0

برای ثروتمند شدن باید توانمندی های خود را کشف کنید

بیشتر افراد چون با توانمندی های خود آشنایی ندارند و آن ها را کشف نکرده اند، راه رسیدن به ثروت را سخت و دشوار می بینند در صورتی که اگر شناخت درستی از خود داشته باشند می توانند در هر زمینه ای استعداد های خود را شکوفا کنند و ثروتمند شوند، به عنوان مثال خاک بنتونیت که کاربردهای زیادی در صنعت دارد برای فعالیت بسیار مناسب می باشد، اگر با این محصول آشنایی ندارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بنتونیت تصفیه روغن

به طور کلی بنتونیت یک ماده ی معدنی و کاربردی مهمی در زندگی انسان می باشد که به صورت غیرصنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، بنتونیت تصفیه روغن در رنگهای مختلفی مانند زرد و سفید رنگ می تواند وجود داشته باشد.

این ماده یکی از زیرمجموعه های خاک رس محسوب می شود که در ساختار آنها علاوه بر مونتموریونیت عناصر دیگری چون آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، آلومینیوم، سیلیسیم و غیره یافت می شود که مقدار این ماده ها می تواند بر رنگ بنتونیت موثر باشد.

یکی از ویژگیهای اصلی بنتونیت جذب آب می باشد اما با توجه به دارا بودن ماده های مختلفی در آن سبب می شود تا نتوان هر نوع بنتونیتی را برای هر صنعتی مورد استفاده قرار داد.

بنتونیت خوراکی

به طورکلی بنتونیت زرد رنگ خواص بسیاری دارد که در ادامه ی مطلب آنها را بیان می کنیم اختلاط و واکنش خوبی با آب دارد، بنتونیت خوراکی دارای چسبندگی زیاد، جانشینی یونی، شکل پذیری مناسب، جذب آب، تورم پذیری، انقباض یونی، انبساط یونی، تورم پذیری ویژگی هایی که در مطالب بالا ذکر کردیم می تواند به ساختار و ترکیب شیمیایی بنتونیت وابسته باشد.

دو نوع بنتونیت می تواند استخراج شود سدیک، سدیم یا سدیم دار که متورم می باشد، کلسید، کلسیم دار یا کلسیم که غیر متورم است قیمت بنتونیت سدیمی بالاتر از بنتونیت کلسیمی  است.

بنتونیت سدیمی خواص تورم پذیری، شکل پذیری و تغییر شکل، انبساط یونی، انقباض یونی و جذب آب را دارد رنگ بنتونیت سدیم دار معمولا کرم، سفید یا صورتی می باشد و یکی از ویژگی های اصلی آن جذب آب بوده است.

بنتونیت سدیم دار

از این ماده می توان در انجام امور ساختمانی، خاک بستر گربه، بنتونیت چاه ارت و صنایع پتروشیمی نیز استفاده کرد همچنین می توان از بنتونیت سدیم دار در تولید غذای گرانول دام نیز استفاده کرد به این دلیل که مانع از فساد خوراک داد شده و سبب سطح سلامت گله نیز می شود.

رنگ بنتونیت کلسیم دار می تواند کرم، سفید یا سبز باشد این ماده توانایی بالایی در جذب روغن دارد بطوریکه از آن در صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی و صنایع تصفیه استفاده می شود از دیگر ویژگی های بنتونیت سدیمی آن است که کاملا ارگانیک و طبیعی بوده، علاوه برقدر جذب آب از قیمت بسیار ارزانی نیز برخوردار است.

این ماده بعد از خشک شدن می تواند قابلیت چسبندگی پیدا کرده و مانند سیمان شود به همین سبب از آن در زمان حفاری چاه نفت و چاه آب برای جلوگیری از فرو ریختتن خاک و تقویت دیواره ها استفاده می شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *