0

آموزش پارک دوبل: 5 مرحله پارک دوبل بسیار آسان

به گزارش آذین بلاگ، نحوه پارک دوبل یکی از رایج ترین دغدغه های رانندگان مبتدی است. پارک دوبل تکنیکی برای پارک کردن موازی جاده، در راستای سایر وسایل نقلیه پارک شده و در جهتی مشابه با ترافیک در آن سمت جاده است. برای انجام این کار، به موازات وسیله نقلیه جلوی پارکینگ بالا کشیده و به آرامی به داخل فضای پارک برگردید.
بسیاری از رانندگان برای اجتناب از پارک دوبل تلاش زیادی می کنند. در حالی که پارک موازی کمی مشکل است و برای تسلط بر آن نیاز به تمرین دارد، دلیلی برای نگرانی در مورد این مهارت رانندگی وجود ندارد. بسته به محل زندگی شما، ممکن است از شما خواسته شود که توانایی خود را در پارک دوبل در طول معاینه گواهینامه رانندگی نشان دهید. قبل از آزمون جاده یا قبل از اینکه مجبور شوید در یک جاده شلوغ پارک کنید، مهارت های رانندگی خود را تمرین کنید.

ترفندهایی برای پارک دوبل

• ابتدا با آموزش پارک زاویه ای و عمودی کار را آغاز کنید.
• بجای دیدن آموزش مجازی، بصورت واقعی تمرین کنید.
• پارک دوبل ممکن است در ابتدا اعصاب خردکن باشد، اما مهم است که همه چیز را یک قدم در یک زمان انجام دهید. اگر در مانور خود اشتباه کنید، حرکت آهسته به شما این امکان را می دهد که از نقاط مرجع خود بهتر استفاده کنید و از آسیب رساندن به وسایل نقلیه دیگر جلوگیری کنید.
• یک تمرین خوب این است که وسیله نقلیه خود را بین 50 تا 80 سانت دورتر از حاشیه و در مرکز بین خودروها در دو طرف قرار دهید. به این ترتیب، سایر رانندگان فضای کافی برای خروج از محل پارک خود بدون تماس با خودروی شما خواهند داشت.

مراحل پارک دوبل:

1- ماشین خود را در موقعیت مکانی قرار دهید

به آرامی ماشین خود را طوری هدایت کنید که موازی با ماشین پارک شده در مقابل فضای خالی باشد. ماشین شما باید 60-70 سانت از کنار ماشین پارک شده فاصله داشته باشد. آینه های خود را بررسی کنید آینه دید عقب و همچنین آینه های سمت چپ و راست خود را از نظر ترافیک دیگر بررسی کنید. هنگامی که مطمئن شدید که هیچ وسیله نقلیه دیگری در نقطه کور شما وجود ندارد، ماشین خود را به دنده عقب ببرید.

2- شروع به دنده عقب و چرخاندن فرمان به راست کنید

به آرامی در امتداد خودروی پارک شده، خودروی خود را به عقب برگردانید. شروع به چرخاندن فرمان خود به سمت راست کنید.

3- فرمان را صاف کنید

همانطور که ماشین شما به سمت جای خالی پارک دوبل حرکت می کند، به آرامی فرمان خود را صاف کنید و همچنان به سمت عقب به سمت ماشین پارک شده در انتهای دیگر فضای پارک حرکت می کنید. همانطور که در حال رانندگی با وسیله نقلیه خود هستید، به طور مداوم تمام آینه ها و از طریق پنجره ها و شیشه جلوی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در خطر برخورد با خودروهای هم مرز با فضای پارک قرار نخواهید داشت.

4- چرخاندن فرمان خود را به سمت چپ شروع کنید

هنگامی که جلوی وسیله نقلیه شما از سپر عقب خودرو در محل پارک جلوی شما عبور کرد، شروع به چرخاندن فرمان خود به سمت چپ کنید.

5- موقعیت خود را تنظیم کنید

هنگامی که وسیله نقلیه خود را مستقیم و تا حد ممکن نزدیک کردید، ممکن است لازم باشد به سمت جلو حرکت کنید تا اتومبیل خود را طوری قرار دهید که فضای مساوی در جلو و پشت وسیله نقلیه شما وجود داشته باشد.
توانایی انجام پارک دوبل یک مهارت رانندگی بسیار مفید است. اطمینان از توانایی خود برای پارک دوبل به آسانی، شما را از جستجوی یک فضای پارک معمولی برای قرار دادن وسیله نقلیه خود نجات می دهد. با چند بار تلاش، باید بتوانید حس پارک موازی را به دست آورید و مربی رانندگی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

پارک دوبل چیست؟

پارک دوبل وسیله ای برای پارک کردن وسیله نقلیه شما به موازات جاده است، معمولاً در ردیفی از وسایل نقلیه دیگر، به طور معمول، قبل از اینکه به عقب برگردید، وسیله نقلیه خود را در کنار خودروی جلوی فضای موجود برانید.
به طور کلی یکی از مهارت‌های پیچیده‌تر برای رانندگان جدید برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود، اما با تمرین به طبیعت دوم تبدیل می‌شود و می‌تواند هنگام شکار جای پارک در یک خیابان شلوغ پس از قبولی در آزمون ضروری باشد.

چه زمانی به آن نیاز داریم؟

پارک دوبل به شما این امکان را می‌دهد که در فضای کوچک‌تری نسبت به آنچه که در صورت رانندگی به جلو در آن امکان پذیر است، پارک کنید. رانندگی به جلو در یک فضای کنار جاده معمولاً تنها در صورتی امکان پذیر است که دو فضای پشت سر هم خالی باشد.
با دنده عقب کردن، راننده می تواند از یک فضای خالی استفاده کند، نه خیلی بیشتر از ماشین، بیشتر جاده‌های مسکونی پارکینگ کنار جاده‌ای را به‌طور استاندارد در خود جای می‌دهند، و در مراکز شهرها و شهرهایی که فضا برتر است، پارک دوبل ممکن است تنها گزینه برای دریافت یک فضا باشد.
این بزرگترین نصیحتی است که تا به حال شنیده اید. اگر فقط خواندن یا تماشای آموزش ها را تمرین کنید، مهارت پارک دوبل را خیلی دیرتر به دست خواهید آورد. اشتباهاتی وجود خواهد داشت، اما این بخشی از منحنی یادگیری است! هر چه بیشتر اشتباه کنید، به درستی آن نزدیکتر خواهید بود.

خلاصه توضیحات

حتی رانندگان با سالها تجربه هنوز هم می توانند مرعوب شوند و به راهنمایی نیاز داشته باشند. اگر بیشتر رانندگی خود را خارج از مناطق شهری انجام داده باشید، پارک دوبل نیز می تواند چالش برانگیز باشد. به محض اینکه اصول را یاد بگیرید، می تواند بسیار آسان باشد.
همیشه وجود یک نفر در خارج از وسیله نقلیه برای ارائه مسیر مفید است. اگر مسافری در ماشین دارید، از او بخواهید پیاده شود و به شما کمک کند. اینکه شخصی در حاشیه خیابان با استفاده از بازوهای خود فاصله بین ماشین شما و اطرافیانتان را نشان دهد، می تواند بسیار مفید باشد.
از خواندن راهنمای گام به گام ما در مورد آموزش پارک دوبل سپاسگزاریم. با کمی تمرین و این نکات در کمترین زمان در پارک موازی متخصص خواهید شد.
منبع: پارک دوبل

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *