,Jet Fan,Axial Fan

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *