0

راهنمای خرید تلویزیون؛ انتخاب بهترین تلویزیون

با توجه به اینکه هر ساله سیل گسترده ای از انواع تلویزیون ها با تکنولوژی ها و فناوری های متنوع و گسترده تولید و روانه بازار می شود؛ شاید انتخاب و خرید تلویزیون کمی پیچیده باشد. امروزه کمپانی های قدر از جمله سونی ، سامسونگ ، شیائومی و ال جی در مدل تلویزیون ال جی متنوعی را با قیمت مناسب و امکانات زیاد تولید کرده اند. خریداران لازم است قبل از خرید تلویزیون حتما با مفاهیم و تکنولوژی های جدید آشنا باشند تا بتوانند مناسب ترین مدل را انتخاب کنند. اگر در فکر خرید تلویزیون هستید، با ادمه متن همراه شوید تا با نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون از baneeh.com باید به آن توجه کنید، آشنا شوید.

بهترین نمایشگرها کدامند؟

امروزه در زمینه فناوری صفحه نمایش مفاهیم بسیار جدیدی به گوش می رسد که هر کمپانی در تولید تلویزیون هایش از آن ها استفاده می کند. QD-OLED، QLED، OLED، Neo QLED، QNED، Mini LED، Nanocell و Crystal UHD از جمله فناوری های نمایشگر است که هر کدام برتری هایی نسبت به بقیه دارند. اولد یا همان OLED از جمله بهترین فناوری های نمایشگر است که کیفیت عالی تصویر، روشنایی خوب، مصرف پایین انرژی، نمایش عالی رنگ های مشکی را تضمین می کند. از فناوری اولد از شرکت سونی تلویزیون سونی سری 9 و 8 از شرکت ال جی سری 8 و 9 در تولید تلویزیون های بالا رده خود بهره برده اند. کیولد یا همان QLED نیز کیفیت خوب نمایش تصاویر و روشنایی عالی را تضمین می کند. فناوری کیولد را می توان در تلویزیون های سری Q از بین مدل تلویزیون سامسونگ ببینید.

QD-OLED جدیدترین مفهوم در بحث فناوری نمایشگر است. این فناوری تمامی ویژگی های خوب اولدها و همچنین روشنایی عالی کیولدها را به همراه دارد. در تولید برخی از مدل های بالا رده سامسونگ و سونی تولید سال 2022 از این فناوری استفاده شده است. این فناوری شما را با سطح جدیدی از کیفیت تصاویر آشنا خواهد کرد.

Crystal UHD از جمله فناوری هایی است که در تلویزیون های سامسونگ سری 6 و 7 و 8 و 9 شاهد حضور آن هستیم. این فناوری بیشتر بر روی نمایش رنگ های شفاف و طبیعی تر کار شده است. تلویزیون های سری NANO ال جی هم با فناوری نانوسل Nanocell همراه شده اند. Nanocell ال جی واقعی ترین تصاویر را نمایش می دهد. فناوری Neo QLED هم جدیدتر از کیولد است که در تلویزیون های سامسونگ شاهد حضور آن هستیم. Neo QLED از مینی LED ها بهره گرفته؛ مینی ال ای دی ها با توجه به تعداد بیشترشان، موجب می شوند تا مناطق کم نور ظریف تر نمایش داده شود.

4K یا 8K کدام بهتر است؟

امروزه در میان سیل گسترده ای از انواع تلویزیون ها شاهد حضور تلویزیون های 8K و تلویزیون های 4K و تلویزیون های FULL HD هستیم. البته برخی از مدل های 32 اینچ و مانیتور تی وی های HD را نیز می توانید ببینید. از جمله پرطرفدارترین تلویزیون ها می توان به مدل تلویزیون های فورکی اشاره کرد. تلویزیون 8K با ارائه 7680×4320 پیکسل بهترین کیفیت تصویر را با ریزترین جزئیات ارائه می دهد. تلویزیون فورکی هم 3840×2160 پیکسل و فول اچ دی 1920×1080 پیکسل را ارائه می دهند. با توجه به تعداد 4 برابری پیکسل فورکی نسبت به فول اچ دی، قطعا تصاویر 4K بسیار با کیفیت و بهتر هستند. برای دیدن تلویزیون های 8کی جمله روبرو را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون 4k از بانه دات کام

حال سوال این است که تلویزیون 4K، تلویزیون 8K و یا FULL HD بخریم؟

اگر از گیمرهای حرفه ای هستید و یا محتوای 8K در اختیار دارید و می خواهید بهترین تصاویر را در اختیار داشته باشید، تلویزیون های 8K گزینه ای مناسب هستند. با توجه به اینکه فیلم ها و نمایش های 8K زیاد در دسترس نیستند، تلویزیون فورکی گزینه ای مناسب و ایده آل برای کسانی است که برای مشاهده شبکه های تلویزیونی و دیدن فیلم و سریال، اقدام به خرید تلویزیون می کنند. تلویزیون فورکی بی شک قیمت ارزانتری نسبت به مدل 8کی دارد؛ پس مقرون به صرفه تر است. اگر هم تمایل دارید تلویزیونی کوچک برای اتاق و یا دفتر کار و یا اتاق خواب و … تهیه کنید، تلویزیون فول اچ دی گزینه ای مناسب است.

اندازه نمایشگر

اندازه نمایشگر از فاکتورهای مهم در خرید تلویزیون است. لازم است با توجه به محیطی که قرار است تلویزیون را در آن قرار دهید و تعداد افرادی که قرار است تلویزیون ببینند، اندازه مناسب را بخرید. تلویزیون ها در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید شده اند تا هر شخص بتواند با توجه به نیاز خود مناسب ترین مدل را انتخاب کند. تلویزیون 32 اینچ، 40 اینچ و 43 اینچ اندازه های کوچک هستند که برای اتاق کار و مغازه و یا دوربین های نظارتی گزینه ای مناسب هستند. تلویزیون 49 اینچ ، 55 اینچ، 58 اینچ و 60 اینچ دارای اندازه متوسطی هستند که برای هال و پذیرایی گزینه ای مناسب هستند.

تلویزیون های بزرگ در اندازه های 65 اینچ، 70 اینچ، 75 اینچ، 80 اینچ و 85 اینچ موجود هستند که برای سالن های بزرگ گزینه ای ایده آل هستند. تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی ، تلویزیون سونی و تلویزیون شیائومی در اندازه های متفاوت در فروشگاه اینترنتی بانه موجود است تا هر کاربر با هر نیازی بتواند مدل مناسب را بخرد.

طراحی و ظاهر را فراموش نکنید!

طراحی و ظاهر هم یکی از گزینه های مهم در هنگام خرید تلویزیون است. کمپانی هایی مانند سامسونگ، ال جی و سونی همواره سعی می کنند تلویزیون ها را با ظاهری زیبا طراحی کنند. قاب باریک یا تلویزیون های بدون قاب، پایه های شکیل و زیبا، بدنه کم ضخامت و رنگ و جنس بدنه از ویژگی های ظاهری تلویزیون ها است که زیبایی آن ها را دو چندان می کند. معمولا تلویزیون های کیولد و اولد ظاهری بسیار زیباتر از سایر تلویزیون های دیگر دارند.

برخی از برندها همچون سامسونگ و ال جی در سال های قبل تلویزیون های منحنی را تولید کردند که ظاهری متفاوت تر با تلویزیون های صفحه تخت داشتند. اما امروزه تلویزیون های خمیده طرفداران زیادی ندارند و کم تر تولید می شوند. وجود پورت های ورودی و خروجی از دیگر فاکتورهایی است که می تواند مهم باشد. برخی از مدل ها تنها با دو عدد HDMI تولید شده اند؛ این مدل ها برای اشخصای که تمایل دارند دستگاه های زیادی از جمله دی وی دی پلیر، کنسول بازی، سینمای خانگی و … را به تلویزیون متصل کنند، گزینه ای مناسب نیست.

تلویزیون هوشمند ؛ محو دنیای اسمارت تی وی ها شوید

امروزه اکثر مدل تلویزیون های موجود در بازار هوشمند تولید شده اند. هوشمند بودن تلویزیون به معنای قابلیت اتصال به اینترنت و وای فای است. بی شک اتصال به اینترنت خدمات و امکانات خاصی را برای تلویزیون فراهم می کند که با توجه به مدل تلویزیون متفاوت است. از جمله این ویژگی ها می توان به مرورگر اینترنت اشاره کرد که دسترسی به صفحات وب را فراهم می کند.

امروزه تلویزیون های هوشمند با سیستم عامل هایی کاربردی همراه شده اند تا بتوانند دسترسی به تنظیمات و برنامه ها را ساده تر کنند. تلویزیون سامسونگ با سیستم عامل تایزن، تلویزیون سونی و تلویزیون شیائومی و تلویزیون فیلیپس و … با سیستم عامل اندروید و تلویزیون ال جی با سیستم عامل webOS همراه شده اند. دسترسی به سیل گسترده ای از انواع برنامه ها و بازی ها، از دیگر ویژگی های خوب اسمارت تی وی ها است. وجود اپلیکیشن های اینترنت اشیاء از جمله SmartThings و ThinQ AL، جستجوی صوتی، اشتراک گذاری های بی سیم و هوشمند از جمله قابلیت اشتراک گذاری Airplay 2 و Mirroring و WiFi Direct و … از دیگر خوبی های تلویزیونهای اسمارت هستند. برای خرید تلویزیون اسمارت با دستیار صوتی و هوش مصنوعی عبارت روبرو را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون اسمارت از بانه دات کام

برند تلویزیون

قبل از خرید تلویزیون، حتما برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. امروزه کمپانی های زیادی انواع تلویزیون ها را در اندازه های مختلف و با ویژگی ها و امکانات متفاوت تولید و طراحی می کنند. هر کدام از کمپانی ها با استراتژی های خاص خود سعی کرده اند تا بهترین تلویزیون ها را با قیمت مناسب تولید کنند. از معروف ترین کمپانی ها می توان سونی ، سامسونگ ، ال جی ، شیائومی ، فیلیپس ، توشیبا ، پاناسونیک و شارپ را نام برد. کمپانی سامسونگ از جمله کمپانی های قدر تولید کننده انواع لوازم صوتی و تصویری است که هر ساله سعی کرده با ارائه نوین ترین تکنولوژی ها، جدیدترین تلویزیون های خود را تولید کنند. قیمت تلویزیون سامسونگ با توجه به سری و مدل و اندازه متفاوت است. هر مدل و سری با توجه به ویژگی هایشان، قیمتشان تعیین می شود.

سونی هم از دیگر کمپانی های قدر تولید کننده تولویزیون است. قیمت تلویزیون سونی نسبت به دیگر برندها شاید بالاتر باشد، اما ویژگی های خوبی از جمله کیفیت بی نظیر صدا و تصویر، سخت افزار قدرتمند و عملکرد عالی به خوبی این افزایش قیمت را توجیه می کند. ال جی هم از دیگر کمپانی های قدر است که همواره سعی کرده با تنوع بالا مدل و قیمت تلویزیون ال جی، طرفداران زیادی را به خود جلب کند. اگر دنبال تلویزیون قیمت مناسب هستید که امکانات نسبتا خوبی هم داشته باشد، سراغ تلویزیون شیائومی بروید. این کمپانی چینی مدل های مختلف را با امکانات خوب و قیمت مناسب تولید و طراحی کرده است.

سایر ویژگی ها

در کنار این ویژگی هایی که تا الان به آن اشاره کردیم، در ادامه برخی دیگر از ویژگی های مهم در خرید تلویزیون را بررسی می کنیم. اولین ویژگی نرخ رفرش و تازه سازی تصویر است؛ هر چه نرخ رفرش تلویزیون بیشتر باشد، صحنه های پر تحرک مانند بازی های ورزشی و فیلم های اکشن، با کیفیت بهتر و بدون تاری نمایش داده می شوند. فناوری HDR هم گزینه ای مهم است؛ حتما سعی کنید به HDR توجه کنید. تلویزیون هایی که با فناوری HDR همراه شده اند، رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهند. از فرمت های پیشرفته تر می توان به HDR10+ یا Dolby Vision اشاره کرد.
قابلیت ارتقای کیفیت تصویر و موتورهای پردازشگر تصویر در تلویزیونها موجب می شوند تا تصاویر از منابع بی کیفیت نیز با وضوح مناسب و کیفیت خوب بر روی نمایشگر دیده شود.

جمع بندی

تا اینجای متن با تمامی مشخصات و ویژگی هایی که در هنگام خرید تلویزیون لازم است به آن توجه کنید، آشنا شدید. پس ابتدا نیازهای خود را از خرید تلویزیون شناسایی کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین مدل را بخرید. تمامی امکانات و ویژگی ها و همچنین سایز و برند و مدل و … بر روی قیمت تلویزیون تاثیر گذار است. از این رو در خرید بهترین تلویزیون با توجه به نیاز و میزان بودجه ای که در نظر دارید، بسیار دقت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *